FFK2-tråden (kamper, lag, etc)
Pk
Ble medlem: 30 mar 03
Lagt til: 08 sep 08, 14:49
Endret: 15 sep 08, 11:35
Endret av: denialsander
Borte mot Follo kl 18. Noen som har tenkt seg dit? Hva tror dere om startoppstilling? Bør vel være gode muligheter for å bruke en del førstelagsspillere, men de gidder kanskje ikke spille bortekamper for 2. laget?
Mod: Fint om dere holder alt som er relatert til FFK2 i denne tråden!
Husgutt
Ble medlem: 08 aug 04
Lagt til: 08 sep 08, 16:03
Endret: 08 sep 08, 17:09
Endret av: Husgutt
Edit: da blir det kamp allikevel
---------------------------
Rødhvitelite-ultrasmentalitet
Opprinnelig postet av Pk
Borte mot Follo kl 18. Noen som har tenkt seg dit? Hva tror dere om startoppstilling? Bør vel være gode muligheter for å bruke en del førstelagsspillere, men de gidder kanskje ikke spille bortekamper for 2. laget?
Barsom var i alle fall med. Uten at det hjalp. Det ble tap for Follo og Barsom sliter med hodepine etter nedskallingen. Usikkert om han blir klar til RBK kampen
1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU
Spiller 2. laget i dag? Noen som kan bekrefte dette?
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
FFK2 skal møte Raufoss på stadion kl 18 i dag I følge fredrikstadfk.no
FFK,klubben i mitt hjerte :-)
Opprinnelig postet av GurrBass
FFK2 skal møte Raufoss på stadion kl 18 i dag I følge fredrikstadfk.no
Takk
FFK2 mot Raufoss endte med 1 - 0 seier til FFK 2..
Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK
-Vi har spilt gode kamper tidligere og tapt. I dag spiller vi ikke så bra, men vinner. Og seieren i dag var veldig viktig. Vi møter et godt Raufoss, som har vunnet de fem siste kampene, sa FFK-trener Tom Freddy Aune, etter at FFK 2 hadde slått Raufoss 1-0 på Fredrikstad stadion mandag.
Éverton viste en del positivt, og scoret FFKs mål.
Knuty
Ble medlem: 28 mar 05
Lagt til: 15 sep 08, 21:33
Endret: 15 sep 08, 21:34
Endret av: Knuty
Da er vi oppe på like mange poeng som Modum og Øssia..
Tre nederste rykker vel ned? Vi bør vel klare å berge plassen nå, svært viktig i så fall.
10 | Modum FK | 22 |
|||||
11 | Østsiden | 22 | |||||
12 | Fredrikstad 2 | 22 | |||||
13 | Sprint/Jeløy | 20 | |||||
14 | Strømmen | 16 |
Var på kampen. Elvestad var bra på midten. Thomassen spilte på venstre og viste stor fart. Han gjorde også forarbeidet til målet. Trulsen var elendig. Han ble for øvrig veldig sur når han ble bytta ut til fordel for Fofana. Kouadio dribla bra, men han jogga hele tida, så ikke at han løp skikkelig en eneste gang. Dardan var igjen solid i midtforsvaret, mens Vidar sleit mye mer..
Var heldige som vant, men Raufoss var ikke gode de heller..
Mandag er det ny kamp for 2 laget, mot Lørenskog... Bor man i Oslo, bør man dra og støtte laget! Jeg vet jeg skal..
2.omgang er i gang og stillingen er 0-0. Everton skuffer igjen, sliter fortsatt med å score mål, tenk å leie en spiller fra Brasil og ikke engang, score i 2.divisjon, føler vel egentlig at FFK var desperate, når de leide han.
Kampen følges her.
http://www.demokraten.no/fotball/live/?lfKey=2875&tdKey=2898
FFK tapte 1-0. Det virker som om de knapt skapte en sjanse.
"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk
Opprinnelig postet av Patrioten
2.omgang er i gang og stillingen er 0-0. Everton skuffer igjen, sliter fortsatt med å score mål, tenk å leie en spiller fra Brasil og ikke engang, score i 2.divisjon, føler vel egentlig at FFK var desperate, når de leide han.
Kampen følges her.
