Husk meg
Brukernavn
Passord

Hva skjer med Fofana og Kouadio

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 20 jul 08, 21:07
Endret: 20 jul 08, 21:09
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av Bob Page

Men spillere som er under kontrakt kan gå som det paser dem ?

Javel?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 20 jul 08, 21:13

Skal vel godt gjøres å ha noe tro på de har en framtid her etter så lang tid og så lite framgang...

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 21 jul 08, 01:03
Endret: 21 jul 08, 01:05
Endret av: bateman

hørt rykter om slett arbeid av ffk ved integrasjon av disse ungguttene. enorm livsendring fra elfenbenkysten til fredrikstad!! kan noen bekrefte eller avkrefte?

når det er sagt er det i enhver situasjon 2parter som i samarbeid skal bidra til bedre integrasjon. et eksempel kan være at klubben SKAL tilby engelsk kurs og fofana/koadiou SKAL gjøre hva de kan for å lære språket.

Fredrikstad tar medalje i TL 2008

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 21 jul 08, 01:06

De burde vel ha tatt lærdom da Welton var i klubben og vel ikke fant seg helt til rette, men nå er det neppe mange av dem som var med den gang igjen. Brian West har de derimot gjort en god jobb med, men det tror jeg har litt med personen West å gjøre også.

Men hvis de er overlatt til seg selv mesteparten av tiden, og den tiden blir benyttet til å sitte inne og spille Playstation så er det ikke så rart at de ikke har blitt integrerte...

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06

Lagt til: 21 jul 08, 11:03

Opprinnelig postet av bateman

hørt rykter om slett arbeid av ffk ved integrasjon av disse ungguttene. enorm livsendring fra elfenbenkysten til fredrikstad!! kan noen bekrefte eller avkrefte?

når det er sagt er det i enhver situasjon 2parter som i samarbeid skal bidra til bedre integrasjon. et eksempel kan være at klubben SKAL tilby engelsk kurs og fofana/koadiou SKAL gjøre hva de kan for å lære språket.

Det stemmer ja,de/den som har ansvaret for dem har ikke gjort jobben bra og dette frustrerer også Grönhagen spesielt når det gjelder Fofana og det er en av grunnene til at han ikke spiller,sliter med kommunikasjon

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05

Lagt til: 21 jul 08, 12:07

Opprinnelig postet av paco

Det stemmer ja,de/den som har ansvaret for dem har ikke gjort jobben bra og dette frustrerer også Grönhagen spesielt når det gjelder Fofana og det er en av grunnene til at han ikke spiller,sliter med kommunikasjon

Ja den Morgan den Morgan. Heller ikke her sørget han for rett delegering, ei heller oppfølging og forsikring om att gutta fikk muligheter.

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU

MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05

Lagt til: 21 jul 08, 17:03

Opprinnelig postet av stjernengutt

Ja den Morgan den Morgan. Heller ikke her sørget han for rett delegering, ei heller oppfølging og forsikring om att gutta fikk muligheter.

En kamerat og jeg snakket faktisk med Fofana og Kouadio i fjor sommer, og da skrøt de veldig av at Morgan A. stilte opp for dem.

stjernengutt

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jul 08, 22:22

Opprinnelig postet av MLarsen

En kamerat og jeg snakket faktisk med Fofana og Kouadio i fjor sommer, og da skrøt de veldig av at Morgan A. stilte opp for dem.

He he

Jeg har fått kjeft av Paco på PM her.

Velger og svare ham her i offentlighten.

Vet du hva Paco . Jeg er stor fan av Morgan, kjempeglad for att han engasjerer seg i Stjernen. Jeg kunne bare ikke dy meg, når du får ente gang forsvarer ALT som har  med Morgan og "hans" spillere å gjøre. Da MÅ man bare erte deg litt.

