Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: FFK - Løv-Ham (4. runde i cupen)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 30 jul 08, 20:01
Endret: 30 jul 08, 23:30
Endret av: FFK1903

ffksupporter.net:

Hattrick av spissdebutant!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 30 jul 08, 20:32

jeg dro ned på stadion jeg og fikk med meg de siste 40 minuttene, kom inn gratis gjorde jeg også..

5 - 2 målet var pent ass, deilig, nå er vi i kvartfinalen og trekningen blir foretatt ikveld kl 22!

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 30 jul 08, 20:41

Første 15 minuttene var ræva. Flaks for FFK at Løv-Ham scora! FFK hadde som taktikk å slite ut Løv-Ham og trille ballen på midten, noe som resulterte i mange balltap. Løv-Ham hadde et par bra sjanser på starten, faktisk. Ramberg er vel ikke den mest ballsikre spilleren vi har.. Mange balltap!

Etter det var det FFK som cruiset inn til seier, fullt fortjent. Syns spesielt frisparkmålet til Barsom var ekstremt bra! Satt og ventet på Wallace og registrerte ikke, som keeperen, hva som skjedde før ballen lå i mål. Ellers syns jeg ikke Barsom var så bra som ffksupporter.net syns. Han vant overraskende få hodedueller på oppspillene, og blir litt for forutsigbar siden han er dårlig en mot en.

Morsomt at Trulsen fikk litt spilletid og at han var veldig, veldig nær ved å score på sin første involvering! :) God avslutning med feil ben, og holdt også på å sette inn et innlegg fra Elvestad som keeper akkurat fikk en hånd på.

Banens beste spillmessig går til Joachim Thomassen, etter min mening. Bør absolutt få mer spilletid! Viser en enorm løpskapasitet, og er god offensivt på 4-2 som venstreback!

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"

solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07

Lagt til: 30 jul 08, 20:58

Tegstrøm hadde noen forferdelige misser i dag. Hvis han skal ha et håp om å spille TL-fotball utover høsten må han virkelig ta seg sammen.

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til: 30 jul 08, 21:03
Endret: 30 jul 08, 21:11
Endret av: Scout

Flott at Grönis valgte å gi både Elvestad og Trulsen noen minutter på et nivå høyere enn 2. divisjon. Trulsen virka veldig sulten og jeg synes ordentlig synd på gutten da han sendte den ballen rett ved siden av stolpen. Gutten hadde ikke vært på banen i mer enn et halvt minutt. Så for meg en overskrift i morgendagens avis da han sendte av gårde kula: "Superrask drømmedebut for Trulsen!"

Trulsen hadde også noen smarte løp foran ved boksen. Det bor utvilsomt noe i den gutten!

Speaker meldte at det var ca 2700 (husker ikke nøyaktig) på kampen i dag. For meg virket det som om det var minst 1000 flere. Noen andre som synes det virket som et snodig lavt tall?

Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 30 jul 08, 21:11

Opprinnelig postet av solano2

Tegstrøm hadde noen forferdelige misser i dag. Hvis han skal ha et håp om å spille TL-fotball utover høsten må han virkelig ta seg sammen.

Har alltid lurt på hvorfor vi kjøpte den mannen....

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 30 jul 08, 22:05

Ho ho, trodde ballen var ute med noen centimeter når jeg hørte om det, men den ballen var jo fankern meg en meter ut før Thomassen slo inn på den første scoringen. Verste jeg har sett siden Tottenham hadde en ball en meter inne i United-buret, uten at det ble mål...

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 30 jul 08, 22:07

Sykeste "over linja"-situasjonen jeg har sett noensinne i hvert fall... Skal jo ikke være mulig.

Har du lest forumets retningslinjer?

MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05

Lagt til: 30 jul 08, 22:20

Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av solano2

Har alltid lurt på hvorfor vi kjøpte den mannen....

Du er ikke alene om det, hehe.

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 30 jul 08, 22:31

Bra at thomassen var god. Spennende unggutt som bør få mer spilletid..

Hehe, ballen var langt over ja..

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 30 jul 08, 22:47

Åh herregud, for en forferdelig linjemann. Hadde dette skjedd i Tippeligaen hadde det jo vært diskusjon i en uke på tv2 også videre.. Bra for Løv-Hams del at vi faktisk slo dem ganske mye, hadde det målet vært veldig avgjørende for kampen hadde det vært ekstra surt for dem.

Men det er klart, kampen kunne ha tatt en helt annen vending uten det målet.. Men likevel, jeg er sikker på at vi hadde halt i land seieren uansett. Men det må føles kjipt for Løv-Hamspillerne når de ledet 1-0 og hadde hatt 1-2 store sjanser å få et sånt drittmål mot seg!

Kameramannen stoppa jo å følge ballen, han var helt sikker på at det skulle bli femmeter. ;)

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06

Lagt til: 30 jul 08, 22:58

syns som alle andre at de første 15 min var elendig av oss. etter vi fikk 1-1 så følte jeg at vi hadde kontroll.

vil trekke frem thomassen for sin jobb idag.

syns kvisvik virket bedre enn på lenge.

jeg var livredd hver gang ballen var i nærheten av vidar martinsen. slurver mye

tegstrøm kommer seg til gode muligheter, men bør få skuddtrening. er jo helt utrolig at han klarer å bomme på så mange 100% sjangser.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 31 jul 08, 00:02

syns målet tegan lagde så klønete ut på tv

http://keiko99.net

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 31 jul 08, 01:22

Her er en videosnutt fra kampen. Filmet fra PH-tribunen.

