Husk meg
Brukernavn
Passord

Mista trua, dette blir ikke medalje.......

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til: 21 sep 08, 20:13

......som en evig optimist så har pessimismen overtatt.

Slik FFK har stått fram den siste måneden så spiller de som et lag som er noe under på midten av tabellen.  Spill i lengderetningen, gjennombruddshissigheten, dette er borte. Nå er FFK blitt "støttepasningslaget", spiller nesten kun mot etablert forsvar, og det ser ut som de ikke greier å plukke mange poeng på på denne måten.

Hva er problemet ?  Tarik borte ? Wehrmann borte ? Kvisvik borte for en stund ? Gardar skadet ?

Jeg tror at problemet må være en allt for tynn stall, ingen har kommet inn og erstattet disse, de 2 nye kjøpene, (en av de skulle jo være en umiddelbar erstatning for Tarik) har ikke slått til, ja, la de få tid, men lovte ikke Haugen en spiss som skulle ta Tariks rolle umiddelbart da ? Det maktet man ikke, sannsynligvis grunnet en nedslitt økonomi, FFK gikk jo glipp av en stjernespiller i overgangsvinduet, han ble kjøpt av Fiorentina. Her ser vi hva økonomi betyr.

Og benkefolka, har de slått til ?  Igår så Thomassen paralysert ut når han fikk ballen på venstrevinga, "Hva gjør jeg nå"?  Han mottok ballen, istedet for å kippe videre å gå på veggpasningsløp eller forsøke å ta med seg ballen så stod han paralysert, han STOD stille med ball ! Ja, han KAN bli god, men i går viste han et adecco-nivå. Trulsen spilte ikke nok til å fortelle oss noe, men har han kun "løp og skyt" så er han heller ikke noen tippeligaspiller in spe.

Og Ramberg, som imponerte i vår-sesongen har gått tilbake til gamle "synder", støttepasninger, og laget må spille mot etablert forsvar, og det makter FFK dårlig. Men han skal ha det at ved enkelte anledninger så spilte han raskt mot vingen og hadde god bevegelse, mye fotballi-iq i denne karen, men ser ut som han noen ganger tar det sikre fremfor å spille raskeste vei mot motstandermålet.

Blir betenkt på at FFK slipper inn 2 mål på defensiv dødball, Gashi uheldig selvfølgelig. Gashi, han var en glimrende terrier mot RB, men nå bør han slippe ballen litt fortere, bedre med et veggspill, en pasning mot vingen, enn slik det ofte er nå, et par dragninger og et skudd som blir blokkert, litt for forutsigbart. Men vi klaga ikke når han lykkes i fjor.

Vel.....

Jeg har aldri sparka fotball jeg, kun erfaring fra tribunen, men pessimismen kommer snikende, det ser ikke ut som dette skal holde til medalje og uefa-cup.  Veien er ikke lang ned til 5-6 plassen.

Håper jeg tar feil, og at 2.11-kampen mot lyn vil ende med seier og medalje.

Det som er lovende er ny sportssjef med et enormt kontaktnett, men har klubben det viktigste, nemlig gryn ?

---------------------------

Ossobucco

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 21 sep 08, 20:17

Amen...

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
11 kæll i rødt og hvit, vi skal bli ditt mareritt

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06

Lagt til: 21 sep 08, 20:55

Opprinnelig postet av Bob Page

Amen...

Får håpe du mener amen til dette da "Håper jeg tar feil, og at 2.11-kampen mot lyn vil ende med seier og medalje", da amen betyr la det skje

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)

ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06

Lagt til: 29 sep 08, 20:18

Har sett litt på gjenstående kamper og jeg ser veldig lyst på serieavslutningen altså! Riktignok har vi relativt vanskelige kamper igjen vi også (Lsk (b), viking (h), molde (b) og lyn (h)). Men hvis vi ser på vår argeste konkurent om sølvet, Tromsø har de igjen: Viking (b), molde (h), Brann (b) og Stabæk (h). Altså på papiret kanskje et vanskeligere program enn oss, og derfor tror jeg tror vi rett og slett tar flere poeng enn Tromsø de siste kampene. Stabæk har igjen: Hamkam (h), Brann (b), Enga (h) og Tromsø borte. Men jeg tviler på at det er noe å gjøre med Stabæk uansett. Denne serieavslutningen virker veldig spesiell da de fleste lag virker som å ligge ann til å ha noe å kjempe for, dermed er det ingen lag som blir noe "lett match". Men jeg føler meg personlig trygg på at vi slår Tromsø i poengjakten, men kanskje kommer det en trussel bakifra?

