FFKs generalforsamling
Generalforsamling 25. februar.
Kan vi vente oss noen skikkelige fraspark på møtet?
Mitt stalltips er at Carl Morten Gjeldnes forsvinner ut. Styret gikk på et ganske saftig nederlag da Tor Kristian Karlsen måtte gå.
---------------------------
"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk
Vi kan vel ikke ha en leder som til stadighet, kommer med uttalsene, jeg har ingen kommentar.
Er enig med deg, han forsvinner nok.
Blir vel feil å henge for mye av ansvaret på Gjeldnes i saken rundt Karlsen. Husk at henriksen er adm dir og fast ansatt. dvs juobber med klubben på heltid. Da er det naturlig at han fronter saker som denne i media. Til F-B's store irritasjon fremstår Gjeldnes som langt mer profesjonell enn sin forgjenger som ofte kunne opptre som en løs kanon på dekk, til medienes store begeistring.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
... men har du møtt en eneste person som har hatt noe positiv å si om Gjeldnes' kompetanse?
Føyer meg inn i rekken bak Per Egil og tipper Gjeldnes blir byttet ut.
Blir svært, svært overrasket om Gjeldnes går løs på en ny periode.
Har du lest forumets retningslinjer?
Opprinnelig postet av Holters
Blir svært, svært overrasket om Gjeldnes går løs på en ny periode.
Regner med at mange er overraska i dag, da.
Hater hat!
Per Egil
Ble medlem: 01 apr 05
Lagt til: 24 feb 09, 12:48
Endret: 24 feb 09, 12:49
Endret av: Per Egil
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Blir vel feil å henge for mye av ansvaret på Gjeldnes i saken rundt Karlsen.
Karlsen var i utgangspunktet styrets mann, men styret havnet i en kinkig situasjon da konflikten mellom Karlsen og Grönhagen oppsto. Med Grönhagens posisjon blant supporterne og den generelle stemningen i byen var det umulig for styret å støtte Karlsen, som dermed måtte snu og stille seg bak Grönhagen. Så ja, styret gikk på et nederlag i Karlsen-saken.
I tillegg tror jeg det fortsatt henger igjen en del bitterhet på måten han (og Morgan Andersen) taklet stadionsaken i fjor vinter. Det er greit å be om unnskyldning, men det er ikke sagt at alt er greit for det.
Gjeldnes er sikkert en trivelig fyr, men som styreleder i en fotballklubb tror jeg han er for svak.
"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Styret, og Gjeldnes spesielt, er involvert i ansettelsesprosesser, men det er ikke de som driver disse. Det er de ansatte i klubben som driver klubben til daglig, mens styret i FFK og styret i Sport ASA som legger føringene for det sportslige og økonomiske. Når karlsen mente at arbeidsgiver støttet hovedtrenerens standpunkt og ikke hans, så henviste han til Henriksen.
Slik klubben er organisert nå mener jeg det er bra at formannen holder en lavere profil, selv om mange medlemmer ønsker at "deres" mann skal være frontfigur slik det historisk har vært.
Hva mener du Gjeldnes og Morgan Andersen gjorde galt i det kaller stadionsaken?
http://www.ffksupporter.net/artikler/historikk/2000-2009/2008_-_historisk_seriesolv_1.php
Les avsnittet Stadionsaken ruller videre
Opprinnelig postet av Per Egil
http://www.ffksupporter.net/artikler/historikk/2000-2009/2008_-_historisk_seriesolv_1.php
Les avsnittet Stadionsaken ruller videre
Mener du det var galt av Gjeldnes og Kristoffersen å stille spørsmål ved avtalen mellom FFK og Værste? Det etter at Hegnar omtalte saken som det store fotball ranet, med rette.
Om du mener det så kan du ikke ha mye kjennskap til denne avtalen. Det mest kritiske er at F-B ikke turte å forfølge denne saken, som ville stilt Værste og det gamle styret i klubb og ASA i ett dårlig lys. Spesielt Brynildsen, Hasselgård og Hvidtsen. Advokatfirmaet Wikborg & Rein konkluderte med at Værste hadde holt seg til avtalen, noe som bekreftet hvor ensidig den var i FFK's disfavør.
Det er da ikke det jeg skriver. Jeg sier bare at det fortsatt kan henge igjen en del bitterhet på hvordan blant andre Gjeldnes frontet saken. Og det er ikke utenkelig at dette kan være med på å felle ham.
Jeg tar ingen stillig til hvem som har rett eller galt i stadionsaken. Som du helt riktig skriver, jeg har ikke så mye kjennskap til denne avtalen.
Opprinnelig postet av Per Egil
Det er da ikke det jeg skriver. Jeg sier bare at det fortsatt kan henge igjen en del bitterhet på hvordan blant andre Gjeldnes frontet saken. Og det er ikke utenkelig at dette kan være med på å felle ham.
Jeg tar ingen stillig til hvem som har rett eller galt i stadionsaken. Som du helt riktig skriver, jeg har ikke så mye kjennskap til denne avtalen.
Stadionavtalen er en enorm økonomisk belastning for FFK som knebler den økonomiske handlefriheten i mange mange år framover.Det er vel bare Værste som mener at avtalen er god. Undrer på hvorfor....
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914