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 31 jul 08, 09:20

Opprinnelig postet av Lemmy

Ellers syns jeg ikke Barsom var så bra som ffksupporter.net syns. Han vant overraskende få hodedueller på oppspillene, og blir litt for forutsigbar siden han er dårlig en mot en.

Det er det som er så artig: Vi stilte til start uten Tarik, vår rettvendte spiss, og vår møtende spiss Gardar, og derfor fungerte Barsom i lange perioder som møtende spiss, siden Tegström ikke bevega seg i rett rom. Rettvendt var Barsom riktig bra, og jeg ble imponert over fart, overblikk og presisjon. Og ikke minst det en spiss trenger i bøtter og spann: "Kyla". :-)

Jeg har hele tida ment at Barsom har hatt problemer med den fysiske fotballen i Norge, og at det er noe av grunnen til at han har blitt for langsom med ball, halv-dårlig mann mot mann, alltid søkende inn i banen osv...

Han hadde en fantastisk effekt igår, og var en konstant trussel mot Løvhams bakre firer, men her ligger også det som er usikkert og uvisst med Barsoms rolle som spiss: Vi møtte Løvham, og de er ikke noen målestokk, spesielt defensivt, for deres bakre firer var rufsete, langsom og usikker...

Jeg tror likevel at Barsom vil trives mye bedre som spiss, for det er litt mer rom å boltre seg i, han får bruk for løpskapasiteten, han har åpenbart fotballhode som gjør at han vil kunne bli en skikkelig 'kuk' i spann med Gardar og Kvisvik.

Jeg mener faktisk at dette må prøves ut i seriekamp.

Tegström har jeg mista all tro på. Det er fælt å se en mann i så gode scoringsposisjoner ha så dårlig teknikk... Jeg tror jeg må helt tilbake til Bærøe-Mathisen for å finne dårligere avslutningsteknikk, hehehe.

Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08

Lagt til: 31 jul 08, 09:48

Tegström synes jeg gjorde det greit i går, men helt tydelig at han er ute av form, både når det gjelder avslutninger, men også ballbehandlingen sin.

Jeg ble egentlig litt overrasket over at man valgte å ta ut Tegan i stedet for Barsom, som skal spille kamp allerede på lørdag igjen. Der vil nok Tegan være på benken, og da synes jeg det hadde vært naturlig at Tegan fikk 90min i cupkampen i går, slik at han er match fit og kunne få en positiv opplevelse på banen igjen. Dermed kunne man spare Barsom litt, med tanke på kamp program og evt skader. Dermed kunne vi ha spilt med Tegan og Trulsen på topp siste 20-30min. Det samme gjelder egentlig med Gashi, hvorfor ikke ta ut Gashi siste 20 og sette inn på Elvestad? Viktig å spare de spillerne som er faste på laget, når vi har så god kontroll og har et så tøft kamp program som vi har. Vi har IKKE råd til skader på sentrale spillere!

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 31 jul 08, 09:59

tegan brenner altfor mange opplagte sjanser igår, men ønsker heller en spiss som brenner noen sjanser enn en som ikke kommer til de i det hele tatt. tegan bevegde seg riktig i går, fant rommene og kom i glimrende scoringsposisjoner. med selvtilliten i orden hadde tegan scoret hattrick han også.

Fredrikstad tar medalje i TL 2008

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 31 jul 08, 10:02

enig med modric, grønis har klart forbedringspotensiale når det kommer til disposisjon av spillertroppen. en småskadet gashi burde bli tatt av banen for en sulten elvestad tidligere, ardian fikk også minst 3spark av sure løv ham spillere. kasey har også slitt litt og har vel spilt alt av ffks kamper i år så unødvendig bytte på 4-1!!videre burde selvsagt tegan spille hele kampen slik at han får matchtrening på et høyt nivå, samt kanskje flere scoringerog økt selvtillit. barsom og gashi spiller neste kamp. det gjør neppe tegan så svakt av grønis der.

Fredrikstad tar medalje i TL 2008

Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05

Lagt til: 31 jul 08, 10:10

Opprinnelig postet av bateman

enig med modric, grønis har klart forbedringspotensiale når det kommer til disposisjon av spillertroppen. en småskadet gashi burde bli tatt av banen for en sulten elvestad tidligere, ardian fikk også minst 3spark av sure løv ham spillere. kasey har også slitt litt og har vel spilt alt av ffks kamper i år så unødvendig bytte på 4-1!!videre burde selvsagt tegan spille hele kampen slik at han får matchtrening på et høyt nivå, samt kanskje flere scoringerog økt selvtillit. barsom og gashi spiller neste kamp. det gjør neppe tegan så svakt av grønis der.

Grønis uttalte før kampen at det ikke var aktuelt å spille med både Tegstrøm og Trulsen som spisser. Til det var de alt for like. Dette er nok grunnen til at de byttet med hverandre.

Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08

Lagt til: 31 jul 08, 10:13

Men når vi har så god kontroll på kampen og leder såpass klart, ser jeg ikke noe i veien for å prøve det ut, tror det kan være viktig for Tegan å få 90min og føle på tempo og nivået igjen!

Det er ikke lett å få opp selvtilliten når man får kun 10-15min som innbytter på slutten av kampene som spiss. Man trenger å spille seg i form, som 90min i cupkampen i går. Der hadde han 3 mer eller mindre 100% sjanser, samt at han kom på gode løp og fant spennende rom..

Ser ikke noe i veien med å spilt med Tegan og Trulsen siste 20 i går.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914