FFK trenger 9 poeng på 10 kamper for å ta medalje!
FFK har per i dag 30 poeng på 16 kamper.
De nærmeste utfordrerne under under oss på tabellen (Lyn og Viking) har 24 poeng på 16 kamper og har sålangt tatt 1,5 poen i snitt per kamp.
Fortsetter de (og lagene enda lengre ned på tabellen) poengfangsten de har hatt til nå ender Lyn og Viking på 39 poeng og de lagene som er bak Lyn og Viking på tabellen per i dag på lavere poengsummer enn det.
FFK har per i dag bedre målforskjell enn lagene bak og vil derfor ta minst bronsje med kun 3 seiere på de neste 10 kampene om trendene fortsetter.
Teoretisk men ikke usannsynlig....kanskje. Men vi bør nok rake med oss noen uavgjortresultater også for det kan jo skje at ett eller flere av lagen bak øker poenginnhøstingen fremover nå som det er høst og greier
Opprinnelig postet av Kent
FFK har per i dag 30 poeng på 16 kamper.
De nærmeste utfordrerne under under oss på tabellen (Lyn og Viking) har 24 poeng på 16 kamper og har sålangt tatt 1,5 poen i snitt per kamp.
Fortsetter de (og lagene enda lengre ned på tabellen) poengfangsten de har hatt til nå ender Lyn og Viking på 39 poeng og de lagene som er bak Lyn og Viking på tabellen per i dag på lavere poengsummer enn det.
FFK har per i dag bedre målforskjell enn lagene bak og vil derfor ta minst bronsje med kun 3 seiere på de neste 10 kampene om trendene fortsetter.
Teoretisk men ikke usannsynlig....kanskje. Men vi bør nok rake med oss noen uavgjortresultater også for det kan jo skje at ett eller flere av lagen bak øker poenginnhøstingen fremover nå som det er høst og greier
Medalje ?
Hvem er fornøyd med medalje i den situasjon FFK er i nå ? Nå er det GULL som teller, G U L L !
Det er nå man må gripe muligheten, det er 4 poeng opp og 10 kamper. Her skal vi (FFK) ikke stå med lua i hånda, her skal det kjempes for den edle valør !, 47 år etter og stjerne på drakten i 2009.
---------------------------
Take me back to The Black Hills, to The Black Hills of Dakota, to the beautiful Indian country, that I love.
Kent
Ble medlem: 12 feb 04
Lagt til: 07 aug 08, 20:17
Endret: 07 aug 08, 20:20
Endret av: Kent
Ser man på tabellene for sesongene fra 2000 til 2007 vil i snitt 44 poeng garantere 3. plass. Om man har god målforskjell så ville det holdt med 43 poeng.
I år vil 40 poeng "garantere" medalje etter mine beregninger, 39 poeng med god målforskjell
Logikken din holder ikke helt: Hvis FFK bare vinner tre av de ti siste kampene kan jeg garantere at målforskjellen blir vesentlig dårligere enn de lagene som eventuelt tar dere igjen.
Tromsø IL: Nord-Norges stolthet
Snæbbis
Ble medlem: 27 nov 05
Lagt til: 07 aug 08, 22:06
Endret: 07 aug 08, 22:09
Endret av: FFK1903
Opprinnelig postet av Willy Renè
47 år etter og stjerne på drakten i 2009.
Stjerne på drakten dere, det hadde vært så digg!
Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....
"si vis pacem para bellum"
Medalje ?
Hvem er fornøyd med medalje i den situasjon FFK er i nå ? Nå er det GULL som teller, G U L L !
Det er nå man må gripe muligheten, det er 4 poeng opp og 10 kamper. Her skal vi (FFK) ikke stå med lua i hånda, her skal det kjempes for den edle valør !, 47 år etter og stjerne på drakten i 2009.
