Husk meg
Brukernavn
Passord

Bosmanlag toppet av kvalitet

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 25 jan 09, 16:57
Endret: 25 jan 09, 16:58
Endret av: Holters

FFK står i fare for å miste følgende spillere i løpet av 2009:

Erik Mellevold Bråthen (21)
Czwartek (33) - Patrik Gerrbrand (27) - Vidar Martinsen (26) - Barsom (31)
Ramberg (32) - Kasey Wehrman (31) - Martin Elvestad (19) - Kvisvik (34)
Gardar Jóhannsson (28) - Éverton Santos da Costa* (23)

Benk: Agim Shabani (20) og Anders Stadheim** (28)

Flere av spillerne skal ha lønnskrav som FFK rett og slett ikke kan leve med.

Les mer: http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1609

Det betyr at FFK må være føre var og forberede seg på et liv uten disse spillerne.

Var det dette Tor-Kristian Karlsen så?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?

Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06

Lagt til: 25 jan 09, 17:32

Du har et skremmende poeng her Holters.  Mener du at det er sannsynelig at vi mister både Kasey, Barsom, Gardar og Everton?  I såfall svekkes laget betraktelig og jeg frykter egentlig hvilket lag vi skal kunne klare å stable på beina.  Dersom klubben ikke har råd til å signere disse spillerne på nye kontrakter har vi vel strengt tatt ikke råd til å hente erstattere heller?  Og dersom det er tilfelle kan jeg ikke se at ambisjonene om å forbli et topplag i Norge skal være mulig.  Da er det mer naturlig at vi skal få kjempe for tilværelsen i Tippeligaen.

Er andre klubber i Norge så veldig mye bedre stilt da?  Og dersom de ikke er det, er det vel naturlig å tenke seg at spillerlønningene kommer ned fra dagens nivå?

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 25 jan 09, 18:18

Selvsagt et skrekkscenarie og miste så mange spillere. MEN!!!! Vi skal være meget glad for at vi ikke har gitt etter for krav, eller satset masse midler på å sikre oss disse spillerne. Lønnsspiralen har nådd sin topp, og er nødt til å snu og gå nedover igjen, sånn sett sitter FFK godt i det. Få spillere på toppen av lønnsnivået, og muligheter for å starte oppbygning fra bunnen av , etter nytt og regulert lønnsnivå. Synes ikke dette er skremmende jeg, heller positivt.

Rød.... hvit... og patriot!

Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til: 25 jan 09, 19:10

Opprinnelig postet av Jens Henrik

Du har et skremmende poeng her Holters.  Mener du at det er sannsynelig at vi mister både Kasey, Barsom, Gardar og Everton?  I såfall svekkes laget betraktelig og jeg frykter egentlig hvilket lag vi skal kunne klare å stable på beina.  Dersom klubben ikke har råd til å signere disse spillerne på nye kontrakter har vi vel strengt tatt ikke råd til å hente erstattere heller?  Og dersom det er tilfelle kan jeg ikke se at ambisjonene om å forbli et topplag i Norge skal være mulig.  Da er det mer naturlig at vi skal få kjempe for tilværelsen i Tippeligaen.

Er andre klubber i Norge så veldig mye bedre stilt da?  Og dersom de ikke er det, er det vel naturlig å tenke seg at spillerlønningene kommer ned fra dagens nivå?

Som vanlig, gutten min, så er du pessimist. Hver eneste eksamen var du sikker på å stryke, det skjedde aldri, og du sitter med en glimrende jobb og master.

Tilbake til FFK; FFK er vel ikke eneste klubben som må gjøre noe med lønnsbudsjettene, det er vel minst en 12 - 13 andre tippeligaklubber som må gjøre det tenker jeg.

Og hva så Karlsen Holters ? Jeg vet jo at du har inside imformation, men jeg tror at FFK har dyktige folk på mange plasser, 2009-sesongen blir som en eksamen for FFK, og jeg tror (og håper) de består den med glans.

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !

Jens Henrik

A-lagspiller

Lagt til: 25 jan 09, 19:12

Det jeg mener med at det er skremmende, er jo at dersom økonomien er så skranten at vi er en av få klubber som ikke er konkurransedyktige på lønn, vil vi trolig i løpet av kort tid bli en mindre attraktiv klubb, og satsningen på toppnivå vil falle.  Men når det er sagt kan jeg ikke forestille meg at Bodø Glimt, Lillestrøm, Start, Sandefjord, Tromsø, Lyn eller Strømsgodset skal kunne ha noe bedre utgangspunkt enn oss.  FFK's økonomi kan vel ikke være mer skrantende enn disse lags økonomi?  Den pågående emisjonen vil vel forhåpentligvis gi nok kroner i kassa til at vi kan signere de viktigste spillerne våre (selvsagt ikke for enhver pris).

rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07

Lagt til: 25 jan 09, 19:28

Opprinnelig postet av Holters

Etter det jeg har lest så er lønnskostnadene på vei ned i alle klubber. dvs at ingen kan gi lønn i den prisklassen det er her snakk over en lav sko. Klubbene må redusere lønnskostnadene og det tror jeg oså at spillerne er oppmerksom på. Men det er lov å prøve seg - hvis ikke hadde det jo ikke blitt noen forhandleinger :).
Jeg tror at vi kan komme i mål med de spillerne klubben ønsker å signere med. Er lønnskravet for høyt sier vel apillerne at de egentlig vil bort og ergo ikke verdt å satse på.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 25 jan 09, 19:55

Dersom  det var slik at FFK ikke kunne innfri nye lønnskrav, var det vel hull i hodet kjøpe 1 spiller for 7.mill.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Jens Henrik

A-lagspiller

Lagt til: 25 jan 09, 19:59

Er det Celso Borges du tenker på?

Er du sikker på at han kostet klubben 7 millioner da?

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 25 jan 09, 20:37

Kanskje vi redder oss med suksess i år...? Gruppespill i uefa cup gir vel litt midler..?

Håper vi får med de viktigste spillerene videre etter denna sesongen, men tror vi er avhengig av suksess..

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05

Lagt til: 25 jan 09, 20:38

Er vel ikke dumt å gi 7 mill for en spiller vi selger innen 2 år for 50 mill vel?

Heia FFK

Jens Henrik

A-lagspiller

Lagt til: 25 jan 09, 21:09

Er det jeg som ikke har fulgt med i timen eller er det andre som også lurer på hvor dere har 7 millioner fra?  Er det snakk om sign on fee eller ikke?  Dessuten er det helt umulig å si om han kommer til å slå gjennom i FFK eller ikke.  Men jeg er enig i at Celso Borges virker meget lovende!

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 25 jan 09, 21:13

Opprinnelig postet av dracula

Dersom  det var slik at FFK ikke kunne innfri nye lønnskrav, var det vel hull i hodet kjøpe 1 spiller for 7.mill.

Det er flere kriterier her... Hvis en spiller som er sett på som "kjernespiller" krever 3-4-5 millioner per år og får det... Hva skal nestemann ha da? Hvor mange spillere har FFK råd til da?  Og igjen: Det spørs jo hvem som betaler - og ikke minst; om summen du refererer til stemmer (korrekt sum i det hele tatt? samlet utbetaling, delbetalinger, suksesskriterier, videresalgsprosent, osv), for det er fortsatt slik at det er FFK som lønner og spillerinvest som tydeligvis dekker (store?) deler av kjøpssummen (sign-on, samt honorar).

Uansett; Selv om norske klubber har måtte redusere satsingen sin er det jo tydelig penger i andre land - store penger sammenliknet våre forhold og jeg er sikker på at spillere som Wehrman, Raio og Gerrbrand er kapable til å havne i klubber i utlandet som betaler mer enn FFK kan.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 25 jan 09, 21:40

Det var da faen som et veldig veldig løst rykte fester seg i hodet på noen som en sannhet... La det falle, du har ikke peiling!

knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03

Lagt til: 25 jan 09, 22:14

blir det ikke feil å ta med éverton i det hele tatt på denne listen, selv med en liten fotnote?

med ffk til champions league!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 26 jan 09, 08:58

FFK står i fare for å miste følgende spillere i løpet av 2009:

Erik Mellevold Bråthen (21)
Czwartek (33) - Patrik Gerrbrand (27) - Vidar Martinsen (26) - Barsom (31)
Ramberg (32) - Kasey Wehrman (31) - Martin Elvestad (19) - Kvisvik (34)
Gardar Jóhannsson (28) - Éverton Santos da Costa* (23)

Benk: Agim Shabani (20) og Anders Stadheim** (28)

Les mer: http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1609

Det betyr at FFK må være føre var og forberede seg på et liv uten disse spillerne.

Jeg tar meg den frihet å sortere disse i 3 kategorier utfra hvordan jeg ser potensiale vs kostnad fremover:

Relitivt billige å beholde og spillere for fremtiden er Shabani, Bråthen, Elvestad, Everton(kanskje ikke så billig), Gerrbrand

Relativt billige men over the top eller mindre utviklingspotensiale: PAC, Ramberg, Gardar, Barsom, Kvisvik, Martinsen

Dyre og over the top: Stadheim og Wehrman

Om jeg fikk bestemme(mange er nok glade for at jeg ikke får det) vil jeg prioritert etter dette.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 26 jan 09, 09:13
Endret: 26 jan 09, 09:14

Hø? Hvorfor har du plassert Gerrbrand i kategorien "billig"? Han tilhører vel heller den stikk motsatte enden av skalaen...

Når de er sagt, så har Gerrbrand vært verdt pengene. Totalt sett har han vært en god investering. Derimot kan man minste nattesøvnen over millionene som forduftet gjennom signeringer av spillere som Vuorinen, Stadheim, osv.

