Chris Brown (23) trener med FFK
Lex
Ble medlem: 03 feb 05
Lagt til: 05 jan 09, 16:49
Endret: 05 jan 09, 16:59
Endret av: Per Egil
http://www.f-b.no/article/20090105/FFK/387495738/1220/NYHET
http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1586
Spennende...brodern er god, så kansje Staw og Braathen skal få kamp
---------------------------
Heia FFK
Costanza
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 05 jan 09, 17:34
Endret: 05 jan 09, 17:34
Endret av: Costanza
Unødvendig å hente utenlandsk keeper når han forhåpentligvis bare skal være reserve. Da er det bedre å bruke opp utenlandskvota på spillere som er ment å gå rett inn på laget.
Virker "corny" for meg.
Helt enig med Constanza, virker lite overveiet å bruke av utenlandsk kvota her.
Dette kan jo også virke demoraliserende på Staw / Bråten ung "lovende" utenlandsk keeper som FFk vil satse på !!!!!!!!!
Har ikke TKK bedre ting å komme med så......
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Helt enig. Utlendinger skal være gode og heve nivå betraklig. Bedre å hente en norsk målvakt da. Gjerne med noen år på baken som kan gi litt til staw og co. Bør da finnes noen i adecco ligan som ikke koster alt for mye.
Men men håper de vet hva de driver med
Enig jeg også hvis de må hente en ny keeper velg heller en norsk. Når det gjelder Staw gjorde jo han sakene sine veldig bra fram til han ble skada og jeg hadde nesten håpet at de ville satse på han.
Opprinnelig postet av Erikk
Enig jeg også hvis de må hente en ny keeper velg heller en norsk. Når det gjelder Staw gjorde jo han sakene sine veldig bra fram til han ble skada og jeg hadde nesten håpet at de ville satse på han.
Er vel en 3. keeper det er snakk om her.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Fylle utenlandsk kvota med en 3.keeper er vel høl i hue!!!!!!!!
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Detta er bare tull ja. Henter vi han ser det dårlig ut for talenta våre.. Styre og trenera kan vel ikke væra så dumme at de henter en utenlandsk keeper for at han skal sitta på benken/ tribunen...?
Nå blei jeg faktisk skuffa.. Vil ha inn en norsk tredje keeper. Hadde ikke gjort meg noe om vi henta Runar eller en på ca samma nivå, sånn at Lasse skjønner at han skal bli satsa på!
Per i dag er ikke FFKs to keepere hverken første- eller andrekeeper slik jeg ser det. De er i en opptreningsperiode etter skade og det vil være nærmest en skandale om FFK først i slutten av februar "oppdager" at de ikke blir friske nok/gode nok til å bli førstekeepere... Hvis klubben da, i full desperasjon, skal hente en førstekeeper - hva sier vi som supportere da?
Da hadde vi sannsynligvis forlangt klubbens ledere og sportslige apparat i gapestokk....
Jeg mener at FFK ikke har råd til å gamble på at en eller begge av keeperne våre blir friske nok. Da er det bedre å få inn en god keeper som kan bli førstekeeper og som heller kan bli tredjekeeper hvis vi får det luksusproblemet at både Erik og Lasse blir friske og like gode som de var før skaden(e).
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Derfor bør de hente inn en norsk keeper som er god nok til å stå i Tippeligaen, men som likevel ikke har et så stort navn at han vil sutre når han havner i en reserveposisjon. Med andre ord en type som f.eks. Tommy Runar. Tror ikke det er noen som mener at FFK ikke skal hente en ny keeper, men etter min mening er det en merkelig vurdering å hente en amerikansk 23 åring til en slik rolle, særlig når det er begrensninger på antall utlendinger vi kan (og bør) ha.
Det er vel flere faktorer som spiller inn, som f.eks. pris, tilgjengelighet, ønske om å komme til FFK, osv. Hvor mange keepere, til en akseptabel pris er god nok til å stå i tippeligaen men som allikevel ikke vil sutre hvis han blir 2/3. valg?
