Innkjøpsstopp: Spillere glipper for klubben
Holters
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 24 jun 08, 16:43
Endret: 24 jun 08, 16:55
Endret av: Rey
www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1488
---------------------------
Har du lest forumets retningslinjer?
hmm... leste akkurat den saken og ble ikke særlig glad for den..
hvem kan vi tenke oss ut? vi må jo ha nye forsterkninger inn også da..
Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK
Vel, Kvisvik forsvinner vel mest sannsynlig. Stadheim er det på tide på løse fra kontrakten. West er tydligvis over the top ettersom han ikke har spilt et minutt i år. Tegan kan vi prøve å selge tilbake til Sandefjord. PAC kunne jeg tenke meg med videre, men det ser ikke ut som at han heller får no ny kontrakt..
Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
PAC forhandler de visst med etter hva jeg har hørt.. Men ellers tror jeg det samme som deg.. Kvisvik, West, Stadheim og muligens Tegstrøm, da er vi vel nedi 20 spillere.. tror jeg...
Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK
Tror dere virkelig noen vil ha disse spillerne? De klarer ikke prestere for 2.laget i 2.divisjon engang.
Vi bør vel prøve å få lånt bort Halvorsen og Elvestad så de kan utvikle seg i f.eks. Adeccoligaen. Det er rimelig langt til førsteelveren for disse. Ellers bør vel West og Stadheim løses fra kontraktene sine og Tegstrøm selges. Martinsen begynner vel også å ligne mer og mer på stallfyll, og bør kanskje testes skikkelig og få klargjort om han er frisk nok til å spille i TL. Raymond blir nok til kontrakten går ut i høst siden han da er gratis...
Løser det seg med disse så skulle det være god plass til å forsterke laget med 2-3 nye fjes.
Opprinnelig postet av Patrioten
Tror dere virkelig noen vil ha disse spillerne? De klarer ikke prestere for 2.laget i 2.divisjon engang.
Vi kan jo håpe at Eggen jr tar over Moss. Han pleier jo å gå tilbake til gamleklubben for å hente både forsterkninger og "forsterkninger".
Ellers er det utrolig synd at når vi endelig klarer å spore opp gode spillere, så er det pengene det står på. Før har vi svidd av millioner på spillere som overhodet ikke holdt mål. Flere av spillerne de har sett etter kan være gode investeringsobjekter. Sportslig for FFK, økonomisk for investorene. Jeg kan skjønne at investorene ville holdt igjen penger hvis klubben hadde hentet inn i samme gaten som tidligere, men kjøpet av Wallace bør vise at det er en ny tid hva spillerkjøp angår i FFK.
Opprinnelig postet av FFK1903
Vi kan jo håpe at Eggen jr tar over Moss. Han pleier jo å gå tilbake til gamleklubben for å hente både forsterkninger og "forsterkninger".
Ellers er det utrolig synd at når vi endelig klarer å spore opp gode spillere, så er det pengene det står på. Før har vi svidd av millioner på spillere som overhodet ikke holdt mål. Flere av spillerne de har sett etter kan være gode investeringsobjekter. Sportslig for FFK, økonomisk for investorene. Jeg kan skjønne at investorene ville holdt igjen penger hvis klubben hadde hentet inn i samme gaten som tidligere, men kjøpet av Wallace bør vise at det er en ny tid hva spillerkjøp angår i FFK.
Slik jeg tolker Holters` artikkel, så er vel ikke problemet at Spillerinvest holder igjen penger på kjøp av meget gode spillere, Spillerinvests holdning er vel den at de krever spillere i avgang før nye spillere kjøpes, og det er jo en sunn og fornuftig holdning spør du meg.
Skulle FFK nå kjøpe 2-3 nye spillere, finansiert av Spillerinvest, så påløper det store personalkostnader til disse spillerne, det vil si en sterk økning av FFK`s kostnader. Dette har vel ikke klubben råd til, det ville jo i så fall medført et underskudd. Disse kostnadene blir jo ikke betalt av Spillerinvest, klubben står for driftskostnadene.
Hvem skal da betale dette underskuddet ?
Det er trist at klubben trolig ikke før nye ønskede spillere nå, men fornuften må råde. Man kan ikke bruke penger man ikke har.
Så får vi håpe at man får løst noen spillere fra kontrakten og se hva som da skjer.
Take me back to The Black Hills, to The Black Hills of Dakota, to the beautiful Indian country, that I love.
syns de bør rydde opp i rekkene nå. er flere spillere som ikke er med i fremtidsplanen. bli kvitt de middelmådige spillerne, lån ut de unge spillerne som er langt unna start 11eren, da har vi plass til å få inn noen nye spillere.
syns det er ille at spillere skal gå tapt for oss. noe må skje hvis de skal klare målsetningen til grønis om medaljeplass.
forresten hørt lite om tarik i det siste. trudde vi kom til å få inn noen bud på han.
Stadheim og West er så langt unna en plass på laget du kan komme, dem er det bare å selge. I tillegg syns jeg at når vi kommer i en sånn situasjon som vi er i nå, er det på tide å låne ut unge talenter som Agim Shabani og Martin Elvestad til en 1.divisjonsklubb. For det første åpner det for nye spillere, for det andre er det synd om de ikke får noe spilletid på et høyt nok nivå, for de er begge to meeeget talentfulle spillere etter min mening. Elvestad er vel et 4. eller 5.valg på midten, mens Agim er 4. valg på stopperplassen..
Eller syns jeg han fra gamleklubben til Wallace hørtes meget spennende ut, en rask og fintesterk kantspiller er det jeg ønsker meg! Men, kan vi se noe positivt i dette? Ja, mener jeg. Det høres ut som om disse spillerne er spillere som holder bra nok nivå for oss, og at vi da har luktet på dem og at vi kanskje hadde fått tak i dem med en mindre stall ser jeg på som veldig positivt.
Ut med Stadheim, West og muligens Kvisvik- og lån ut talentene Agim Shabani og Martin Elvestad(og muligens Christian Halvorsen). Så har vi plass til et par klassespillere!
If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-
Opprinnelig postet av SirLion
hvem kan vi tenke oss ut? vi må jo ha nye forsterkninger inn også da..
MÅ vi? Hvem er det som MÅ erstattes i sommer?
