Innkjøpsstopp: Spillere glipper for klubben
Holters
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 24 jun 08, 16:43
Endret: 24 jun 08, 16:55
Endret av: Rey
www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1488
---------------------------
Har du lest forumets retningslinjer?
hmm... leste akkurat den saken og ble ikke særlig glad for den..
hvem kan vi tenke oss ut? vi må jo ha nye forsterkninger inn også da..
Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK
Vel, Kvisvik forsvinner vel mest sannsynlig. Stadheim er det på tide på løse fra kontrakten. West er tydligvis over the top ettersom han ikke har spilt et minutt i år. Tegan kan vi prøve å selge tilbake til Sandefjord. PAC kunne jeg tenke meg med videre, men det ser ikke ut som at han heller får no ny kontrakt..
Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
PAC forhandler de visst med etter hva jeg har hørt.. Men ellers tror jeg det samme som deg.. Kvisvik, West, Stadheim og muligens Tegstrøm, da er vi vel nedi 20 spillere.. tror jeg...
Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK
Tror dere virkelig noen vil ha disse spillerne? De klarer ikke prestere for 2.laget i 2.divisjon engang.
Vi bør vel prøve å få lånt bort Halvorsen og Elvestad så de kan utvikle seg i f.eks. Adeccoligaen. Det er rimelig langt til førsteelveren for disse. Ellers bør vel West og Stadheim løses fra kontraktene sine og Tegstrøm selges. Martinsen begynner vel også å ligne mer og mer på stallfyll, og bør kanskje testes skikkelig og få klargjort om han er frisk nok til å spille i TL. Raymond blir nok til kontrakten går ut i høst siden han da er gratis...
Løser det seg med disse så skulle det være god plass til å forsterke laget med 2-3 nye fjes.
Opprinnelig postet av HotDream
Vi bør vel prøve å få lånt bort Halvorsen og Elvestad så de kan utvikle seg i f.eks. Adeccoligaen. Det er rimelig langt til førsteelveren for disse. Ellers bør vel West og Stadheim løses fra kontraktene sine og Tegstrøm selges. Martinsen begynner vel også å ligne mer og mer på stallfyll, og bør kanskje testes skikkelig og få klargjort om han er frisk nok til å spille i TL. Raymond blir nok til kontrakten går ut i høst siden han da er gratis...
Løser det seg med disse så skulle det være god plass til å forsterke laget med 2-3 nye fjes.
jeg mener det er helt feil å ikke beholde de unge spillerene i stallen. Det er ikke Stadheim og Martinsen sin skyld at de er ikke har fungert. Selvfølgelig går de ut kontraktene sine om de ønsker det, hvis ingen vil kjøpe(og de selv vil dette). Folk i Fredrikstad skrek på at klubben måtte forlenge med West. Nå skal han "løses fra kontrakten"? Hva har han gjort som fortjener det? Hvorfor skulle han ønske det?
Tegstrøm er en av de beste spissene som sitter på benken i tippeligaen etter min mening.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Opprinnelig postet av kanogvetalt
jeg mener det er helt feil å ikke beholde de unge spillerene i stallen. Det er ikke Stadheim og Martinsen sin skyld at de er ikke har fungert. Selvfølgelig går de ut kontraktene sine om de ønsker det, hvis ingen vil kjøpe(og de selv vil dette). Folk i Fredrikstad skrek på at klubben måtte forlenge med West. Nå skal han "løses fra kontrakten"? Hva har han gjort som fortjener det? Hvorfor skulle han ønske det?
Tegstrøm er en av de beste spissene som sitter på benken i tippeligaen etter min mening.
Oj.. Her var det mye rart!
Hvorfor er det helt feil å ikke beholde unge spillere? Halvorsen, Elvestad og Shabani har godt av å trene med FFK, men på et tidspunkt må de få kamptrening som gjør at de utvikler seg videre. Nå har de trent lenge med en tippeligaklubb og erfart gode spillere på treningsfeltet, da er det etterhvert på tide at de får utvikle seg via kamptid i feks. Addecoligaen.