Synes dette er høl i hue. Er helsa til våre to unge, gode, keepere virkelig så usikker som det her snakkes om? De har vært igjennom operasjoner, er rehabilitert, friskemeldt og i full trening. Rami var vel et langt mer usikkert kort ifht skader, da han inntok 1.keeper-rollen. Om Brown blir henta for å gå rett inn på laget, er det feil prioritering ifht egne talenter og kvalitetsspillere; behovet for å styrke er større på andre plasser på laget . Om han blir henta for en backupløsning er det feil ifht utenlandskvoten. Håper det IKKE blir noe av dette.
Jeg er i prinsippet enig i at utenlandskvoten bør benyttes på spillere i posisjoner og med kvaliteter som er vanskelig å anskaffe her til lands, men jeg synes folk tar litt vel av her.
Per dags dato har vi 8 frie spillere (Piiroja, Gerrbrand, Pereira, Wehrman, Barsom, Johannsson, Tegström og Adiyiah). 4 av disse 8 har bare kontrakter ut neste sesong, slik at vi ved slutten av 2009 bare har 4 frie spillere i bruk. Klubben har altså godt med valgmuligheter i nær fremtid om de ønsker å satse på nåværende spillere eller hente inn andre, nye frie spillere.
Nylige uttalelser tyder på at Everton vil bli den 9. frie spillere. Da har vi to plasser ledige for årets sesong - med mindre noen blir solgt.
Det ideelle er selvsagt å benytte disse to plassene på å hente to førstevalg av høy kvalitet, for eksempel en spiss, en kant eller en høyreback til, men det er ingen krise om en plass blir benyttet for å hente en keeper.
Vi vil fortsatt ha én plass ledig, og dette kan økes ved å benytte muligheten klubben har til for eksempel å la være å melde opp Tegström eller Adiyiah. Førstnevnte vil være mest trolig, da sistnevnte vil miste arbeids- og oppholdstillatelsen som følge av dette. :)
Det som er gledelig for tiden er å se på de 8 frie spillerne som er i bruk per dags dato. Seks av disse spiller fast på laget (ergo høy kvalitet), én har forhåpentligvis stort potensial, og sistemann har vist at han til tider kan duge. :) Gleder meg til dagen vi bare har klassespillere som opptar kvoten.
Har du lest forumets retningslinjer?
Opprinnelig postet av Holters
Gleder meg til dagen vi bare har klassespillere som opptar kvoten.
Enig, men vi er vel ikke så langt unna dette i dag? Den eneste som kanskje ikke passer inn i kategorien er vel Adiyiah, men han er vel ikke mer enn 19(?), og det er vel ett fåtall på hans alder som omtales som "klassespillere".
Holters
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 06 jan 09, 12:16
Endret: 06 jan 09, 12:18
Endret av: Holters
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Gleder meg til dagen vi bare har klassespillere som opptar kvoten.
Enig, men vi er vel ikke så langt unna dette i dag? Den eneste som kanskje ikke passer inn i kategorien er vel Adiyiah, men han er vel ikke mer enn 19(?), og det er vel ett fåtall på hans alder som omtales som "klassespillere".
Nei, vi er ikke langt unna. Som jeg skrev er 6 av 8 fast på laget, og Adiyiah blir ansett som et talent med stort potensial. Om Tegström er en klassespiller er vel en evig diskusjon her inne. Fast på laget er han i hvert fall ikke. :)
PS! Se på utlendingene til Stabæk. De holder alle skremmende bra kvalitet. Eller, de gjorde i hvert fall det i fjor sommer da jeg sjekket stallen sist. ;)
Men er det noen som har sett kællen i aksjon?
Rødhvitelite-ultrasmentalitet
Han kommer vel ikke før til uka?
"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk
sikkert ikke, slike detaljer gidder vi ikke lese.
