Byprosjektet
Bortsett i fra Tarik, hans navn hadde aldri godt FFK hus forbi. Vi på Trosvik visste om han lenge før han kom til Trosvik. Så du tror ikke FFK har øyne opp for de som er rundt i de andre laga ?? Trenger ikke Byprosjektet for å fange opp talentene som finnes.
FFK hadde nok fått nyss i navnet Tarik, men er det hundre prosent sikkert at han hadde havnet i FFK? Me Byprosjektet så har vel FFK omtrent monopol på talentene i samarbeidsklubbene? En ting er sikker, det ville vært utrolig surt om Tarik hadde vært "fritt vilt" og gått til Moss eller Sparta og at de hadde sittet igjen med en kjempegevinst nå.
Og de tre millionene, de går vel til klubbene? I så fall investerer jo FFK i småklubbene som kan ale opp talentene. Jeg tror vi kan være enig i at det er bedre å bruke tre millioner på dette enn å svi av en Tegström hvert år som koster mer.
Lasse Staw, kom han via Byprosjektet eller ikke? Spør fordi jeg selv er usikker.
Mulig vi ikke trenger Byprosjektet for å fange opp talentene som allerede finnes, på en annen side, det må være greit å ha et så tett samarbeid med disse klubbene. Da tror jeg FFK får kjenskap til spillerne mye tidligere. Jeg regner med det er tettere kommunikasjon mellom Trosvik og FFK nå, enn før Byprosjektet. Nå er vi mer eller mindre sikret alle de beste talentene fra de lokale klubbene som er med.
Det er sikkert mye Byprosjektet ikke dekker, og ting som kunne blitt bedre, men det er i hvert fall en god start. En start som kanskje har gitt oss både Tarik og Lasse. Det er vel anvendte penger allerede syns jeg.
Nugattistjerna
Ble medlem: 21 nov 06
Lagt til: 12 jul 08, 14:27
Endret: 12 jul 08, 14:27
Endret av: Nugattistjerna
Var ikke problemet før byprosjektet at klubbene satt på hver sin tue og var særdeles lite villige å slippe talentene til FFK? Det må kanskje sies at den gang var jo flere av de lokale klubbene nogenlunde på samme nivå som FFK.....
Uansett er det flott med byprosjektet synes jeg. Jeg er godtroende og håper det beste for FFK. Er vel greit å ha et sted hvor talentene kan møtes og utvikles, istedenfor å møte opp hos den lokale klubben og trene med spillere med svært lite talent (som meg sjøl en gang i tida)?
Det er jo noe som heter Sonelag og Bylag og vice verca. Disse talentene hadde blitt plukket igjennom disse mest sannsynlig. De lokale laga rundt omkring har da ikke vært vriene i så måte for å få fram sine talenter. Kan ikke huske å ha hørt at de ikke har vært villige til å slippe sine talenter ut på SL og BL.
Det som har vært problemet er at FFK ikke har hatt noe ungdomslag i de senere årene. Som jeg har skrevet i et tidligere innlegg så vurderer de et FFK-gutt. Det var igjennom de yngre årskulla FFK kunne få fram lokale spillere her på berget. Jeg håper for all del FFK starter enda tidligere enn gutt også, gjerne helt ned mot lilleputt.
Per Egil
Ble medlem: 01 apr 05
Lagt til: 12 jul 08, 14:44
Endret: 12 jul 08, 14:44
Endret av: Per Egil
Opprinnelig postet av FFK1903
Lasse Staw, kom han via Byprosjektet eller ikke? Spør fordi jeg selv er usikker.
http://www.byprosjektet.no/index.php?option=com_content&task=view&id=38&Itemid=2
Joar startet med å rose klubbene for meget godt arbeid og henviste til alle landslagsspillerne som i dag kommer fra Byprosjektklubbene.
Spillerne er:
- Tarik Elyounoussi Nylende - Trosvik - FFK
- Thomas Jørgensen Greåker - FFK
- Lasse Staw Trosvik - FFK
- Jørgen Hansen Skogstrand
- Marita Skammelsrud Lund Skogstrand
- Isabel Herlovsen Begby
- Martin Elvestad FFK
- Ole Heiern Hansen Selbak - Sparta
---------------------------
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.
