Stille før stormen?
Eller stille under stormen, kunne man si akkurat nå. Men det jeg ville reflektere litt over var at entusiasmen rundt FFK virker nesten påfallende tilbakeholden, eller kanskje avventende, selv om FFK er i ferd med å spille seg til medalje - og med det overgå årets forventninger. Er det bare stille i påvente av å vite hva vi egentlig kan feire i år, eller er vi totalt nummifisert av pur overraskelse? Hørte noen si på radio i dag at det var noe typisk norsk med å like litt motgang. At vi lett mister drivet i medgang. Er det noe sånt som skjer rundt FFK om dagen? Går det for bra til at supporterne henger med? Gir ikke laget oss nok å klage over? For når det klages så gjøres som regel det med stor entusiasme. Eller har det mest å gjøre med at ingen medalje er ennå sikret? Kan høres rimelig ut det, men så burde man tro at det var nå de store massene ville strømme til stadion, såvel som til bortekamper i Oslo&omegn, slik som da laget kjempet mot nedrykk. Det ser ikke helt ut som at det er det som skjer.
På den annen side er det helt greit for meg med litt lunken entusiasme så lenge laget presterer som de gjør for tiden.
Viss det blir medalje, er det noen som vet om det blir noe feiring etter eventuelle medaljer leveres etter lyn kampen?
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Hørte noen si på radio i dag at det var noe typisk norsk med å like litt motgang. At vi lett mister drivet i medgang. Er det noe sånt som skjer rundt FFK om dagen? Går det for bra til at supporterne henger med?
Akkurat den delen der kjenner jeg meg veldig igjen i.
Under midten av sesongen i år så hadde jeg vel ikke helt troa på at vi skulle holde inn og dermed så dala entusiasmen littegrann ettersom vi ikke hadde noe å kjempe om (trodde jeg). Det er vel også noe vi kjenner igjen fra spillerne og fjorårssesongen. De var ikke veldig innstilt på å kjempe de siste kampene i fjor når vi ikkel engre var i fare for å rykke ned eller kunne ta medalje
---------------------------
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Bob Page
Ble medlem: 16 jan 06
Lagt til: 10 okt 08, 19:40
Endret: 10 okt 08, 19:41
Endret av: Bob Page
Eller stille under stormen, kunne man si akkurat nå. Men det jeg ville reflektere litt over var at entusiasmen rundt FFK virker nesten påfallende tilbakeholden, eller kanskje avventende, selv om FFK er i ferd med å spille seg til medalje - og med det overgå årets forventninger. Er det bare stille i påvente av å vite hva vi egentlig kan feire i år, eller er vi totalt nummifisert av pur overraskelse? Hørte noen si på radio i dag at det var noe typisk norsk med å like litt motgang. At vi lett mister drivet i medgang. Er det noe sånt som skjer rundt FFK om dagen? Går det for bra til at supporterne henger med? Gir ikke laget oss nok å klage over? For når det klages så gjøres som regel det med stor entusiasme. Eller har det mest å gjøre med at ingen medalje er ennå sikret? Kan høres rimelig ut det, men så burde man tro at det var nå de store massene ville strømme til stadion, såvel som til bortekamper i Oslo&omegn, slik som da laget kjempet mot nedrykk. Det ser ikke helt ut som at det er det som skjer.
På den annen side er det helt greit for meg med litt lunken entusiasme så lenge laget presterer som de gjør for tiden.
Hvor er det stille mener du ? Her ? I media ? Publikumsoppmøte på stadion ? og presterer laget dårlig for tiden mener du ? Tok vi ikke nettopp en sterk borteseier mot rugbylaget fra romerike ?
Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem
Jeg vet ikke helt hva det er , jeg er veldig entusiastisk over nåværede plassering, det er ikke det. Saken er kansje at i de foregående sesongene har det vært så mye liv og død, kniven på strupen, drama og kamp mot nedrykk.
