Hjelpe FFK økonomisk
Patrioten
Ble medlem: 06 jun 03
Lagt til: 06 feb 09, 22:36
Endret: 06 feb 09, 22:37
Endret av: Patrioten
Støtt FFK når du tipper.
5% av det du tipper for kan gå rett til FFK, bare registrer deg der du tipper.
http://mittfb.f-b.no/artikkel.php?aid=2620
Noen som kunne tenkt seg å gjøre dette?
ja hvorfor ikke ?
Elsker klubben vet du
---------------------------
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Jeg regner da med at man finner FFK i den listen også, ikke bare FIF som det står i artikkelen?
I følge Holters sine innlegg på vgd ser det ut som om FFK virkelig trenger den økonomiske hjelpen de kan få. Håper likevel ikke at tilstanden er så svak som Holters her hevder. Jeg har ikke akkurat innsikt i hvordan klubben drives, men har jo fått med meg at Holters gjerne har pålitelig innside informasjon. Og når dette kommer fra han synes jeg det er skremmende.
http://vgd.no/sport/fotball-norsk/tema/1449100/tittel/tor-kristian-karlsen-slaar-tilbake
Tror nok ikke FFK er med der, veit ikke helt om klubben er medlem i frivillighetsregisteret, FFK er blitt "et lite konsern", så tviler.. men Plankehaugen er medlem, så man kan velge å la 5% av de du spiller for gå til Plankehaugen :)
Holters har alltid hatt mye fornuftig på hjertet. Og det er en dårlig bevart hemmelighet at FFK har store økonomiske... eh, la oss kalle det "utfordringer".
Men jeg sliter litt med en del av det han skriver for tida, for han framstår som så åpenbart TKK-frelst (like mye som andre er kritikkløst Grönis-frelst) at det virker som om ingen andre argumenter biter. Jeg sier ikke at han nødvendigvis er, men det er det an kan få inntrykk av.
Hater hat!
Opprinnelig postet av Jens Henrik
I følge Holters sine innlegg på vgd ser det ut som om FFK virkelig trenger den økonomiske hjelpen de kan få. Håper likevel ikke at tilstanden er så svak som Holters her hevder. Jeg har ikke akkurat innsikt i hvordan klubben drives, men har jo fått med meg at Holters gjerne har pålitelig innside informasjon. Og når dette kommer fra han synes jeg det er skremmende.
http://vgd.no/sport/fotball-norsk/tema/1449100/tittel/tor-kristian-karlsen-slaar-tilbake
Jeg har sagt til deg før, Jensemann, Ta ikke sorgene på forskudd ! Nå venter vi og ser, regnskapet for ASA skal jo snart fremlegges, da får vi alle svar, disse tallene er tilgjengelige for alle.
Og så tror jeg at de fleste tippeligaklubbene har problemer i samme størrelsesorden som FFK har, det er vel kanskje bare RBK som stiller i en egen klasse ? Og så er det vel noen verstinger som BG, Tromsø, Start m.fl.
Håper ikke, og tror ikke FFK er der.
Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
Opprinnelig postet av Willy Renè
Jeg har sagt til deg før, Jensemann, Ta ikke sorgene på forskudd ! Nå venter vi og ser, regnskapet for ASA skal jo snart fremlegges, da får vi alle svar, disse tallene er tilgjengelige for alle.
Er redd vi ikke nødvendigvis får alle svar før utover 2009. De viktigste talla slik jeg ser det er budsjettet for 2009 (i tillegg til regnskapet for 2008, selvsagt), ettersom jeg er veldig, veldig redd for at FFK budsjetterer med uforholdsmessig høye inntekter fra spillersalg.
Siden finanskrisa er over oss for fullt og overhodet ikke kommer til å være over før sommeren er det livsfarlig for FFK å budsjettere med veldig store spillersalg. Ikke-bekreftede rykter, men fra ganske så gode kilder, indikerer 20% av FFKs inntekter er ført som spillersalg.
Hvor mange spillere har FFK som kan generere slike summer (spesielt med tanke på at FFK tross alt ikke eier mange av spillerne selv, iallefall ikke 100%)?! Dessuten er det å bruke salg av spillere som driftsmidler virkelig det å pisse i buksa for å holde seg varm.
Hvis FFK har budsjettert med 20 millioner i spillersalg vil det i prinsipp si at klubben må selge omtrent for 30 millioner for å få dekket 20, ettersom investorer skal ha sin del av kaka.
Derettter skal FFK kjøpe nye spillere. Da må salgssummen økes til kanskje 40-45 millioner for å sitte igjen med 10 millioner til nye spillere.
Realistisk? Neppe. Farlig? Veldig.
I tillegg er det slik at avtalen med Værste synes å være av den litt... eh.. .dårlige sorten, slik at klubben sliter med å generere inntekter på den.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914