Ærlig talt. For det første har han scoret i 2. divisjon. For det andre, man er ofte avhengige av at laget rundt fungerer for å få målsjanser nok. Det har sjelden vært tilfelle med rekruttlaget denne sesongen.
Og først og fremst; importer som Everton kan man på ingen måte regne med skal slå til med en gang, de trenger ofte minst et halvt år i nytt miljø før de nærmer seg sitt beste. (Wallace Pereira kan ikke sammenlignes, da han hadde spilt i Europa en stund allerede)
"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta
navnet "patrioten" kler egentlig ikke deg...er du patriot ønsker du det beste for laget, og fremviser tålmodighet når spillere fra en annen verdensdel ankommer frstad.avklimatiseringen er ikke gjort på 1uke. både adiyiah og everton må gies tid! var vel enkelte her inne som var direkte skuffet over wallace som i de første 2-3kampene kun viste seg som en ordinær vback. nå spiller han strålende fotball som TLs beste vback!! ergo, vi må gi spillerne i det minste sjansen til å bevise hva de er gode for. everton har 5kamper igjen å overbevise, samt kampene han spiller i 2div.
forøvrig har vel denne everton puttet et par i 2div vel?
Fredrikstad tar medalje i TL 2008
ingen god kamp av 2laget nei...elvestad håper jeg forøvrig snart får prøve seg i TL. ikke at han direkte har kvalifisert seg via fantastisk spill på 2laget, mer grunnet de svake prestasjonene spillere som ramberg og thomassen legger ned om dagen.
Fredrikstad tar medalje i TL 2008
Costanza
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 22 sep 08, 20:14
Endret: 22 sep 08, 20:14
Endret av: Costanza
Akkurat kommet hjem. Svak og kjedelig fotballkamp. FFK2 skaper ikke eneste ordentlig målsjanse i 90 minutter. Fortjent seier til Lørenskog. FFK2 sliter akkurat med det samme som a-laget for øyeblikket: det er overhodet ikke noe samspill over det offensive spillet. Det blir veldig mye individuelle forsøk som renner ut i sanden. Bakover er det ikke så verst, men det hjelper lite når vi ikke får til noe som helst fremover på banen...
Opprinnelig postet av Costanza
Akkurat kommet hjem. Svak og kjedelig fotballkamp. FFK2 skaper ikke eneste ordentlig målsjanse i 90 minutter. Fortjent seier til Lørenskog. FFK2 sliter akkurat med det samme som a-laget for øyeblikket: det er overhodet ikke noe samspill over det offensive spillet. Det blir veldig mye individuelle forsøk som renner ut i sanden. Bakover er det ikke så verst, men det hjelper lite når vi ikke får til noe som helst fremover på banen...
Og resultatet ble?
Opprinnelig postet av Plankekæll
Og resultatet ble?
Det er nevnt tidligere i tråden. Lørenskog vant 1-0. Scoringen kom etter 83 minutter.
Hehe, sorry. Fatter ikke åssen jeg klarte å unngå å se resultatet lenger opp på siden.
Opprinnelig postet av Planken
Kampen følges her.
Ærlig talt. For det første har han scoret i 2. divisjon. For det andre, man er ofte avhengige av at laget rundt fungerer for å få målsjanser nok. Det har sjelden vært tilfelle med rekruttlaget denne sesongen.
Og først og fremst; importer som Everton kan man på ingen måte regne med skal slå til med en gang, de trenger ofte minst et halvt år i nytt miljø før de nærmer seg sitt beste. (Wallace Pereira kan ikke sammenlignes, da han hadde spilt i Europa en stund allerede)
Vi leide han som en forsterkning for laget med engang og ikke en spiller som skal prestere til neste år.
Når han blir plassert på 2. laget, så er han ikke god nok, 2. laget har vel ikke vist noe kvalitet ennå, eller har du sett, så fortell meg det hi hi
Vi leide han som en forsterkning for laget med engang og ikke en spiller som skal prestere til neste år.
