Nordmenn i laget etter gamlingene?
Det er ikke så mange nordmenn igjen, og Kvisvik, Cwartek,Ramberg begynner å dra på åra. Tarik er borte.. Hvilke spillere sitter vi igjen med om et par år?
Gashi, Thomassen, Lasse Staw og??? Forstår at det blir mange utenlandske spillere med dagens lønninger og syke krav fra spillerne, men syns det begynner å bli litt for mange utlendinger nå
---------------------------
Rødhvitelite-ultrasmentalitet
Og hvordan er disse reglene igjen?? Tenker jo FM igjen jeg nå da...
Der må vi jo ha 4 egentrente, og minst 7(?)Norske spillere i troppen er det ikke slik? Hvilke er det i troppen nå?
PAC, Ramberg, Trulsen? Kvisvik er jo ikke egentrent, ei Thomassen
Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
Og hvem skal ut?
West er jo sikker...
Fofana/Kouadio?
Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
Opprinnelig postet av endre
Og hvordan er disse reglene igjen?? Tenker jo FM igjen jeg nå da...
Der må vi jo ha 4 egentrente, og minst 7(?)Norske spillere i troppen er det ikke slik? Hvilke er det i troppen nå?
PAC, Ramberg, Trulsen? Kvisvik er jo ikke egentrent, ei Thomassen
Og max 3 utenfor EU. FM er udatert når det gjelder tippeligaen. Mener at det 2 egentrente (i klubben fra 16-19 års alderen) også var det krav om 14 (?) norske spillere vel, og 11 såkalte frie spillere (dvs utlendinger). Dvs for å få plass til disse to nye, må vel minst to utlendinger ut. Brian West og...
Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
Rey
Ble medlem: 22 okt 04
Lagt til: 20 aug 08, 12:09
Endret: 20 aug 08, 12:12
Endret av: Rey
Ingen regel som sier maks 3 utenfor EU. Utlendinger er sidestilt uansett hvilket land de kommer fra
Reglene finner dere forøvrig her, eventuelt her
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Opprinnelig postet av Rey
Ingen regel som sier maks 3 utenfor EU. Utlendinger er sidestilt uansett hvilket land de kommer fra
Reglene finner dere forøvrig her, eventuelt her
Vet det, jeg refererte til reglene i FM...
Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
jeg husker ikke antall utlendinger mann kan ha i troppen, men husk at mann ikke definere om mann er norsk ut fra passet, men om han har spilt 3 fulle sesonger i norge i alderen 16-21 tror jeg det er. For eksempel Thomas Holm i molde er ikke norsk og går på kvota for utlendinger fordi han ikke har spilt 3 sesonger i norge i den periode, men i nederland. Altså vil Fofana og Kouadio etter 2009 sesongen regnes som norske.
Opprinnelig postet av mysthical
For eksempel Thomas Holm i molde er ikke norsk og går på kvota for utlendinger fordi han ikke har spilt 3 sesonger i norge i den periode, men i nederland. Altså vil Fofana og Kouadio etter 2009 sesongen regnes som norske.
Blir ikke Thomas Holm regnet for å være norsk og går på utlendingskvoten fordi han har spilt i Nederland? Det må vel gå på passet til en spiller når han faktisk er norsk? Så idiotisk kan det vel ikke være lagt opp? Henter FFK John Carew så vil han i følge regelverket bli regnet som utenlandsk? Det tror jeg ikke før jeg får se det.
Rey
Ble medlem: 22 okt 04
Lagt til: 20 aug 08, 13:49
Endret: 20 aug 08, 13:51
Endret av: Rey
Les reglene jeg linket til over. Reglene for nasjonalitet går på hvor spillerem spilte frem til han var 21
Og Carew er norsk fordi han spilte minimum tre år i Norge mellom 15 og 21
EDIT: Egentlig så går ikke reglene på nasjonalitet men hvilket fotballforbund en spiller er utviklet under. Holm er derfor ingen NFF spiller.
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Supreme NTM
Ble medlem: 05 okt 06
Lagt til: 20 aug 08, 13:58
Endret: 20 aug 08, 13:58
Endret av: Supreme NTM
Opprinnelig postet av FFK1903
For eksempel Thomas Holm i molde er ikke norsk og går på kvota for utlendinger fordi han ikke har spilt 3 sesonger i norge i den periode, men i nederland. Altså vil Fofana og Kouadio etter 2009 sesongen regnes som norske.Blir ikke Thomas Holm regnet for å være norsk og går på utlendingskvoten fordi han har spilt i Nederland? Det må vel gå på passet til en spiller når han faktisk er norsk? Så idiotisk kan det vel ikke være lagt opp? Henter FFK John Carew så vil han i følge regelverket bli regnet som utenlandsk? Det tror jeg ikke før jeg får se det.
Det handler ikke om nasjonalitet. Det handler om hvor spilleren er utviklet (hvilket forbund spilleren er utviklet i). Derfor er Thomas Holm et resultat av nederlandsk spillerutvikling og om et år er Fofana og Koadio spillere utviklet i Norge av FFK. Nei Carew spilte tre sesonger i norsk liga før han gikk til utlandet (Lørenskog, Vålerenga og Rosenborg). John Arne Riise derimot er ikke utviklet i Norge, men i Frankrike.