Opprinnelig postet av FFK1903
Og de tre millionene, de går vel til klubbene? I så fall investerer jo FFK i småklubbene som kan ale opp talentene. Jeg tror vi kan være enig i at det er bedre å bruke tre millioner på dette enn å svi av en Tegström hvert år som koster mer.
3 mill. til klubbene ?? Ikke det jeg vet. Det er nok flere på lønningslista i FFK. Arnie, Joar, sikkert kona til Joar som er fysio/oppmann, og det stopper sikkert ikke her heller. Går sikkert fort bort i par mill. på lønningslista tror jeg. Men som sagt jeg bare tror her, jeg vet ikke.
Selvfølgelig er jeg enig i å bruke 3 mill. på dette en å svi av en Tegan hvert år. Får da håpe at de lærer underveis at de ikke bruker så mye på ubrukelige spillere hvert år.
Lasse Staw har vært innom Byprosjektet, og jeg selv synes at han har utvikla seg en del der siden han kom fra Trosvik.
Men Tarik synes jeg ikke utvikla seg det døyt igjennom Byprosjektet. Som sagt han kom veldig tidlig inn på A-laget, så han har vel ikke fått særlig utbytta av å ha vært innom Byprosjektet.
Opprinnelig postet av Per Egil
Joar startet med å rose klubbene for meget godt arbeid og henviste til alle landslagsspillerne som i dag kommer fra Byprosjektklubbene.
Spillerne er:
- Tarik Elyounoussi Nylende - Trosvik - FFK
- Thomas Jørgensen Greåker - FFK
- Lasse Staw Trosvik - FFK
- Jørgen Hansen Skogstrand
- Marita Skammelsrud Lund Skogstrand
- Isabel Herlovsen Begby
- Martin Elvestad FFK
- Ole Heiern Hansen Selbak - Sparta
Hva vil du oppnå med denne lista ?? Tarik og Lasse diskuteres allerede. De andre er ikke i FFK, bortsett fra Elvestad som spiller i 2.div. Får de fram Elvestad skal de ha mye skryt fra min side. Sjøl har ikke jeg noe særlig tro på`n. Men så er ikke jeg den helt rette til å bedømme talentet hans heller da. Men i de kampene jeg har sett fra FFK jr. og FFK 2 så har i hverfall ikke jeg blitt imponert over han.
En annen en som jeg lurer på skulle være med på lista er Agim. Kom han med på FFK jr. utenom Byprosjektet mon tro ??
Per Egil
Ble medlem: 01 apr 05
Lagt til: 12 jul 08, 15:12
Endret: 12 jul 08, 15:13
Endret av: Per Egil
Det var et svar til FFK1903 som lurte på om Staw hadde vært innom Byprosjektet.
Og, med fare for å gjenta meg selv, det holder lenge med ett spørsmålstegn.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.
Opprinnelig postet av Per Egil
Det var et svar til FFK1903 som lurte på om Staw hadde vært innom Byprosjektet.
Og, med fare for å gjenta meg selv, det holder lenge med ett spørsmålstegn.
Unnnskyld, unnskyld. 2 ?? bruker jeg faktisk overalt, både på MSN og SMS også. Kanskje får jeg begrense meg til å bruke bare 1 heretter ?? Gammel vane er vond og vende se.
Byprosjektet er et veldig godt tiltak, det er bare lagt opp paa feil maate. Naar det er uttak til sone og bylag er det ofte klubbenes trenere og trenerkoordinator i klubben som gjoer dette. Derfor kommer det ofte mye rart med..
Har nettopp vaert i Spania og fikk der litt info om spillerutviklingsmaaten til Racing Santander, som var kjempespennende. De hadde en ungdomsavdeling med 15 ansatte kompetente og utdannede trenere, det er noe annet enn Joar og Johnny pluss et par foreldre etc. i Bylagene...