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Opprinnelig postet av HotDream
Vi bør vel prøve å få lånt bort Halvorsen og Elvestad så de kan utvikle seg i f.eks. Adeccoligaen. Det er rimelig langt til førsteelveren for disse. Ellers bør vel West og Stadheim løses fra kontraktene sine og Tegstrøm selges. Martinsen begynner vel også å ligne mer og mer på stallfyll, og bør kanskje testes skikkelig og få klargjort om han er frisk nok til å spille i TL. Raymond blir nok til kontrakten går ut i høst siden han da er gratis...
Løser det seg med disse så skulle det være god plass til å forsterke laget med 2-3 nye fjes.
jeg mener det er helt feil å ikke beholde de unge spillerene i stallen. Det er ikke Stadheim og Martinsen sin skyld at de er ikke har fungert. Selvfølgelig går de ut kontraktene sine om de ønsker det, hvis ingen vil kjøpe(og de selv vil dette). Folk i Fredrikstad skrek på at klubben måtte forlenge med West. Nå skal han "løses fra kontrakten"? Hva har han gjort som fortjener det? Hvorfor skulle han ønske det?
Tegstrøm er en av de beste spissene som sitter på benken i tippeligaen etter min mening.
Opprinnelig postet av kanogvetalt
jeg mener det er helt feil å ikke beholde de unge spillerene i stallen. Det er ikke Stadheim og Martinsen sin skyld at de er ikke har fungert. Selvfølgelig går de ut kontraktene sine om de ønsker det, hvis ingen vil kjøpe(og de selv vil dette). Folk i Fredrikstad skrek på at klubben måtte forlenge med West. Nå skal han "løses fra kontrakten"? Hva har han gjort som fortjener det? Hvorfor skulle han ønske det?
Tegstrøm er en av de beste spissene som sitter på benken i tippeligaen etter min mening.
Oj.. Her var det mye rart!
Hvorfor er det helt feil å ikke beholde unge spillere? Halvorsen, Elvestad og Shabani har godt av å trene med FFK, men på et tidspunkt må de få kamptrening som gjør at de utvikler seg videre. Nå har de trent lenge med en tippeligaklubb og erfart gode spillere på treningsfeltet, da er det etterhvert på tide at de får utvikle seg via kamptid i feks. Addecoligaen.
Hvem sin skyld er det at Stadheim og Martinsen ikke har fungert? Martinsen har vært skadet og kunne helt sikkert gjort en god jobb. Men likevel, vi har rett og slett ikke bruk for skadede spillere. Så enkelt er det. Stadheim er etter min mening ikke god nok for Tippeligaspill. Han har en bra teknikk og en bra pasningsfot/skuddbein, men jeg syns han er aaaaltfor temposvak.
West er rett og slett ikke god nok, han er langt unna en plass på laget. Og å spørre seg om " hva han har gjort" blir bare merkelig.. Er man ikke god nok til å spille på laget eller heve kvaliteten på treningsfeltet og man i tillegg har vært mye skadet/drar på årene, er det ikke vitsen i å ha ham i troppen. Så enkelt er det bare. Det kan høres brutalt ut, men sånn er fotballen..
Ang. Tegström kan jeg forsåvidt skjønne deg, han er grei nok. Men skal vi være et lag som kjemper om medalje, er han ikke god nok..
-Bill Shankley-
At Stadheim og Martinsen "ikke har fungert" er et faktum og grunn god nok til å ta dem ut av troppen (Stadheim er vel forøvrig på utlån og varmer benken i Sogndal). Martinsen er jo bare skadet og burde vel strengt tatt aldri vært kjøpt inn selv om en frisk Martinsen nok kunne forsvare en plass som backup i forsvar. La ham gjerne spille i 2dre divisjon, så ser vi jo om kneet holder. Viss ikke så er det jo over og ut uansett.
Tegstrøm er muligens TLs beste reservespiss, men vi trenger ham jo ikke om vi får inn en spiss som går inn i første-elveren. Da har vi en enda sterkere benk... Han bør selges så vi kan forsterke førsteelveren ikke benken. Tegstrøm fremstår dessverre, men ikke overaskende for meg, som et bomkjøp. Er han som du sier en av TLs beste reservespisser så får vi sikkert solgt ham enkelt og greit til en god pris.
Når det gjelder unggutta så trenger de bedre matcing enn det de får på et bunnlag i 2dre divisjon. Utlån til en Adecco-klubb vil være en fordel både for FFK og for de unge spillerne.
Brian West er ikke god nok og bør selges (om noen vil ha ham). Hva "folk i Fredrikstad" har skreket tidligere anngående hans kontrakt vet jeg ikke, men han holder ihvertfall ikke nivået nå og dermed så er det vel ikke noe å lure på.Kan vi spare noen kroner på å løse ham fra kontrakten eller eventuellt gi ham bort, så la ham gå.
Vi kan da ikke sitte med en masse spillere som er under nivået de skal prestere på bare for å være "greie". En smule kynisme er det lov å ha, ja det er faktisk en nødvendighet for å kunne konkurere på et til enhver tid høyt nivå.
Laget og spillerne må kontinuerlig evalueres, og noen må nødvendigvis byttes ut for å styrke LAGET. Spill i Tippeligaen er ikke bredde-idrett...
FFK1903
Ble medlem: 27 nov 03
Lagt til: 24 jun 08, 23:29
Endret: 24 jun 08, 23:29
Endret av: FFK1903
Willy René
Hvor mye kan det koste ekstra å lønne Kvisvik og West ut sesongen? Det er jo litt rart hvis de sender Jokke rundt på signingsferd til Brasil hvis det på forhånd aldri er snakk om å hente spillere fordi stallen må krympes først. Det høres mer ut som de ikke liker spillerne som er aktuelle, og at Jokke dermed prøver å finne andre alternativer.
FFK og investorene har nå en gylden sjanse til å hente en medalje til FFK, hvis det ikke satses penger nå, når skal de da satse? Det kan umulig bare stå på antall spillere i stallen? Fasiten får vi vel om vi får gitt bort West og om Kvisvik drar hjem til Særp.
Willy René
Hvor mye kan det koste ekstra å lønne Kvisvik og West ut sesongen? Det er jo litt rart hvis de sender Jokke rundt på signingsferd til Brasil hvis det på forhånd aldri er snakk om å hente spillere fordi stallen må krympes først. Det høres mer ut som de ikke liker spillerne som er aktuelle, og at Jokke dermed prøver å finne andre alternativer.
