Før kamp: Sandefjord - FFK (3. serierunde)
Husgutt
Ble medlem: 08 aug 04
Lagt til: 23 mar 09, 14:19
Endret: 05 apr 09, 17:55
Endret av: Rey
Ja, jeg vet det er lenge til, men er veldig spent på laguttaket til denne kampen. Får vi se både lalawele og Borges fra start? Vil Gerrbrand spille fra start, eller må er han for rusten??
Faen, gleder meg til kampen allerede, og håper vi stiller mannsterke opp i hvalfangerbyen..
MOD: Før kampen tråden stenges nå som kampen starter. Under kampen kan det diskuteres i denne tråden
---------------------------
Rødhvitelite-ultrasmentalitet
Opprinnelig postet av Husgutt
Ja, jeg vet det er lenge til, men er veldig spent på laguttaket til denne kampen. Får vi se både lalawele og Borges fra start? Vil Gerrbrand spille fra start, eller må er han for rusten??
Faen, gleder meg til kampen allerede, og håper vi stiller mannsterke opp i hvalfangerbyen..
Min roomie er blå, så jeg føler at vi MÅ dra ja :)
Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
Savner informasjon om skadesituasjonen i klubben. Greit med litt update på hvor i løypa karer som gerrbrand, ophaug, barsom og gardar ligger. I tillegg til alle skadene fikk vi Grønis dessverre sykemeldt nå, mao jeg takker og bukker for 2ukers pause i TL. Har vel sjeldent kommet mer beleilig for eff eff kå!
Fredrikstad tar medalje i TL 2008
Men i svarte, er det fotballferie allerede?? Ah, det har vel sammenheng med denne landskampen, det, antar jeg?
Landskamper har jo brått blitt mer interessant nå enn det var de åra Broder Åge surra rundt. Forskjellen er jo at nå får vi ikke se dem hvis vi ikke velger å sponse TV2.
Hater hat!
Opprinnelig postet av Magnum
Forskjellen er jo at nå får vi ikke se dem hvis vi ikke velger å sponse TV2.
Du sponser jo TV2 uansett om du da ikke lever i en hule og spiser det du finner i naturen. Den stygge, slemme kanalen lever jo av reklame fra næringslivet...
FYI: Kampen mot Finland blir vist på "gratis" tv.
Matta tålte landskampen
Derfor vil Komplett ligge innbydende for egne SF - spillere foran kampen mot Fredrikstad neste søndag.
Scout
Ble medlem: 23 aug 05
Lagt til: 29 mar 09, 15:41
Endret: 29 mar 09, 15:46
Endret av: Scout
Mot et offensivt Sandefjord håper jeg vi mønstrer nesten samme lag og formasjon som Godset. Ønsker meg dette laget.
Everton
Ramberg
Thomassen - Gashi - Wehrman - Kvisvik
Pereira - Piiroja - Martinsen - PAC
Staw
Ramberg var rå i 4-4-1-1 formasjonen som Grönis mønstret mot Godset. Og det gledet meg STORT å se. HA! Jeg ler rått i ansiktet på alle som skjeller ham ut fra tribunen. Ta dere et stev!
Jeg er klar over at det er noe annet å spille borte og at man kanskje bør tenke litt mer defensivt, men et godt angrep er ofte det beste forsvar. Jeg håper Aune deler min tankegang her. Når det gjelder høyrebacken har jeg vært veldig fornøyd med Shabani i årets to første kamper, defensivt. Men jeg ønsker å se Påls dype løp og offensive bidrag mot Sandefjord. Kvisvik kan få "hæppe" litt hvis han orker, og kan byttes ut med Levon om han ikke orker tempoet på solgtsjelasi.no arena. Skulle formasjonen vise seg å være mer et hjemmefenomen, vil jeg legge om til 4-4-2 og sette inn Tegström på topp med Everton. Er litt i tvil om jeg da vil ha Ramberg eller Kvisvik på banen På dødball fra Sandefjor kan vi ta det med ro. Raio knuser alle!
EDIT: Er veldig spent på de nye spillerne, men tviler på at de er klare så tidlig som mot Sandefjord.
Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.
Synes det lukter litt denne startoppstillingen nå eller med tiden.....