Når han blir plassert på 2. laget, så er han ikke god nok, 2. laget har vel ikke vist noe kvalitet ennå, eller har du sett, så fortell meg det hi hi
Nesten usikker på om den der er verdt å kommentere. De som ikke vet at integrering av Sør-Amerikanere vanligvis tar tid, og som heller ikke tar seg bryet med å være tålmodig nok...vel, da er det en viss forståelse for fotballens verden som mangler. Mulig du er naiv, eller bare ikke ønsker forstå, men slik er det.
Vi leide han for å se om han er en spiller som kan passe inn i flere år fremover, jeg tviler meget sterkt på at noen av de som var med og hentet han faktisk trodde han skulle gå rett inn på laget og dominere. Og ikke minst, man leide isteden for å kjøpe nettopp fordi man var usikre på kvaliteten og om han vil passe inn. Nok et tegn på at man ikke hentet han som en klar forsterkning.
Opprinnelig postet av bateman
navnet "patrioten" kler egentlig ikke deg...er du patriot ønsker du det beste for laget, og fremviser tålmodighet når spillere fra en annen verdensdel ankommer frstad.avklimatiseringen er ikke gjort på 1uke. både adiyiah og everton må gies tid! var vel enkelte her inne som var direkte skuffet over wallace som i de første 2-3kampene kun viste seg som en ordinær vback. nå spiller han strålende fotball som TLs beste vback!! ergo, vi må gi spillerne i det minste sjansen til å bevise hva de er gode for. everton har 5kamper igjen å overbevise, samt kampene han spiller i 2div.
forøvrig har vel denne everton puttet et par i 2div vel?
Vi leide og kjøpte spillere for å kjempe om medaljer og da må de prestere med engang, det var jo derfor vi skulle forsterke og finne en erstatter for tarik, hvis ikke burde vi ikke kjøpt noen. Vi kjemper jo om medaljer i innevårende sesong, det er ikke sikkert vi er i den posisjon til neste år.
Foresten hva er det som gjør deg så positiv til de to nye?
Klart jeg vil det beste for laget, men er skuffet over FFKs ord, nå de sa at vi skulle få en forsterning som var minst like god som tarik, mener du at vi har fått det.
Synes du 2.laget har blitt noe bedre etter at han kom med
Nesten usikker på om den der er verdt å kommentere. De som ikke vet at integrering av Sør-Amerikanere vanligvis tar tid, og som heller ikke tar seg bryet med å være tålmodig nok...vel, da er det en viss forståelse for fotballens verden som mangler. Mulig du er naiv, eller bare ikke ønsker forstå, men slik er det.
Vi leide han for å se om han er en spiller som kan passe inn i flere år fremover, jeg tviler meget sterkt på at noen av de som var med og hentet han faktisk trodde han skulle gå rett inn på laget og dominere. Og ikke minst, man leide isteden for å kjøpe nettopp fordi man var usikre på kvaliteten og om han vil passe inn. Nok et tegn på at man ikke hentet han som en klar forsterkning.
Det var jo en forsterkning i år, for frentiden har vi nok av talenter
Planken
Ble medlem: 17 mar 04
Lagt til: 22 sep 08, 22:37
Endret: 22 sep 08, 22:45
Endret av: Planken
Foresten hva er det som gjør deg så positiv til de to nye?
Dominic har da allerede vist positive tendenser, og etter Jockes beskrivelse har han en meget bra innstilling. Han er veldig ung, og dersom han har en god treningsvinter og blir kjent med laget skikkelig har jeg troen på at han kan slå til. I tillegg snakker han engelsk, og har en kjempefordel med det.
Everton snakker ikke engelsk (eller norsk), og kommer fra en kultur som historisk sett trenger tid for å tilpasse seg norsk fotball (som visstnok skal være det vanskeligste av ligaene i Europa). Og som jeg sa, så er han et usikkert kort, og det visste FFK-ledelsen da de hentet han (derfor på lån). Han har egenskaper som kan gjøre at han slår til, men hvem vet.
Uansett har jeg en tommelfingerregel, spillere fra andre kulturer bør ikke dømmes bort før det har gått minst et halvt år i nye omgivelser. Det er svært, svært naivt å tro at slike spillere slår til umiddelbart, og grunnen til at de ble hentet var også mye at FFK ikke har økonomi til å hente norske spillere.
