Tippeligaoppsettet klart
Patrioten
Ble medlem: 06 jun 03
Lagt til: 01 des 08, 16:40
Endret: 01 des 08, 16:41
Endret av: Patrioten
FFK starter borte mot Bodø/Glimt og borte 16.mai mot Vålerenga.
Det blir 9 poeng på de 3 første det , forhåpentligvis gir det nok selvtillitt til å knekke "stabæk-koden" i 4. runde.
---------------------------
FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"
Registrerer at FFK ikke fikk noen av de "store" kampdagene. Åpner borte mot Glimt (greit nok, så får gresset vårt litt mer tid på seg), borte mot Enga 16 mai (Kunne vært så mye værre. Lett å komme seg inn dit tross alt) og avslutter borte mot Lyn (Igjen, til å være bortekamp så er det ikke så ille)
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Ja ja, kan ikke få noe drømmeoppsett hver sesong heller. Helt greit. Enga på Ullevaal kan bli moro det 16. mai.
Opprinnelig postet av FFK1903
Ja ja, kan ikke få noe drømmeoppsett hver sesong heller. Helt greit. Enga på Ullevaal kan bli moro det 16. mai.
Morro at det ble VIF og Ullevaal på 16 Mai når det ikke ble hjemmekamp denne gangen.
Lurer på hvorfor Rosenborg og Brann får hjemmekamp av NØFF hver eneste 16 Mai? Hvorfor favoriserer de de 2 største klubbene på denne måten?
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!
Opprinnelig postet av benksliter`n
Morro at det ble VIF og Ullevaal på 16 Mai når det ikke ble hjemmekamp denne gangen.
Lurer på hvorfor Rosenborg og Brann får hjemmekamp av NØFF hver eneste 16 Mai? Hvorfor favoriserer de de 2 største klubbene på denne måten?
Fordi NFF mener det var disse to klubbene som startet tradisjonen med 16. mai-kamper som "fotballens festdag".
De skriver også dette på nettsidene i dag:
- Vi har etter beste evne forsøkt å ta hensyn til klubbenes ønsker i oppsettet av spilleplanen for Tippeligaen i 2009, og jeg er glad for at vi har klart å imøtekomme de fleste. Tradisjonen med kamp i Bergen og Trondheim 16. mai er videreført, og for de andre klubbene etterstreber vi mest mulig lik fordeling av hjemme- og bortekamper på denne festdatoen. Jeg ønsker samtlige klubber lykke til i forberedelsene til en ny sesong som forhåpentligvis blir fylt av mange spennende og underholdende kamper, sier arrangementssjef i NFF, Dag Vestlund.
Ah... Brann - FFK på helt feil dato! Nesten den eneste kampen jeg får sett live så er jeg så klart ikke i Bergen! Irriterende....
Opprinnelig postet av Costanza
Fordi NFF mener det var disse to klubbene som startet tradisjonen med 16. mai-kamper som "fotballens festdag".
De skriver også dette på nettsidene i dag:
- Vi har etter beste evne forsøkt å ta hensyn til klubbenes ønsker i oppsettet av spilleplanen for Tippeligaen i 2009, og jeg er glad for at vi har klart å imøtekomme de fleste. Tradisjonen med kamp i Bergen og Trondheim 16. mai er videreført, og for de andre klubbene etterstreber vi mest mulig lik fordeling av hjemme- og bortekamper på denne festdatoen. Jeg ønsker samtlige klubber lykke til i forberedelsene til en ny sesong som forhåpentligvis blir fylt av mange spennende og underholdende kamper, sier arrangementssjef i NFF, Dag Vestlund.
Ha ha ha...den var god!
RBK og Brann oppfant fotballkamp på 16 mai.
Lurer på hvilke klubber i England som oppfant fotballkamp 26 Desember (Boxing day)? Man U, Arsenal, Liverpool og Chelsea tro?
HVOR I HELSIKE ER SLÅ I HODE SMILEY?
Vis Unita Fortior!
Holters
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 01 des 08, 19:14
Endret: 01 des 08, 19:18
Endret av: Holters
Ha ha ha...den var god!RBK og Brann oppfant fotballkamp på 16 mai.
De har jo et poeng, tross alt. Det er hovedsaklig Brann og RBK som har hatt en ekstra stor publikumsoppslutning på disse dagene. Ser du historisk på det, så erindrer jeg at andre lag faktisk ikke har hatt spesielt store utslag til tross for at kampene har gått på 16. mai. Ta det med ei klype salt, men jeg så en statistisk oversikt på akkurat dette en gang. Du kan gå igjennom publikmstall hos f.eks. nifs.no for å studere hvordan publikumsmøtet var denne dagen i forhold til sesongsnittet.