Staw
Askar Gerrbrand Piiroja Wallace
Wherman Gashi
Lala Borges Thomassen
Èverton
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!
Åssen du klarer å sette ut Ramberg av laget, skjønner ikke jeg helt.. Vår beste spiller i vinteroppkjøringen og sesongstarten. Håper på dette laget, selvom det er lenge til:
Staw
Ramberg Wehrman Borges Thomassen
Evertòn Adiyiah
Når Evertòn er såpass god i mellomrommet som han er, syns jeg det er bare tull å ikke ha en bakromsspiss ved siden av ham. Der tror jeg Adiyiah hadde passet perfekt!
Ellers er det første gang på lenge jeg syns det er et luksusproblem å finne ut av hvem som skal starte. :) Det er jo synd å sette ut Gashi av laget- ja nesten umulig. Men han er faktisk den jeg mener er førstemann ut av laget. Syns ikke han hadde noen voldsomt imponerende sesong i fjor, og har heller ikke vært så bra i år.
Et annet forslag:
Staw
Ramberg Borges Wehrman Gashi Thomassen
Evertòn
Likevel har jeg følelsen av at Borges ikke er noen typisk indreløper.. Om Askar ikke blir FFK-spiller tar Agim over hans plass. Og Martinsen tar over for Gerrbrand hvis ikke han blir klar.. Spørs jo om Borges er helt klar også, har jo ikke lang tid på seg før kamp..
FFK pra sempre
Ble medlem: 08 okt 08
Lagt til: 29 mar 09, 18:19
Endret: 29 mar 09, 18:21
Endret av: FFK pra sempre
Synes det er rimelig useriøst å sette Askar og Borges rett inn.
Borges spiller kamp i Costa Rica på onsdag og kan aller tidligst være på plass her fredag.
Askar har ikke en gang trent med ett tippeligalag før han nå kommer.
La gutta i alle fall få noen dager på å aklimatisere seg og bli kjent med laget.
Hvis vi fortsetter med 4-4-1-1 satser jeg på dette laget. Eventuelt også med Adiyiah på topp i 4-4-2,
Er Gerrbrand klar må han rett inn for Agim. Tegan som supersub.
Everton
Ramberg
Thomassen - Gashi - Wehrman - Kvisvik
Pereira - Piiroja - Agim/Gerrbrand - PAC
Staw
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av Magnum
Forskjellen er jo at nå får vi ikke se dem hvis vi ikke velger å sponse TV2.
Du sponser jo TV2 uansett om du da ikke lever i en hule og spiser det du finner i naturen. Den stygge, slemme kanalen lever jo av reklame fra næringslivet...
FYI: Kampen mot Finland blir vist på "gratis" tv.
Jæ sponsær gjerne TV2 og andre også, bare jeg får sett FFK`s bortekamper på TV-en hjemme i stua, mens kona bærer inn søndagsmiddagen og spretter rødvina.
Det tar jeg meg gladelig råd til, tror jeg har spart opp dette ettersom jeg ikke greide det jeg febrilsk forsøkte på når jeg var 15 år, det bil si å begynne å røke. Derfor bruker jeg røke-penga til andre og sunnere og hyggeligere ting.
Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
Opprinnelig postet av benksliter`n
Staw
Wherman Gashi
Lala Borges Thomassen
Èverton
Når jeg ser denne lagoppstillingen så får jeg gullfølelse i magan.
Men å benke Ramberg som har vært lagets beste i sesongstarten, er jeg ikke helt enig i.
Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
Jeg vil si at nå har vi for en gangs skyld et skikkelig luksusproblem...dæilig ævv...
Gull følelsen begynner å komme snikende:)
Også er jeg enig i at det med tv2 eller betaltv er prisen verdig for å se FFK spille:)
Heia FFK
Selvsagt er det verdt prisen !
Enig med de andre her, har en følelse av at vi kan overraske igjen....
Topp 3..............
You`ll never walk alone...
Opprinnelig postet av Willy Renè
Opprinnelig postet av benksliter`n
Staw
Wherman Gashi
Lala Borges Thomassen
Èverton
Når jeg ser denne lagoppstillingen så får jeg gullfølelse i magan.
Men å benke Ramberg som har vært lagets beste i sesongstarten, er jeg ikke helt enig i.