FFK og investorene har nå en gylden sjanse til å hente en medalje til FFK, hvis det ikke satses penger nå, når skal de da satse? Det kan umulig bare stå på antall spillere i stallen? Fasiten får vi vel om vi får gitt bort West og om Kvisvik drar hjem til Særp.
Dette kan nok ikke jeg svare på, det har de nok styring på i klubben.
Jeg snakker prinsipper, og de bør være klare, skal man bruke mer penger enn man har, så må man enten få tilførsel av egenkapital, eller fremmedkapital, gjeld, og det skal jo betales en gang. Underskuddet må jo også finansieres.
Hvordan kan man få gitt bort West ? De som "får" ham må jo da overta kontraktsforpliktelsene, hvem vil det ? Og Kvisvik til Særp, har Særp penga til det ? Ikke så vidt jeg har lest i avisene i hvertfall.
Jeg også synes det ville være flott om FFK fikk avviklet ett par-tre kontrakter, og da fått mulighet til å lønne 2-3 nye spillere over egen drift.
Selv om jeg ønsker all verdens bra spillere til FFK, så skjønner jeg inderlig godt Spillerinvests holdning. Driftskostnadene må dekkes inn over driften, enkelt og greit. Hvis spillerinvest skulle begynne å betale for driften også så ville det i det lange løp gjøre klubben avhengig av utenforstående, og det kan umulig være bra.
FFK må stå på egne ben.
Take me back to The Black Hills, to The Black Hills of Dakota, to the beautiful Indian country, that I love.
Opprinnelig postet av Willy Renè
Dette kan nok ikke jeg svare på, det har de nok styring på i klubben.
Jeg snakker prinsipper, og de bør være klare, skal man bruke mer penger enn man har, så må man enten få tilførsel av egenkapital, eller fremmedkapital, gjeld, og det skal jo betales en gang. Underskuddet må jo også finansieres.
Hvordan kan man få gitt bort West ? De som "får" ham må jo da overta kontraktsforpliktelsene, hvem vil det ? Og Kvisvik til Særp, har Særp penga til det ? Ikke så vidt jeg har lest i avisene i hvertfall.
Jeg også synes det ville være flott om FFK fikk avviklet ett par-tre kontrakter, og da fått mulighet til å lønne 2-3 nye spillere over egen drift.
Selv om jeg ønsker all verdens bra spillere til FFK, så skjønner jeg inderlig godt Spillerinvests holdning. Driftskostnadene må dekkes inn over driften, enkelt og greit. Hvis spillerinvest skulle begynne å betale for driften også så ville det i det lange løp gjøre klubben avhengig av utenforstående, og det kan umulig være bra.
FFK må stå på egne ben.
Jeg er enig i prinsippet ang økonomi, men etterlyser noe mer kynisme i klubben. Greier en spiller ikke over tid å levere det han får betalt for(som f.eks. Vourinen,Stadheim,West,Tegstrøm) så bør han ut av troppen...Se forøvrig mine øvrige innlegg i denne tråden
Willy Renè
Ble medlem: 24 aug 07
Lagt til: 25 jun 08, 00:14
Endret: 25 jun 08, 01:25
Endret av: FFK1903
Opprinnelig postet av HotDream
Jeg er enig i prinsippet ang økonomi, men etterlyser noe mer kynisme i klubben. Greier en spiller ikke over tid å levere det han får betalt for(som f.eks. Vourinen,Stadheim,West,Tegstrøm) så bør han ut av troppen...Se forøvrig mine øvrige innlegg i denne tråden
Greit nok det HotDream, men det er jo bare det at "ut av troppen" og kynisme, hvordan kan man kombinere det med kontrakter som løper ?
De spillerne du nevner er under kontrakt, med sannsynligvis meget høye lønninger, de vil selvsagt ikke bryte kontrakten og gå til noe dårligere betingelser annetsteds ! "Greit det, jeg slutter jeg, tar ikke i mot lønna jeg, melder meg ledig på arbeidskontoret jeg" Slikt skjer bare ikke!
Disse spillerne velger jo selvfølgelig å gå ut kontraktstiden og heve lønna si, godt betalt for å sitte på benken det !
Opprinnelig postet av SirLion
PAC forhandler de visst med etter hva jeg har hørt.. Men ellers tror jeg det samme som deg.. Kvisvik, West, Stadheim og muligens Tegstrøm, da er vi vel nedi 20 spillere.. tror jeg...
Jei!! Håper PAC blir med en sesong til!
FFK og Leeds
---------------------
La Pål Andrè få sin testimonial!
Opprinnelig postet av Willy Renè
Greit nok det HotDream, men det er jo bare det at "ut av troppen" og kynisme, hvordan kan man kombinere det med kontrakter som løper ?
De spillerne du nevner er under kontrakt, med sannsynligvis meget høye lønninger, de vil selvsagt ikke bryte kontrakten og gå til noe dårligere betingelser annetsteds ! "Greit det, jeg slutter jeg, tar ikke i mot lønna jeg, melder meg ledig på arbeidskontoret jeg" Slikt skjer bare ikke!
Disse spillerne velger jo selvfølgelig å gå ut kontraktstiden og heve lønna si, godt betalt for å sitte på benken det !
Det er et valg spillerne må ta. Om de har tenkt å fortsette som fotballspillere også etter FFK, så er det nok ikke ideelt å bli satt ut av troppen.Når jeg skriver "ut av troppen" så vil det si også bort fra benken og 2ndrelaget. Tror nok at det vil være mulig å få løst noen fra kontrakten om alternativet er "glemmeboka"..... Det vil selvfølgelig ikke være gratis å "rense" stallen, men sannsynligvis billigere enn å sitte med spillere vi uansett ikke bruker.
Når det gjelder ungdommen, (Elvestad,Halvorsen) så skal vi selvfølgelig ta vare på dem. Det gjør vi antagelig best ved å la dem få matching i f.eks. Adeccoligaen. Å spille på bunnlaget i 2ndre divisjon gir ikke mye utvikling. Tvert imot
Tabellsituasjonen for 2drelaget viser vel delvis at de som liksom skal være alternativ til førstelaget og som burde heve 2drelaget ikke holder mål...