En annen eller tredje plass i TL er rett og slett ikke like spennende når det kommer til dramafronten. Jeg tror at hvis vi fortsatt hadde hatt en realistisk istedenfor teoretisk sjanse på gull hadde publikumspresset garantert vært mye større, mens nå har mange av de gjengse supporterne allerede begynt å vente på neste sesong.
Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....
"si vis pacem para bellum"
Opprinnelig postet av Bob Page
Hvor er det stille mener du ? Her ? I media ? Publikumsoppmøte på stadion ? og presterer laget dårlig for tiden mener du ? Tok vi ikke nettopp en sterk borteseier mot rugbylaget fra romerike ?
Ikke gjør deg dum. Hvorfor tror du det kom bare drøye 10000 sist ?? Det skulle vært 12000.
Jeg må ærlig talt si at FFK engasjerte meg mer da de kjempet om nedrykk. Som jeg har skrevet tidligere. Dette kom rett og slett litt for brått på. Hadde vi hatt en 4-5. plass i fjor og forsterket før sesongen som har gjort at man kunne håpe på medalje så har det blitt noe annet. Nå har jeg omtrent hele sesongen tenkt at dette holder ikke inn fremfor å glede meg over situasjonen.
Blir det medaljer i år kommer jeg sikkert til å tenke at neste år blir en gedigen nedtur.
Tror også det har litt med at dette har vært en "mellomsesong" for de store lagene. Hadde vi knivet med Rosenborg og Brann igjennom hele sesongen hadde det liksom vært noe. Men Stabæk - og ikke minst Tromsø? Det blir liksom ikke helt innertier - selv om det egentlig er fælt å si det.
Likevel. Blir det medalje og seier mot Lyn tror jeg kanskje det går opp for meg hvilken god sesong FFK har lagt bak seg. Og det tror jeg mange andre kommer til å gjøre også. Fakkeltog og mye folk i gatene gjør noe med humøret. Inntil da tror jeg at dette ikke holder helt inn :P
Det hører vel til sjeldenheten at de tre øverste lagene trekker så lite tilskuere i snitt. De to andre lagene trekker jo oss ned i gjørma. Når var det sist at et av topp tre-lagene ikke også var å finne på topp tre på publikumssiden mon tro?
Jeg skjønner ikke tankegangen din, men det er vel kanskje på grunn av at jeg har sesongkort ?? De som kommer og går er vel ikke så veldig interessert egentlig.
Sesongkort skal vel ikke ha noe å si for at jeg er mer engasjert når/da de sliter i nedrykksstriden enn når de nå faktisk er med i medaljestriden. Men det ser jo ut som jeg ikke er alene. Egentlig skulle jo hele byen stått på hodet om dagen. Kanskje vi alle er blitt tatt på senga og ikke helt tror på dette...
Opprinnelig postet av FFK1903
Sesongkort skal vel ikke ha noe å si for at jeg er mer engasjert når/da de sliter i nedrykksstriden enn når de nå faktisk er med i medaljestriden. Men det ser jo ut som jeg ikke er alene. Egentlig skulle jo hele byen stått på hodet om dagen. Kanskje vi alle er blitt tatt på senga og ikke helt tror på dette...
Men er det god nok grunn til å ikke gå det du ramser opp ?? For meg blir det bare for dumt.
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Ikke gjør deg dum. Hvorfor tror du det kom bare drøye 10000 sist ?? Det skulle vært 12000.
Regner med pga tre dårlige bortekamper + lite atraktiv motstander. Bare se på Glimt og Moldekampene tildigere i år...