Det var kanskje en dårlig spøk, ved å dra inn Morgan, men når Paco legger pasning etter pasning, kan man ikke unngå å score til slutt Cool

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU

MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05

Lagt til: 21 jul 08, 22:29
Endret: 21 jul 08, 22:30
Endret av: MLarsen

He he

Jeg har fått kjeft av Paco på PM her.

Velger og svare ham her i offentlighten.

Vet du hva Paco . Jeg er stor fan av Morgan, kjempeglad for att han engasjerer seg i Stjernen. Jeg kunne bare ikke dy meg, når du får ente gang forsvarer ALT som har med Morgan og "hans" spillere å gjøre. Da MÅ man bare erte deg litt.

Det var kanskje en dårlig spøk, ved å dra inn Morgan, men når Paco legger pasning etter pasning, kan man ikke unngå å score til slutt Cool

Kjeft av Paco? For at du hadde en mening og nevnte Morgan A.

Tåpelig!

stjernengutt

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jul 08, 22:46

Takk for støtten MLarsen

Men i oppriktighetens navn, har jeg vel fått være "kjeft" før. Han var ikke ufin på noen måte. Og nå skulle jeg ønske jeg ikke hadde dratt den spøken i det hele tatt. Unødvendig person og nickfokusering fra min side.

Unnskyld til tråden og dens lesere. Igjen, så mente jeg virkelig ikke det jeg skrev om Morgan, det var kun for å erte litt. Det ser jeg att jeg kunne ha spart meg.

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 22 jul 08, 00:48

Neida, må da være lov med litt humor... ;-) "Alle" skjønte jo den.. ;-D

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?

stjernengutt

Landslagsspiller

Lagt til: 22 jul 08, 11:48

Takk skal du ha BP Smile

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 24 jul 08, 17:13

Ingen av gutta har kommet med i Elfenbenkystens OL-lag.

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 24 jul 08, 21:26

Siste ryktet jeg har hørt er at de prøver å bli kvitt begge 2. Spørs om det lar seg gjøre da.

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 24 jul 08, 21:48

Fint at de kanskje er på vei ut, de har vel ikke prestert stort her i klubben synes jeg..

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 24 jul 08, 21:57

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Siste ryktet jeg har hørt er at de prøver å bli kvitt begge 2. Spørs om det lar seg gjøre da.

De har ikke utviklet seg som FFK har håpet på, derfor ønsker nok FFK å bytte de ut med et par andre utlenninger.

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 24 jul 08, 23:57

Opprinnelig postet av SirLion

Fint at de kanskje er på vei ut, de har vel ikke prestert stort her i klubben synes jeg..

Utrolig merkelig "signering" disse spillerne. Har vi bindt oss opp til å leie de for 3 år? Hele overgangen, fra de kom til klubben, har virket suspekt. Lurer på om Morgan ikke gjorde et forsøk på en liten "Mikel", men Charlton var for kjapt på banen, og klarte å kreve sin rett på disse spillerne. FFK ble sittende med balla i brødristeren, og var bindt opp til 2 spillere som på langt nær har innfridd. De ble nevnt blandt Afrikas svarte perler, inne på topp 10 lista over Afrikas største talenter osv, så langt har de ikke vist annet enn scoringsvegring og null evne til å innordne seg et skandinavisk spillesystem og treningskultur.

Joda, selvsagt har de teknikk og ok fart, men gjennombruddet vi har ventet på har ikke kommet, og jeg har ingen tro på at det vil komme.

Rød.... hvit... og patriot!

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05

Lagt til: 25 jul 08, 01:20

Det blir feil å skulle si om dette var en dårlig signering eller ikke. De har ikke kostet så mye, og de kunne med litt mer flyt og flaks blitt en ny Edu eller Mikel for alt vi vet. Det er ofte små detaljer som skal forandres på for at de skulle slå ut i full blomst. Det er nok av spillere som har blomstret når de har byttet klubb etc.