Noe som skurrer her, drar Jocke rundt å sjekker spillere og setter igang forhandlinger (?) når de ikke har fått klarsignal om at de har penger i ryggen? Hvorfor skulle de gjøre det? Så dumme kan de da ikke være. (gulp)
Det er nå håpløse kjøp som X kommer å biter oss i stumpen, det har vært altfor mange kjøp av spillere som ikke er gode nok og ikke var gode nok da de kom, utgiftposter som er vanskelig å bli kvitt.
Kan jo ikke være uenig med spillerinvest uansett hvor mye jeg ønsker ny spiss osv, det går ikke i lengden å bare hente hente hente og treffe på 10% av innkjøpene.
FFK har helt siden vi rykket opp "slitt" med stor stall, masse, unnskyld utrykket, ubruklige spillere.
Har banken i ryggen
FFK-systemet håper å hente inn ny kapital fra starten av september. I mellomtiden kan det bli anstrengt.
Blir ikke mange spillere av slikt, hvis ikke banken kan gi millioner på forskudd.
Opprinnelig postet av Lemmy
men sånn er fotballen..
Nei. Dette handler også om ett arbeidsgiver vs. arbeidstager forhold der arbeidsgiver har noen forpliktelser å oppfylle.
Hvem sier at juniorene får spilletid i adeccoligaen? Jeg tror matchingen de får i 2. div er bra nok, kombinert med at de trener med ett TL lag.
men sånn er fotballen..
Nei. Dette handler også om ett arbeidsgiver vs. arbeidstager forhold der arbeidsgiver har noen forpliktelser å oppfylle.
Hvem sier at juniorene får spilletid i adeccoligaen? Jeg tror matchingen de får i 2. div er bra nok, kombinert med at de trener med ett TL lag.
Selvfølgelig kan man begynne å diskutere hvilke etiske retningslinjer en arbeidstager har, men i dagens fotball må man rett og slett glemme etikk og forpliktelser innimellom.
Man har noen ting man må huske på, og man bør vise hensyn og medmenneskelighet. Men allikevel, man kan ikke drive en fotballklubb hvis man er for bløthjertet. Brian West og Stadheim er rett og slett ikke gode nok, og de vil ved salg få mer spilletid og FFK vil ha sjansen til å heve kvaliteten på treningsfeltet og i kampsituasjon ved å hente inn nye, bedre spillere.
Hvis juniorene går til en spilletid hvor de er sikre på at de får spilletid, tror jeg det vil være bra for dem. Og det får de i en middels Adeccoklubb, nivået i Adeccoligaen er ikke sååå høyt. Og Agim Shabani og Martin Elvestad er ingen dårlige spillere, de ville matchet nivået på en god måte. FFK har jo nesten alltid hatt gode sentrale midtbanespillere, så det har vært vanskelig for Elvestad å slippe til. Agim fikk en litt uheldig start for A-laget i fjor, men har flere ganger vist at han er en god stopper.
-Bill Shankley-
Håper vi får på plass penger til en klassespiss. Synd at gode spillere glipper for oss pga penger..
Håper vi får kvitta oss med Martinsen, Kvisvik, West, Stadheim og Tegstrøm snart. Og utlån på værtfall Elvestad, kanskje Trulsen og Halvorsen også.. Tviler på om noen vil ha stallfyllet vårt med alt for gode kontrakter men..
Tenkte bare jeg skulle minne om de nye reglene for antall "frie" spillere (ikke klubb- eller forbundsutviklet) man kan ha i spillerstallen. Det gjør det vanskelig å kvitte seg med spillere som Kvisvik, Stadheim, Martinsen osv. og erstatte de med utenlandske spillere.
Det er litt urovekkende at flesteparten av spillerne som i løpet av 1-2 år sannsynligvis vil forsvinne fra FFK er nordmenn. Og det er langt flere utlendinger enn nordmenn som linkes til klubben...
http://f-b.no/article/20080626/FFK/718082187/1220
Huff, på den ene siden skal vi bygge et lag sten for sten mot toppen, på den andre siden har vi ikke råd. Enig med Grönhagen som antyder at det beste er å hente litt om gangen, ikke hente så mange på en gang. Det beste hadde vært å hentet to kvalitetsspillere nå, og fylt på før neste sesong igjen med et par til. Da blir det ikke så mange som skal innlemmes i en førsteellever på en gang. Laget mister ikke mye av sin sammensettelse av å hente inn et par stykker. Blir det flere kan det fort skje.
For øvrig morsomt at F-B må finne andre vinklinger på artiklene, og samtidig referer til denne når de lager sakene ;)
Alltid moro å være først.
Jeg har oppdatert artikkelen med navnet på spilleren som Spillerinvest takket nei til.
Happy hunting etter informasjon på nett.
http://f-b.no/article/20080626/FFK/718082187/1220
Huff, på den ene siden skal vi bygge et lag sten for sten mot toppen, på den andre siden har vi ikke råd. Enig med Grönhagen som antyder at det beste er å hente litt om gangen, ikke hente så mange på en gang. Det beste hadde vært å hentet to kvalitetsspillere nå, og fylt på før neste sesong igjen med et par til. Da blir det ikke så mange som skal innlemmes i en førsteellever på en gang. Laget mister ikke mye av sin sammensettelse av å hente inn et par stykker. Blir det flere kan det fort skje.
For øvrig morsomt at F-B må finne andre vinklinger på artiklene, og samtidig referer til denne når de lager sakene ;)
Det er ikke lenge siden de lovte at det skal forsterkes med flere klassespillere, hvis vi lå i toppen fram til sommerpausen, man kan jo lure på, hvorfor de har forandret mening. Det har jo ikke skjedd noe nytt siden de uttalte dette.
Det er ikke lenge siden de lovte at det skal forsterkes med flere klassespillere, hvis vi lå i toppen fram til sommerpausen, man kan jo lure på, hvorfor de har forandret mening. Det har jo ikke skjedd noe nytt siden de uttalte dette.
De sier jo også nå at de kan forsterke, men først må noen ut. Stallen er full. Spillersalg kan vel ikke skje før 1. august?
De sier jo også nå at de kan forsterke, men først må noen ut. Stallen er full. Spillersalg kan vel ikke skje før 1. august?