Rødhvitelite-ultrasmentalitet
kanogvetalt
Ble medlem: 01 jul 04
Lagt til: 09 jan 09, 09:18
Endret: 09 jan 09, 09:18
Endret av: kanogvetalt
PS! Se på utlendingene til Stabæk. De holder alle skremmende bra kvalitet. Eller, de gjorde i hvert fall det i fjor sommer da jeg sjekket stallen sist. ;)
Dette har du rett i. Unntaket er vel Palmason som kun startet en kamp etter at han kom i august. Var nok ikke en billig spiller heller. Antageligvis dyrere enn noen av våre utlendinger.
Vet at dette kanskje er feil tråd, men når debatten handler om kvaliteten på de utenlandske spillerne FFK jakter på, så er det i alle fall min kommentar at jeg ser med langt større interesse frem mot den dagen da FFK igjen vil forsøke å skaffe en god norsk spiller til laget.
Det er fortsatt et problem at nesten alle norske spillere på FFK er enten for unge til å være nær en fast plass på laget, eller så gamle at de kun har en overskuelig fremtid igjen. Unntakene er vel stort sett Gashi og Martinsen.
Lykkelig som jeg er over at Everton blir i FFK et år til så håper jeg den neste nyheten om forsterkninger til laget handler om en norsk spiller i god alder. Om to år er Kvisvik, Ramberg, Ophaug og Czwartek (med all sannsynlighet) historie, og det er det snart på tide å begynne å tenke på.
Eller håper man kanskje at finanskrisen etterhvert vil påvirke prisnivået på norske spillere slik at slike blir mer overkommelige? Jo, kanskje det skjer. Hvem vet.
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Eller håper man kanskje at finanskrisen etterhvert vil påvirke prisnivået på norske spillere slik at slike blir mer overkommelige? Jo, kanskje det skjer. Hvem vet.
Jeg tror FFK har tatt innover seg det faktum at både spillerstallen begynner bli eldre og at vi må ha mer fokus på "neste generasjons" FFK'ere. Når det gjelder priser på norske spillere tror jeg investeringsevnen er proposjonal med prisene - så det vil sannsynligvis fortsatt være for dyrt, selv om det har blitt billigere.
- Målet vårt er å bygge et lag som er stabilt i toppen, og som er et lag for framtida. Så kommer resultatene etter hvert, avslutter sportsdirektøren til http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/fredrikstad/article2498052.ece
Helt enig i at vi må bygge et lag for fremtiden og at laget begynner å bli eldre. Men dette gjelder jo ikke akkurat på målvakt siden da. Der har vi to unge målvakter og faktisk to av norges største tallenter på målvakt siden. Så en eldre mer rutinert målvakt ser jeg derfor ikke noe problem med. En målvakt med mye erfaring kan da gi mye tilbake til våre unge tallenter og vi vil fortsatt være godt rustet for fremtiden.
Linker med Chris Brown:
http://bceagles.cstv.com/sports/m-soccer/spec-rel/121008aad.html
http://soccernet.espn.go.com/columns/story?id=602848&&cc=5739
http://www.3rddegree.net/2008/12/2009-preliminary-goalkeeping-prospects-rankings/
http://www.chicagolandsoccernews.com/college/mresults.php
http://www.soccer-new-england.com/Boston-College-Players-Invited-to-U-23-Camp.html
http://web.mlsnet.com/news/mls_news.jsp?ymd=20081222&content_id=209768&vkey=news_mls&fext=.jsp
http://www.ncaa.com/sports/m-soccer/spec-rel/082908aav.html
The situation in goal is solid. The duty is in the firm grasp of Chris Brown, a 6-foot, 5-inch All-Conference second-team honoree who returns for his senior season having started each of the last 30 games in net.
"He's a huge presence in the goal," the coach said. "He doesn't get ruffled easily. He's got a strong personality and he's commanding in the box. He's intimidating and he cuts down angles very well."
Last fall, Brown played all but 18 minutes, allowing just 16 goals in 21 games and guiding the team to a 15-5-1 overall record. He finished the season with a 0.76 goals against average and an .805 save percentage. In conference contests, the Pleasant Hill, Calif., native was just as good. He allowed just seven goals in eight league games (0.87 GAA) to lead the team to a 7-1-0 conference record and the program's first ACC regular-season title.