Et lag betår av flere enn 11 spillere. 15-16 spillere blir nok regnet som en del av første-11. Ramberg og Kvisvik med fler er selvsagt en av de.
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!
tipper følgende lag
staw
shabani/askar raio martinsen wallace
kvisvik gashi wehrmann thomassen
ramberg
everton.
trur borges får spilletid i løpet av kampen. men tviler på at han starter.
Ramberg er noe hauset opp i siste, men per dags dato fortjener han en plass i 11ern sålenge vi spiller 4-5-1/4-3-3. Ønsker helst FFK i en 4-4-2 i Sandefjord uten Ramberg:
Staw
Pac - Raio - Martinsen(Gerrbrand hvis klar) - Wallace
Kvisvik - Gashi - Wehrman - Thomassen
Tegstrøm - Everton
Det blir vel offensivt med to svake defensivt på kantene så kvisvik danker ut ramberg her mens thomassen blir selvskreven på bortebane i en 4-4-2 med dagens tropp. Everton trenger mer støtte enn den sporadiske han har fått fra Ramberg og Kvisvik til nå i år. Tegan er en intelligent spiller som vil gi nødvendig støtte for Everton, samt binder Everton opp flere spillere som frigjør goalgettern Tegstrøm. Spiller vi som i Bodø mot Sandefjord snakker vi 0poeng. Sandefjord er aggressive som fy og vi må ta krigen først skal vi hente poeng, derav krigere som kasey,gashi og thomassen fra start.
Benk: Braathen, Shabani, Martinsen, Ramberg, Levon, Adiyiah, Trulsen.
Spillere som ikke kommer med på benken eller er skadet/signeres snart: Ophaug,Gerrbrand,Lawala,Elvestad, Borges, Gardar, Askar. Rundens nøtt: Har vi for mange spillere?
Fredrikstad tar medalje i TL 2008
Opprinnelig postet av bateman
.
Spillere som ikke kommer med på benken eller er skadet/signeres snart: Ophaug,Gerrbrand,Lawala,Elvestad, Borges, Gardar, Askar. Rundens nøtt: Har vi for mange spillere?
Godt spørsmål.
Det kvitrer en intuisjon i øret mitt, sammen med tinnitusen;
"Tegan er Godset-spiller innen midnatt tirsdag"
Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
Opprinnelig postet av bateman
Masse forskjellig
Hvorfor syns du Ramberg er "noe opphausset"? Han hadde etter min mening en overraskende god sesong i fjor på høyrekanten. Han har scora mål i år. Han har vært god i treningskampene og god spesielt mot Strømsgodset. Han er også vår kaptein nå. Kan ikke skjønne hvorfor han ikke skal starte?
At Evertòn trenger mer støtte er jeg helt enig i. At den skal komme fra Tegström er jeg helt uenig i. For det første stiller jeg et stort spørsmålstegn ved fotballkvalitetene hans. For det andre er han altfor lik Evertòn i spillestilen. Både Evertòn og Tegström har sine styrker i mellomrommet. Selvom jeg syns Tegström er elendig der også. Hva skal vi med to møtende spisser?
Og hva skal vi med Kvisvik på banen uten en bakromsspiss? En av hans sterkeste sider er å tre igjennom spillere i bakrommet. Vi så det gang på gang med Tarik. Jeg tror at Evertòn og Adiyiah vil gjøre hverandre gode ved at førstnevnte skaper bakrom for sistnevnte, og sistnevnte skaper mellomrom for førstnevnte. Sandefjord kan stå langt høyere mot oss uten en bakromsspiss.
Jens Henrik
Ble medlem: 25 mar 06
Lagt til: 29 mar 09, 20:04
Endret: 29 mar 09, 21:00
Endret av: denialsander
Opprinnelig postet av Lemmy
Og hva skal vi med Kvisvik på banen uten en bakromsspiss? En av hans sterkeste sider er å tre igjennom spillere i bakrommet. Vi så det gang på gang med Tarik. Jeg tror at Evertòn og Adiyiah vil gjøre hverandre gode ved at førstnevnte skaper bakrom for sistnevnte, og sistnevnte skaper mellomrom for førstnevnte. Sandefjord kan stå langt høyere mot oss uten en bakromsspiss.
Helt enig med deg i at Kvisvik er best i de kampene vi har bakromsspisser.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914