I tillegg var det saann at trenerne dro rundt og saa paa kamper og treninger til lagene rundt, uten aa forhore seg paa forhaand om hvem som er gode og ikke. Ser de en spiller de mener er god der, kommer en ny trener ut og ser paa neste gang. Saa diskuterer de seg i mellom og tar en helheltsvurdering, og er han god nok faar han komme og proeve seg i ungdomsavdelinga.. Det er nok ikke tilfeldig at Santander har 4 sentrale spillere paa u-17landslaget til Spania, en haug med andre landslagsspillere og unggutter som er aktuelle for aa trene med Milan..
FFK og Byprosjektet har nok en del aa laere fortsatt, men selve treningsopplegget er kjempeflott med meget gode trenere..
Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:
"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"
Opprinnelig postet av Nugattistjerna
Var ikke problemet før byprosjektet at klubbene satt på hver sin tue og var særdeles lite villige å slippe talentene til FFK? Det må kanskje sies at den gang var jo flere av de lokale klubbene nogenlunde på samme nivå som FFK.....
Tror du er inne på noe der. Jeg skal ikke spekulere i hvor mye akkurat byprosjektet har betydd i seg selv, men det virker for meg (som bare betrakter det hele fra sidelinjen) at dette i alle fall har vært en del av en veldig positiv utvikling i Fredrikstad. Jeg husker altfor godt hvordan hele distriktet for en del år siden var herjet av at "alle" var ekstremt stolt av å komme fra sin lille tue, mens de som kom fra nabotua var de mest ubrukelige tullinger på jord. Typisk småstedsyndrom. Men jeg husker godt at fenomenet undret meg i en så stor by som Fredrikstad tross alt er. Men her har det helt tydelig skjedd noe i løpet av de ca 15 årene jeg har bodd utenbys. Kanskje det hjalp at jeg flyttet?? (Sorry Per Egil, her kom jeg ikke unna å bruke to spørsmålstegn, he he)
Egentlig tror jeg det har mye å gjøre med sammenslåingen til storkommune i 1994. Det bidro åpenbart til å styrke identiteten i forhold til det å komme fra og representere Fredrikstad. Der det tidligere var et hav av forskjell på om man kom fra Lisleby eller Rolsvøy så kommer nå alle fra Fredrikstad. Litt satt på spissen kanskje, men ikke så alt for mye mye tror jeg. Så tror jeg Byprosjektet er en veldig god oppfølging i dette sporet, hvilket gleder meg dypt og oppriktig. Jeg har vokst opp i Fredrikstad og ble FFK fan for livet i 1984 (da var jeg 11), og synes det har vært mange triste år etter det. Men nå ser det veldig bra ut. Nettopp det å satse i retning av et samlet Fredrikstad hvor det f.eks på fotballfronten er ett toplag hele distriktet hegner om er veien å gå. Sånn gjør man FFK til et topplag, og sånn gjør man Fredrikstad til et sted man kan være stolt over å komme fra. Så heia Byprosjektet. Kjør på, gi gass. Her gjør man definitivt noe riktig!
Det var min synsing om dette.
Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Enig med deg. I 1956/57 spilte jeg på et av de mange babylaga til FFk. Mitt hette Rapid. Erik Bård Hansen, Finn O. Moe, Tore Evensen, Jan Aas, Per Bolstad, Per Hilda, Kai Nilsen og en br¨åte til. Da var det morro. Dolly var der og flere av disse ble jr,mestere i 62 tror jeg det var. Vi hadde en trener for alle laga og det var han Tollef Olsen. Han fulgte oss opp til gutter 14-16 hvor vi fikk Henry, Holmberg og han kose snille mørke (husker ikke navnet, men tror han var dommer også). Det var flotte tider.Det er jo noe som heter Sonelag og Bylag og vice verca. Disse talentene hadde blitt plukket igjennom disse mest sannsynlig. De lokale laga rundt omkring har da ikke vært vriene i så måte for å få fram sine talenter. Kan ikke huske å ha hørt at de ikke har vært villige til å slippe sine talenter ut på SL og BL.
Det som har vært problemet er at FFK ikke har hatt noe ungdomslag i de senere årene. Som jeg har skrevet i et tidligere innlegg så vurderer de et FFK-gutt. Det var igjennom de yngre årskulla FFK kunne få fram lokale spillere her på berget. Jeg håper for all del FFK starter enda tidligere enn gutt også, gjerne helt ned mot lilleputt.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914