Tja, om de får et bud og det aksepteres, og spilleren er enig om kontrakten og den signeres, så må vel det regnes som et kjøp? Er vel lite trolig at det blir noe salg til utlandet, hvor det lange overgangsvinduet er åpent allerede. Vi får vel det korte i august som varer kun i august.
Håper at vi har avklart spillersalg før 1. august, det samme med innkjøpene. La de være klare før den datoen, så alt de trenger å gjøre er å vente på dem skal være formeldt spillerklar.
De uttalte også at det ikke ville bli salg, hvis vi lå i toppen.
Holters
Lagt til: 26 jun 08, 08:54
Endret: 26 jun 08, 08:57
Endret av: Holters
Overgangsvinduer er bare restriktive for kjøpende part. FFK kan selge når som helst hele året. Derimot kan kjøpende part først benytte anskaffet spiller i det gjeldende ligas overgangsvindu blir åpnet. I Norge åpner overgangsvinduet 1. august. Stort sett i resten av Europa åpner det 1. juli.
Det er for øvrig fullt mulig å selge spillere før disse datoene. De kan også forlate FFK før disse datoene, men de kan ikke spille offisielle kamper før disse datoene. Som regel blir man derfor enige om at spilleren blir værende frem til overgangsvinduet åpner. Det er ingenting som hindrer FFK fra å spikre avtaler allerede i dag.
Opprinnelig postet av Holters
Overgangsvinduer er bare restriktive for kjøpende part. FFK kan selge når som helst hele året. Derimot kan kjøpende part først benytte anskaffet spiller i det gjeldende ligas overgangsvindu blir åpnet. I Norge åpner overgangsvinduet 1. august. Stort sett i resten av Europa åpner det 1. juli.
Det er for øvrig fullt mulig å selge spillere før disse datoene. De kan også forlate FFK før disse datoene, men de kan ikke spille offisielle kamper før disse datoene. Som regel blir man derfor enige om at spilleren blir værende frem til overgangsvinduet åpner. Det er ingenting som hindrer FFK fra å spikre avtaler allerede i dag.
Dette er vel slik jeg har forstått det også. Og i praksis vil vel det si at de spillerene som FFK evt ser som "overflødige", og dermed ønsker å selge for å gi plass til forsterkninger, med største sannsynelighet går til andre norske klubber da fortrinnsvis i bunnen av TL eller Adecco. Det er vel liten grunn til å tro at disse klubbene vil kjøpe, med påfølgende lønnskostnader, før de kan benytte spilleren. Altså ikke før 1. august.
De spillerene som kan være aktuelle for utenlandske ligaer er Tarik og Piiroja. Hvis disse selges i juli, så kan de ikke erstattes før 1. august. Jeg tror ikke FFK vil slippe, spesielt ikke Tarik, før de har en erstatter klar. Denne erstatteren kan ikke spille før 1. august.
De uttalte også at det ikke ville bli salg, hvis vi lå i toppen.
Det har også vært sagt at dtallen ikke skal bli større. En ting er å kjøpe spillere med pengestøtte fra spillerinvest, men de skal lønnes også (av klubben).
virker som det ikke er den beste kommunikasjonen mellom Haugen & co. og spillerinnvest. Virker jo merkelig at man går ut i avisen og sier at man jakter intensivt på en spiss og sender folk på speiding til andre siden av kloden. Sikkert greit å få kartlagt markedet for en spiss i fall Tarik forsvinner, men hvis Haugen og Grønhagen ikke er blitt feilsitert i f-b synes jeg det er noe rart med måten de har uttalt seg om dette på.
Opprinnelig postet av TheDude
virker som det ikke er den beste kommunikasjonen mellom Haugen & co. og spillerinnvest. Virker jo merkelig at man går ut i avisen og sier at man jakter intensivt på en spiss og sender folk på speiding til andre siden av kloden. Sikkert greit å få kartlagt markedet for en spiss i fall Tarik forsvinner, men hvis Haugen og Grønhagen ikke er blitt feilsitert i f-b synes jeg det er noe rart med måten de har uttalt seg om dette på.
Jeg tror speidingen etter ny spiss handler om å finne Tariks erstatter. Det forklarer at spillerinvest ikke vil kjøpe før ett konkret/akseptabelt bud, både for klubben og spilleren, på Tarik ligger på bordet. Som nevnt over så kan ikke en erstatter spille for FFK før 1. august og da er det kanskje dumt å selge Tarik 1. juli.
Håper virkelig at FFK kan bli kvitt, Kvisvik, Stadheim av de norske og iallefall West av de utenlandske,. Dermed har iallefall FFK en ledig på utenlands kvota. Når det gjelder de andre spissene, er det bare Tarik som holder Bra T-L nivå.
De andre ( Gardar , Tegan & Fofana ) greie nok som innbyttere, men hvor mange innbyttere trenger men egentlig.
Når det gjelder spillere på FFK2, mener jeg fortsatt at spillere som ikke presterer eller hevder seg på 2laget, egentlig har ingenting i en TL-stall å gjøre. Unntak kan være unge lovende, med de bør også prestere etter evne.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Holters
Lagt til: 26 jun 08, 10:26
Endret: 26 jun 08, 10:29
Jeg tror speidingen etter ny spiss handler om å finne Tariks erstatter. Det forklarer at spillerinvest ikke vil kjøpe før ett konkret/akseptabelt bud, både for klubben og spilleren, på Tarik ligger på bordet. Som nevnt over så kan ikke en erstatter spille for FFK før 1. august og da er det kanskje dumt å selge Tarik 1. juli.
Det er ingenting som tyder på at det du sier her er rett. Spisstypen de ser etter (kraftspiss, som også er bevegelig og kan skape noe på egenhånd) vil passe utmerket sammen med Tarik, og det er det som er planen per dags dato. Jefferson var en slik type spiss. Betinho skal også være en slik type spiss. Altså et nivå eller tre opp fra Gardar og Tegstrøm.
Det er ingenting som tyder på at det du sier her er rett. Spisstypen de ser etter (kraftspiss, som også er bevegelig og kan skape noe på egenhånd) vil passe utmerket sammen med Tarik, og det er det som er planen per dags dato. Jefferson var en slik type spiss. Betinho skal også være en slik type spiss. Altså et nivå eller tre opp fra Gardar og Tegstrøm.
I så fall kan du bytte ut Tariks navn med Gardar.