Og glem heller ikke at spillerne har kommet inn i et formsvakt lag, det gjør det ikke lettere å prestere.
2.omgang er i gang og stillingen er 0-0. Everton skuffer igjen, sliter fortsatt med å score mål,
Har vært på t 2. lagskamper der Everton har spilt. Han har så vidt jeg husker scoret i begge. Så at han fortsatt sliter med å score mål??
Vi leide og kjøpte spillere for å kjempe om medaljer og da må de prestere med engang, det var jo derfor vi skulle forsterke og finne en erstatter for tarik, hvis ikke burde vi ikke kjøpt noen. Vi kjemper jo om medaljer i innevårende sesong, det er ikke sikkert vi er i den posisjon til neste år.
FFK solgte Tarik for ca 25 mill. En erstatter som er like god koster ca 25 mill, og da er det ingen garanti for at han tar TL fotballen fra dag en. Hvis f.eks Dominic er bedre enn Tarik så hadde vel Herenveen kjøpt han? Det viser seg at det alltid tar tid å akklimatisere spillere fra andre verdensdeler til norsk tippeliga, eller har du noen eksempler på det motsatte(finnes kanskje noen unntak).
Jeg har sett 2. laget i to kamper med Everton, og han har sett bra ut og "briljert" mer enn TL spiller flest gjør i 2. div. Han ser f.eks betydelig bedre ut enn Trulsen.
Skikkelig møkkakamp... Finurlig at Lørenskog har en spiller som heter Ardian Gashi..
FFK1903
Ble medlem: 27 nov 03
Lagt til: 29 sep 08, 19:10
Endret: 29 sep 08, 19:11
Endret av: FFK1903
Rart ingen har diskutert det utrolig viktige oppgjøret mot Østsiden i dag! Dominic Adiyiah ga FFK2 ledelsen etter seks minutter. Fem minutter senere stod det 1-1. Andreomgang nettopp startet.
Denne må vi vinne!
Kampen kan blant annet følges her som følger kampen godt.
UFF!!
Østsiden leder 2-1
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!
Herlig kommentar på live-referatet;
"Østsiden letter etter tenna til Østegaard. Østegaard fikk en albue i ansiktet. Det virker som om 2 av tennene ble slått ut."
Forøvrig 1-2 nettopp...
Fabian Andersen? Har ikke han vært på juniorlaget til FFK?
Helt riktig, skærp du!
FFK1903
Lagt til: 29 sep 08, 19:34
Endret: 29 sep 08, 19:35
Litt tidlig å konkludere med det gitt! :P
Tap her = nedrykk? Frykter så...
Crap. 1-0 til Stabæk! Fikk nesten alle resultatene med oss i går. I dag blir det vel kanskje motsatt...
Mergim Dervishi som hadde assist på 2-1 har også spilt for FFK. Det er av sine egne en skal ha det
2-2, Trulsen assist Domenic
FFK1903
Lagt til: 29 sep 08, 19:38
Endret: 29 sep 08, 19:39
Rollene byttet om! Dominic med assist (vel - retur fra keeper) til Michael som scorer denne gangen. 2-2!
Stabæk - Molde 2-2!
Opprinnelig postet av FFK1903
Stabæk - Molde 2-2!
2-0 er vel det riktige desverre
Er 2-2 i en av kampene i hvert fall! :P Blingset noe der ja.
Inn i de siste minuttene av kampen nå. Vi trenger seieren!
Heldigvis er 3 av de 4 siste kampene mot lag i nedrykkskampen... så det er fremdeles muligheter.
Var på kampen. Dominic scoret da begge for FFK. Kan i beste fall strekke meg til at den andre scoringen gikk via Trulsen, men den hadde gått inn uansett da Dominic skjøt fra ca 5 meter.
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Var på kampen. Dominic scoret da begge for FFK. Kan i beste fall strekke meg til at den andre scoringen gikk via Trulsen, men den hadde gått inn uansett da Dominic skjøt fra ca 5 meter.
Godt at Domenic scoret. Gir selvtillit for Domenic.
Var han god spillemessig? Andre som var gode idag?
Keeper, forsvaret, midtbanen samt Dominic var ok. Dominerte i banespillet. Østsiden scoret på straffe og en kontring. Mangler på relasjoner mellom Dominic og de som skal spille ballen til ham i bakrom. Stemte ikke alltid.