Jeg vil være fornøyd med medalje. Hvis noen hadde sagt for fem år siden at FFK skulle ta medalje i 2008, så ville de neppe blitt tatt seriøst av særlig mange. SIden opprykket har vi 8. plass å forbedre. Medalje vil være et stort steg framover, og absolutt noe FFK kan være fornøyd med. Det er stor forskjell på gull og bronse, selvsagt, men bronse i år vil være bra det. Utfra forutsetningene ved sesongstart vil det være veldig bra.
Men ellers har jeg mest tro på å gå inn i hver enkelt kamp med det mål at kampen skal vinnes. En kamp av gangen. Så ser man tilslutt hvordan det gikk, liksom. Ay?
Derimot tviler jeg på at 40 poeng holder til medalje. Høsten skiller gjerne noe mer enn våren. 42 er min gjetning
Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold
Supreme NTM
Ble medlem: 05 okt 06
Lagt til: 08 aug 08, 00:00
Endret: 08 aug 08, 00:02
Endret av: Supreme NTM
Tror vi får en del mer enn 40 poeng, kanskje 45? Vinner vi halvparten og taper resten er det en realitet. Uansett hvordan man føler det nå, de fleste drømmer nok våte drømmer om gull og sånn nå. Men når sesongen er ferdig, vi er klare for europacup med bronse eller sølv og muligens et cupgull , så vil nok de fleste være veldig fornøyde.
Jepp. Det er i alle fall klart at FFK er i ferd med å gjøre sin beste sesong på mange tiår. I år blir FFK bedre enn nr 8, og vil ta mer en 40 poeng. Det er 15 hjemmepoeng igjen, ikke snakk om at FFK plutselig faller helt sammen på eget gress. Det skjer bare ikke. Realistisk sett bør (minst) tre hjemmeseire være enn trygg gjetning. Da trengs bare én uavgjort på bortebane, så har vi 40. Skal man dømme etter sesongen så langt, men ta høyde for at tapet etter Tarik blir merkbart og at det kanskje kommer mer skader og annet trøbbel, så er og blir medalje innen rekkevidde. Men skal det bli gull er det mye som må klaffe.
Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold
For å ta gull er vi først og fremst avhengige av at Stabæk går på en liten sprekk (igjen). Tviler.....
Egentlig ikke. Det er ikke å sprekke å få uavgjort på bortebane, tar FFK en borteseier og en uavgjort, mens Stabæk taper, og de ellers holder følge, så er vi a poeng med Stabæk. En ting er sikkert - det er fortsatt spenning!
Jeg vil ha Wallace på plass i FIFA08!
For en tabloid trådtittel.
Og makan til misbruk av statistikk skal man lete langt etter :D
Jepp, tråden er høyst spekulativ.
Men, den er inne på noe også. Medalje, som ikke så mange våget å tro på før sesongstart tross alt (jeg var dog en av dem), er faktisk innen en slags rekkevidde allerede. Nøyaktig hvor mange peong som trengs kan ingen vite ennå, her kan man bare gjette. Ingenting behøver å fortsette som det har gått så langt.
Men det er godt mulig fortsettelsen blir omtrent som starten på serien. Det vil ikke være noe uvanlig i om hovedtrekkene har satt seg nå. Problemet er bare at så langt har samtlige lag (også Stabæk) vist klare tegn på ujevnhet. Det er ingen lag som virker stabile på noen måte. Ergo er det fryktelig vanskelig å spå noe som helst.
Men jeg blir ikke overrasket om Stabæk, Tromsø og FFK alle vil være med i medaljekampen helt mot slutten. Kan godt være andre lag blander seg inn, men disse tre vil være med i år. Høyst sannsynlig vil minst to av dem ta medalje. Det er jeg ganske sikker på, fortdi større endringer enn det i serien er statistisk sett temmelig usannsynlig, selv om det kan skje. Ting snus ikke plutselig på hodet helt uten grunn.
Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold
denialsander
Ble medlem: 06 jul 05
Lagt til: 08 aug 08, 20:52
Endret: 08 aug 08, 20:53
Endret av: denialsander
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Ting snus ikke plutselig på hodet helt uten grunn.
