FFK2-tråden (kamper, lag, etc)
Opprinnelig postet av Planken
Opprinnelig postet av Patrioten
2.omgang er i gang og stillingen er 0-0. Everton skuffer igjen, sliter fortsatt med å score mål, tenk å leie en spiller fra Brasil og ikke engang, score i 2.divisjon, føler vel egentlig at FFK var desperate, når de leide han.
Kampen følges her.
http://www.demokraten.no/fotball/live/?lfKey=2875&tdKey=2898
Ærlig talt. For det første har han scoret i 2. divisjon. For det andre, man er ofte avhengige av at laget rundt fungerer for å få målsjanser nok. Det har sjelden vært tilfelle med rekruttlaget denne sesongen.
Og først og fremst; importer som Everton kan man på ingen måte regne med skal slå til med en gang, de trenger ofte minst et halvt år i nytt miljø før de nærmer seg sitt beste. (Wallace Pereira kan ikke sammenlignes, da han hadde spilt i Europa en stund allerede)
Vi leide han som en forsterkning for laget med engang og ikke en spiller som skal prestere til neste år.
Når han blir plassert på 2. laget, så er han ikke god nok, 2. laget har vel ikke vist noe kvalitet ennå, eller har du sett, så fortell meg det hi hi
Vi leide han som en forsterkning for laget med engang og ikke en spiller som skal prestere til neste år.
Når han blir plassert på 2. laget, så er han ikke god nok, 2. laget har vel ikke vist noe kvalitet ennå, eller har du sett, så fortell meg det hi hi
Nesten usikker på om den der er verdt å kommentere. De som ikke vet at integrering av Sør-Amerikanere vanligvis tar tid, og som heller ikke tar seg bryet med å være tålmodig nok...vel, da er det en viss forståelse for fotballens verden som mangler. Mulig du er naiv, eller bare ikke ønsker forstå, men slik er det.
Vi leide han for å se om han er en spiller som kan passe inn i flere år fremover, jeg tviler meget sterkt på at noen av de som var med og hentet han faktisk trodde han skulle gå rett inn på laget og dominere. Og ikke minst, man leide isteden for å kjøpe nettopp fordi man var usikre på kvaliteten og om han vil passe inn. Nok et tegn på at man ikke hentet han som en klar forsterkning.
---------------------------
"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta
Opprinnelig postet av bateman
navnet "patrioten" kler egentlig ikke deg...er du patriot ønsker du det beste for laget, og fremviser tålmodighet når spillere fra en annen verdensdel ankommer frstad.avklimatiseringen er ikke gjort på 1uke. både adiyiah og everton må gies tid! var vel enkelte her inne som var direkte skuffet over wallace som i de første 2-3kampene kun viste seg som en ordinær vback. nå spiller han strålende fotball som TLs beste vback!! ergo, vi må gi spillerne i det minste sjansen til å bevise hva de er gode for. everton har 5kamper igjen å overbevise, samt kampene han spiller i 2div.
forøvrig har vel denne everton puttet et par i 2div vel?
Vi leide og kjøpte spillere for å kjempe om medaljer og da må de prestere med engang, det var jo derfor vi skulle forsterke og finne en erstatter for tarik, hvis ikke burde vi ikke kjøpt noen. Vi kjemper jo om medaljer i innevårende sesong, det er ikke sikkert vi er i den posisjon til neste år.
Foresten hva er det som gjør deg så positiv til de to nye?
Klart jeg vil det beste for laget, men er skuffet over FFKs ord, nå de sa at vi skulle få en forsterning som var minst like god som tarik, mener du at vi har fått det.
Synes du 2.laget har blitt noe bedre etter at han kom med
Opprinnelig postet av Planken
Nesten usikker på om den der er verdt å kommentere. De som ikke vet at integrering av Sør-Amerikanere vanligvis tar tid, og som heller ikke tar seg bryet med å være tålmodig nok...vel, da er det en viss forståelse for fotballens verden som mangler. Mulig du er naiv, eller bare ikke ønsker forstå, men slik er det.
Vi leide han for å se om han er en spiller som kan passe inn i flere år fremover, jeg tviler meget sterkt på at noen av de som var med og hentet han faktisk trodde han skulle gå rett inn på laget og dominere. Og ikke minst, man leide isteden for å kjøpe nettopp fordi man var usikre på kvaliteten og om han vil passe inn. Nok et tegn på at man ikke hentet han som en klar forsterkning.
Det var jo en forsterkning i år, for frentiden har vi nok av talenter
Planken
Ble medlem: 17 mar 04
Lagt til: 22 sep 08, 22:37
Endret: 22 sep 08, 22:45
Endret av: Planken
Foresten hva er det som gjør deg så positiv til de to nye?
