Koppinen tror FFK sprekker...
Mika Koppinen er ute og prater sprøyt! Han mener Tarik er halve FFK og at laget vil sprekke nå når han er borte.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=198641
---------------------------
Supporter, faktisk :)
Fint om han tror det da. Han sier nok noe annet når vi har banka møkkalaget 3-0
Heia FFK
Vi er underdogs igjen?! Det lover godt, alle besøkende/verts lag kan slappe av, det er bare FFK uten Tarik.
La oss håpe vi blir skikkelig undervurdert framover.
GÅ SJÆL RHINO!
Hadde vært helt kanon om vi ble undervurdert ja. Underdogs er aldri feil...tror det kan bli en artig høst!
Supporter, faktisk :)
Om Tarik-erstatteren ikke snart er klar, har han litt rett i det han sier
«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)
AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!
Koppinen har startet litt nervekrig mot et Fredrikstad-lag som sikkert føler seg usikre på hvor mye tapet av Tarik E. vil bety. Det er nok ikke bare han som kommer til å stille dette spørsmålet før mandagens kamp. Regn med at alle landets fotballkommentatorer vil gjøre det samme. Jeg har jo sett noen av FFKs kamper i år, og synes Tarik har vært variabel. Etter at han var klar for Herenveen har han nærmest vært dårlig, så det er vel ikke sikkert tapet av ham vil bety all verden.
Tromsø IL: Nord-Norges stolthet
Tja, jeg er nå mest spent. Tror Tarik betydde en hel del, med sin hurtgihet, agressive spillestil, solide teknikk og evnen t lå skape ting foran mål så er det klart at enhver motstander i TL måtte passe ekstra godt på ham. Selv om de ofte lyktes med å ta ut Tarik (ergo virker ikke han så god den dagen), så åpnet det rom for andre rundt ham. Jeg er spent på hva Gardar kan få til uten Tarik.
Men TIL vs FFK pleier alltid å ende med hjemmeseier. Helt til vi slo dem borte i vår. Det er klart at TIL mønstrer alt for å hevne det nå, men det har ikke pluteslig blitt lett å slå FFK hjemme. Det har ikke blitt lett å slå Tromsø heller i det siste, FFK er et av de få lagene som har klart det i år...
FFK-TIL er toppkamp i TL, i 17. serierunde. Slå den! Ikke mange som hadde trodd det før sesongen startet.
Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold
Er faktisk mest spent på det defensive når Tarik har forsvunnet. Han er jo en ekstrem førsteforsvarer, og jobber utrettelig over store deler av banen. Tegström er vel ikke like pigg, kan man si..
Offensivt mister vi selvfølgelig litt kvalitet, men Tarik var ikke så god de siste kampene- og vi tok jo en del poeng da også. Naturlig at han ikke var så god, mentalt hadde han nok forberedt seg på Heerenveen.
Det blir uansett vanskelig å slå Tromsø. De jobber veldig bra på midten, vil tørre å påstå at deres og vår midtbane er de mest aggressive i tippeligaen. Kan bli morsom midtbanekrig! Ellers er de gode i forsvar, med Koppinen som er meget god i hodespillet og Reginiussen som har en veldig bra fart! Vi må nok klare å komme rundt på kantene for å slå Tromsø, og samtidig spille opp Tegström og Gardar feilvendt i mellomrommet, det er der de har sine styrker.
Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:
"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"
Tromsø blir vanskelig å slå, det er sikkert. Enig der Lemmy, de har faktisk imponert i år.
Når det gjelder savnet av Tarik tror jeg faktisk det er størst psykisk, og kanskje hos oss supportere og i media.
Tarik har ikke vært all verden i år, bortsett fra de første kampene.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Well, om vi savner Tarik så savner vel ikke Tromsø Rushfeldt (ute i minst en måned) og Moldskred (i hvert fall tvilsom til mandagens kamp) noe mindre? TIL har jo ikke akkurat bøttet inn mål, og de to har stått for flesteparten av de de har scoret. TIL har sin styrke i forsvaret hvor de hittil har vært Tippeligaens klart beste. Men mot Kamma i går var det ikke mye som skilte dem fra 0-0. De hadde flaks og fikk et frispark i god posisjon like før slutt ...
Vi har sett at FFKs høyreside har kommet seg i det siste når det gjelder offensivt bidrag. I noen kamper var jo høyresiden med Ramberg og Czwartek/Ophaug fullstendig fraværende, med kampene mot Stabæk som skrekkeksempler. Mot Brann og mot VIF var de bra. Venstresiden bidrar alltid offensivt, så der har vi dem. Vi må få til å spille inn bak Reginiussen og Koppinen, i duellene er de vanskelige å slå. Men jeg tror TIL savner sine spisser mer enn vi savner Tarik, og at den gode tradisjonen med å slå TIL hver gang de er på besøk fortsetter ...
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"
- Benjamin Franklin
Hvis TIL må spille uten Moldskred er vi alvorlig svekket, ingen tvil om det. Moldskred og Adriano fungerer bra sammen, det så vi mot Rosenborg da de scoret to mål hver - så tapet av Rushfeldt kan vi takle.