Nå handlers det spillere over en lav sko i tippeligaen. Det er den eneste grunnen jeg kan se - evt. om noen får spillere tilbake fra skade - til at ting kan snus på hodet.
I FFKs første sesong i eliten skjedde det en liten revolusjon på høsten. Statistisk sett hadde vi vel allerede rykkket ned... Da hadde vi 9 poeng etter 15 kamper.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av denialsander
I FFKs første sesong i eliten skjedde det en liten revolusjon på høsten. Statistisk sett hadde vi vel allerede rykkket ned... Da hadde vi 9 poeng etter 15 kamper.
Sant. Unntaket som bekrefter regelen.
Og 12 poeng etter 16 kamper. Husker jeg var på Ullevål og så 17. serirunde. Tross at VIF/Klanen vant kampen 3-0 så gikk jeg fra kampen med en sterk tro på at FFK ville klare en 10. plass den høsten. Og så ble det sånn. Det var litt gøy. Men det var et bra lag jeg så den dagen, det var det ingen tvil om, det var bare at VIF spilte årets kamp eller noe deromkring. På de siste ti kampene var VIF det beste laget i serien, FFK var det nest beste - inkludert kampen på Ullevål.
Det vil ikke være et like stort mirakel om FFK klarer en tilsvarende høst i år. Men det vil være minst like moro!
Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold
jeg mener sannsynligheten er passe høy for at minst et av laga bak oss får ting til å klaffe.
Opprinnelig postet av JipJap
jeg mener sannsynligheten er passe høy for at minst et av laga bak oss får ting til å klaffe.
Helt klart. Et eller annet lag, kanskje både to og tre også, kommer til å spille bra i høst. Det kan bli FFK, eller egentlig hvilket som helst annet lag. RBK, Brann, VIF og Viking kan ikke avskrives fra medaljekampen på lenge ennå.
Jeg tror fortsatt på FFK på 3. plass som jeg gjorde før sesongstart. Men jeg kan jo bli både positivt og negativt overrasket.
Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold
Medalje ?
Vil være meget fornøyd med en 4. plass. Selv om jeg ikke føler at den plassen på noen måte er sikker. Vi slipper inn for mange mål.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Opprinnelig postet av JipJap
For en tabloid trådtittel.
Og makan til misbruk av statistikk skal man lete langt etter :D
Ja statistikk må for all del ikke brukes til å generere trender, det blir helt feil! Genialt!
Ja statistikk må for all del ikke brukes til å generere trender, det blir helt feil! Genialt!
Når utvalget blir for lite (som her), så blir trenden desto mer usikker. Poenget mitt var egentlig at trådtittelen var veldig bastant, og man skal være ganske forsiktig med å bruke statistikk til å være veldig bastant om fremtiden.
snitt fra 95-07 ser slik ut.
Plass Poeng
1 55,15385
2 48,53846
3 45,46154
4 43,23077
5 40,38462
6 38,69231
7 36,46154
8 34,15385
9 32,15385
10 30,30769
11 28,92308
12 26,69231
13 23,76923
14 18,3846243
(link)
Men her er det jo inkludert 10 år med rbk domminanse. Men tror nok det trengs litt mer enn 9 poeng for medalje :(
Tviler på at 23 poeng holder til kvalik og 26 til trygg grunn. Tippeligaen er mye jevnere nå enn før. Ikke bare i toppen men også bunnen. Det finnes ikke noe Skeid eller Haugesund som alle slår.
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Det finnes ikke noe Skeid eller Haugesund som alle slår.
Nei, men vi har jo Kamma, da...
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Det finnes ikke noe Skeid eller Haugesund som alle slår.
Nei, men vi har jo Kamma, da...
Vi har vel ikke hatt noe særlig godt tak på Kamma de siste åra men.. I år har vi dog en god mulighet på seier borte mot døm, men slett ingen walk over
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914