Synes heller ikke Wehrman fortjener å bli plassert i samme kategori som Stadheim. Det er det egentlig ingen som gjør. :)

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jan 09, 09:18

Hø? Hvorfor har du plassert Gerrbrand i kategorien "billig"? Han tilhører vel heller den stikk motsatte enden av skalaen...

Billig vs potensiale. Ikke bare billig. Han er fortsatt ung som midtstopper og kan være et salgsobjekt. Mao kan selges for en høyere pris enn han kostet i sin tid.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jan 09, 09:20

Synes heller ikke Wehrman fortjener å bli plassert i samme kategori som Stadheim. Det er det egentlig ingen som gjør. :)

Med sine lønnskrav er Wehrmann, etter min mening, sammen med Stadheim i kategorien "koster mer enn det smaker".

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 26 jan 09, 09:31
Endret: 26 jan 09, 09:42

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Billig vs potensiale. Ikke bare billig. Han er fortsatt ung som midtstopper og kan være et salgsobjekt. Mao kan selges for en høyere pris enn han kostet i sin tid.

Nå kom vel Gerrbrand på en fet sign on fee, og ingen overgangssum, da han kom til klubben. Sånn sett er det lett å overgå null i overgangssum ved videresalg, men det er ikke like lett å overgå signeringskostnadene ved å hente ham. Du har rett i at han snart "bare" runder 28 år - han er dermed inne i sine beste år som fotballspiller, men du tar feil når du påstår at han er billig. Gerrbrand er en svært, svært dyr mann i drift.

Er det en spiller jeg nesten er overbevist om at vi kommer til å miste etter denne sesongen, så er det han. I tillegg har jo han også Stockholm som virker forlokkende på ham.

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Med sine lønnskrav er Wehrmann, etter min mening, sammen med Stadheim i kategorien "koster mer enn det smaker".

Som andre har vært inne på i tråden: Forhåpentligvis stabiliserer markedet seg i løpet av dette året, slik at spillerne dermed ikke får innfridd sine skyhøye lønnskrav i andre klubber. Problemet er bare det at det kan være lettere for en interessert klubb å strekke seg noe lenger for én spiller de er interessert i, mens i FFK vil det umiddelbart skape ringvirkninger for samtlige resigneringer. Wehrman er nok en av de spillerne som har urealistiske lønnskrav - i hvert fall overfor FFK og hva klubben kan tilby per i dag.

Når det er sagt, så håper jeg klubben kommer til enighet med begge disse to - på et lønnsnivå klubben kan leve med.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 26 jan 09, 17:01
Endret: 26 jan 09, 17:03
Endret av: dracula

HotDream, les innlegget mitt ( 1 setning) før du slår fast at jeg ikke har peiling.

Jeg spør, dersom det er sant , mener da om dersom ryktene er sanne.

Dersom det er sant er det hull i hodet å kjøpe 1 nye spiller til 7 mill.

Mao, spørsmål om ryktene er sanne, og dersom de er sanne mener jeg at er ikke er så klokt å brenne alle pengene på en spiller.

Men som du helt sikkert  har rett i, jeg er fullstendig på viddene.Wink

Ps! Synes det er flott av du dementerer ryktene om så skrall økonomi.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 26 jan 09, 19:20

Ps! Synes det er flott av du dementerer ryktene om så skrall økonomi.

He eh, du er en skøyer du Laughing. Forøvrig så er det ryktene om at FFK har betalt 7 millioner for Borges jeg dementerer. Men det visste du jo...Cool

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 26 jan 09, 19:47

Hvis det skulle være noe sannhet i 7 mill. for Borges, så må det være 7 mill. til Borges i lønn og sign on fee for 3,5 år.

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 26 jan 09, 19:49

Dagens tips: Det går an å finne ut hva FFK betalte for Celso Borges!

FFK slipper å betale noen overgangssum siden klubben signerte Celso Borges som bosmanspiller. Utdanningskompensasjon slipper de derimot ikke unna. Denne kompensasjonen er FIFA-regulert, så det finnes standardsatser man kan lete etter. Kanskje en telefon til NFF kan gi svaret?

Det som derimot er vanskelig å finne ut er hva FFK kan ha betalt i agenthonorarer, eller hva klubben må ut med for å hente ham før 1. juli.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jan 09, 19:52

... for ikke å glemme sign-on-fee?

teflon

Juniorspiller

Ble medlem: 11 sep 07

Lagt til: 27 jan 09, 12:56

Dersom det var slik at FFK ikke kunne innfri nye lønnskrav, var det vel hull i hodet kjøpe 1 spiller for 7.mill.

Karlsen syns nok det var veldig lurt ettersom han trolig planla å kvitte seg med samtilige spillere på 30 år og opp.

Er mye lønnspenger som hadde blitt frigitt der.

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914