Tromsø IL: Nord-Norges stolthet
Opprinnelig postet av stampede
Mika Koppinen er ute og prater sprøyt! Han mener Tarik er halve FFK og at laget vil sprekke nå når han er borte.
Vi er plutselig blitt et lag å regne med, og da kommer slikt. En kamp mot FFK er ikke lenger 3 sikre poeng...
Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
Personlig tror jeg det stikk motsatte:
TIL har hatt et lett program noen kamper nå, men møter hardere motstand fremover.
FFK har hatt det stikk motsatt: Flere kamper med hard motstand på rekke og rad, men de resterende kampene (etter TIL) virker overkommelige.
Konklusjon: FFK øker sin poengfangst, mens TIL sprekker. :)
Har du lest forumets retningslinjer?
Opprinnelig postet av Holters
Personlig tror jeg det stikk motsatte:
TIL har hatt et lett program noen kamper nå, men møter hardere motstand fremover.
FFK har hatt det stikk motsatt: Flere kamper med hard motstand på rekke og rad, men de resterende kampene (etter TIL) virker overkommelige.
Konklusjon: FFK øker sin poengfangst, mens TIL sprekker. :)
håper du har rett holters. men hvis vi skal ta poeng fremover så må vi ha inn en spiss. vi har bare gardar som holder tippeliganivå for øyeblikket.
nå som tarik er borte så er det ikke sikkert han holder nivået engang. da tenker jeg på at gardar å tarik har fått et veldig godt samarbeid som gjorde begge gode. det tar tid å få til et sånt samarbeid.
håper noe skjer snart. og det fort.
Opprinnelig postet av Holters
FFK har hatt det stikk motsatt: Flere kamper med hard motstand på rekke og rad, men de resterende kampene (etter TIL) virker overkommelige.Konklusjon: FFK øker sin poengfangst, mens TIL sprekker. :)
Det har jeg skrevet lenge nå, at FFKs kampprogam etter Enga-kampen ser lovende ut. På en annen side. Jeg syns i grunn FFK har spilt bedre borte mot gode motstandere. Det er borte mot dårlige motstand vi har en vei å gå. Hamkam, Aafk, Molde og til en viss grad også Glimt (selv om de har vært gode hjemme) borte blir egentlig en test på om vi nå har klart å skille oss fra disse lagene.
I fjor tok vi poeng borte mot Brann, RBK, Stabæk. Lyn og Viking av de gode lagene. Vi klarte ikke å vinne mot Aafk, Sandefjord (et poeng), Start eller Odd Grenland (tap). De siste sesongene har jeg faktisk fryktet mer å møte lag fra nedre halvdelen på bortebane enn fra øvre. Det ser ut som laget hever seg til nivået til de bedre lagene, og senker seg til nivået mot de dårligere lagene på bortebane.
Skal det bli nok en milepæl denne sesongen? Seier på Alfheim, seier over LSK og gode generelt på bortebane? Vi har bare tre bortetap denne sesongen, og har kun møtt ett dårlig lag, Godset, hvor det ble tap. Nå kommer kamper vi bør ta tre poeng i fremover, hvor vi kanskje blir regnet som favoritt på bortebane.
Opprinnelig postet av scheien
nå som tarik er borte så er det ikke sikkert han holder nivået engang. da tenker jeg på at gardar å tarik har fått et veldig godt samarbeid som gjorde begge gode. det tar tid å få til et sånt samarbeid.
Er redd du har et altfor godt poeng der. Men nå skal både Gardar og Tegstrøm få lov til å vise hva de duger til - uten Tarik, og så får vi kanskje en positiv overraskelse. Nå er det i alle fall de to som driller samarbeid på trening, så vidt jeg forstår.
Angående Koppinens "provokasjon", så høres han ut som en av mange som vedblir å tro at det snarlig vil gå ned ad bakke med FFK. Det har mange trodd siden opprykket, og den brede trenden ser ikke ut til å ha snudd helt ennå. Men FFK er i ferd med å gjenoppstå som et storlag i TL, det må jo alle se.
Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold
Og den ordkrigen følger selvsagt TV2 opp - i sporten i går kveld hadde de likså godt tatt turen innom treningsfeltet til TIL og fått kommentarer fra spillere og Steinar Nilsen. En av spillerne presterte å plumpe ut med klisjeen om at "dette gjør oss bare mer tente, så det var vel ikke så lurt" og en annen med barnehagevarianten "hvem er Kasey Wehrman"
Det kan vel tenkes at de sanne rødhvite også blir litt tent av dissingen fra Koppinen, så der står det uavgjort, og den eneste grunnen til at Koppinen får oppmerksomhet er at han har spilt på Rosenborg
Selvsagt bare tull hele greia, litt fyring må det være. I dag har vel bergenskanalen tatt turen til Fredrikstad for kommentarer, og på mandag slår de opp "Full krig mellom FFK og TIL før storkampen" ...
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"
- Benjamin Franklin
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914