Men det var faktisk en utsatt Rosenborgkamp mot Fredrikstad som startet det hele,16. mai 1981. Fra historikken vår:
"Bortekampen mot Rosenborg var en utsatt kamp som fotballforbundet berammet til 16. mai. Kampen før nasjonaldagen ble en publikumssuksess, og dermed var grunnlaget lagt for norsk fotballs store festdag."
ffksupporter.net/artikler/historikk/1980-1989/darlige_resultater_og_darlig_okonomi.php
Har du lest forumets retningslinjer?
Å gi RBK eller Brann æren for at det er festdag før nasjonaldagen i Norge blir minst sagt utrolig søkt. Greit nok at det tilfeldigvis først ble spilt 16 mai-kamp i Trondheim, men det er neppe grunnet Trondheim at 16 mai er en dag som er preget av feststemning. Det er mange lag/byer som skaper stor stemning 16. mai og tror faktisk en 16 mai-kamp i Fredrikstad minst preger byen like mye som i Bergen og Trondheim. Faktisk er jeg overbevist om at en 16. mai-kamp i Fredrikstad farger byen mer enn i begge disse byene. Ikke det at kamp mot Vålerenga på Ullevaal er noe å klage over, men skjønner at andre klubber kan reagere på at begge disse lagene har fått hjemmekamp 16.mai helt siden '91, altså 17 år PÅ RAD. Mye av grunnen til at 16.mai-kamper er stort i disse byene er fordi man har fått lov til å skape en tradisjon for dette. Blir litt som å legge all offentlig administrasjon til Oslo siden de har størst erfaring og tradisjon med det.
Opprinnelig postet av Holters
Ha ha ha...den var god!RBK og Brann oppfant fotballkamp på 16 mai.
De har jo et poeng, tross alt. Det er hovedsaklig Brann og RBK som har hatt en ekstra stor publikumsoppslutning på disse dagene. Ser du historisk på det, så erindrer jeg at andre lag faktisk ikke har hatt spesielt store utslag til tross for at kampene har gått på 16. mai. Ta det med ei klype salt, men jeg så en statistisk oversikt på akkurat dette en gang. Du kan gå igjennom publikmstall hos f.eks. nifs.no for å studere hvordan publikumsmøtet var denne dagen i forhold til sesongsnittet.
Men det var faktisk en utsatt Rosenborgkamp mot Fredrikstad som startet det hele,16. mai 1981. Fra historikken vår:
"Bortekampen mot Rosenborg var en utsatt kamp som fotballforbundet berammet til 16. mai. Kampen før nasjonaldagen ble en publikumssuksess, og dermed var grunnlaget lagt for norsk fotballs store festdag."
ffksupporter.net/artikler/historikk/1980-1989/darlige_resultater_og_darlig_okonomi.php
Det holder ikke, selv om de har litt større publikumsoppslutning enn andre lag. (håper denne statistkken du nevner viser prosenter)
Det blir kanskje noen ekstra kroner i NØFF sin kasse med denne favoriseringen, men jeg finner denne "tradisjonen" fullstendig smakløs
Vis Unita Fortior!
Synes det er riktig av at brann og rbk får hjemmekamper 16 mai. stemmer at de ikke alene har sørget for at dette i utgangspunktet er en bra festdag hvor folk er glade. Men de er de første lagene som har klart å skape en tradisjon rundt disse dagene og skape det lille ekstra. I dag så er dette en etablert da og alle lag i TL mer eller mindre klarer uten problem å skape god stemmning denne dagen. Men at da brann og rbk belønnes for det de staret synes jeg er bra. dette oppfordrer også andre klubber til å skape lignende tradisjoner, NFF gjør mye rart, men de gjør også mye bra. Alt de gjør er ikke bare feil :)
Men surt at det ikke ble hjemmekamp 16 mai, men ok siden jeg bor i oslo hehe :)
Syns vi fikk dårlig kampoppsett i år.. Burde vært sånn at hvert lag hvertfall får en av de "tre hovedkampene"( sesongstart, 16.mai eller sesongavslutning). Hvis så er mulig i hvertfall.
Uansett, tror ikke det spiller så mye rolle. Jeg er mer opptatt av poengene! :)
Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:
"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"
Hvem som starta tradisjonen bør være uinterresant, 16 Mai har så og si blitt en festdag for samtlige lag og en mulighet å få litt ekstra penger i kassa. Av rettferdighetsprinsipp burde den dagen blitt rullert på for samtlige lag, så samtlige kasserere og hjemmesupportere får glede av den dagen annenhvertår....