Holters
Lagt til: 26 jun 08, 10:35
Endret: 26 jun 08, 10:36
I så fall kan du bytte ut Tariks navn med Gardar.
Leser du i det hele tatt hva jeg skriver? Du kan godt hevde at Gardar er bedre enn Tarik, men spillerne man ser på er spisstyper som vil erstatte Gardar i laget. Ergo et nivå eller tre opp fra Gardar og Tegstrøm. Tarik ville altså fått spille hvis Jefferson eller Betinho ble klar. Tarik er en annerledes type enn de to andre.
I så fall kan du bytte ut Tariks navn med Gardar.Leser du i det hele tatt hva jeg skriver? Du kan godt hevde at Gardar er bedre enn Tarik, men spillerne man ser på er spisstyper som vil erstatte Gardar i laget. Ergo et nivå eller tre opp fra Gardar og Tegstrøm. Tarik ville altså fått spille hvis Jefferson eller Betinho ble klar. Tarik er en annerledes type enn de to andre.
Tror du misforstod. Det jeg mente var at du kunne bytte ut Tariks navn med Gardar i mitt forrige innlegg. Mao om det skal en erstatter for Gardar inn, så må Gardar(eller noen andre, men hvem da?) ut.
FFK har 6 angrepsspillere i stallen, og det er nok.
Trulsen er en ung lokal spiller som bør få sjansen til å bevise mer. Jeg mener klubben bør ha ambisjom om å ha minimum 2 spillere fra eget jr lag i stallen i hver lagdel, om man har de riktige emnene. Er nok ikke ett hett salgsobjet.
Fofana er også et ungt talent som er under kontrakt(leieavtale?). Har hatt utfordringer langt utover det fotballmessige, og sliter med lite spilletid. Er vel heller ikke ett potensielt salgsobjekt. OL kan jo muligens endre dette.
West har heller ikke spilt mye i det siste. Har nok en ok lønn, og velger kanskje å gå kontrakten ut i FFK. Har ett navn og kan være innteressant for Moss eller Sarpsborg. Kan muligens være et salgsobjekt.
Tegstrøm har ikke vist allverden siden 2006 og kan være ett salgsobjekt om han ønsker det, og noen klubber vil ha ham.
Gardar kan være innteressant for andre TL klubber. Han har vist at han holder et bra TL nivå. Men, det er vel ingen som har vist innteresse for ham enda.
Tarik forsvinner nok i sommer eller til høsten.
Det er jo hovedsaklig spillere i mellomskjiktet man ønsker å kvitte seg med. Altså spillere som ikke er gode nok for laget, men samtidig dyre i drift. Unggutta frigjør ikke mye driftsutgifter, så det har liten hensikt å kvitte seg med alle de unge.
Vill gjetning, men West, Tegstrøm og kanskje også Fofana er nok alle på vei ut. Sistnevnte kan muligens bli leid ut videre avhengig av hvordan avtalen med Charlton er. "Problemet" med alle disse er at de trolig sitter på gode kontrakter. Trulsen hadde kanskje hatt godt av et utlån også.
Da står man igjen med Gardar, Tarik, ny spiss og Trulsen.
De er nok utopi å tro at man klarer å selge alle disse spillerne i samme overgangsvindu.
Til alle som alltid har fått det dem har pekt på. Men ikke klart å bruke det til noe!
"Kvitte oss med" er et yndet uttrykk. Man bør helst score i hver kamp for å kunne bli.
Du skal ikke tro at vi supportere nøyer oss med dette. De fleste av oss kan såpass lite om fotball, at vi heller velger å være supportere som vet hem som skal bort, og hvem som skal veldig langt bort. Vi må ha "klassespisser" (Ååå så lei av det begrepet). Tarik er middelmådig. Vi selger benken og fyller på med 4 "klassespisser" og scorer 4 ganger så mange mål.
Møt opp på hotell city i morra, kampen begynner 19.00 du spiller spiss, jeg heter Anders og vi ligger på 2. plass i tippeligaen. Vi solgte, ga bort, sparket, skjøt, eller satt ut to spillere i skogen i går. Vi får se hvordan det går med deg. Ok?
På 4-5 år har ffk kjøpt, solgt, leid ut, leid inn, testet, sett på, hørt om, burde ha hørt om, kunne ha hørt om, burde ha kjøpt, burde latt være å kjøpe, cirka 5-600 personer. 400 av dem har sikkert vært "klassepisser". Hvorfor er det ikke noe som heter klasseback, klassemidtbanespiller, klassekeeper, klassetrener? Eller finnes det kanskje noen "klassesupportere" der ute?
"beating, often with blunt weapons, asphyxiation with a gas mask"
Noen som har stått opp på feil bein i dag i hvert fall...
Fotballen er kynisk. Deal with it.
Du anklager de fleste som debatterer her for å ikke kunne noe særlig om fotball, Gjerningsmannen.. Men hadde du kunnet litt selv og vært litt oppdatert på FFK, hadde du vel sett at den tiden med horrible kjøp/testing av spillere er over? Hvis du ser på hvilke spillere FFK har hentet det siste året: svenske Johan Sjöberg(riktig navn?), Kasey Wehrman, Ardian Gashi, Fernando Perreira Wallace, Abgar Barsom og Jan Tore Ophaug er velg gode kjøp, eller har jeg lite peiling her også?
Hvor mange her inne som mener at Tarik er middelmådig, vet jeg ikke.. Det er isåfall ytterst få, tipper jeg. At han ikke har prestert så bra som man hadde håpet i år, er en helt annen ting..
Og det har, så vidt jeg vet, aldri vært aktuelt å kjøpe fire "klassespisser"? FFK har nok tenkt på å kjøpe en "klassespiss", noe denne brasilianeren som gikk til Fiorentina var.. Og så skal de nok kvitte seg med et par spillere, som faktisk ikke er gode nok til å være en del av FFKs tropp.
