Husk meg
Brukernavn
Passord

Michael Trulsen

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03

Lagt til: 05 jul 08, 19:56

Skjønner ikke noe av Grønis sin mathing av Trulsen. Han er i troppen mot Tromsø, og i EM-hvilen slipper han inn på mot Lyn og spiller halve 2. omgang. Tror han var i troppen mot VIF også. Så møter vi Ull/Kisa i cupen, og da er han ikke engang på benken. I stedet spiller en Fofana fra start, som FFK sier er til salgs. Synes det eneste riktige hadde vært å la Trulsen få A-lagserfaring ved å få spille 3. rundekampen mot et lag som er på samme nivå han spiller til daglig, og hvor han hevder seg godt. Er redd dette er å sende feil signaler til en ungutt, som rapporteres å være i fin form, som hevder seg på trening etc. Trulsen er en målscorer, har bøtta inn mål hele veien, og det oser vel ikke akkurat målmaskin av Fofana og Tegstrøm. Skal vi videreutvikle og beholde lokale talenter må de matches og få tillit. Lær av Lyn og Stabæk, som er eksponenter for nettopp det. Hvis ikke mister vi de lokale til klubber som nettopp er interessert i satse på unge spillere med potensiale, slike som Michael Trulsen.

solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07

Lagt til: 05 jul 08, 20:31

Helt enig. Skjønner ikke en dritt av hvorfor Fofana spilte den matchen. Han har vel hatt nok sjanser til å vise seg frem!

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 05 jul 08, 21:28

meget viktig tema og godt skrevet innlegg. ingen mindre grunn til å matche trulsen nå som tegstrøm, west og fofana er svakere enn "noensinne". vi har kun gardar og tarik per dags dato som holder mål. som du sier trulsen leverer jevnt og trutt i 2div. nivåforskjellen mellom 2div og TL har blitt kraftig redusert takket bl.a. tiltak fra NFF. så godt mulig trulsen kan ta steget opp til TL allerede nå, se på tegstrøm og co: de presterer IKKE i 2div og bør derfor stille bak michael i køen. thomassen og trulsen er fremtiden!

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 08 jul 08, 14:06

Forsåvidt enig, og jeg gleder meg til å se mer til Trulsen fremover. Men nå har vel ikke Fofana heller plutselig blitt helt ubrukelig, han har vel mest vært plaget av skader så langt i år. Så trenger han også litt spilletid for å komme i slag igjen. Og det trenger han, enten han skal kunne prestere for FFK eller bli solgt for en interessant penge.

Hvis Trulsen gjør det så bra på trening som det sies så bør han vel bære klar for flere minutter i TL ganske snart. Det er vel kanskje primært der han bør få spilletid hvis han skal bli god, ikke mot 3. divisjonslag... ?

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06

Lagt til: 08 jul 08, 15:37

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Forsåvidt enig, og jeg gleder meg til å se mer til Trulsen fremover. Men nå har vel ikke Fofana heller plutselig blitt helt ubrukelig, han har vel mest vært plaget av skader så langt i år. Så trenger han også litt spilletid for å komme i slag igjen. Og det trenger han, enten han skal kunne prestere for FFK eller bli solgt for en interessant penge.

Hvis Trulsen gjør det så bra på trening som det sies så bør han vel bære klar for flere minutter i TL ganske snart. Det er vel kanskje primært der han bør få spilletid hvis han skal bli god, ikke mot 3. divisjonslag... ?

Sier det igjen,Piroja skryter vilt av Fofana for tiden,han er veldig god på trening og er også tatt ut på OL laget så hvorfor han ikke spiller vet jeg ikke,tror ikke Piroja er helt på jordet men han mener Fofana burde spille fra start

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 08 jul 08, 15:46

Paco, Fofano har jo imponert på 2.laget og han var jo suvern i rundekampen mot Ull/KisaWink Ikke sant????Laughing

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 10 jul 08, 15:49

Jeg tror i alle tilfeller at den som evt avskriver Fofana allerede konkluderer for tidlig.

Ikke alle store talenter utvikler seg til gode spillere. Men det er ingen tvil om at Fofana er et så stort talent at han godt kan bli en stor spiller med tiden. Om det går sånn får tiden vise, men det er alt for tidlig å si noe sikkert om det nå.

