Husk meg
Brukernavn
Passord

Lasse Staw er skadet - hvem blir hentet inn?

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03

Lagt til: 01 jul 08, 09:48
Endret: 01 jul 08, 11:36
Endret av: FFK1903

Blir vekk fra fotballen i ca 4-6 uker. FFK søker disp fra forbundet for å hente inn ny keeper.

Hvem er det de henter???

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 01 jul 08, 09:56

Sliter Rami Shaaban benken i Hammarby ennå? Det kan jo være at ledelsen anser det som en mulighet. Bare ikke vi henvender oss til Moss om å kjøpe Bengt så.

Det er vel sikkert en del alternativer ute og går vil jeg tro. Kan jo til og med tenkes at vi kan hente inn noen reservekeepere fra de større ligaene. De starter jo ikke opp før i midten av august en gang? Kan jo være en måte for de å få kamptrening.

Brad Friedel!!!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 01 jul 08, 09:57

Først må det bli en avklaring med Erik Bråthen. Det kommer denne uken. Skal de hente inn en keeper så er det vel mest sannsylig at han kommer fra en liga som ikke har seriespill nå.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 01 jul 08, 09:59

Opprinnelig postet av FFK1903

Sliter Rami Shaaban benken i Hammarby ennå?

Har han virkelig gjort det?

FFK1903

Moderator

Lagt til: 01 jul 08, 10:05

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Har han virkelig gjort det?

Mulig at det var i kominasjon med en mindre skade? Uansett, dette var i begynnelsen av sesongen, og jeg har ikke fulgt særlig med etter dettte. Han kan meget vel spille fast på laget nå.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 01 jul 08, 10:15

Mulig at det var i kominasjon med en mindre skade? Uansett, dette var i begynnelsen av sesongen, og jeg har ikke fulgt særlig med etter dettte. Han kan meget vel spille fast på laget nå.

Har spilt 7 av 11 kamper. Storspilte på søndag og omtales av Aftonbladet som en av hovedårsakene til at Bajen vant over Djurgården.

FFK1903

Moderator

Lagt til: 01 jul 08, 10:24

Da stryker vi Shaaban fra listen vil jeg tro. Håper vi ser utenlands i hvert fall, med mindre Lund Hansen kan gjøre en like bra innsats som han gjorde en stund i FFK.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 01 jul 08, 11:27

Vi får hente han Rino fra Øssiæ da se. Cool

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 01 jul 08, 12:45

Da stryker vi Shaaban fra listen vil jeg tro. Håper vi ser utenlands i hvert fall, med mindre Lund Hansen kan gjøre en like bra innsats som han gjorde en stund i FFK.

lund hansen er dessverre 2keeper i trheim og naturligvis uaktuell...tromsø har jo 3 habile keepere, ramovic er soleklart 1valget, men hva med stamopopolous(eller noe!!hehe)? borch anser jeg som på tommy runar nivå...

Fredrikstad tar medalje i TL 2008

FFK Pride

Knøttespiller

Ble medlem: 01 jul 08

Lagt til: 01 jul 08, 14:12

Steinar Sørlie!Cool

Tigergutt, gul og svart :D

Neida, men kanskje Peter Chec er tilgjengelig nå etter EM floppen? Wink

Nu ser vi vel uppover..

Helt rektig Grönnis :D

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 01 jul 08, 16:31

Etter det jeg har hørt er det muligheter for at Erik Mellevold Bråthenkan stå. Tror dem har planer om og lage en skinne i hansken

http://keiko99.net

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 01 jul 08, 22:12

Opprinnelig postet av keiko99

Etter det jeg har hørt er det muligheter for at Erik Mellevold Bråthenkan stå. Tror dem har planer om og lage en skinne i hansken

Hva slags skade hadde han igjen??

FFK Pride

Knøttespiller

Ble medlem: 01 jul 08

Lagt til: 01 jul 08, 23:16

Opprinnelig postet av Plankekæll

Hva slags skade hadde han igjen??

Håndledd skade om jeg ikke husker feil.

Nu ser vi vel uppover..

Helt rektig Grönnis :D

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05

Lagt til: 01 jul 08, 23:32

Hvor lenge har vi Tommy Runar på lån?? August??