For eksempel Thomas Holm i molde er ikke norsk og går på kvota for utlendinger fordi han ikke har spilt 3 sesonger i norge i den periode, men i nederland. Altså vil Fofana og Kouadio etter 2009 sesongen regnes som norske.Blir ikke Thomas Holm regnet for å være norsk og går på utlendingskvoten fordi han har spilt i Nederland? Det må vel gå på passet til en spiller når han faktisk er norsk? Så idiotisk kan det vel ikke være lagt opp? Henter FFK John Carew så vil han i følge regelverket bli regnet som utenlandsk? Det tror jeg ikke før jeg får se det.
Finner ikke selve regelen på NFF sine sider, men her er repotasjen hvor det blir bekreftet. Ja det er utrolig teit, men som det kommer frem er det prøveprosjekt så blir sikkert endret litt. men poenget var vel for å motivere klubber til å sattse på unge slik at for eksempel spillere som fofana i fremtiden ikke blir regnet som frie spillere.
Det som sannsynligvis og forhåpentligvis skjer, er at man bestemmer seg for å ta opp et par juniorer til i stallen. Jeg så FFK2 på mandag og da var alle sammen under 20 unntatt Örlund, og da er det et par navn man kan plukke opp fra andre/juniorlaget.
Reglene sier ingenting om nasjonalitet, men forbundsutviklet og klubbutviklet. Holm er ikke utviklet i Norge, og skal da selvsagt ikke medregnes. Dette er jo grunnen til at f.eks. mange engelske klubber henter unge spillere, slik at de kan bli sett på som "egenutviklede".
Har du lest forumets retningslinjer?
Opprinnelig postet av Supreme NTM
om et år er Fofana og Koadio spillere utviklet i Norge av FFK.
Den er ikke 100% sikker siden spillerne er Charltons eiendom, og bare på utlån i Norge. Det er noen særegne regler for dette. Mener å erindre at det i Norge er de som låner ut som "opparbeider" seg utviklingstid.
Opprinnelig postet av Husgutt
Det er ikke så mange nordmenn igjen, og Kvisvik, Cwartek,Ramberg begynner å dra på åra. Tarik er borte.. Hvilke spillere sitter vi igjen med om et par år?
Gashi, Thomassen, Lasse Staw og??? Forstår at det blir mange utenlandske spillere med dagens lønninger og syke krav fra spillerne, men syns det begynner å bli litt for mange utlendinger nå
Faktum er jo at lokale spillere ikke er gode nok, og at andre norske spillere er for dyre. De to FFK har hentet nå koster klubben mye under halvparten av det Hoff ville koste.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
FlightOfTheRat
Ble medlem: 24 sep 06
Lagt til: 22 aug 08, 17:30
Endret: 22 aug 08, 17:31
Endret av: FlightOfTheRat
Opprinnelig postet av Husgutt
Godt å se andre tar opp dette temaet. Du overser forresten Vidar Martinsen her.
Men jeg vil nå for tredje og siste gang spre ut spørsmålet mitt angående Hoff, i håp om at noen som vet noe kan si noe:
Hvor mye var grunnlønna FFK tilbød Hoff? Hvor mye av de 13 millene var bonuser, og hvor mye suksess måtte Hoff og FFK hatt for at de bonusene skulle blitt fullt utbetalt? Var avansement i CL en forutsetning? Det er mange som har forstått det slik at Hoff takket nei til en vanvittig god lønning her, og det tror jeg inntil videre er noe spekulativt tullball fra FB side.
Er det noen der ute som vet noe om dette? Eller blir dette bare hysjet ned fordi det er så behagelig å tenke at Hoff var usmakelig grådig, i stedet for å se at FFK nå har valgt bort å forsterke stallen med en ung god norsk spiller?
Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold
Holters
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 22 aug 08, 17:36
Endret: 22 aug 08, 17:37
Endret av: Holters
Nå var det FFK som trakk seg ut av forhandlingene - ikke Hoff...
For øvrig nærmer dette seg spam når du skriver det samme i tre tråder. Du har allerede fått svar andre steder.
FFK tilbød noe som kunne bli over 13 mill. Hoff forlangte 15-16 mill over perioden inkludert sign on fee. Hvor ung er egentlig Hoff? Uten at jeg er sikker, midten av 20 årene? Du mener fortsatt at vi til de grader skal legge om hele lønnstrukturen for en ikke norsk landslagspiller.....
FlightOfTheRat
Ble medlem: 24 sep 06
Lagt til: 22 aug 08, 17:41
Endret: 22 aug 08, 17:44
Endret av: FlightOfTheRat
Opprinnelig postet av Holters
For øvrig nærmer dette seg spam når du skriver det samme i tre tråder. Du har allerede fått svar andre steder.
Sorry. Skjerpings loves!
Men bedreviter, nei, jeg sier ikke det. Jeg bare spør, og er godt tilfreds når det kommer svar på spørsmålene. Hoff er vel forøvrig ca 25, og neppe et hav unna landslaget...
Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold
Opprinnelig postet av Supreme NTM
om et år er Fofana og Koadio spillere utviklet i Norge av FFK.
Det spillervel ingen rolle. Om ett år er de vel uansett ikke i FFK....
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914