Det som rett og slett er sjokkerende er at Trulsen får spille hele kampen. Det er etter min mening skrekkelige signaler til de som sitter på benken. Jeg har skrevet det tidligere også , og mener fortsatt, at Trulsen sikker har potensiale for fremtiden om han har motivasjon til å brette opp armene i motgang. Det er naturlig at unge spilleres utvikling går i bølgedaler. Men så svak som han var i dag har jeg aldri sett ham.
FFK1903
Lagt til: 29 sep 08, 22:50
Endret: 29 sep 08, 22:51
Mulig det. Hadde bare liveoppdateringen fra siste.no som referanse. Der stod det at Dominic skøt og at returen ble satt inn av Trulsen den yngre.
Edit: De har i ettertid endret teksten ser jeg:
Adiyiah skyter, treffer Trulsen, Trulsen brøster ballen i mål.
Dominic skjøt på volley fra ca 5 meter Trulsen stod ca 2 meter unna mellom han og målet. Var neppe snakk om noen bevisst styring.
Dominic skjøt på volley fra ca 5 meter Trulsen stod ca 2 meter unna mellom han og målet. Var neppe snakk om noen bevisst styring.
Men uansett er det vel sistemann som er nær ballen som krediteres scoring, dette er vanlig praksis. Unntaket er dersom sistemann spiller for forsvarende lag, og ballen uansett var på vei mellom stengene etter avslutning fra angripende lag. Da blir spilleren fra angripende lag kreditert scoringen.
Men uansett er det vel sistemann som er nær ballen som krediteres scoring, dette er vanlig praksis. Unntaket er dersom sistemann spiller for forsvarende lag, og ballen uansett var på vei mellom stengene etter avslutning fra angripende lag. Da blir spilleren fra angripende lag kreditert scoringen.
Det har du helt rett i hvis det var slik at Trulsen var nær ballen.
Noen som skal til Drøbak å støtte gutta idag?
Jeg tenkte å ta turen, noen som veit hva det heter der de skal spille?
Men det var vel tilnærmet rent juniorlag som spilte?
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Raymond, Runar, Thomassen, Agim, Tegstrøm er ikke juniorer
Det var såpass mange a-lagspiller som spilte ja... Svakt med andre ord
The colour of her eyes
FFK stilte med dette laget mot Drøbak/Frogn: Tommy Runar, Faton Hoti, Dardan Mehmeti, Agim Shabani, Christian Halvorsen, Raymond Kvisvik, Martin Elvestad, Joachim Thomassen, Michael Trulsen, Andreas Tegström og Dominic Adiyiah. Simen Rafn, Balal Arezou og Jørgen Hansen fikk også spilletid.
A-lags gutta bør ta mer tak på 2laget...
Jaggu, er Shabani tilbake? Har ikke han vært skadet lenge?
Svaberget for alltid!
Noen som skal på kamp idag?
Noen som veit hvem som blir med fra a laget? Kan vel ha med mange nå siden det ikke er tl kamp i hælja...?
Holters
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 10 okt 08, 19:09
Endret: 10 okt 08, 19:10
Endret av: Holters
Runar
Hansen, Mehmeti, Shabani, Halvorsen
Trulsen, Elvestad, Kvisvik, Thomassen
Adiyiah, Tegström
Benk: Lars Erik Johannessen, Jonas Becken, Faton Hoti, Balal Arezu, Simen Rafn
To store sjanser til FFK i åpningsminuttene.
Har du lest forumets retningslinjer?
Kampen kan (som vanlig) følges her.
1 - 0 til oss.. Andreas Tegstrøm
solano2
Ble medlem: 30 mar 07
Lagt til: 10 okt 08, 19:56
Endret: 10 okt 08, 19:56
Endret av: solano2
Virker som at Adiyiah sliter med å omsette sjansene sine til scoringer.
Opprinnelig postet av solano2
Virker som at Adiyiah sliter med å omsette sjansene sine til scoringer.
Gjør ikke noe det så lenge Thomassen gjør det! 2-0 og opp på sikker plass!