Ønsker hvertfall Staw god bedring...

FFK,klubben i mitt hjerte :-)

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 02 jul 08, 07:23

Per Morten er aktuell.. Bra korttidsløsning det

TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06

Lagt til: 02 jul 08, 12:24

Opprinnelig postet av ffkmufc

ja er bra kortidsløsning, men håper dem låner han og ikke kjøper..er redd Staw nister plassen sin når han blir bra igjen

CUPVINNER 06

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 02 jul 08, 12:38

Enig håper de låner han og fortsatt satser på Staw

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 02 jul 08, 12:49
Endret: 02 jul 08, 13:03
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av ffkmufc

Klarer ikke helt å se for meg PMK som noen korttidsløsning. Hvorfor skal Haugesund låne ut sin førstekeeper? Han gjør det meget godt i 1. divisjon og har bare kontrakt ut året. PMK må nok kjøpes fri fra kontrakten eller hentes etter sesongen.

Jeg vet at FFK hadde samtaler med PMK før Staw ble skadet, altså er ikke dette noe de har startet med etter mandagens kamp mot Vålerenga. Det var veldig løse, innledende samtaler, så det er ikke sikkert det er PMK de anser som løsningen på skadesituasjonen nå.

Magefølelsen sier at kanskje PMK, eller en annen forholdsvis ferdigutviklet og rutinert keeper, kunne blitt hentet inn, mens Bråthen blir leid ut for å få verdifull spilletid. Men først må jo Bråthen bli skadefri. Det er nok ikke lett å finne en bedre keeper enn PMK som muligens er fornøyd med å være 2. valg bak Lasse Staw.

Men at FFK jobber knallhardt for å hente en keeper denne uka, det er jeg helt sikker på. La oss bare håpe FFK får dispensasjon fra NFF til å hente en keeper til.

PS! Tommy Rynar er en pygmékeeper på 184, men PMK er også bare 186.

Har du lest forumets retningslinjer?

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04

Lagt til: 02 jul 08, 14:01

[quote=Holters]

[PS! Tommy Rynar er en pygmékeeper på 184, men PMK er også bare 186.

[/quote]

Iker Casillas i Real Madrid er  "bare" 1,85, men er vel ingen dårlig keeper for det  Wink

bateman

Landslagsspiller

Lagt til: 02 jul 08, 14:23

per morten ligner faktisk på reina?altså utseendeWink  i utgangspunktet virker det ulogisk at haugesund skulle selge sin 1keeper, men hvis ffk legger noen kronasjer på bordet for en spiller de vet vil forsvinne vederlagsfritt om noen mnd kan dette bidra i positiv retning mot et salg. samtidig kan det være de har en 2keeper som er tett under pmk's nivå. et lån blir det selvfølgelig ikke, så dette er heller ingen kortidsløsning. signerer de ham nå ser jeg for meg pmk på 1.5års kontrakt, han blir vår 1keeper til staw er tilbake, deretter 2keeper neste sesong mens braathen som enkelte nevner får verdifull spilletid i en mindre klubb på lån(Haugesund?moss?). med pmk som backup slipper vi å ha 2 så til de grader skadeutsatt keeperduo, var flere av oss som "varslet" om dette før seriestart, mens brorparten var redd for manglende erfaring var undertegnede med flere bekymret for potensielle skadeproblemer...

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 02 jul 08, 15:05

Hvem tror dere er den beste keeperen i dag av Kristiansen og Staw? Nå forutsetter jeg selvsagt at begge er skadefrie?

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 02 jul 08, 15:46

Kanskje vi skulle konkurret med Tromsø om denne keeperen? http://fotball.adressa.no/eliteserien/article111825.ece

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 02 jul 08, 15:53

- Per Morten er en av de navnene vi har på blokken og jeg kan bekrefte at han har vært på besøk hos oss i Fredrikstad og at vi har samtaler, men dette er så langt på et uoffisielt nivå, sier sportslig administrator i Fredrikstad FK Per Morten Haugen til Radio Haugaland. 

http://nyheter.radiohaugaland.no/les.aspx?artikkel=50274

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 02 jul 08, 17:30

Opprinnelig postet av Erikk

Hvem tror dere er den beste keeperen i dag av Kristiansen og Staw? Nå forutsetter jeg selvsagt at begge er skadefrie?

