Hva slags forsterkninger trenger vi
Da det er mye snakk om enkelt spillere her vil jeg se på hele laget, hva og hvor trenger laget forsterkninger, eventuelt back upp.
Keppere: mener de vi har er sterke nok, men vil trenge en back upp, men ikke noen som går på utelandskvoten, og begge blir neppe lantidskadet samtidig igjenn.
Forsvaret: Gerbrand på vei ut, samt mulighetene for at walac forsvinner, her vil det da måtte hentes min 2 mann, helst 3 da det er lite back upp på disse plassene. Mulig en av de yngre tar steget, men kanskje tvilsomt.
Midtbanen: Om en ser bort fra de 4 faste i år er det kanskje dårlg med back upp også her, Kunne tenkt meg to til som kjemper om plassen. Fra egne rekker muligens elvestad vil vokse.
Spisser: Her er det muligens bare Everton ( forsvinner) samt vår islandske venn som holder mål, personlig tror jeg vår ghanesiske nykommer kan slå til, men her er det få eller ingen back upp, ser heller ingen som truer fra egne rekker.
Så ut fra mine vurderinger er det mange ledd som trenger forsterkninger, supleriner. Så mener klubben må vere var på hva de tar inn av spillere, men dette var min mening da:-)
På keeperplassen mener jeg vi bør ha en keeper til fordi vi har to keepere som har vært mye skadet. Vi bør kunne lære av årets "feil" med å ha to keepere i stallen, så vi slipper enda en nødløsning neste år også. Vi har nok ikke like flaks alle ganger.. Og etter min mening var ikke Tommy Runar spesielt god de kampene han sto. Heldigvis kom Örlund!
I forsvaret avhenger det helt av hva som skjer med Gerrbrand og Wallace. Forsvinner de må vi selvfølgelig ha gode nok erstattere. Men om de blir mener jeg fortsatt vi trenger en forsvarsspiller til, gjerne en ny "Ophaug" som kan bekle flere roller i fireren.
På midtbanen trenger vi etter min mening to nye spillere. En kant og en sentral midtbanespiller. Vi har Kasey og Hans Erik som begge begynner å dra på årene, og man vet jo aldri hva som skjer med Kasey.. Både i forhold til kontrakten, men også det faktum at han har hatt en lyskeoperasjon.
På topp tror jeg det fort kan bli litt magert med de spissene vi har per dags dato. Vi har Gardar som har vært veldig god i år og muligens Everton. Men Everton er fortsatt forholdsvis ung og har kommet til et helt nytt sted i verden, og man må kunne forvente litt dårlige perioder av ham også. Tegström er litt for mye av/og på og vi bør etter min mening kvitte oss med ham(spesielt hvis han har så høy lønn som jeg har hørt enkelte påstå). Adiyah er nok en mann for fremtiden, men han er fortsatt veldig ung. Ikke en vi kan belage oss på. Trulsen har jeg ikke de helt store forventingene til..
Men jeg håper da på litt sør-amerikansk samba nå som vi har fått Tor Kristian Karlsen. :)
---------------------------
Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:
"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"
Det mest positive å lese ut av denne situsjonen som tegnes opp er at det kan komme verdifull kapital inn ved lønnsomme salg av utenlandske spillere.
Det er og blir et problem at norske spillere av god kvalitet har det med å koste i overkant mye. Ergo trengs det en del penger for å klare å fylle opp på den fronten. Og det trengs. Det er få norske spillere i troppen i god alder (ca 24 -28), selv om unntakene til dels er glitrende. De fleste er ennå for unge eller snart for gamle. Sånn er det bare, eller hva?
Men det er også positivt at klubben har fått en sportssjef med gode kontakter internasjonalt, for der er mange fisker i det havet, hvor pris og kvalitet ikke alltid henger helt godt sammen. Det finnes flere Everton'er og Wallacer her i verden, hvis en bare klarer å finne dem. (Om det finnes flere Gerrbrand'er er jeg ikke like sikker på...)
Europacupspill bør dessuten kunne virke forlokkende på gode norske spillere som har ambisjoner om å klatre i ligaene, så alt i alt ser det ikke helt mørkt ut.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914