Så presterer Dominic Adiyiah noe som gjør seg fortjent til en pallplassering i kåringen 'største sjanse uten at det blir mål' i Golden Goal.
Står på femmeteren når han får ballen på åpent mål, men skyter utrolig nok over.
Hmmm hørt det der før tro.....
Verre enn Lasse Olsen forrige helg??
En noe ufortjent redusering? Høres jo ut som ett stormangrep mot Strømmen hele kampen - så brått scoret de. Snakk om å score med kjerringa mot strømmen. Eller noe annet glup ordspill!
Per Egil
Ble medlem: 01 apr 05
Lagt til: 10 okt 08, 20:49
Endret: 10 okt 08, 20:50
Endret av: Per Egil
FFK vant 2-1, særdeles viktig. Høres ut som Tommy Runar berget oss på overtid.
"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
synd vi ikke vant med mer mål, kan vere viktig med målforskjell mot modum fks.
FFK2 var overlegent best frem til det ble 2-1, da kan man regne seg som heldige som vant... Kommer snart kampreferat på forsiden.
Vant fullt fortjent.
Thomassen, Dele, Trulsen og Tegan kunne scort mye mer.
Kvisvik var viktig idag. Midtstoppera solide...
Opprinnelig postet av ffkmufc
Vant fullt fortjent.
Thomassen, Dele, Trulsen og Tegan kunne scort mye mer.
Kvisvik var viktig idag. Midtstoppera solide...
Jeg synes Kvisvik var utrolig svak til å være han, men det var kanskje på grunn av at han spilte sentralt på midten. Hvor mange av pasningene hans traff i dag ?? Synes han hadde utrolig med dårlig pasninger i dag. Valgte feil løsninger i et staka kjør.
Da er vi uenige
Syns spesielt 1 omgangen hans var bra. Da traff han på nesten alt. Trur vi hatt slitt uten han, men Elvestad var også bra..
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hvor mange av pasningene hans traff i dag ??
Alle untatt 2. Han briljerte på dette nivået der han får god tid, og motstanderene har respekt. Har sette en del kamper med 2. laget hjemme, og dette var Trulsens klart beste, etter min mening.
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hvor mange av pasningene hans traff i dag ??
Alle untatt 2. Han briljerte på dette nivået der han får god tid, og motstanderene har respekt. Har sette en del kamper med 2. laget hjemme, og dette var Trulsens klart beste, etter min mening.
Jeg synes Trulsen var mye bedre ute på kanten. Med en gang han ble satt opp på topp så var det akkurat det samme som før.
Resultatene gikk FFKs vei i dag. Sprint/Jeløy tapte og Østsiden og Valdres spilte uavgjort. Dermed holder FFK2 den sikre plassen med to kamper igjen.
Planken
Lagt til: 18 okt 08, 13:48
Endret: 18 okt 08, 14:07
FFK2 leder nå 2-0 borte mot Modum etter halvspilt 25. runde. Øssia og Sprint har i øyeblikket uavgjort, og om Sprint vinner og/eller Valdres taper kan alle tre lag fortsatt berge plassen.
Per Egil
Lagt til: 18 okt 08, 14:10
Endret: 18 okt 08, 14:18
Agim Shabani og Andreas Tegström har scoret FFKs mål.
Edit: Raufoss leder 1-0 over Østsiden. Om dette står seg er plassen sikret.
Edit 2: 2-0 til Raufoss.
Planken
Lagt til: 18 okt 08, 14:19
Endret: 18 okt 08, 15:21
Øssia ligger nå under 0-2, noe som betyr at om resultatene står er FFK2 sikre før siste kamp. Samtidig går minst ett av lagene Øssia og Sprint ned.
Edit: Sprint under nå, og Strømmen tok ledelsen. nå blir det tøft for Øssia og Sprint. Øssia møter Mjøndalen som ikke er sikret opprykk uten å vinne siste kamp. Sprint møter FFK2. Dette betyr også at FFK2 ikke er sikre likevel før siste kamp.
Edit2: Mjøndalen tok ledelsen, dermed er de pr. nå klare for opprykk før de møter Øssia i siste runde. Ting snur fort.
