Hva hadde du valgt?
Hvis du fikk valget mellom: a) FFK vinner gull i år og blir værende i sumpa de neste 10 år. Altså 6 plass eller dårligere, b) FFK tar medalje, men blir å regne med i toppkampen de neste 10 årene?
Jeg er usikker, hadde selvsagt vært stas med gull i år, men innbiller meg at det er morsommere å kjempe i toppen hvert år, enn å få et bingoår på toppen. Tror jeg ville valgt b faktisk
---------------------------
RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com
Klart B.
Det er vel ingen grunn til å leke Start ol ??
For meg fremstår det som noe a la dette:
a) Gå på date med en sau
b) Rachel Stevens
Jeg går for b!
Opprinnelig postet av FFK1903
a) Gå på date med en sau
b) Rachel Stevens
Jeg går for b!
Hadde klart gått for B jeg også.. Selvom det ville vært stas med gull, ville det vært bedre å "kunne ta" gull de neste ti årene også....
Hadde det vært litt stas å gå på date med en sau overhode FFK1903??
Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
*14.05.08 - Bethina* :)
Sauer tror jeg at jeg står over ja :P
Tja, jeg velger a). Det som teller er å vinne noe!
Jeg tolker b)'en din som en LSK-variant. Evig nummer fire, og aldri vinne noe som helst, selv om man roter rundt i toppen.
Men selvsagt, alle velger jo bort gull i dag, dersom alternativ b går ut på å kjempe om, og nå og da vinne, gull de neste 10 årene...
Har du lest forumets retningslinjer?
Enig med Holters, en definitiv A.
Kun gull som teller!
Hvem F er Rami?
Holters
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 04 aug 08, 20:06
Endret: 04 aug 08, 20:07
Endret av: Holters
Opprinnelig postet av kenneth
Enig med Holters, en definitiv A.
Kun gull som teller!
Sauen er min!
Har du lest forumets retningslinjer?
Du tar sauen, jeg tar gullet. Deal.
Hvem F er Rami?
Opprinnelig postet av FFK1903
a) Gå på date med en sau
b) Rachel Stevens
Jeg går for b!
Det er vel mer som:
a) Én date med Rachel Stevens og deretter en haug sauer
b) Mange dater med Rachel Stevens (evt. én date med Rachel Stevens og deretter alle de fine venninnene hennes eller valgfrie andre fine berter, for de som foretrekker variasjon).
Og det er et dumt spørsmål.
Morsomt, men kjedelig med slike tankeeksperiment.
Det er bare det at det ene utelukker ikke/gir konsekvenser for det andre, så det blir for dumt.
Men allikevel nesten litt morsomt i agurktiden.
Take me back to The Black Hills, to The Black Hills of Dakota, to the beautiful Indian country, that I love.
Kan det være både morsomt og kjedelig på én gang? ;-)
Slik jeg tolker det, står det ingenting i alt.B om at ikke FFK kan vinne noe de kommende åra.
Tolker det derfor slik;
A gull i år , framtida i sumpa
B: medalje i år, kjemper i toppen framover med medaljer i alle valører.
Mao etter min tolkning B.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Opprinnelig postet av Magnum
Kan det være både morsomt og kjedelig på én gang? ;-)
Ja,
hvis du ikke stiller krav til god smak og kvalitet. Det var faktisk litt morro, men så meningsløst at kjedeligheten overtar etter hvert.
Men....... allt skal jo ikke bare være seriøst her i verden heller da
Men hvor blir det av FFK´s signinger ? Det er derfor jeg går inn her hele tida, venter på nye nytt, og Holters har helt slutta å plapre ! Kom igjen med noe nytt !
Take me back to The Black Hills, to The Black Hills of Dakota, to the beautiful Indian country, that I love.
Opprinnelig postet av Willy Renè
Men hvor blir det av FFK´s signinger ? Det er derfor jeg går inn her hele tida, venter på nye nytt, og Holters har helt slutta å plapre ! Kom igjen med noe nytt !
Sikkert fordi han vet noe. He he...
