Husk meg
Brukernavn
Passord

Norges tropp

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Thygesen

Juniorspiller

Ble medlem: 06 mar 08
Innlegg: 153

Lagt til: 12 aug 08, 12:24
Endret: 12 aug 08, 14:16
Endret av: Thygesen

Norges tropp til privatlandskampen mot Irland på Ullevaal 20. august:

Keepere:
Rune Almenning Jarstein, Rosenborg
Jon Knudsen, Stabæk

Forsvar:
Brede Hangeland, Fulham
Jon Inge Høiland, Stabæk
Tore Reginiussen, Tromsø
John Arne Riise, Roma
Atle Roar Håland, OB
Morten M. Skjønsberg, Stabæk

Midtbane:
Martin Andresen, Vålerenga
Eirik Bakke, Brann
Christian Grindheim, Heerenveen
Morten Gamst Pedersen, Blackburn
Jan Gunnar Solli, Brann
Fredrik Strømstad, Le Mans
Fredrik Winsnes, Strømsgodset

Angrep:
Steffen Iversen, Rosenborg
John Carew, Aston Villa
Thorstein Helstad, Le Mans
Daniel Braaten, Toulouse
Erik Nevland, Fulham


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 12 aug 08, 12:30

Litt skuffende at Tarik ikke ble tatt ut grunnet innsatsen og ikke minst scoringa forrige gang..

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 12 aug 08, 12:39

Det er p.g.a. at hareide vil at Ung gutta skal kvalifisere seg.. så sa hareide at ahn ville ta dem inn når han startet kvallikken for norge.

 

litt overraskende med Winsens som snart legger opp

---------------------------

http://keiko99.net


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 12 aug 08, 13:53

Hvorfor er ikke Gashi der?? Solli, Andresen, Bakke har vel ikke imponert i år...


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 12 aug 08, 14:04

Opprinnelig postet av Thygesen

Norges tropp til privatlandskampen mot island på Ullevaal 20. august:


Island?! Og jeg som trodde vi skulle spille mot Irland 20 august Wink

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


Thygesen

Juniorspiller

Ble medlem: 06 mar 08
Innlegg: 153

Lagt til: 12 aug 08, 14:14

Jeg bare kopierte fra Nettavisen :P


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 12 aug 08, 14:14

Flott at Hareide tør å gjøre grep og ta med de spillerne som presterer! Også bra at kapteinsbindet er tatt fra Martin Andresen, Hangeland presterer jo hvertfall.

Skjønsberg fortjener så absolutt en plass der. Det samme syns jeg Vegard Forren gjør! Hvis ikke argumentet er det samme som med Tarik, Demidov og Skjelbreid syns jeg han bør være med. Han har bra kontroll defensivt, men er utrolig god til å sette i gang spillet. Offensive stoppere er det ikke flust av!

Og hva faen gjør Jan Gunnar Solli der?!? Han er jo i helt forferdelig form, har ikke en dritt å gjøre på landslaget per dags dato. Da ville jeg heller hatt med Espen Hoff eller Trond Olsen som kan bekle en kantrolle..

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 12 aug 08, 14:51

Opprinnelig postet av Lemmy
Og hva faen gjør Jan Gunnar Solli der?!? Han er jo i helt forferdelig form, har ikke en dritt å gjøre på landslaget per dags dato. Da ville jeg heller hatt med Espen Hoff eller Trond Olsen som kan bekle en kantrolle..

Er ikke det yndlingen til Hareide? Kanskje den eneste som ler av vitsene hans eller noe?

Synd Lasse Staw ikke får stått hele sesongen, jeg tror han hadde hatt en real sjanse på å spille seg inn i den troppen der til neste år om han hadde fortsatt det gode spillet hele sesongen. Eller kanskje begge blir skadet og Tommy Runar blir hentet inn? ;) Det hadde vært en noe surrealistisk sesong for han det, fra andre/tredjekeeper på Start, via fast plass på FFK til landslagsspill...


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 12 aug 08, 14:54

Hareide uttalte jo at det var synd at Staw ble skadet, han er så og si den eneste av de norske keeperne som har vært stabile i år. Hvis du ser bort i fra Jon Knudsen, men har han egentlig blitt satt på de store prøvene?

Samme med Tommy Runar.. Nå tror jeg vel innlegget ditt var ment som litt fleip, Tommy Runar kommer aldri til å bli med i en landslagstropp. ;) Dessuten, han har ikke imponert meg. Et par av målene til Stabæk på Nadderud hadde en god keeper tatt.. Så han har ikke hatt noen gedigne tabber, men etter min mening har han heller ikke vært noe spesielt bra!

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 12 aug 08, 14:57

Kommer Runar til å spille landskamp i nær fremtid skal jeg kjøpe meg et par tøfler og spise dem ;)

Når det er sagt, han har spilt mye bedre og mer stabilt enn jeg hadde tro på. Man trenger ikke all verden til keeper når man har det forsvaret pluss Wehrman tydeligvis. Runar har vel holdt nullen i en del kamper nå?


