Abramovic i byen!! Et tankeeksperiment...
Jeg skoleres hardt på høgskolen om dagen, og er langt inne i case-verdenen. Dette caset er ment som bakgrunn for en spørreundersøkelse, der du tvinges til å velge et av to utfall av historien.
Imorra er det tirsdag. Trøtt og elendig drar du deg ut av senga, stabler deg inn foran frokostbordet og bretter ut FB som vanlig. I det du blar om på sporten på side 13 får du kaffen i vranga. Overskriften lyser imot deg, hjertet pumper hardere og hardere, du hyperventilerer, og er i ferd med å segne om; "Abramovic kjøper seg opp i Norge; FFK er Romans nye øyensten".
Jeg har en engelsk kamerat som opplevde noe i denne gata. Han leser riktignok ikke FB, og nesten alle detaljer rundt hans fotballgale verden kan ganges med 100 ift meg. Han er nemlig Cityfan. En klubb som smått om senn har reist seg til knestående, etter å ha ligget i brakk siden gode, gamle dager. Dager han selv ikke engang har opplevd. Men noe skjedde da oljemagnatene i Abu Dhabi plutselig begynte å interessere seg for ball, og bingen plutselig var full. Sprengfull! Gutta byr på alt som rører seg, pris ingen hindring. Min venn Sammy klarer ikke helt å forsone seg med utviklingen, og jeg har stor forståelse. Her i byen har vi snakket forsterkninger i hele sommer; hvem vil komme, hvem kan komme, og hvem har vi råd til? Er det ikke nettopp dette som er halve moroa; og diskutere hvordan knappe ressurser skal forvaltes?? På den annen side kunne jeg gått sett for meg at både Febregas og Torres hadde kledd våre røde og hvite drakter også.. Dette er selvsagt bare et sykt tankeeksperiment (som mye annet her på høgskolen), men hva tror du?
A -velkommen Roman!! eller B -vi klarer oss med Høili
---------------------------
En konge; Tore Pedersen!
BBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB
nei takk til utenlandsk olje pakk!
Nu ser vi vel uppover..
Helt rektig Grönnis :D
Akkurat når det gjelder dette, så tenkte jeg litt på det samme her om dagen, og kom frem til at det ikke har noen betydning hvilken av alternativene man velger, fordi Tippeligaen aldri vil ha den standaren til å trekke til seg noe særlig større stjerner enn de vi har prøvd i sommer.
Men isolert sett så er det skammelig det som skjer, det er jo ikke det samme som skjer her i Norge, men det at tallenter i Norge er så få og så dyre er en skremmende virkelighet, at vi ender opp med ukjente folk som drar sjelen ut av mange av laga i Norge. Og med NFFs ustabile hånd som sender ut signaler i øst og vest på toppen, ser utviklingen til dels skremmende ut.
Men jeg kunne kanskje sneket meg til å si A, men ikke til enhver pris!
Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
I Norge er det ikke noe vits med så mye penger allikevel (slik som endre sier), derfor har vi nok med Høili.
Skjønner poenget med spørsmålet og må si at jeg vil velge B. Latterlig sånn som Chelsea holdt på og som City nå har startet med. Blir aldri imponert over en klubb som kjøper seg et helt nytt lag på ett år. Da er jeg mer for at en klubb skal bygge seg opp over tid!
Burde nesten vært en regulering på dette i Fifa. Altså at en klubb maks kan bruke f.eks. 300 mill NOK netto i løpet av ett år. Det lar seg så klart helt sikkert ikke gjennomføres, men det hadde vært mye morsommere siden man da måtte planlegge litt mer. Man ville i tillegg ha sluppet alle disse som kjøper opp klubber og bruker i overkant mye penger!
Må spørre hva slags linje du går siden detta er et case dere har?
Helt klart B. Selv hvis det hadde vært gitt at FFK fikk en mye høyere popularitet hos store spillere.
Med tanke på den latterlige pengegaloppen som regjerer i dagens fotball, så er B det beste alternativet. Det ultimate hadde vel vært om klubbene kunne drive sunt uten "pengeintravenøsen" som de rike onklene er. Det er ingen som må tjene 2.5 millioner i uka på å trille ball.
Burn in hell, por favore..
nå er det slik at city brukte mye penger i fjor på spillere. så gjorde aston villa og spurs også sammen med de store klubbene. når brorparten av premier lagene bruker over 100 millioner kroner i året på spillere, er vel så godt som alle kjøpelag. city har do fortsatt en startelver som er halvt av egne spiller fra junioracademy.
Vært city siden 1976 og er lykkelig over å ikke være i evig krise på pengesiden
Skal man stoppe det værste må det settes kvoter på spillere. hvor mange egne,hvor mange fra andre land osv. gjerne for meg
Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem
hvis alt. a hadde vært en realitet, hadde i hvert fall dette fristet:
ny spiss
med ffk til champions league!
Det er slike typer som ødelegger fotballen. Når de snakker om i gi lønninger på 5 mill i uka begynner jeg å miste lysten på å se fotball.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914