Husk meg
Brukernavn
Passord

Evige Aristokrater - FFKs største legender

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til: 26 sep 08, 18:51
Endret: 26 sep 08, 18:51
Endret av: Per Egil

FFK har fostret en lang rekke legendariske spillere. Noen har oppnådd legendestatus for enestående soloprestasjoner, sterke landslagsopptredener eller scoringsrekorder. Andre har skrevet seg inn i historiebøkene ved å være lojale og tro mot laget gjennom med- og motgang.

Her presenterer vi FFKs mest legendariske spillere - De Evige Aristokrater.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til: 26 sep 08, 21:24

Det er en gjentagelse i artikkelen om Markus Ringberg. Finner dere den? Wink

Flisespikkeri aside, stor ros for nok en glimrende artikkel(serie)! ffksupporter.net må da virkelig være en helt unik uavhengig supportersite!

Hater hat!

Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 26 sep 08, 22:27

Minst en feil til i artikkelen om Ringberg. Han og Lars Petter scorte 31 mål hver, ikke 30. Litt usikker på målene i 1. divisjon men mener at det enten var 17 eller 19 og ikke 20.

Flisespikkeri men rett skal være rettWink

Uansett en fantatisk artikkelserie. FFKsupporter.net må være den soleklart beste og mest komplette supportersiden i Norge.

Det eneste jeg savner er litt flere og hyppigere oppdateringer av kampbilder, men det har vel sine (gyldige?) grunner.

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1

JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 26 sep 08, 22:31

jeg fant den ^^

Per Egil

Moderator

Lagt til: 26 sep 08, 23:03
Endret: 26 sep 08, 23:21

Takk for hyggelig ord.

Jeg er litt usikker på hvilken dobbeltopplysning som har sneket seg inn hos Ringberg, så gi meg gjerne et hint.

Når det gjelder super-Markus og scoringer i 2. divisjon har dere selvsagt rett. Dette er endret. Jeg skal sjekke opp målene i 1. divisjon, men det kan godt være at dere har rett her også.

EDIT: Ringberg hadde visst 16 mål i 2003. Bra dere er oppmerksomme.

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 26 sep 08, 23:39

bare ett lite spm. hvorfor ble ikke dagfinn tatt med ?

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 26 sep 08, 23:52

Opprinnelig postet av keiko99

bare ett lite spm. hvorfor ble ikke dagfinn tatt med ?

Jeg VET ikke, men Dagfinn spilte 34 kamper for FFK og scorte en håndfull mål. Han har spilt fler kamper for samtlige lag han har spilt for enn for Fredrikstad (Moss, Skeid, RBK).

Men ja, han ble skadet, og vil alltid bli husket - men ikke som noen FFK-legende på linje med de andre her.

Det er iallefall slik jeg ville vurdere det. 

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Per Egil

Moderator

Lagt til: 27 sep 08, 00:03
Endret: 27 sep 08, 03:52

Enerly vil alltid ha en spesiell posisjon for oss FFK-supportere. Men som vi skriver i innledningen har vi i denne presentasjonen først og fremst valgt å trekke fram spillere som enten har stått for enestående prestasjoner, spillere som har preget klubben både på og utenfor banen, eller spillere som har vært lojale mot FFK over lang tid.

Vi har tatt med alle ti gullklokkevinnerne (spillere som har 25 eller flere landskamper). De elleve andre har på hver sin måte satt sitt preg på FFK og sine omgivelser i så stor grad at vi føler at de fortjener å fremheves.

Dagfinn Enerly fikk en dramatisk avslutning på karrieren. I tillegg var han en særdeles likandes type. Men som spiller utmerket han seg ikke nok til å fortjene en plass på en slik liste som den vi presenterer her.

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til: 27 sep 08, 00:16

Følgende sitat fra Ringberg er tatt med to ganger - på slutten av artikkelen og et lite stykke lenger opp (litt over "takk får (sic) alt"-bildet):

"Jeg har hele tiden savnet Fredrikstad etter at jeg dro. Ikke det at jeg ikke har det bra på Hamar, men Fredrikstad var en unik by. At jeg fikk være med på den enorme oppturen med FFK gjør jo også sitt til at jeg har helt spesielle minner og følelser for klubben og byen."

Hater hat!

Per Egil

Moderator

Lagt til: 27 sep 08, 00:39

Jaggu. Bra observert. Endret nå.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914