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 29 sep 08, 20:39

FFK har slitt i det siste, og det kommer av flere ting. Vi spiller altfor smalt, noe som kommer av at vi har ingen utpregede vinger. Vi må ha minst en driblesterk ving som kan komme seg til dødlinja og slå innlegg før neste sesong. Vi har for lav bevegelse på topp, og det er lite samkjørt- det er sjeldent jeg har sett i det siste at den ene spissen har åpna rom for den andre og at de andre faktisk har gått i det.

I tilleg syns jeg vi har for mange balltap på midten. Gashi har ikke vært pigg i det siste, og går seg som regel litt fast. Men mest av alt vil jeg si at det er pga. vi som sagt ikke har breddeholdere på midten. Vi spiller for mye gjennom midten eller direkte opp på spiss, og det blir i lengden veldig lett å lese for motstanderne.

Når det er sagt så vil jeg si at vi er derimot veldig bra defensivt. Vi har hatt en del utskiftninger i backrekka vår, men de som kommer inn gjør en solid jobb uten å drite seg ut. Vi har brukt Wallace, Piiroja, Gerrbrand, Ophaug, Czwartek og Martinsen og jeg syns de virker veldig samspilte og trygge hver gang de spiller sammen. Få sånne drittmål som vi har hatt altfor mange av hver sesong i Tippeligaen. Flott!

Om vi tar medalje eller ikke derimot, ser jeg på som litt vanskelig å bedømme. Har vi egentlig så vanskelige kamper igjen? Molde og LSK har ingenting å kjempe for, og på hjemmebane er vi normalt sterke. Kan fort bli medalje, det!!

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"

ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06

Lagt til: 29 sep 08, 21:02

Hjemmekampene våre er vanskelige selvom verken Lyn eller Viking er helt der oppe, men jeg er sikker på at vi ikke taper dem rett og slett fordi det er hjemme! Når det gjelder bortekampene så ligger fortsatt LSK på en plass de helt sikkert ikke er komfortable med og vil bort i fra! Og som du selv sa: Vi er ikke i vår beste form!

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 29 sep 08, 21:46
Endret: 29 sep 08, 21:47
Endret av: Husgutt

Jeg tror vi cruiser mot sølv. Everton begynner å vise form, men ikke minst, Gardar er tilbake og begynner å finne formen. Han har nok vært viktigere for oss enn mange har trodd. Vi trenger  ikke bare en targetman,men en spiller som evner å holde på ballen høyt oppe på banen, slik at resten av laget kan følge etter. I tillegg er han god å ha på defensiv dødball. Gardar i form er gull verdt, og mer tid med Everton, vil gi frukter!!

Jeg tror (håper ihvertfall) at seieren igår ga den dytten laget trengte for å kjempe helt inn de fire siste kampene. Hadde vi tapt i går, tror jeg medaljen hadde gått flyten..

Rødhvitelite-ultrasmentalitet

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 29 sep 08, 22:16

FFK trenger minst 2 seiere + en uavgjort på de 4 kampene som gjenstår = 7 poeng for å ta sølvet, tror jeg.

VI TAR SØLVET! Wink

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 29 sep 08, 22:23

Viking og Lyn har vi jo et veldig godt tak på hjemme, og vi bør klare ett poeng på 2 bortekamper...

Rødhvitelite-ultrasmentalitet

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 30 sep 08, 08:41

Tror Stabæk har sikret gullet når de møter TIL på Alfheim i siste runde. Det kan bli enkle 3 poeng for Tromsø.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 30 sep 08, 08:39

Opprinnelig postet av benksliter`n

FFK trenger minst 2 seiere + en uavgjort på de 4 kampene som gjenstår = 7 poeng for å ta sølvet, tror jeg.

VI TAR SØLVET! Wink

Jeg tror vi må ha tre seiere eller poeng i alle kampene, RBK kan fort vinne alle fire kampen som er igjen samme kan glimt. Så da må vi skjerpe oss og vise bedre takter en mot godse for der var det til tider elendig, men vi vant på en dårlig dag og det kjennetegner jo et topplag hehe. Selv tror jeg mer på bronse plass

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 30 sep 08, 09:09

Opprinnelig postet av mysthical
Jeg tror vi må ha tre seiere eller poeng i alle kampene, RBK kan fort vinne alle fire kampen som er igjen samme kan glimt.

Begge lagene kan ikke vinne samtlige i hvert fall da de møtes i siste runde. Det kan bety at de seks beste i før siste runde møter hverandre. RBK - Glimt. FFK - Lyn (på 7. nå) og Tromsø - Stabæk.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914