Finanskrisen rammer ikke FFKs satsing
- Fredrikstad skal satse og investorgruppen med Terje Høili i spissen har lovet at de skal være med minst like mye som sølvsesongen. Det vil si at FFK har penger å handle for.
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2388192.ece
Jeg er egentlig den fødte optimist, men er noe som sier meg at denne saken fra TV2 kan ha sine brister. Men jeg tar gledelig feil. Terje Høili er vel ikke akkurat ukjent for å komme med positive nyheter for klubben vår.
- Det er ingen tvil om at kostnadene må begrenses, og det er definitivt slutt på å lønne middelmådigheter med de beløpene vi har sett tidligere. I Fredrikstad skal vi bli utrolig nøye på hvem vi tar inn, sier administrerende direktør Runar Henriksen.
---------------------------
"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk
Kan jo være at det ikke blir solgt så mange sesongkort neste år, pga menigmann får dårligere råd fremover. Selv så har jeg innehatt to stk sesongkort de siste årene - en for meg selv og en for avkommet. Neste sesong vil dette koste meg over 7000 kr (på langsiden som vi har hatt plasser frem til nå). Jeg må telle på knappene og vurdere om jeg kan ta meg råd til dette pga andre mer presserende kostnader som dukker opp hver måned. Og jeg er kanskje ikke alene om det. Jeg vet ikke hvor stor andel av budsjetterte inntekter salg av sesongkort utgjør, men det blir jo noen kroner ut av det hvis det blir solgt et par tusen færre sesongkort. Jeg har selvfølgelig ikke noen dekning for disse tallene, men ser jo på den generelle finansielle situasjonen i samfunnet for tiden - og det er jo slike "luksusgoder" folk kvitter seg med først.
Jeg håper jeg kan ta meg råd til det kommende sesong også (nå er jo renta på vei ned igjen) men ett sesongkort blir ett for lite. Kan ikke dra alene. Det er "urettferdig" har jeg fått høre.... Blir to eller ingen. Eller kanskje på kortsiden?
Jeg leser at FFK mottar pengene for Tarik i disse dager. Håper overgangsummen var i Euro. Euro`en var vel ca. 8 kr i sommer og er nå ca 9 kr.
Hvis overgangsummen var nok 25 mill. slik som det ble antydet i sommer, så har overgangsummen vokst til nok 28,125 mill. pga svekkelsen av den norske krona.
3,125 mill. ekstra er ikke så dumt å ta med seg
---------------------------
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914