Garðar Jóhannsson: Årets positive overraskelse
Per Egil
Ble medlem: 01 apr 05
Lagt til: 15 jul 08, 09:48
Endret: 15 jul 08, 09:50
Endret av: Per Egil
Aftenposten oppsummerer Tippeligaen så langt
Overraskelsen (spiller): Gardar Johannsson, Fredrikstad. Ble sett på som en gedigen flopp i fjor, men i år har islendingen virkelig slått til. Sammen med Tarik Elyounoussi danner han nå et av seriens farligste spisspar, og mot Lillestrøm i helgen var han tidvis strålende. Har allerede scoret flere mål i år enn i hele fjorårssesongen.
Det er fort gjort å bli blendet av de forrige kampene, og spesielt maktdemonstrasjonen mot elendige Lillestrøm, men det er ingen tvil om at Gardar har tatt sjumilssteg siden i fjor. Om han bare blir litt jevnere i prestasjonen kan dette bli veldig moro.
---------------------------
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.
Han bør vel være høyaktuell for det islandske landslaget nå? Når i tilegg Pall har en dårlig formkurve mener jeg.
Kanskje han møter Tarik på Ullevål til høsten...
Egentlig håper jeg ikke Norge møter Gardar. Kan vi ikke bare møte en spiss med måltørke da? Han har farlig mye å bevise på landslaget. Kan ta han med etter Norge kampen
Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.
Beste kamp: Brann-FFK 4-2. Serieåpningen på Brann Stadion var forrykende, og kunne like gjerne endt 4-3 til Fredrikstad som 4-2 til Brann. To av vårens mest markante spillere, Tarik Elyounoussi og Thorstein Helstad, markerte seg allerede da. Helstad scoret hat trick og tok et langt steg mot ny toppscorertittel.
- Skulle tro Brann - Molde 3-4 var bedre, uten å se noen av dem. Men selv med tap i kampen, så er det jo litt positivt at vi bidrar til den beste kampen så langt, og det på bortebane.
Jeg håper han er med, gjør kampen mer interessant, har kjeda meg så mye under landskamper, så er det med en ffk-spiller er det bare positivt. Er ikke Norge i stand til å slå Island med eller uten Gardar kan de bare glemme å gå videre fra gruppa uansett.
Opprinnelig postet av FFK1903
Beste kamp: Brann-FFK 4-2. Serieåpningen på Brann Stadion var forrykende, og kunne like gjerne endt 4-3 til Fredrikstad som 4-2 til Brann. To av vårens mest markante spillere, Tarik Elyounoussi og Thorstein Helstad, markerte seg allerede da. Helstad scoret hat trick og tok et langt steg mot ny toppscorertittel.
- Skulle tro Brann - Molde 3-4 var bedre, uten å se noen av dem. Men selv med tap i kampen, så er det jo litt positivt at vi bidrar til den beste kampen så langt, og det på bortebane.
Uenig. Kampen mot Viking var sikkert ganske dårlig for en nøytral tilskuer, men jeg synes det er mer positivt at vi faktisk opptrer disiplinert og får uavgjort, enn at vi bidrar til en severdig kamp og taper. Rett nok var det gode sjanser til å vinne Brann-kampen, men før den tid hadde også Brann flere voksne sjanser. FFK viste en del bra i den kampen, men surret mye defensivt.
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"
- Benjamin Franklin
Har ikke sagt noenting om hvilken kamp jeg syns er best. Skrev bare at det tross tapet var positivt at vi hadde bidratt til underholdende fotball. Det er altså Aftenposten, ikke jeg, som har kåret den til beste kamp i Tippeligaen hittil i år.
Opprinnelig postet av Per Egil
Overraskelsen (spiller): Gardar Johannsson, Fredrikstad. Ble sett på som en gedigen flopp i fjor, men i år har islendingen virkelig slått til.
Disse "ekspertene". Greit, Gardar var ingen braksuksess i fjor og er bedre i år enn i fjor, jeg er enig i det. Men å si at han var en flopp, en gediden sådan er vel å ta ganske hardt i. Han fikk jo ikke tillit i hver eneste kamp, og vekslet mellom å spille på topp med Fofana, Tarik eller Tegan. Et av Grönis' viktigste grep denne sesongen er å ha et fast spisspar i Tarik og Gardar. Det skal jo også nevnes at Gardar ikke fikk Tippeligatillit før 1-0 ranet hjemme mot Enga.
Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.
Når det gjelder Gardar og ekspertenes tips, så mener jeg å huske at Ketil Rekdal hadde store forventninger til "denne Gardarson" før sesongstart i år.
I alle fall noen eksperter som vet hva de snakker om ...
Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Når det gjelder Gardar og ekspertenes tips, så mener jeg å huske at Ketil Rekdal hadde store forventninger til "denne Gardarson" før sesongstart i år.
Stemmer det. Han mente at "Gardarson" var en outsider på toppscorerlisten i Tippeligaen.
Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.
Opprinnelig postet av bateman
diskuterer vi australia eller årets store overraskelse?
Australias store overraskelse?
For å være litt on topic: Gardar har overrasket meg positivt. Synes han leverer utrolig god innsats i kampene og han både gir og tar mye juling, samtidig som jeg synes han fungerer bedre og bedre sammen med de andre spillerne på laget - altså at de kjenner hans bevegelser og at Gardar kjenner de andre.
Får bare håpe han kan jobbe opp enda litt bedre utholdenhet, slik at han orker å gi litt juling fra 65-70 min og utover også.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
den store forskjellen ved gardar nå er at han presterer jevnt og stabilt på et tilfredsstillende nivå. tdiligere gjorde han én knallkamp og to mindre bra. satser på at han og tarik herjer med stabæk forsvaret til mandagen
Fredrikstad tar medalje i TL 2008
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914