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 12 aug 08, 15:22

tullball at en spiller som solli er med, underprestert til de grader i årets TL, men som flere nevner er han kjæledeggen til åge. ellerse underlig at tarik er utelatt når spissene virker å være toppet i carew,helstad,braathen etc.

forøvrig forstår jeg ikke hvorfor andresen er med, en av årets flopper på spillersiden i år. spilt direkte svakt i enga. gashi har ikke vært mer enn OK men har i hvert fall en flott innstilling

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 12 aug 08, 15:25

Tarik, Demidov og Skjelbreid er på u21-landslaget, og skal spille der. ;)

Gashi har vært dårlig i år han også, fortjener ikke landslagsplass. Andresen har vel vært minst like dårlig, og merkelig at han er med. Men likevel, Gashi er etter min mening ikke god nok for landslaget per dags dato. Kommer han tilbake til formen han var i en periode etter at han kom hit i fjor derimot, er han et godt alternativ!

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 12 aug 08, 15:27

Helt ok tropp med tanke på at ingen u21-spillere er med. Men er et par spillere jeg ikke skjønner poenget med å ta med.

  1. Atle Roar Håland (Gammel, treg, ikke noen framtidig landslagsspiller. Kunne da liksågodt tatt ut Ophaug.)
  2. Jan Gunnar Solli (For øyeblikket skadet, før det var han ute av form. Kunne da liksågodt tatt ut Vaagan Moen som har større potensial.)

Jeg er skuffet over at Hareide hvertfall ikke vil prøve ut Espen Hoff eller Ardian Gashi. Er et par spennende på Viking i Børre Steenslid og Jone Samuelsen også. Går hvertfall an å teste dem ut. Hva med Espen Ruud da? Skal han noengang få lov til å prøve seg på landslaget? Sier ikke at han er bedre enn Høiland, men prøv han! Samme gjelder forørig Tom Høgli i TIL, god spiller på høyre back. Hva med Tettey? Han spiller vel ikke u21 nå?


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 12 aug 08, 15:51

Opprinnelig postet av Lemmy

Tarik, Demidov og Skjelbreid er på u21-landslaget, og skal spille der. ;)

Gashi har vært dårlig i år han også, fortjener ikke landslagsplass. Andresen har vel vært minst like dårlig, og merkelig at han er med. Men likevel, Gashi er etter min mening ikke god nok for landslaget per dags dato. Kommer han tilbake til formen han var i en periode etter at han kom hit i fjor derimot, er han et godt alternativ!

Utrolig at vi ligger der vi ligger når vi har så dårlige spillere som vi har Lemmy.. Gashi har langt fra vært dårlig i år, han spiller på det han er god på, og det er førsteforsvar og gode skudd... Og Runar har værtfall imponert meg etter at han kom..


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 12 aug 08, 15:56

Ok, jeg kan endre det til at Gashi ikke har vært så god som jeg vet at han kan være, og som jeg hadde håpet han skulle være.. De gode skuddene har det etter min mening vært for få av, jeg føler at Gashi ikke har fått ut alt det han har på lager i år, hvertfall..

Runar har ikke overbevist meg, hvertfall. Han burde som sagt tatt et par av målene mot Stabæk, uten at han på noen måte kan klandres for det. Men for all del, vi kunne sikkert fått noe enda dårligere- så det var bra gjort av FFK å få ham hit. En helt OK nødløsning..

Og jeg har ikke påstått at vi har dårlige spillere. Jeg har diskutert den norske spilleren som er landslagsaktuell(Gashi) pluss Runar, fordi denne tråden handler om Norges landslag. :)

Hadde vi snakket om spillerne til FFK generelt, ville jeg skrytt Wehrman, Piiroja, Ophaug, Tarik, Gardar, Perreira, Staw, Barsom og Gerrbrand opp i skyene. Så vi har mye bra spillere. :)

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 12 aug 08, 16:00

Da er jeg enig med deg :)

Enig i at Gashi har litt å gå på, men i forhold til de som er tatt ut på landslaget så mener jeg faktisk han fortjener en plass..

 

Feigt av Hareide å ikke fjerne Andresen... Fatter ikke hva han gjør i denna troppen..


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5543

Lagt til: 12 aug 08, 16:47

Er det ikke veldig bra at 3 Stabæk spillere er tatt ut? De skal også spille serie- ,cup-, og europacup kvalikkamper. Dette borger for litt ekstra slitasje og at spillere ikke får være med på treninger!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 12 aug 08, 16:47

Hvem skal forresten spille venstreback hvis Riise skulle bli skadet?? Kanskje en idé å prøve å se hva først og fremst Bjørnar Holmvik, og kanskje også Knut Olav Rindarøy står for? Neida, vi bruker nok Storbæk (selv om han er utelatt nå da endelig) som venstreback. Verdensklassevenstrebacken!!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 14 aug 08, 22:16

Bekymringsverdig for Norge at Rune Jarstein er såpass elendig som han er om dagen! Dårlig kommunikasjon mellom han og Stadsgaard på det første målet. Og, det er etter min mening Jarsteins feil. Har vært i sånne situasjoner flere ganger, og som feilvendt forsvarsspiller med mann i rygg er det verste om keeperen kommer på halvdistanse. Han skal bare feie ballen vekk!

Andre målet er jo forferdelig keeperspill- og det er ikke første gangen vi ser det. Staw, skynd deg og bli frisk! Det norske landslaget trenger deg!

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1129

Lagt til: 14 aug 08, 22:18

Litt off topic men er det muligheter for att lasse blir frisk før sessongslutt?

Han kunne vertfall få prøve seg i noen treningskamper med landslaget syns jeg.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340