Opprinnelig postet av Magnum
Opprinnelig postet av Willy Renè
Men hvor blir det av FFK´s signinger ? Det er derfor jeg går inn her hele tida, venter på nye nytt, og Holters har helt slutta å plapre ! Kom igjen med noe nytt !Sikkert fordi han vet noe. He he...
Håper du har rett Magnum
Opprinnelig postet av dracula
Slik jeg tolker det, står det ingenting i alt.B om at ikke FFK kan vinne noe de kommende åra.
Tolker det derfor slik;
A gull i år , framtida i sumpa
B: medalje i år, kjemper i toppen framover med medaljer i alle valører.
Mao etter min tolkning B.
Riktig tolkning ihvertfall
RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com
Hvis B = er medalje uten gull, så velger jeg A
1 gull + 9 ( 6-plasser ) Helsike heller, jeg har fortsatt til gode å oppleve seriegull. Det vil jeg være med på før jeg dævær.
FFK1903
Ble medlem: 27 nov 03
Lagt til: 05 aug 08, 05:11
Endret: 05 aug 08, 05:15
Endret av: FFK1903
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Helsike heller, jeg har fortsatt til gode å oppleve seriegull. Det vil jeg være med på før jeg dævær.
Må vel du ha opplevd? Ække du over hundre år a?
Det er et eller annet som sier meg at et seriegull i år ikke på andre vil virke som et "ekte" seriegull, ettersom alle topplagene egentlig har hatt en downperiode denne sesongen. Litt som cupfinalen mot Sandefjord. Vil mye heller hatt et FFK-seriegull hvor Rosenborg, Brann, Enga og Viking hadde kjempet hardt om gullet med FFK, og vi trakk det lengste strået og vant komfortabelt mot slutten. Rundspilt RBK på hjemmebane eller noe og sikret seriegullet.
Det blir liksom ikke helt det samme å kjempe om gull med Stabæk, Tromsø og Lyn... Blir litt som at FFK benyttet sjansen da ingen andre lag gadd å gjøre det.
Av en eller annen grunn føler jeg at et FFK-gull nå ville kommet for kjapt. Hvor ble det av kjemping om medaljene liksom? Fra 8. plass til seriegull virker bare litt virkelighetsfjernt. Man har liksom gått glipp av en hel sesong med gullambisjoner og spenning. Hva skal vi strekke oss etter om det blir seriegull allerede nå?
Ikke for det, jeg kommer sikkert til å løpe nude rundt i gågata med champisen i den ene hånden og FFK-vimpel i den andre jeg om det blir gull.
Et annet argument som taler for B, som ingen har nevnt sålagt.
Gull i år, så i sumpa , mao tidlig exit Europacup "and never more"
Alternativ B: Også Europacup neste år, bra innsats og Europacup med brukbar innsats også de nærmeste år.
FFK skikkelig på det internasjonale fotballkartet.
Dette vil bety økte inntekter, som igjen kan brukes til bedre spillere, "The sky is the limit"
Provoserende spørsmål; hvor korttenkte kan man være.
PS: alternativ B utelukker ikke gull de nærmeste åra, og det bør bety at de fleste av oss vil oppleve både gull og andre store øyeblikk med FFK. Sjøl om ikke gullet kommer i 2008.
Hadde Leeds vunnet Premier League i 2001, ville jeg heller hatt en 4 plass og unngått det vi går igjennom nå. Hvis sumpa er slik det har gått med Leeds, står jeg altså gjerne over en gullmedalje......
Okey, jeg leste igjennom trådstarters alternativer en gang til. Dette gjelder kun 10 år fram i tid. Jeg tenkte på 10 og 10 år jeg. Så da velger jeg B jeg å, og deretter medalje hvert år etter det igjen.
Rune, du behøver ikke vente i 10 år, se svaret til Husgutt på min tolkning på side 2.
Opprinnelig postet av dracula
Rune, du behøver ikke vente i 10 år, se svaret til Husgutt på min tolkning på side 2.
Hvis din tolkning er riktig ja, men det er det vel bare trådstarter som kan svare på.
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hvis din tolkning er riktig ja, men det er det vel bare trådstarter som kan svare på.