Somen Thoy (hvis det skrives slik) ryktes å ha blomstret fordi man fant ut at han ikke hadde energi fordi han nesten utelukkende spiste ris. Og derfor manglet både det ene og andre i kosten. Da lærte de han om kosthold og mannen blomstret og resten er historie... skal mange ganger lite til;)

Dessuten skal det, som i  arbeidslivet forøvrig  stemme i privatlivet for at man skal få selvtillit og ståpåvilje til å prestere på jobb. Tror kanskje ikke Fredrikstad fotballklubb har tatt innover seg hvilket ansvar og arbeidsbyrde det er å ta over rollen som familie, venner og arbeidsgiver. For det er det man må legge til rette for. Dette var veldig unge gutter da de kom og de er fortsatt det, og de har blitt "rykket" opp fra sitt kjente miljø og plassert i ett helt nytt land blant bare ukjente mennesker, uten at de var i stand til å kommunisere skikkelig.

Tror kanskje de ble litt "blown away" over hvor stor forskjellen ble i forhold til det de var vant med. Og språk har nok vært litt av en barriere. Tenk dere selv om dere skulle gått i lære hos en polsk snekker for å lære ett fag og dere ikke snakket samme språk. Utvikling blir utvilsomt veldig mye vanskeligere.

Noen som har hatt polske arbeidere på huset sitt, og fått feil resultat fordi de har misforstått?? Det er som oftest flinke håndtverkere som kan faget sitt, men når de tror de har fått beskjed om ikke legge fliser i stua, så gjør de det, selv om du har gitt beskjed om at i stua skal du ikke ha fliser;)

Og man kan godt si at det er slapt av Fofana å ikke lære seg språket, men det er til syvende og sist arbeidsgiverens ansvar å sørge for at en lærling lærer seg alt de trenger for å bli "faglært" Man må stille krav, ellers leveres det ikke, sånn er de aller fleste mennesker bygd.

Noen som vet om de får spesiell oppfølging på treningene, kanskje at de blir igjen litt når de andre går? Er det noen av talentene våre som får induviduell behandling.? At de tas tilside etter hver trening å går igjennom hva de har prestert og hva de bør bli flinkere på. Det gjøres i alle fall med lærlinger i salgsfaget, og ser ikke hvorfor man ikke skal gjøre dette innen fotball.  Alle toppspillere er blitt det fordi de nedlegger mer trening enn de øvrige og etablerte spillerene på laget.

Og er de ikke villige til å gjøre dette så bør de tvinges til det. For jeg har ikke mye tro på at man overskrider 37,5 timers arbeidsuke i fredrikstad fotballklubb. Nå er jeg klar over at man ikke kan trene fysisk i 37,5 timer i uken, men man kan gå lære språk, gå gjennom treningsteknikker for egentrening, man kan trene på å skyte, legge corner og lære seg mer om taktikk. Men nå er ikke jeg trener, men har lært opp en del selgere, og metodikken for å få folk til å prestere er ganske lik i mange yrker, inkludert idretten.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 25 jul 08, 01:23

Opprinnelig postet av djpete

De ble nevnt blandt Afrikas svarte perler, inne på topp 10 lista over Afrikas største talenter osv, så langt har de ikke vist annet enn scoringsvegring og null evne til å innordne seg et skandinavisk spillesystem og treningskultur.

Joda, selvsagt har de teknikk og ok fart, men gjennombruddet vi har ventet på har ikke kommet, og jeg har ingen tro på at det vil komme.

Det kan vel også ha noe med at vi ikke greier å forvalte talenter i denne klubben. Jeg tror dette hadde vært samme problemet om han kom fra England, Tyskland, Frankrike eller de andre nordiske landa for den sakens skyld. Jeg blir ikke forundra om vi får høre om disse en gang i framtiden i en annen klubb i Sentral / Syd-Europa. Det er bare det at vi ikke greier å utvikle de.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 25 jul 08, 02:16

tror mere det at dem ikke klarer og tiilpasse seg i norge

http://keiko99.net

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914