Edit3: Disse lagene kan nå rykke ned (tre nederste går rett ned):
8 | Manglerud Star | 25 | 8 | 5 | 12 | 45 - 42 | 29 |
9 | Valdres FK | 25 | 5 | 14 | 6 | 39 - 48 | 29 |
10 | Fredrikstad 2 | 25 | 8 | 5 | 12 | 33 - 48 | 29 |
11 | Strømmen | 25 | 7 | 5 | 13 | 30 - 49 | 26 |
12 | Modum FK | 25 | 7 | 5 | 13 | 33 - 54 | 26 |
13 | Østsiden | 25 | 6 | 7 | 12 | 29 - 47 | 25 |
14 | Sprint/Jeløy | 25 | 6 | 6 | 13 | 28 - 38 | 24 |
Noen som kan bekrefte att kampen til ffk2 er ferdig? er 1-2 der nå.
VG Live mener kampen er slutt og FFK2 vant 3-1
Samme gjør Tv2, men trykker du deg inn på kampen står det bare 1-2
The colour of her eyes
Sant. Men kampen er bekreftet slutt med FFK-seier, uansett.
Per Egil
Lagt til: 18 okt 08, 15:10
Endret: 18 okt 08, 15:11
Simen Rafn scoret FFKs siste mål.
I dag spilte FFK2 en utrolig bra kamp..
Samtlige presterte på et meget høyt nivå og når FFK i tillegg stiller med et særdeles ungt lag så er prestasjonen dertil imponerende.
7 jr-spillere i startoppstillingen mot et lag som har løftet mye jern...
Men FFK gikk til jobben uten respekt.
Tegstrøm var stor i første omgang og det var merkbart at han ga seg etter første omgang.
På slutten av kampen kjører Modum det som er i angrep og pøser høye baller inn i feltet...
Men der rydder en god Becken og Shabani ( hans beste kamp i år....) opp i stor stil..
Og en utrolig opplagt Tommy Runar slipper kun inn 1 mål..
Han hadde bl.a en fantomredning nede ved stolpen som alle "så i nettet"...
Tommy er for god for 2.divisjon....!!!!!!
Heldigvis klarer FFK å kontre inn 1 mål 5 min før slutt...
Nå er det opp til gutta selv å berge plassen neste lørdag...
Gratulerer med en knallkamp...
Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.
Artig. Men hvorfor spilte Becken på stopperplass? Er Dardan tatt ut i kamptroppen til kampen i morra eller er han skadet?
Uansett flott at det ser ut til at vi klarer å beholde plassen i år
The colour of her eyes
Becken har spilt stopper etter sommeren og det er plassen for ham...
Han er en klar kandidat til G17 landslag på denne plassen og bør snart få muligheten der..
Dardan hadde karantene pga gule kort...
Ryktene sier han er i troppen i morgen... utrolig gøy og fortjent....
Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.
Der ser du hvor mye jeg har fulgt med i høst
Men veldig gøy hvis Dardan blir tatt opp i A-troppen
The colour of her eyes
Så Tommy Runar og Adiyahe borte på stadion nå i kveld, og de så begge veldig fornøyde ut. Morsomt hvis de klarer å berge plassen, klubben trenger den utviklingsarenaen for de unge spillerne, samt de som ikke er helt gode nok for A-lagsspill..
Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:
"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"
Dominic Adiyiah har scoret for FFK 2 hjemme mot Sprint/Jeløy. FFK leder 1-0 etter fire minutter. Uavgjort holder for FFK for å holde plassen i 2. divisjon.
Strålende! Trodde ikke kampene startet så tidlig, men da har jeg noe å slå ihjel tiden med. Håper egentlig at Østsiden også klarer seg.
Øssia har tatt ledelsen 1-0 borte over Mjøndalen og ligger akkurat nå over streken.
FFK1903
Lagt til: 25 okt 08, 13:37
Endret: 25 okt 08, 13:38
Plassen er vel sikret nå? Tegan med mål og 2-0!
Jøss, full runde i Adeccoligaen nå også. Det var da veldig tidlig på an i dag!
Manglerud leder over modum også. 1-0.
hvem går ned hvis dette står seg
9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!
Mjøndalen - Østsiden 1-1. ØIL under streken igjen.
