Husk meg
Brukernavn
Passord

TV2 kommer til å velge VIF, Brann & RBK til TV kamper

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04

Lagt til: 10 sep 08, 13:38
Endret: 10 sep 08, 13:39
Endret av: Superkjegle

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=529840

Hurra vi slipper å gå glipp av bortekamper som kjipe TV2 har kjøpt rettighetene til!

Dette er vel verst for VIF, Brann og RBK supportere vel?

Har ikke Fredrikstad hatt ganske mange tilskuere på kampene sine også?

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 10 sep 08, 14:24

Opprinnelig postet av Superkjegle

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=529840

Hurra vi slipper å gå glipp av bortekamper som kjipe TV2 har kjøpt rettighetene til!

Dette er vel verst for VIF, Brann og RBK supportere vel?

Har ikke Fredrikstad hatt ganske mange tilskuere på kampene sine også?

For publikums oppmøtet på Stadion er dette positivt, men det er svært negativt med tanke på fremtidige sponsoravtaler.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04

Lagt til: 10 sep 08, 14:49

Opprinnelig postet av kanogvetalt

For publikums oppmøtet på Stadion er dette positivt, men det er svært negativt med tanke på fremtidige sponsoravtaler.

Du tror ikke NRK kommer til å gidde å sende FFK på offentlig tilgjengelige kanaler?

Det burde jo bli bedre reklame med lørdagskamper som faktisk alle kan se, ikke bare de som betaler til TV2?

GÅ SJÆL RHINO!

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 10 sep 08, 14:53
Endret: 10 sep 08, 14:58
Endret av: Holters

TV 2 snakker da om de kampene de skal vise på sine gratiskanaler, altså søndags- og mandagskampen, som har omtrent samme dekning som NRK - en kanal som for øvrig ikke er gratis, men som vi betaler dyre dommer for igjennom TV-lisens.

At FFK har mange tilskuere på sine hjemmekamper betyr ikke nødvendigvis at vi trekker mange TV-seere til våre TV-sendte kamper, og det er altså det sistnevnte TV 2 snakker om.

Redusert TV-eksponering er selvsagt ikke heldig for FFK sett fra et økonomisk perspektiv. Skal vi maksimere inntektspotensialet vårt, så er TV-kamper ekstremt viktig. Både med tanke på fordeling av TV-inntekter, men også attraktivitet overfor investorer og sponsorer. Det er her de store pengene ligger - ikke i antall tilskuere. Et fullsatt Fredrikstad stadion genererer nesten ikke inntekter i det hele tatt (tro det eller ei), men det er forbannelsen over at vi "ikke" eier vårt eget stadion.

Har du lest forumets retningslinjer?

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til: 10 sep 08, 14:57

Nå er det jo ikke sagt at hvis de sender disse tre, så kommer vi aldri på hovedkamp mer. Disse tre lagene må jo ha noen å spille med for å komme på TV da. Uansett, håper på mange lørdagskamper, og aldri mandagskamper i fremtiden (en naiv drøm selvfølgelig).

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til: 10 sep 08, 15:41

Opprinnelig postet av Holters

TV 2 snakker da om de kampene de skal vise på sine gratiskanaler, altså søndags- og mandagskampen,

Det er de kampene som er relevante for de fleste av oss. Det er det som er "TV-kamper". At alle kamper vises på betal-TV, gjør dem ikke til "TV-kamper".

Opprinnelig postet av Holters

som har omtrent samme dekning som NRK - en kanal som for øvrig ikke er gratis, men som vi betaler dyre dommer for igjennom TV-lisens.

TV2 Zebra har langt fra samme dekning som NRK, og er heller ikke gratis. Jo, den er inkludert i de fleste grunnpakker i kabelnett o.l., men er f.eks. ikke fritt tilgjengelig i det digitale bakkenettet. Det kommer jo heller ikke TV2 til å være stort lenger...

Ang. den gamle (og stadig like kjedelige) diskusjonen om TV-lisens:

• Ja, TV-lisensen finansierer NRK.
  • Nei, vi betaler ikke TV-lisens for å se NRK, vi betaler TV-lisens for å ha TV. NRKs sendinger som sådan er "gratis".