Hvem sin skyld er det at Stadheim og Martinsen ikke har fungert? Martinsen har vært skadet og kunne helt sikkert gjort en god jobb. Men likevel, vi har rett og slett ikke bruk for skadede spillere. Så enkelt er det. Stadheim er etter min mening ikke god nok for Tippeligaspill. Han har en bra teknikk og en bra pasningsfot/skuddbein, men jeg syns han er aaaaltfor temposvak.
West er rett og slett ikke god nok, han er langt unna en plass på laget. Og å spørre seg om " hva han har gjort" blir bare merkelig.. Er man ikke god nok til å spille på laget eller heve kvaliteten på treningsfeltet og man i tillegg har vært mye skadet/drar på årene, er det ikke vitsen i å ha ham i troppen. Så enkelt er det bare. Det kan høres brutalt ut, men sånn er fotballen..
Ang. Tegström kan jeg forsåvidt skjønne deg, han er grei nok. Men skal vi være et lag som kjemper om medalje, er han ikke god nok..
If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-
Opprinnelig postet av Lemmy
men sånn er fotballen..
Nei. Dette handler også om ett arbeidsgiver vs. arbeidstager forhold der arbeidsgiver har noen forpliktelser å oppfylle.
Hvem sier at juniorene får spilletid i adeccoligaen? Jeg tror matchingen de får i 2. div er bra nok, kombinert med at de trener med ett TL lag.
Opprinnelig postet av Lemmy
men sånn er fotballen..
Nei. Dette handler også om ett arbeidsgiver vs. arbeidstager forhold der arbeidsgiver har noen forpliktelser å oppfylle.
Hvem sier at juniorene får spilletid i adeccoligaen? Jeg tror matchingen de får i 2. div er bra nok, kombinert med at de trener med ett TL lag.
Selvfølgelig kan man begynne å diskutere hvilke etiske retningslinjer en arbeidstager har, men i dagens fotball må man rett og slett glemme etikk og forpliktelser innimellom.
Man har noen ting man må huske på, og man bør vise hensyn og medmenneskelighet. Men allikevel, man kan ikke drive en fotballklubb hvis man er for bløthjertet. Brian West og Stadheim er rett og slett ikke gode nok, og de vil ved salg få mer spilletid og FFK vil ha sjansen til å heve kvaliteten på treningsfeltet og i kampsituasjon ved å hente inn nye, bedre spillere.
Hvis juniorene går til en spilletid hvor de er sikre på at de får spilletid, tror jeg det vil være bra for dem. Og det får de i en middels Adeccoklubb, nivået i Adeccoligaen er ikke sååå høyt. Og Agim Shabani og Martin Elvestad er ingen dårlige spillere, de ville matchet nivået på en god måte. FFK har jo nesten alltid hatt gode sentrale midtbanespillere, så det har vært vanskelig for Elvestad å slippe til. Agim fikk en litt uheldig start for A-laget i fjor, men har flere ganger vist at han er en god stopper.
If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-
Håper vi får på plass penger til en klassespiss. Synd at gode spillere glipper for oss pga penger..
Håper vi får kvitta oss med Martinsen, Kvisvik, West, Stadheim og Tegstrøm snart. Og utlån på værtfall Elvestad, kanskje Trulsen og Halvorsen også.. Tviler på om noen vil ha stallfyllet vårt med alt for gode kontrakter men..
Tenkte bare jeg skulle minne om de nye reglene for antall "frie" spillere (ikke klubb- eller forbundsutviklet) man kan ha i spillerstallen. Det gjør det vanskelig å kvitte seg med spillere som Kvisvik, Stadheim, Martinsen osv. og erstatte de med utenlandske spillere.