Brown continued to stymie the opponents' goal-scoring threats in postseason play. The goalkeeper allowed just two goals in ACC Tournament victories over Virginia Tech, Virginia and Wake Forest, backstopping BC to a second ACC championship - the tournament title - in three weeks. Brown, whose three-game totals included a 0.67 goals against average and a .818 save percentage, earned All-Tournament honors for his efforts.
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!
Opprinnelig postet av mysthical
Helt enig i at vi må bygge et lag for fremtiden og at laget begynner å bli eldre. Men dette gjelder jo ikke akkurat på målvakt siden da. Der har vi to unge målvakter og faktisk to av norges største tallenter på målvakt siden. Så en eldre mer rutinert målvakt ser jeg derfor ikke noe problem med. En målvakt med mye erfaring kan da gi mye tilbake til våre unge tallenter og vi vil fortsatt være godt rustet for fremtiden.
Hjertens enig. Så forstår jeg heller ikke hvor man vil med å bruke fokus på en spiller som Chris Brown. Selv om jeg velger å gå ut i fra at han sikkert er en like flott keeper som sin storebror så forstår jeg ikke helt strategien her.
Som jeg ser det vil den rette satsingen for FFK nå ligge ikke på det rent økonomiske, men på det sportslige. Våge å ta sjanser ved å la unge gutter fra egne rekker få lov til å utvikle seg gjennom å få spilletid - selv om de ikke er gode nok pd til å løfte FFK til gull og glitter. Er man i tvil om en ung spiller, f.eks Michael Trulsen, er god nok eller vil kunne bli det. så la tvilen komme unggutten til gode. Gi dem en sjanse, så vil alltids noen gripe muligheten og utvikle seg mer enn noen hadde forventet.
Jeg har hørt Vikingfans si om de siste års manglende resultater at de skyldes at man i Viking ikke får bestemt seg for om man vil gå for seriegull eller om man vil satse på unge talenter. Så ender man opp med å prøve på begge deler på en gang, og resultatet blir at begge deler feiler. Det er lettere sagt enn gjort å satse ung og lokalt. Klubben må være tydelig på det og villig til å forsvare svake resultater med at man har denne bevisste strategien.
Man får heller unnskylde men jeg ser ikke at FFK er på langt nær tydelige nok hvis de virkelig ønsker å satse ungt. Det holder ikke å innse det internt eller å si det i festtaler. Klubben må få både fans og sponsorer med på strategien, ellers vil svake resultater medføre et umulig press altfor fort. Men det gleder meg å høre at i alle fall noen har registrert en uttalt vilje i FFK til å satse ungt og lokalt. Personlig er jeg i alle fall ikke i tvil om at det er veien å gå.
Alt det sagt så ser jeg også at skadesituasjoen til Staw og Bråthen gjør at FFK trenger en tredjekeeper. Selvsagt vil man forsøke å få en så god keeper som mulig.
Men jeg holder fortsatt fast på at det ville være bedre å bruke store penger på bare en god norsk spiller enn å bruke de samme pengene på tre gode utlendinger. Jeg er redd en slik prioritering vil bli mer og mer nødvendig med tiden, selv om det aldri vil bli bedre i et rent økonomisk perspektiv.
Storvokst keeper med ambisjoner
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Han var visstnok rimelig døgnvill i dag, slik at han ikke fikk ytet sitt beste, og Knutsson var litt oppgitt over det. :)
Mannen har værtfall ikke spenst. Så litt av treninga på torsdag og han imponerte ikke meg på det fysiske..
Han var tung og sleit med alle fysiske øvelser. Flere hakk bak Lasse og Erik der..
Men jeg så han ikke i målet så vet ikke hva han er god for der, veit bare at han er meget svak fysisk..
Han dro hjem uten kontraktforslag!
Håper neste keeper som vurderes er norsk..
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914