Lasse Staw. Han har imponert meg i år.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 02 jul 08, 18:55

Lasse Staw!

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 03 jul 08, 07:28

FFK fikk nei til å hente ny keeper.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor FFK søkte om dispensasjon før de fikk vite om Bråthen ble friskmeldt eller ei. Han skulle jo undersøkes i dag (torsdag). Mulig at svaret hadde blitt det samme ("dere har en juniorstall å ta av"), men det virker ulogisk å få innvilget dispensasjon dersom vi har to skadefrie keepere tilgjengelige (Bråthen og Runar) allerede til neste oppgjør (mot Viking). Vil tro FFK hadde hatt en sterkere sak dersom to keepere (Staw og Bråthen) ble satt ut av spill i lang tid (seks uker), slik at man bare hadde en skadefri keeper tilgjengelig (Runar).

Dette svekker oss betraktelig i toppstriden.

Har du lest forumets retningslinjer?

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 03 jul 08, 07:55

Det var no drit. Får satse på at Runar spiller over evne da..

solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07

Lagt til: 06 jul 08, 20:49

Lasse er mest sannsynlig ute resten av sesongen!

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06

Lagt til: 06 jul 08, 20:51

Har du hørt noe mer om det?

veldig dårlige nyheter i såfallCry

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 06 jul 08, 22:08

Opprinnelig postet av solano2

Lasse er mest sannsynlig ute resten av sesongen!

FITTA!!!!!!!!!!!!

Åssen veit du det?? Skal han operere?

bazel

Juniorspiller
Ble medlem: 04 apr 07

Lagt til: 06 jul 08, 22:54

Lasse må operere.

Og deretter er det 6 ukers opptrening, så han blir nok ute resten av sesongen

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 07 jul 08, 07:19

Han var heldig som skrev fire års kontrakt før han ble skadet, spørs om FFK hadde gitt han det, hvis de viste at han var ute resten av sesongen.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 07 jul 08, 10:24

Tror ikke på operasjon med det samme jeg da. Har jumpersknee selv og ble fortalt at det sjeldent blir operert og at det ikke vil bli like sterkt som det var før skaden oppstod. Men det som nytter er opptrening og bevegelighets trening. Uansett så vil de anbefale 6mnd med trening før operasjon blir prøvd. Og man kan jo få veldig gode resultater på opptrening allerede etter en 8-12 uker

Altså:

-Vente til smertene og hevelse er borte.

-Opptrening inntil 6mnd.

evt:

-Operasjon.

-Rehabilitering.

Uansett Jumpers knee er ingen uvanlig idrettsskade. Bjørnar Johanessen hadde det også en periode i FFK, men var raskt tilbake igjen.

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05

Lagt til: 07 jul 08, 18:55

Hvordan er ståa egentlig med Bråthen?

Når er han ventet spilleklar?

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU

Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05

Lagt til: 07 jul 08, 21:07

Februar

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 07 jul 08, 22:26

Runar var ikke så verst i dag, men utboksningene hans var svake. Dog har ikke Staw heller vært feilfri på det området. Spørsmålet er om Runar kan hente fram storspillet på strek slik som Staw har gjort enkelte ganger i år (som på Lerkendal). Men det var jo typisk at når man valgte å selge Shaaban og satse på unggutta, så blir de skadet begge to. Samtidig.

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 07 jul 08, 22:29

Opprinnelig postet av Anne

Februar

Aii. Det var ikke bra. Da er både Lasse og Erik ute med langtidsskade og vi har bare en fungerende keeper. Da må vi hente en reserve til reserven, da...

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 07 jul 08, 22:44

helvete!! Da håper jeg virkelig vi henter PMK fra Haugesund! De kan jo få Barsom i returCool

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com

stjernengutt

Landslagsspiller

Lagt til: 08 jul 08, 20:32

Opprinnelig postet av Tøfflus

Runar var ikke så verst i dag, men utboksningene hans var svake. Dog har ikke Staw heller vært feilfri på det området. Spørsmålet er om Runar kan hente fram storspillet på strek slik som Staw har gjort enkelte ganger i år (som på Lerkendal). Men det var jo typisk at når man valgte å selge Shaaban og satse på unggutta, så blir de skadet begge to. Samtidig.