-Bill Shankley-
Deal with it. Yeah! Det blir liksom så mye mer slagkraftig og treffende når det slenges på et engelsk, småtøft uttrykk. At fotballen er kynisk var akkurat det jeg lette etter. Nå er det ikke noe å diskutere mer. Vi kan jo ikke ha sånne diskusjoner her. Diskusjoner som går litt lenger enn neste venstreving. Det får være grenser for perspektiv og hva det skal være rom for.
kanogvetalt
Ble medlem: 01 jul 04
Lagt til: 26 jun 08, 11:38
Endret: 26 jun 08, 11:39
Endret av: kanogvetalt
Han har dog ett poeng. Spillere må ville at de skal bli solg. Ønsker de å heve lønnen sin ut kontraktsperioden så kan de det også. Spiilere som supportere "vil kvitte seg med" er neppe heter salgsobjekter av den grunn. Inngir vel ikke så mye selvtillit til å prestere heller.
Jeg har litt erfaring med salg, og vet at det første kriteriet er at man viser frem det man vil selge. Slik sett er vel ikke spillere som i beste fall er stuet bort på 2. laget de mest ettertraktede.
Det har vel ikke du Holters, for det vel gipset?
I så fall kan du bytte ut Tariks navn med Gardar.Leser du i det hele tatt hva jeg skriver? Du kan godt hevde at Gardar er bedre enn Tarik, men spillerne man ser på er spisstyper som vil erstatte Gardar i laget. Ergo et nivå eller tre opp fra Gardar og Tegstrøm. Tarik ville altså fått spille hvis Jefferson eller Betinho ble klar. Tarik er en annerledes type enn de to andre.
Tror du misforstod. Det jeg mente var at du kunne bytte ut Tariks navn med Gardar i mitt forrige innlegg. Mao om det skal en erstatter for Gardar inn, så må Gardar(eller noen andre, men hvem da?) ut.
FFK har 6 angrepsspillere i stallen, og det er nok.
Trulsen er en ung lokal spiller som bør få sjansen til å bevise mer. Jeg mener klubben bør ha ambisjom om å ha minimum 2 spillere fra eget jr lag i stallen i hver lagdel, om man har de riktige emnene. Er nok ikke ett hett salgsobjet.
Fofana er også et ungt talent som er under kontrakt(leieavtale?). Har hatt utfordringer langt utover det fotballmessige, og sliter med lite spilletid. Er vel heller ikke ett potensielt salgsobjekt. OL kan jo muligens endre dette.
West har heller ikke spilt mye i det siste. Har nok en ok lønn, og velger kanskje å gå kontrakten ut i FFK. Har ett navn og kan være innteressant for Moss eller Sarpsborg. Kan muligens være et salgsobjekt.
Tegstrøm har ikke vist allverden siden 2006 og kan være ett salgsobjekt om han ønsker det, og noen klubber vil ha ham.
Gardar kan være innteressant for andre TL klubber. Han har vist at han holder et bra TL nivå. Men, det er vel ingen som har vist innteresse for ham enda.
Tarik forsvinner nok i sommer eller til høsten.
Vedder en 1000 lapp, på at Tarik blir solgt i dette overgangsvinduet.
Gjerningsmannen
Ble medlem: 07 mai 05
Lagt til: 26 jun 08, 11:58
Endret: 26 jun 08, 12:00
Endret av: Gjerningsmannen
[quote=Lemmy]
Og det har, så vidt jeg vet, aldri vært aktuelt å kjøpe fire "klassespisser"? FFK har nok tenkt på å kjøpe en "klassespiss", noe denne brasilianeren som gikk til Fiorentina var.. Og så skal de nok kvitte seg med et par spillere, som faktisk ikke er gode nok til å være en del av FFKs tropp.
Jeg bare klassespissformulerer meg. Setter ting på klassespissen. Ikke noe annet.
Opprinnelig postet av Gjerningsmannen
Jeg bare klassespissformulerer meg. Setter ting på klassespissen. Ikke noe annet.
Hehe. Ja, daså..
-Bill Shankley-
Så lenge det ikke er "klassepissen" får det vel gå.
Det kan vel også virke frustrende for en trener når klubben går ut med slike høye målsetninger, også velger å ikke følge opp målsetningene i handling.
Så får en diskutere om det er dårlig kommunikasjonen blandt spillerinvest og klubbledelse så mye de vil, men for en en trener kan det være frustrende. Synes "Grønis" takler dette, som det meste, på en måte til etterfølgelse.
Håper likevel at han sier noen sanhetens ord på kammerset.
Morgan mente FFK kunne komme inn blandt topp 3 og dette ble det endel sterke reaksjoner på,nå er vi der så enten forsterker vi noe eller faller ned enn 3-4 plasser før sesongslutt slik det er budsjetert med i år
Du Paco, du Paco.
Opprinnelig postet av dracula
Det jeg skal frem til er at ingen trodde på noe i nærheten av denne plaseringen og nå skriker de plutselig om forsterkninger,la oss nå ikke bruke masse penger vi ikke harDu Paco, du Paco.
Har banken i ryggen
FFK-systemet håper å hente inn ny kapital fra starten av september. I mellomtiden kan det bli anstrengt.
http://f-b.no/article/20080417/SPORTEN04/497156994
Kan vi håpe på noen penger på forskudd?
Hvorfor i alle dager skal vi bruke penger vi ikke har nå ? Hadde vi byttet plass med Kamma, kunne jeg vært enig, men vi har en stall som presterer på ett bra nivå i tippeligan. Her inne virker folk nesten misfornøyde...
Skjerpings gutta, husk hvor langt vi har kommet på kort tid. Vi må ha litt is i magen og skynde oss sakte.
Tror de gutta som får tillit på mandag vil gå ut og nedkjempe Enga!
Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009
Opprinnelig postet av Frode
Hvorfor i alle dager skal vi bruke penger vi ikke har nå ? Hadde vi byttet plass med Kamma, kunne jeg vært enig, men vi har en stall som presterer på ett bra nivå i tippeligan. Her inne virker folk nesten misfornøyde...
Skjerpings gutta, husk hvor langt vi har kommet på kort tid. Vi må ha litt is i magen og skynde oss sakte.
Tror de gutta som får tillit på mandag vil gå ut og nedkjempe Enga!
Mener du virkelig vi har en stall som er bra, de første i 11 er kanskje ok, men bak de er det ikke mye å skryte av, det beviser vel hvordan de gjør det på 2.laget, kan vel ikke akkurat si at de presterer? Vi trenger konkurranse om plassene.