Dominic har da allerede vist positive tendenser, og etter Jockes beskrivelse har han en meget bra innstilling. Han er veldig ung, og dersom han har en god treningsvinter og blir kjent med laget skikkelig har jeg troen på at han kan slå til. I tillegg snakker han engelsk, og har en kjempefordel med det.
Everton snakker ikke engelsk (eller norsk), og kommer fra en kultur som historisk sett trenger tid for å tilpasse seg norsk fotball (som visstnok skal være det vanskeligste av ligaene i Europa). Og som jeg sa, så er han et usikkert kort, og det visste FFK-ledelsen da de hentet han (derfor på lån). Han har egenskaper som kan gjøre at han slår til, men hvem vet.
Uansett har jeg en tommelfingerregel, spillere fra andre kulturer bør ikke dømmes bort før det har gått minst et halvt år i nye omgivelser. Det er svært, svært naivt å tro at slike spillere slår til umiddelbart, og grunnen til at de ble hentet var også mye at FFK ikke har økonomi til å hente norske spillere.
Og glem heller ikke at spillerne har kommet inn i et formsvakt lag, det gjør det ikke lettere å prestere.
2.omgang er i gang og stillingen er 0-0. Everton skuffer igjen, sliter fortsatt med å score mål,
Har vært på t 2. lagskamper der Everton har spilt. Han har så vidt jeg husker scoret i begge. Så at han fortsatt sliter med å score mål??
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Vi leide og kjøpte spillere for å kjempe om medaljer og da må de prestere med engang, det var jo derfor vi skulle forsterke og finne en erstatter for tarik, hvis ikke burde vi ikke kjøpt noen. Vi kjemper jo om medaljer i innevårende sesong, det er ikke sikkert vi er i den posisjon til neste år.
FFK solgte Tarik for ca 25 mill. En erstatter som er like god koster ca 25 mill, og da er det ingen garanti for at han tar TL fotballen fra dag en. Hvis f.eks Dominic er bedre enn Tarik så hadde vel Herenveen kjøpt han? Det viser seg at det alltid tar tid å akklimatisere spillere fra andre verdensdeler til norsk tippeliga, eller har du noen eksempler på det motsatte(finnes kanskje noen unntak).
Jeg har sett 2. laget i to kamper med Everton, og han har sett bra ut og "briljert" mer enn TL spiller flest gjør i 2. div. Han ser f.eks betydelig bedre ut enn Trulsen.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Skikkelig møkkakamp... Finurlig at Lørenskog har en spiller som heter Ardian Gashi..
Rødhvitelite-ultrasmentalitet
FFK1903
Ble medlem: 27 nov 03
Lagt til: 29 sep 08, 19:10
Endret: 29 sep 08, 19:11
Endret av: FFK1903
Rart ingen har diskutert det utrolig viktige oppgjøret mot Østsiden i dag! Dominic Adiyiah ga FFK2 ledelsen etter seks minutter. Fem minutter senere stod det 1-1. Andreomgang nettopp startet.
Denne må vi vinne!
Kampen kan blant annet følges her som følger kampen godt.
UFF!!
Østsiden leder 2-1
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!
Herlig kommentar på live-referatet;
"Østsiden letter etter tenna til Østegaard. Østegaard fikk en albue i ansiktet. Det virker som om 2 av tennene ble slått ut."
Forøvrig 1-2 nettopp...
Fabian Andersen? Har ikke han vært på juniorlaget til FFK?
Helt riktig, skærp du!
FFK1903
Lagt til: 29 sep 08, 19:34
Endret: 29 sep 08, 19:35
Litt tidlig å konkludere med det gitt! :P
Tap her = nedrykk? Frykter så...
Crap. 1-0 til Stabæk! Fikk nesten alle resultatene med oss i går. I dag blir det vel kanskje motsatt...
Mergim Dervishi som hadde assist på 2-1 har også spilt for FFK. Det er av sine egne en skal ha det
2-2, Trulsen assist Domenic
FFK1903
Lagt til: 29 sep 08, 19:38
Endret: 29 sep 08, 19:39
Rollene byttet om! Dominic med assist (vel - retur fra keeper) til Michael som scorer denne gangen. 2-2!
Stabæk - Molde 2-2!
Opprinnelig postet av FFK1903
Stabæk - Molde 2-2!
2-0 er vel det riktige desverre
Er 2-2 i en av kampene i hvert fall! :P Blingset noe der ja.
Inn i de siste minuttene av kampen nå. Vi trenger seieren!
Heldigvis er 3 av de 4 siste kampene mot lag i nedrykkskampen... så det er fremdeles muligheter.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914