Men jeg håper i alle fall å se mer til Fofana i FFK trøya før jo heller. Forsvinner Tarik så skulle det være i klubbens gode ånd med å satse på unge spillere om Trulsen og Fofana får sjansen fremover. Som alle andre trenger disse spilletid for å bli gode. Man kan ikke forvente at de skal vise seg gode først, og deretter skal de få slippe til. Gi dem en sjanse eller ti. så blir de gode.

Det kan være det koster klubben et gull i år å satse på ungdommen, men nå er ikke målsettingen så høy som det heller. Kan man både nå årets målsetting og samtidig slippe til ungdommen så er da vel det omtrent så bra som det kan bli det.

Alt det til side så tror jeg FFK kan være med å kjempe om gull forutsatt at både Tarik og Kvisvik bli i klubben ut sesongen og leverer på sitt aller beste. Fjerdeplass bør være mulig uansett.

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05

Lagt til: 03 aug 08, 22:12

Bor det egentlig noe i denne Trulsen

Siden han ikke har vært innom aldersbestemte lag, foreslo jeg i en annen tråd å leie han ut til ett adeccolag. Kanskje det ville vært ett bedre nivå for han å utvikle seg på. Da blir jeg fortalt att han ikke hadde fått spilletid i 1. divisjon, knapt i 2. div. Andre skriker om att han må settes inn på a laget før tegan.

Da må det være store sprik i oppfatningen av gutten.En spiller som ikke ville fått spilletid i 1. div, har vel ingenting i tippeligaen å gjøre?

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 03 aug 08, 22:42

Opprinnelig postet av stjernengutt

Bor det egentlig noe i denne Trulsen

Siden han ikke har vært innom aldersbestemte lag, foreslo jeg i en annen tråd å leie han ut til ett adeccolag. Kanskje det ville vært ett bedre nivå for han å utvikle seg på. Da blir jeg fortalt att han ikke hadde fått spilletid i 1. divisjon, knapt i 2. div. Andre skriker om att han må settes inn på a laget før tegan.

Da må det være store sprik i oppfatningen av gutten.En spiller som ikke ville fått spilletid i 1. div, har vel ingenting i tippeligaen å gjøre?

Jeg har sett Trulsen opptil flere ganger, og han holder ikke Adecco-nivå på langt nær foreløpig. Han er god mot dårlig lag, men drukner helt mot bedre, jmf. Mjøndalen, Lørenskog. Heller ikke når han spiller på junior synes jeg han er noe spesielt. Far Trulsen hauser litt vel opp sin egen sønn.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 03 aug 08, 22:48

Tror nok at Trulsen jr får noe gratis takket være sin far, og blir ekstra hauset opp fordi han har scoret mange mål mot begrenset motstand. I tillegg er gutten fra Fredrikstad, og da tror nok folk at han er bedre enn det han er. Det er nemlig alltid ekstra artig med lokale talenter.

Mikael er en rimelig begrenset spiller. Han har et ok rykk, ganske gode avslutningsegenskaper og evnen til å lukte mål, men det stopper også der. Han er for eksempel ikke spesielt teknisk. Tar man høyde for at gutten spiller i en posisjon som det er ekstremt vanskelig å slå igjennom i, så skal det nok mye til for at Trulsen blir en habil TL-spiller. Jeg har ikke hel trua per i dag, men det kan forandre seg med tiden.

Jeg ble faktisk overrasket over at Trulsen fikk en treårskontrakt med FFK, og ikke en ettårskontrakt, slik f.eks. Halvorsen fikk.

Har du lest forumets retningslinjer?

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05

Lagt til: 04 aug 08, 16:03

Takk Holters og Haugen

Da er jeg litt klokere. Var vel kanskje ikke det jeg håpet å høre om gutten, men svarene virker realistiske og ærlige. Så jeg avskriver han ikke, men senker forventningene litt.

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 04 aug 08, 16:20

Opprinnelig postet av stjernengutt

Takk Holters og Haugen

Da er jeg litt klokere. Var vel kanskje ikke det jeg håpet å høre om gutten, men svarene virker realistiske og ærlige. Så jeg avskriver han ikke, men senker forventningene litt.