FFK1903
Lagt til: 25 okt 08, 13:42
Endret: 25 okt 08, 13:43
Utligning i Drammen og Østsiden under streken igjen. Skikkelig dramatikk dette her!
He he, fra siste.no:
Sprint er nå tre mål unna å berge plassen. Sånn de har spilt til nå er sjansen større for at de blir Lotto-millionærer alle sammen på en kveld...
Opprinnelig postet av Topscorer
hvem går ned hvis dette står seg
Du kan se live-tabellen her. Trykk på en av kampene i avdelingen og tabellen vil komme opp automatisk nede til venstre og oppdateres etter hvert som resultatene detter inn.
Opprinnelig postet av FFK1903
Utligning i Drammen...
Mjøndalen spiller vel hjemme på Nedre Eiker? Eller er kampen flyttet?
Opprinnelig postet av Per Egil
Mjøndalen spiller vel hjemme på Nedre Eiker? Eller er kampen flyttet?
Kampen er flyttet til Marienlyst grunnet at en traktor hadde satt seg fast i målet etter dreneringsarbeid ved tribunene.
Ah, gamle traktor-i-målet-problematikken. Kinkig, det der.
Syns jeg klarte å ro meg bra unna den lille geografiblemmen. Neste mål derfra omtaler jeg som målet i Buskerud! :)
46 Spiller ut Fredrikstad 2 FFK II har satt innpå Odilan Kashamar.
Hvem er dette?
Mjøndalen-øssia- 2-1. Ser dårlig ut for øssia
FFK1903
Lagt til: 25 okt 08, 14:09
Endret: 25 okt 08, 14:21
Desto bedre for FFK2 som har scoret igjen! Til neste år får dem skjerpe seg litt før det nesten er for sent...
Bra for Adiyiah å score to mål så langt, gjør nok godt for selvtilliten det!
Mjølndalen - Østsiden 4-1, dett var dett Trulsen sr... Står vel mellom Modum, Manglerud Star og Strømmen nå. De to første spiller jo mot hverandre i tillegg.
Øssia er ferdige, Mjøndalen leder 4-1.
edit 5-1 til mjøndalen..
FFK1903
Lagt til: 25 okt 08, 14:37
Endret: 25 okt 08, 14:38
Sprint, Østsiden og Modum ser ut til å gå ned. Men det skal ikke mer enn et Modum-mål til før de er berget igjen.
82 Fredrik Larsen fikk sitt andre gule kort, men dommeren har ikke vist ham det røde.
Er det mulig da?
Der var det slutt. Gratulerer til FFK2 som har berget plassen. Modum, Østsiden og Sprint/Jeløy rykket ned!
Til neste år må de ta dette på alvor før de siste kampene!
slutt. 3-0 og sprint i 3 div.
9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!
Per Egil
Lagt til: 25 okt 08, 14:51
Endret: 25 okt 08, 14:51
Grattis guttær!
Sterkt av FFK2 å holde seg i 2 div. når vi ser at Lillestrøm2, Vålerenga2 og Viking2 må ta den tunge veien ned i 3 div.
Viser seg dessverre at LSK2 og Enga2 berget plassen ettersom de har flest poeng i forhold til de to andre tolverlagene i 2. divisjon. Kun to av disse rykket ned.
Flott at 2.laget ikke rykker ned i Komi-ligaen.
FFK trenger 2 laget i 2.divisjon, bedre matching.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Siden flere av a lags spillerne måtte være med å hjelpe til for at det ikke skulle bli nedrykk, er jo juniorguttene våres for dårlig for 2.divsjon, da er jo matchingen for tøff for dem, kanskje de bør finne seg nye klubber?
Ved mange anledninger har Tommy Runar vært den eneste over 20 år At de engang har hengt med vitner til store ferdigheter hos våre juniorer. Under andrelagskamper har jeg snakka med et par personer fra andre klubber som er ekstremt imponert over at FFK2 kan stille med et så ungt mannskap og fortsatt henge med. Andre divisjon er høyere nivå enn folk tror. Og ikke faen om førstelagsspillerne som har blitt hentet inn har imponert eller dominert. Det er et greit nivå og senker seniorene seg litt er de brått på etterskudd.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914