FFK fremgang pga bedre kosthold og samarbeidspartner AXA?
Jeg hørte Brynestad på fotballmagasinet si at han synes Lyn-laget virket meget kvikke og opplagte på banen denne sesongen enn han noensinne hadde sett laget. Jeg har også merket meg meg dette med FFK-spillerene.
Kan dette være pga det skjerpede kostholdet og samarbeidet med AXA?
Nå skal FFK skjerpe kostholdet.
Samarbeidet setter fokus på ernæring, aktivitet og prestasjoner
I Axa har man flere tiår samarbeidet og hjulpet elite utøvere i Norden med dette, og man har tilbudt råd og oppfølging rundt viktigheten av rett mat ift aktivitet og ytelse.
- Våre Axa produkter har egenskaper som hjelper våre kunder og idrettsutøvere til å få overskudd. Dette ekstra overskuddet ønsker vi Lyn skal ta ut i ekstra trening og prestasjoner. Vi ønsker å hjelpe Lyn til å rette fokus på optimalisering av spillernes kosthold, og med dette få ned antall sykedager, skader, og økt konsentrasjon kampen ut. Dette mener vi en får ved å spise sunne næringsrike Axa-produkter, i tillegg til andre sunne norske matvarer. Det gleder oss derfor at Lyn mener det samme, og ønsker å rette fokus på dette i sin elitesatsing, forklarer Nerhus, før han avslutningsvis legger til.
---------------------------
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!
Holters
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 14 jul 08, 23:23
Endret: 14 jul 08, 23:25
Endret av: Holters
Pluss at de faktisk må trene i motsetning til under Eggen.
Grönhagen tok vel også oppgjør med kantinematen (?) på stadion, samt han nevnte en gang at de hadde hatt en ernæringsekspert på besøk som gikk igjennom spillernes kosthold, og da fant de ut at de spiste for mye proteiner og for lite karbohydrater. (edit: Stod visst i artikkelen du linke til dette. ;-)
Generelt synes jeg det er utrolig at man først nå satser på kosthold innen fotballen. Fra egne erfaringer vet jeg hvor mye kosthold har å si for fremgang og vellykket treningsutbytte.
Har du lest forumets retningslinjer?
Jeg har også erfart hva for effekt kosthold kan ha på trening og resultat.
Lurer på om Kvisvik`en er med på dette opplegget?
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!
Opprinnelig postet av benksliter`n
Jeg har også erfart hva for effekt kosthold kan ha på trening og resultat.
Lurer på om Kvisvik`en er med på dette opplegget?
Tviler på det ja, er nok elias og olavs pub som er kostholdsrådgiverne der i gården....
Men sånn har det jo vært for veldig mange bra spillere, ofte de største talentene som har mye "gratis" fra naturens side;
Kvisvik, myggen, gazza, maradonna + en hel drøss med andre. Kan jo spekulere hvor enda mye bedre disse kunne vært med riktig kosthold og trening, evt hvor mye lenger de hadde holdt seg på toppnivå. Men så er det dette med trivsel også som spiller inn i stor grad for en del spillere da. Spørs om ikke myggen må være nøye med kostholdet sitt en stund fremover nå ihvertfall...
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914