-------
Duke Nukem
jeg kjenner meg igjen i de ulike beskrivelsene. det er noe "passivt" over engasjementet om dagen. på selve kampdagen er ejg like ihuga som tidligere, men i de 6-7dagene før kick off bruker jeg mindre tid på ffk enn tidligere. kan det være slik fordi vi er vant til nervepirrende nedrykksstrid hvor vi i løpet av uka ser for oss ulike uheldige eller lykkelig scenarioer? nå er vi en situasjon hvor skuffelsen vil være en 4plass, og ikke adecco spill og milliontap.
det ffk1903 skriver kjenner jeg meg definitivt igjen i, har ventet på "sprekken" siden 4serierunde, da realitetene inntok oss. den dagen har til gode å komme, men allikevel forventer jeg den snart...hvis vi faktisk sikrer oss den gjeve sølvplassen tror jeg det sakte men sikkert vil synke innover oss alle hvilken fantastisk sesong gutta har gjort!en 4plass ville vært fryktelig bittert etter så mange flotte seire, da blir det hele nesten forgjeves - ingen medalje og ingen europacup plass....
Fredrikstad tar medalje i TL 2008
Regner med pga tre dårlige bortekamper + lite atraktiv motstander. Bare se på Glimt og Moldekampene tildigere i år...
Men er det god nok grunn til og ikke komme ?? Vi ligger jo helt oppe i teten for pokker.
Kanskje en medvirkende årsak er mindre jobbing fra PH eller grasrota "Nå MÅÅÅÅÅÅ vi stå på for å hjelpe gutta til å overleve".
Overlevelses instinktet er sterkere enn vinnerinnstinktet.
Jeg synes - litt på avstand - at det er mindre trøkk i PH nå. Hadde trøkket frsa dem vært like stort som tidligere tror jeg det også hadde gjort noe med holdningene til resten av supportne. Det er/burde være de som er premissleverandør.
Jeg vet det er lett å si hva andre burde ha gjort - når en selv er mange mil borte - men jeg hadde håpet på litt mer engasjement fra PH - det setter ofte dagsorden.
For mange er det det, ikke alle er blodfans...
-------
Duke Nukem
Men er det god nok grunn til å ikke gå det du ramser opp ?? For meg blir det bare for dumt.
Nei - hvorfor folk ikke møter opp vet ikke jeg. Jeg selv dro til LSK-kampen så kampene ser jeg uansett... Og til neste år blir det sesongkort - sølvmedalje eller ikke.
denialsander
Ble medlem: 06 jul 05
Lagt til: 11 okt 08, 09:45
Endret: 11 okt 08, 09:46
Endret av: denialsander
Ja, det er triste greier, og det er heeelt greit å være litt lunkne. Vi har tapt 1 gang på de siste 9 kampene og vunner over lag som Brann, Tromsø og - ikke minst - Lillestrøm. Fyyyysjameien.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
benksliter`n
Ble medlem: 26 okt 04
Lagt til: 11 okt 08, 10:21
Endret: 11 okt 08, 10:22
Endret av: benksliter`n
Ikke bare FFK som har merket nedgang i publikumstilstrømningen. Hele Tippeligaen og Allsvenskan har færre tilskuere. Slik er det vel i dårligere tider med høyere rente. Fotballkamper er det første de kutter i. Folk går ikke på så mange fotballkamper som før. De kutter ut å kjøpe sesongkort. Blir nok mye færre folk på stadion neste år, pga dårligere økonomi blant folk flest.
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!
hehe kutter ffk først ut av budsjettet ja haha
nei alkoholen å foppal er det siste som kommer til å bli kuttet hos meg iallefall
og det er frykten for at det ikke blir noe tror jeg som gjør at folk ikke kommer hehe folk liker ikke skuffelser
jaddajadda
han tenker vel først og fremst på familier som ikke lenger tar seg råd til kamp-rimelig dyrt for en familie på eks: 2+2 i lengden. denne gruppen, som også er den gruppen med mest lån, utgjør en relativ stor andel av publikum så med stadig høyere rente og generell finans"krise" vil publikumstallene på frstad stadion synke til neste sesong.
en hundrelapp for å stå i haugen(el er det 150?) blir langt enklere å svelge.
Fredrikstad tar medalje i TL 2008
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914