Trådstarter har allerede bekreftet att Draculas tolkning var rett. Tror jeg går for b jeg også. Om da ikke alternativ a også innbefatter cupfinaletriumf igjen?
1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU
jeg hadde valgt c), gull i år og gull neste 10 åra
FlightOfTheRat
Ble medlem: 24 sep 06
Lagt til: 06 aug 08, 04:12
Endret: 06 aug 08, 04:15
Endret av: FlightOfTheRat
Hver enkelt kamp bør man spille for å vinne. Hver eneste sesong bør målet i utgangspunktet være at man vinner gull.
Men man bør ikke sparke trener og lage brudulje straks målene ikke innfris 100%. Man bør tenke langsiktig. Både med spillere og med trenere og med laget som helhet. Unge lokale spillere bør få kamperfaring.
Ti år i toppsjiktet ville gitt klubben enorme muligheter til å bygge et stabilt solid lag og en solid klubb rundt det laget. Interessen fra publikum, sponsorer, media etc hadde fått et reelt oppsving. De beste spillerne i TL ville syntes FFK var en attraktiv klubb, om en overgang skulle bli aktuelt. Det ville bli et paradis for unge talenter som kunne få mye splletid i en klubb som uansett kjempet i toppen. Fortsettelsen derfra, etter disse ti årene, ville med stor sannsynlighet bli god.
Med nye ti år i sumpa nå tror jeg ikke klubben noengang hadde reist seg igjen. Ett seriegull hadde vært en fattig trøst, hvis det hadde blitt evig nedrykkstrid derfra.
Ergo ingen tvil om at man bør gå for det langsiktige perspektivet.
Det litt teite ved spørsmålet er selvsagt at man ikke kan vite ti år frem i tid. Derfor er det i realiteten alternativet med serigull i år som er det beste å gå for. Bena på jorda og en kamp av gangen. Jeg har en følelse av at Grønhagen er en kar som forstår det siste der utmerket godt. Det viktigste FFK kan gjøre for de neste ti årene er å beholde ham, tror jeg.
Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold
Jeg synes ikke spørsmålet er det minste teit. Scenarioet kan fort bli att man innvesterer og satser hodeløst med penger man ikke har, for å sikre årets seriegull. Konsekvensen av noe slikt kunne fort blitt 10 år i sumpa.
Så jeg tror Husgutt sikter tiledruelighet/realisme i innkjøpspolitikken selv om vi lukter på edle metaller, kontra uhemmetet innkjøps/kontraksforpliktelser? På den måten kjører ikke FFK seg helt på ræva, og kan være med å kjempe i toppen de kommende år også.
1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU
FFK Pride
Ble medlem: 01 jul 08
Lagt til: 06 aug 08, 23:37
Endret: 06 aug 08, 23:37
Endret av: FFK Pride
Vis vi ikke tar gull snart, så ender vi vel opp som Liverpool..
Vær så snill, ikke la det skje!
Nu ser vi vel uppover..
Helt rektig Grönnis :D
Opprinnelig postet av FFK Pride
Vis vi ikke tar gull snart, så ender vi vel opp som Liverpool..
FFK er på vei inn i en ny æra, og slett ikke i ferd med å "ende opp som" noe som helst på lenge ennå.
Men FFK skal ikke gjøre som Start, kjempe til målstreken om gull og så rykke snarlig ned igjen. FFK skal etablere seg i toppsjiktet og bli der. Det er klubben i ferd med å klare, tror jeg. Men da må man ikke begynne å forlange gull i tide og utide. Gull er det beste, men det er ikke alt. Den største prisen for å vinne gull er at neste sesong blir mye vanskeligere. Det viser seg gang på gang. Bare RBK har tålt å vinne gull i nyere tid uten å ramle sammen etterpå. Det er det FFK skal klare. Ikke bare vinne gull, men forbli en klubb å regne med i år etter år. Som RBK, ikke som Start.
Det er en slik tankegang som ligger i målsetningen om å etablerer seg blant topp fire innen 2009. Ikke hastig suksesso til enhver pris. I øyeblikket er omtrent ingen lag i TL stabile topplag, så hvis FFK klarer det så tror jeg det blir mange edle valører av det med tiden.
Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914