Det er litt urovekkende at flesteparten av spillerne som i løpet av 1-2 år sannsynligvis vil forsvinne fra FFK er nordmenn. Og det er langt flere utlendinger enn nordmenn som linkes til klubben...
http://f-b.no/article/20080626/FFK/718082187/1220
Huff, på den ene siden skal vi bygge et lag sten for sten mot toppen, på den andre siden har vi ikke råd. Enig med Grönhagen som antyder at det beste er å hente litt om gangen, ikke hente så mange på en gang. Det beste hadde vært å hentet to kvalitetsspillere nå, og fylt på før neste sesong igjen med et par til. Da blir det ikke så mange som skal innlemmes i en førsteellever på en gang. Laget mister ikke mye av sin sammensettelse av å hente inn et par stykker. Blir det flere kan det fort skje.
For øvrig morsomt at F-B må finne andre vinklinger på artiklene, og samtidig referer til denne når de lager sakene ;)
Alltid moro å være først.
Jeg har oppdatert artikkelen med navnet på spilleren som Spillerinvest takket nei til.
Happy hunting etter informasjon på nett.
Har du lest forumets retningslinjer?
Opprinnelig postet av FFK1903
http://f-b.no/article/20080626/FFK/718082187/1220
Huff, på den ene siden skal vi bygge et lag sten for sten mot toppen, på den andre siden har vi ikke råd. Enig med Grönhagen som antyder at det beste er å hente litt om gangen, ikke hente så mange på en gang. Det beste hadde vært å hentet to kvalitetsspillere nå, og fylt på før neste sesong igjen med et par til. Da blir det ikke så mange som skal innlemmes i en førsteellever på en gang. Laget mister ikke mye av sin sammensettelse av å hente inn et par stykker. Blir det flere kan det fort skje.
For øvrig morsomt at F-B må finne andre vinklinger på artiklene, og samtidig referer til denne når de lager sakene ;)
Det er ikke lenge siden de lovte at det skal forsterkes med flere klassespillere, hvis vi lå i toppen fram til sommerpausen, man kan jo lure på, hvorfor de har forandret mening. Det har jo ikke skjedd noe nytt siden de uttalte dette.
Opprinnelig postet av Patrioten
Det er ikke lenge siden de lovte at det skal forsterkes med flere klassespillere, hvis vi lå i toppen fram til sommerpausen, man kan jo lure på, hvorfor de har forandret mening. Det har jo ikke skjedd noe nytt siden de uttalte dette.
De sier jo også nå at de kan forsterke, men først må noen ut. Stallen er full. Spillersalg kan vel ikke skje før 1. august?
De sier jo også nå at de kan forsterke, men først må noen ut. Stallen er full. Spillersalg kan vel ikke skje før 1. august?
Tja, om de får et bud og det aksepteres, og spilleren er enig om kontrakten og den signeres, så må vel det regnes som et kjøp? Er vel lite trolig at det blir noe salg til utlandet, hvor det lange overgangsvinduet er åpent allerede. Vi får vel det korte i august som varer kun i august.
Håper at vi har avklart spillersalg før 1. august, det samme med innkjøpene. La de være klare før den datoen, så alt de trenger å gjøre er å vente på dem skal være formeldt spillerklar.
De uttalte også at det ikke ville bli salg, hvis vi lå i toppen.
Opprinnelig postet av Patrioten
De uttalte også at det ikke ville bli salg, hvis vi lå i toppen.
Det har også vært sagt at dtallen ikke skal bli større. En ting er å kjøpe spillere med pengestøtte fra spillerinvest, men de skal lønnes også (av klubben).
virker som det ikke er den beste kommunikasjonen mellom Haugen & co. og spillerinnvest. Virker jo merkelig at man går ut i avisen og sier at man jakter intensivt på en spiss og sender folk på speiding til andre siden av kloden. Sikkert greit å få kartlagt markedet for en spiss i fall Tarik forsvinner, men hvis Haugen og Grønhagen ikke er blitt feilsitert i f-b synes jeg det er noe rart med måten de har uttalt seg om dette på.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914