Uruguay var det første landet som arrangerte VM i fotball i 1930, så derfor burde alle VM blitt arrangert i dette landet etterpå. Synes NFF's unnskyldning ikke holder mål her mht å forfordele RBK og Brann hjemmekamper 16.mai hvert år. Penger er årsaken og intet annet.
Opprinnelig postet av aavdst
Synes NFF's unnskyldning ikke holder mål her mht å forfordele RBK og Brann hjemmekamper 16.mai hvert år.
Nå er de da ikke akkurat forfordelt da men
Hentet fra Wiktionary: "Forfordele betyr å gi noen mindre enn en rettmessig har krav på. Ordet blir dessverre ofte brukt og oppfattet i den motsatte betydning, og er derfor et krevende eller kanskje håpløst ord å bruke på norsk."
Uansett, syns ikke vi skal klage så ille. Både 16 mai og sesongavslutningen er på en arena hvor vi har gode muligheter til å få med mye folk. I tillegg vil ikke 16 mai kampen bety så mye økonomisk da vi stort sett trekker tilnærmet fullt.
Syns også, som jeg nevnte tidligere i tråden, at det er greit å begynne sesongen i Bodø, da kunstgresset der sikkert vil være bedre enn gresset på stadion. I tillegg er det jo greit at gresset får en uke ekstra på seg
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Opprinnelig postet av mysthical
Synes det er riktig av at brann og rbk får hjemmekamper 16 mai. stemmer at de ikke alene har sørget for at dette i utgangspunktet er en bra festdag hvor folk er glade. Men de er de første lagene som har klart å skape en tradisjon rundt disse dagene og skape det lille ekstra. I dag så er dette en etablert da og alle lag i TL mer eller mindre klarer uten problem å skape god stemmning denne dagen. Men at da brann og rbk belønnes for det de staret synes jeg er bra. dette oppfordrer også andre klubber til å skape lignende tradisjoner, NFF gjør mye rart, men de gjør også mye bra. Alt de gjør er ikke bare feil :)
Men surt at det ikke ble hjemmekamp 16 mai, men ok siden jeg bor i oslo hehe :)
Det er greit nok at de favoriseres til en viss grad, men synes du ikke 17 år på rad med 16.mai-kamper for både RBK og Brann er litt overdrevent?
RHE Ultrasmentalitet - http://www.rodhvitelite.com
Opprinnelig postet av Rey
Nå er de da ikke akkurat forfordelt da men
Ok...feil ordvalg der ja
Åpningskampen ser jeg ikke på som så veldig viktig å ha hjemme. Avslutningskampen, litt mer interessant å ha hjemme.
16.mai kampen -som er en festdag uansett tabellposisjon, bør fordeles rettferdig. Jeg husker da godt tilbake på 80-tallet da det også ble spilt 16.mai kamper på Stadion, med fest og moro. (pauseinnslag med rød- og blåruss som spilte mot hverandre ), og suksessen fra i år hvor vi slo Ålesund 5-0 gir bare ekstra lyst å gå på fotballkamp 16.mai.
og suksessen fra i år hvor vi slo Ålesund 5-0 gir bare ekstra lyst å gå på fotballkamp 16.mai.
Ingen grunn til å holde seg hjemme i år heller. Ullevaal er vel nesten gangavstand.
RHE Ultrasmentalitet - http://www.rodhvitelite.com
Opprinnelig postet av Supreme NTM
og suksessen fra i år hvor vi slo Ålesund 5-0 gir bare ekstra lyst å gå på fotballkamp 16.mai.
Ingen grunn til å holde seg hjemme i år heller. Ullevaal er vel nesten gangavstand.
Iom at vi fikk bortekamp den 16 mai, er ikke Ullevål den værste å få. Får bare håpe at jeg kommer meg dit. I år fikk jeg ikke til noen av ullevål-kampene
Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem
generelt er jeg meget fornøyd med oppsettet. 16mai kamp får vi annenhver sesong, sånn er det bare. selvsagt burde disse dagene være likt fordelt mellom samtlige TL etter rettferdighetsprinsippet - det er tross alt endel kroner på spill for lag som vanligvis ikke fyller stadione. når vi først får bortekamp den 16mai er vif "drømmemotstander", mtp avstand til oslo, kapasiteten på ullevaall, motstander(vif fremfor lyn) og kampdato. ellers legger jeg merke til at ffk "nok engang" får relativt enkle kamper i sesonginnspurten. ofte har sesongens 3siste kamper for oss i TL inneholdt 2hjemmekamper mot lag fra nedre halvdel(godset,lyn,molde,odd,sandefjord etc.).
Fredrikstad tar medalje i TL 2008
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914