Husk meg
Brukernavn
Passord

Stive priser på stadion ??

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08

Lagt til: 10 mar 09, 19:55

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/sport_nrk_ostfold/1.6517078

Vi har fått en delt sisteplass sammen med Brann i en prisundersøkelse.

Jeg er vel egentlig ikke overrasket. Som i resten av sammfunnet er det etterspørsel som bestemmer pris.

Siterer:

1600 kroner dyrere

Et sesongkort på Fredrikstad stadion koster mellom 3600 kroner og 3900 kroner.

Til sammenligning koster et sesongkort hos Sandefjord 2500 kroner.

Men det aller billigste sesongkortet får du hos Lyn, som totalt sett havner på fjerdeplass på VGs liste.

..........................................................................................................................................................

Når var forrige gang ullevål var full på en lynkamp. Antageligvis er det Brann - Lyn i Cupfinalen i 04 (tror jeg)

Fredrikstad stadion er nesten full hele tiden. Da er det naturlig å ta mer pr. Billett

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson

Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07

Lagt til: 10 mar 09, 20:45

ja, vanskelig regnestykke, men du kan da ikke sammenlgine full med full. Maracana var ikke full i helga ergo vi er bedre enn dem.. you get the point, Ullevål rommer dobbelt så mye. Men med litt snillere bilettpriser tror jeg vi kunne hatt fulle hus mot samtlige motstandere enn sånn som det er nå, bare stinn brakke mot RBK, VIF, Brann osv.

tgtgtgtg

A-lagspiller

Lagt til: 10 mar 09, 23:02

Vel, man kan jo sammenligne.  Hvis F.eks 15.000 vil se FFK så kan prisene være litt høyere. Men jeg er enig i at prisene kan justeres litt etter hvem man møter. Stadion er som regel ganske full.  Samme i Bærgen, Der er det nesten fullt til en hver tid . Og det var de vi delte værstingstempelet med.

På sør arena er det ikke seter  i 2. etasje. Og det ser veldig stusselig ut med Ullevål.   Der gis det bort billeter over en lav sko

Jeremy Clarkson

danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06

Lagt til: 11 mar 09, 17:56

Pinlig å være i bunnen av en slik oversikt, desverre er jeg slett ikke overrasket. Klart det hadde kommet flere om prisene ikke var så stive, i tillegg til at flere personer som ikke har like god økonomi kan ta turen oftere. Heldigvis er det ikke så ille som det er i England, enn så lenge.

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 11 mar 09, 20:04

Opprinnelig postet av danan

Pinlig å være i bunnen av en slik oversikt, desverre er jeg slett ikke overrasket. Klart det hadde kommet flere om prisene ikke var så stive, i tillegg til at flere personer som ikke har like god økonomi kan ta turen oftere. Heldigvis er det ikke så ille som det er i England, enn så lenge.

For det første er det ikke plass til så mange fler. For det andre så har alle råd. Det er bare spørsmål om hvordan man prioriterer.

Blir håpløst å sammenligne med sandefjord, Odd og Lyn(ikke til deg Danan).

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

tgtgtgtg

A-lagspiller

Lagt til: 11 mar 09, 20:06
Endret: 11 mar 09, 20:07
Endret av: tgtgtgtg

Hvis du er Blodfan så har du råd til 1900kr og medlemskap i PH

Og det jeg mener er at der folk kommer på kamp uansett kan man ta mer

Klubben skal jo helst ikke gå i minus

Jeremy Clarkson

danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06

Lagt til: 11 mar 09, 21:08
Endret: 11 mar 09, 21:13
Endret av: danan

tgtgtgtgtgtgtg: Så du mener at så lenge stadion fylles så kan man bare fortsette å øke billettprisene? Da Håper jeg i så fall at det ikke er flere i FFK som har den tankegangen. Blodfan eller ikke, det handler om prioriteringer og har man det tungt økonomisk så bruker man ikke 2.000 spenn på et sesonggkort.

kanogvetalt:: Vi har blitt sammenlignet med alle i Tippeligaen, ikke bare Sandefjord, Odd og Lyn. Det er bare Brann som tar seg bedre betalt enn oss totaltsett. Stabæk, Lillestrøm, Rosenborg og Vålerenga er ikke like kostbare.

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 11 mar 09, 21:29

Opprinnelig postet av danan

kanogvetalt:: Vi har blitt sammenlignet med alle i Tippeligaen, ikke bare Sandefjord, Odd og Lyn. Det er bare Brann som tar seg bedre betalt enn oss totaltsett. Stabæk, Lillestrøm, Rosenborg og Vålerenga er ikke like kostbare.