On topic: TV2 fuck off! Jeg betaler gladelig økt TV-lisens isteden. Yell

Hater hat!

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 10 sep 08, 16:00
Endret: 10 sep 08, 16:07
Endret av: Holters

Nå var dette med hva TV 2 snakker om et svar til Superkjegle, som mente at det måtte være bedre med NRKs lørdagskamper, som "alle" kan se, fremfor TV 2 sine kamper, som "man må betale for". Faktum er at "alle" kan se TV 2 sine søndagskamper, og "tilnærmet alle" har tilgang til TV 2 Zebra. Å bli vist på disse to kanalene fortjener like mye betegnelsen "TV-kamper" som å bli vist på NRK - i hvert fall hovedkampen på søndag.

Og vi betaler selvsagt ikke for å ha TV. Vi betaler for å ha en statskanal, som er et politisk vedtak. Hvilken betegnelse dette går under er ett fett, det er hva vi i praksis betaler for som gjelder, og det er statskanalen NRK.

Har du lest forumets retningslinjer?

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til: 10 sep 08, 16:20

Jeg er enig i å regne også Zebra-kamper som "TV-kamp", og den kommentaren var ikke til deg. Wink

TV-lisens, NRK og hva en betaler for er mye et definisjonsspørsmål. Det er nå engang sånn at en betaler en avgift for det "privileget" å ha TV, ikke for det privilegiet å se på NRK, men ettersom pengene tilfaller NRK, så... joda, jeg skjønner jo argumentet, jeg er ikke dum. Wink

Faktum gjenstår at:

a) du kan ikke velge bort TV-lisensen vet å ikke se på NRK
b) det er nærmest tverrpolitisk enighet blant Stortingsrepresenterte partier om NRK og lisenssystemet (bare nyanseforskjeller).

(Det er vel ett unntak der... og vedkommende parti er i grunn ofte et unntak. F.eks. er de alltid et unntak fra kandidatene når jeg skal bestemme meg hvilket parti jeg skal stemme på ved valg).

Fullstendig og helt personlig, så betaler jeg TV-lisens med en stor grad av glede dersom det innebærer at jeg fortsatt kan få se og høre reklamefrie TV- og radiokanaler med det jeg betrakter som høy kvalitet. Mye heller det enn "reklamefinansierte" (som en i de fleste tilfeller må finansiere en gang til gjennom abonnementsavgifter), kommersielle kanaler som f.eks. begrenser fotballag de har lyst til å vise til hva de kan tjene mest penger på (og som avbryter filmer o.a. med enda mer reklame, osv. osv.).

On topic igjen: TV2 suger elefantballer!

Hater hat!

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 10 sep 08, 17:55

Opprinnelig postet av Magnum

Fullstendig og helt personlig, så betaler jeg TV-lisens med en stor grad av glede dersom det innebærer at jeg fortsatt kan få se og høre reklamefrie TV- og radiokanaler med det jeg betrakter som høy kvalitet. Mye heller det enn "reklamefinansierte" (som en i de fleste tilfeller må finansiere en gang til gjennom abonnementsavgifter), kommersielle kanaler som f.eks. begrenser fotballag de har lyst til å vise til hva de kan tjene mest penger på (og som avbryter filmer o.a. med enda mer reklame, osv. osv.).

On topic igjen: TV2 suger elefantballer!

Offtopic, NRK er langt fra reklamefri, bare se Ol-sendingene, og ontopic, så syns jeg TV2 har en bra fotballpakke. Syns det er synd den spilttes opp... Det betyr at jeg må abonnere på pakka som Lyse kommer opp med, og da må jeg kanskje ta ha en ny boks... Syns det igrunn det er rart at Lyse fikk tilslaget iom de ikke en gang hadde opplegget klart da de søkte...

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 10 sep 08, 17:59

Håper Lyse er klar for en solid oppgradering på kundeservice også, for er det noe de overhodet ikke har peiling på så er det nettopp det. Produktet de har levert har vært bra, men kundeservicen er elendig hver gang jeg har kontaktet dem...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914