Shaaban er jo også skadet. Men ikke sikkert han hadde blitt det om han hadde vært her da. Men dersomatte vissomatte, så hadde vi jo hatt 3 keepere skadet. Cool

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU

stjernengutt

Landslagsspiller

Lagt til: 08 jul 08, 20:35

Opprinnelig postet av Anne

Februar

Det er jo tragisk. Viste FFK att dette var en mulighet? Eller har skadesituasjoene dems forverret seg med nye skader etter att Rami forsvant?

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 09 jul 08, 10:45
Endret: 09 jul 08, 11:01
Endret av: Patrioten

Tommy Runar blir i FFK

I går ble Tommy Runar spurt om han kunne tenke seg å forsette sesongen ut i FFK. Svaret ble ja. Nå gjenstår det bare en runde mellom Start og FFK før krisehjelperen fra Sørlandet kan spille for FFK også etter 1.august - da den opprinnelige leieavtalen går ut.

http://www.demokraten.no/ffk/article3658055.ece

- Vi må diskutere dette internt. Det er noe økonomi i bildet også, men i utgangspunktet er vi ikke avvisende til å la Runar bli ut sesongen, sier Mathisen.

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article112461.ece

bateman

Landslagsspiller

Lagt til: 09 jul 08, 15:35

det er jo forsovet gode nyheter all den tid våre unge keepere går skadet...staw ryktes om ute resten av ses, braathen ingen som vet...kjipt å måtte bruke lønnsbudjsett på spillere som uansett ikke har en fremtid i ffk, men samtidig må det naturligvis gjøres...

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 09 jul 08, 15:56

Opprinnelig postet av bateman

det er jo forsovet gode nyheter all den tid våre unge keepere går skadet...staw ryktes om ute resten av ses, braathen ingen som vet...kjipt å måtte bruke lønnsbudjsett på spillere som uansett ikke har en fremtid i ffk, men samtidig må det naturligvis gjøres...

Er vel ikke noe bedre å bruke millioner av kroner på Fofana og Tegstrøm som ikke holder på 2.laget engang?

Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03

Lagt til: 09 jul 08, 15:59

Hvem er nå vår faktiske 2. keeper, altså om også Tommy Runar skulle gakke hen og bli skada? (skulle nesten ikke forundre meg...helt utrolig at vi har "mista" både Bråthen og Staw)

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06

Lagt til: 09 jul 08, 16:06

Andre lindegård

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 09 jul 08, 22:33

Kan det tenkes at FFK vil være med på konkurransen om Marcus Sahlman, Halmstad?

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!

becks723

Juniorspiller
Ble medlem: 26 sep 05

Lagt til: 10 jul 08, 09:57

Erik satt på benken mot Viking, han har fått en slags skinne på fingeren,så han er mer eller mindre klar :)

stjernengutt

Landslagsspiller

Lagt til: 10 jul 08, 12:20

Opprinnelig postet av becks723

Erik satt på benken mot Viking, han har fått en slags skinne på fingeren,så han er mer eller mindre klar :)

Erik som i Erik M. Bråthen? Tror det var Anne som skrev att han er ute til februar. Men gledelig om han er spilleklar allerede nå.

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 15 jul 08, 11:09

Start-utleide Tommy Runar blir hos serielederen ut sesongen.

- Det går i orden denne uken, sier sport og mediadirektør i Start, Svein Mathisen til fvn.no.

Avtalen mellom Fredrikstad og Start går i utgangspunktet ut 1 august. Den blir nå forlenget ut sesongen.Start har gitt sisteskansen grønt lys etter at de i forrige uke skrev ny treårskontrakt med førstekeeper Kenneth Høie.Runar har stått de tre siste seriekampene for Fredrikstad i Lasse Staws skadefravær.

- Jeg hadde egentlig ikke forventet det som har skjedd. De hentet meg som en backup, og det som har skjedd i det siste er ren bonus, sier Runar til fvn.no.

Også Start er strålende fornøyd med at Grimstad-gutten får verdifull eliteserieerfaring.

- Det er gull for oss, sier Mathisen.

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914