Stabæk, Lillestrøm og Vif sliter med å fylle sine arenaer. RBK har en langt større arena å fylle. Priser reguleres av tilbud og etterspørsel. prisene stiger når etterspørselen er stor i forhold til tilbud, og omvendt. Dette er økonomisk tyngdekraft.

Jeg håper klubben evner å balansere prisene slik at de får max ut av ett fullt stadion. Du mener vel ikke at bilettprisene burde være lavere enn det folk er villig til å betale?

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06

Lagt til: 11 mar 09, 22:34

Alle her kalkulerer med at FFK trekker fult hus her på stadion.  Hvis laget skulle gjøre det mye dårligere i år.   Frykter jeg at stive priser vil gjøre så at mange velger å bli hjemme.  Da blir resultatet mange tomme seter og tapte inntekter.  Er man en familie på tre er det farlig dyrt å gå på kamper.  Håper jo på en topp sesong og fulle tribuner Laughing

tgtgtgtg

A-lagspiller

Lagt til: 13 mar 09, 18:08

Nei. Pris burde bli bestemt av etterspørsel. (til en viss grad)

Jeremy Clarkson

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til: 14 mar 09, 12:17

Noe man kunne gjort med fordel på Stadion er å ha ulike priser til de ulike plassene på langsidene. Å ta like mye betalt for en billett midt på hovedtribunen som på første rad nede ved cornerflagget, er egentlig smått tåpelig. På midten har man prima oversikt og garanti mot dårlig vær. Man har ingen av de delene på slike hjørneplasser.

Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.

Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04

Lagt til: 16 mar 09, 09:56

Opprinnelig postet av Scout

Noe man kunne gjort med fordel på Stadion er å ha ulike priser til de ulike plassene på langsidene. Å ta like mye betalt for en billett midt på hovedtribunen som på første rad nede ved cornerflagget, er egentlig smått tåpelig. På midten har man prima oversikt og garanti mot dårlig vær. Man har ingen av de delene på slike hjørneplasser.

Sesongkortene har jo differensiert prising på langsidene? Koster 3600-3900 avhengig av hvor.

Vi burde bygge på kortendene og har billige plasser der, slik at de med dårlig råd hadde ett alternativ. Er uansett ikke noe særlig at ordinære biletter er utsolgt i mange kamper, det betyr at det sannsynligvis er folk som ikke får bilett.

Noen som har linken til tilskuerantall på fjorårets hjemmekamper? Har inntrykket at det aldri var under 10000?

GÅ SJÆL RHINO!

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 18 mar 09, 19:19

Mener vi var nede på 9000 tallet en kamp i fjor, husker ikke hvilken...

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem

egkrist

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mar 04

Lagt til: 18 mar 09, 19:36

Opprinnelig postet av Bob Page

Mener vi var nede på 9000 tallet en kamp i fjor, husker ikke hvilken...

Laveste antall tilskuere var 10108  iflg. VG

http://fotball.vg.no/bors/tilskuer_klubb.php?sesong_id=403

Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til: 18 mar 09, 21:08
Endret: 18 mar 09, 21:09
Endret av: Willy Renè

Jeg er fornøyd med prisene på stadion, betaler vel ca. 3600.- pr. sesongkort, har 3 stk., og har da forkjøpsrett på evt. cupfinalebilletter, det gjør meg ikke noe at god underholdning og adspredelse koster. Nå har hverken min kone eller jeg noen gang røyket, og slik jeg har regnet på det så røyker en middels røyker opp mye mer enn prisen av et sesongkort pr. år, så jeg mener det også er snakk om prioritering.

Selvfølgelig forstår jeg godt at unge barnefamilier må snu på krona, har selv vært i den situasjon hvor vi hadde råd til lite, med 2 sønner som krevde sitt og da prioriterer man selvfølgelig deretter.

Men et forslag til FFK: Hvorfor ikke bygge ut kortsidene så snart som mulig med en etasje til, det er så vidt jeg ved allerede klargjort for dette, og hvorfor ikke bruke den ene nye delen til barnefamilier med sesongkort til noe reduserte priser, og den andre delen som kan f.eks. kalles "Østfoldtribunen" hvor barnefamilier fra andre deler av fylket kan få kjøpt rimelige sesongkort ?  Resultat er mer publikum, og FFK legger Østfold under seg.......

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914