Greit å la være og pese på for å få gutten inn på laget. Han må vise at han er god nok først også.

kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03

Lagt til: 05 aug 08, 10:18

Det handler om å utvikle egne lokale spillere. Ingen hevder at Michael går inn og tar enn spissplass nå, men matching på høyt nivå (får prøve seg, smake på..) er en avgjørende del av utviklingen. Og ja, det er viktigere å gi lokale talenter muligheten enn andre, ut fra både økonomiske og profilmessige hensyn på lengre sikt. Michael spilte A-lagsfotball som 15-åring, ble årets junior i FFK i fjor, og er fremdeles et stort talent, som har scoringer som varemerke. Å finsikte egenskaper mot hverandre så tidlig er mindre viktig, men jeg vil jo si at at goalgetteregenskaper kan veie godt opp for tekninske detaljer.. Er heller ikke sikker på om det bare er en fordel at fattern er en markant skikkelse i byens fotballmiljø, man risikerer jo blant annet snakk om at han kommer seg fram fordi han er "sønn til far sin" etc..

PlatinumCruiser

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07

Lagt til: 24 aug 08, 02:44

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Jeg har sett Trulsen opptil flere ganger, og han holder ikke Adecco-nivå på langt nær foreløpig. Han er god mot dårlig lag, men drukner helt mot bedre, jmf. Mjøndalen, Lørenskog. Heller ikke når han spiller på junior synes jeg han er noe spesielt. Far Trulsen hauser litt vel opp sin egen sønn.

Hvordan kan du si noe sånt? Når Tegström tydeligvis holder Tippeliga-nivå, gjør Trulsen det óg!

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 24 aug 08, 09:43

Opprinnelig postet av PlatinumCruiser

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Hvordan kan du si noe sånt? Når Tegström tydeligvis holder Tippeliga-nivå, gjør Trulsen det óg!

Evt at ingen av dem gjør det??? (Noe som forøvrig ikke er min personlige mening.)

Hvis Rune Haugen har sett Trulsen i mange kamper, har han vel et grunnlag for å mene det han gjør?

jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07

Lagt til: 24 aug 08, 10:29

Opprinnelig postet av Holters

Mikael er en rimelig begrenset spiller. Han har et ok rykk, ganske gode avslutningsegenskaper og evnen til å lukte mål, men det stopper også der. Han er for eksempel ikke spesielt teknisk.

Jøss høres jo ut som Brattbakk der her jo, det MÅ jo bli knall. Det er jo virkelig en tro kopi av Harald Martin Brattbakk.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 24 aug 08, 10:52

Opprinnelig postet av jambo
Mikael er en rimelig begrenset spiller. Han har et ok rykk, ganske gode avslutningsegenskaper og evnen til å lukte mål, men det stopper også der. Han er for eksempel ikke spesielt teknisk.
Jøss høres jo ut som Brattbakk der her jo, det MÅ jo bli knall. Det er jo virkelig en tro kopi av Harald Martin Brattbakk.

Skal ikke kimse av målscoreregenskaper, nei. Wink

jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07

Lagt til: 24 aug 08, 12:26

Du skjønte poenget mitt ja... Det trengs ikke mer enn de egenskapene, som du betegnet som begrensede, for å lykkes som spiss.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 24 aug 08, 12:30

Opprinnelig postet av jambo
Du skjønte poenget mitt ja... Det trengs ikke mer enn de egenskapene, som du betegnet som begrensede, for å lykkes som spiss.

Nei da, tror nok vi snakket litt forbi hverandre, og jeg mente egentlig ikke å være så negativt innstilt. Trulsen virker å besitte 'evnen til å lukte mål', og det kan medføre at han kan bli en god spiller til tross for øvrige begrensede egenskaper.

Men jeg tror det er for tidlig for ham i år.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 24 aug 08, 16:50

Nei da, tror nok vi snakket litt forbi hverandre, og jeg mente egentlig ikke å være så negativt innstilt. Trulsen virker å besitte 'evnen til å lukte mål', og det kan medføre at han kan bli en god spiller til tross for øvrige begrensede egenskaper.

Men jeg tror det er for tidlig for ham i år.

Håper han gjør alle tips til skamme i kveldSealed

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 24 aug 08, 21:16

Det gjorde han vel ikke. Men han spilte helt greit for å være blodfersk. Alt for tidlig å dra noen slutninger etter denne kampen hvertfall.

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914