Enig at vi har kommet et stykke på vei, men vil at vi skal være der og derfor ønsker jeg et par forsterkninger, som kan bidra til at vi blir der, tviler på at vi blir der, men stallen vi har nå, flere spillere har fått såpass mange gule kort, at de snart må stå annhver kamp og de som skal erstatte dem, holder ikke mål. I hvertfall ikke spissene og forsvaret.
Tippeligaen er så jevn, med to, tre tap, ligger vi brått på midten og kanskje må se nedover og ikke opp på tabellen, derfor er det bedre å være føre vare, i forhold til spilleforsterkninger.
kanogvetalt
Ble medlem: 01 jul 04
Lagt til: 27 jun 08, 09:04
Endret: 27 jun 08, 11:48
Endret av: Rey
Mener du virkelig vi har en stall som er bra, de første i 11 er kanskje ok, men bak de er det ikke mye å skryte av, det beviser vel hvordan de gjør det på 2.laget, kan vel ikke akkurat si at de presterer? Vi trenger konkurranse om plassene.
Uenig i at benken er for dårlig. På spissplass så er Tegstrøm en av de beste reservespissene i TL. Fofana virker også som om han er på gang. På midtbanen er det kanskje svakest, men Elvestad, Thommasen og Kouadio er ikke mye dårligere alternativer enn det andre TL lag har. I forsvaret har vi PAC, Shabani og Mehmeti som fremstår som gode alternativer. Keeper plassen er ikke så sterkt besatt så lenge Bråthen er skadet.
Kan du si hvilke TL lag som har mye bedre benk?
Dette kan minne litt om de som da FFK rykket opp, snakket om skreiv om at FFK hadde landets beste og mest lovende spillergruppe. Husker noen det?
Spillerstaller i dag, tja om om stallene til:
Brann: Bjarnason, Bjørnson, Ludviksen, Thwaite, Jaiteh, Huseklepp.
Stabæk: Austbø, Holmvik, Kjølø
Viking: Ross, Klingbell, Perreira, Ivkovic, Horn, Nisja, Austnes, Ijjeh, Danielsen , Myhre
VIF. Bolthof, Muri, Strand, Berre, Fellah, Roberts,Lange, Johnsen, Zajciz
RBK.. Lund Hansen, Lago, Kvarme, Savolainenen, Pelu, Traore, J.S. Aas , M.Jamtfall
Det er blandt disse FFK ønsker å komme og dermed sammenligne seg med.
Svakest stall her har Stabæk, men her vet vi de jobber for å få forsterkninger.
Opprinnelig postet av dracula
Dette kan minne litt om de som da FFK rykket opp, snakket om skreiv om at FFK hadde landets beste og mest lovende spillergruppe. Husker noen det?
Spillerstaller i dag, tja om om stallene til:
Brann: Bjarnason, Bjørnson, Ludviksen, Thwaite, Jaiteh, Huseklepp.
Stabæk: Austbø, Holmvik, Kjølø
Viking: Ross, Klingbell, Perreira, Ivkovic, Horn, Nisja, Austnes, Ijjeh, Danielsen , Myhre
VIF. Bolthof, Muri, Strand, Berre, Fellah, Roberts,Lange, Johnsen, Zajciz
RBK.. Lund Hansen, Lago, Kvarme, Savolainenen, Pelu, Traore, J.S. Aas , M.Jamtfall
Det er blandt disse FFK ønsker å komme og dermed sammenligne seg med.
Svakest stall her har Stabæk, men her vet vi de jobber for å få forsterkninger.
VIF sin stall ser sterker ut enn vår. Det er vel den eneste.
Ja,ja det kommer an på øya som ser.Som sagt husker de som for noen år siden skreik opp om landets sterkeste og mest lovende spillerstall, mao patriotisme kan noen ganger føre til "grå stær".
Uenig i at benken er for dårlig. På spissplass så er Tegstrøm en av de beste reservespissene i TL. Fofana virker også som om han er på gang. På midtbanen er det kanskje svakest, men Elvestad, Thommasen og Kouadio er ikke mye dårligere alternativer enn det andre TL lag har. I forsvaret har vi PAC, Shabani og Mehmeti som fremstår som gode alternativer. Keeper plassen er ikke så sterkt besatt så lenge Bråthen er skadet.
Kan du si hvilke TL lag som har mye bedre benk?
Hvordan kan du mene at Fofana er på gang, han har spilt tre, eller fire kamper for 2.laget og en treningskamp i juni og har scoret et mål, er det å være på gang?
Er Andreas Tegstrøm en av de beste reservespissene i Tippeligaen???? Begynner å lure på om du er edru?
I forsvaret har vi PAC, Shabani og Mehmeti som fremstår som gode alternativer. hvis vi ser bort bort fra Pål Andrè, Shabani, hvordan kan du si at Mehmeti er et bra alternativ, som ikke har spilt en a-lagskamp for FFK?
Helt enig med Patrioten vi har spillere som er talenter, men å si at de er solide spillere som kan komme inn å gjøre en like god jobb er å gå for langt. For det er det spillere på benken skal gjøre, vi skal ikke bli svekka av å bytte inn spillere
Jeg tror denne "innkjøpsstoppen" kun er taktikk fra ledelsen sin side. Tror det jobbes med aktuelle spillere i det stille, som presenteres i riktig tid, men utad er det stopp for å skape ro rundt klubben.
FFK og Leeds United
Har tenkt tanken, jeg også.. Sitter med en følelse av at det fort kommer en spiller hit til FFK. De kan vel ikke være såpass uprofesjonelle at de reiser Europa rundt for ingenting? :S
-Bill Shankley-
Holters
Lagt til: 29 jun 08, 15:22
Endret: 29 jun 08, 15:25
Hva mener dere i så fall at FFK ønsker å oppnå med en slik taktikk?
Hvorfor har det sportslige apparatet fremlagt ønskede forsterkninger (for investorene og fått nei) dersom dette er en bevisst taktikk fra FFK sin side?
Husk at dette ikke er noe som klubben gikk ut med i form av en offisiell pressemelding, men noe som startet med "etter det ffksupporter.net erfarer".
Jeg synes det er tydelig at dette ikke er taktikk.
Klubben har ikke penger. De er avhengige av investorhjelp, og investorene stiller nå krav. Klubben skal drives økonomisk fornuftig,
... men investorene sier også at dersom en spiller de anser som en skikkelig klassespiller dukker opp, så vil de bidra med den nødvendige kapitalen. En såkalt spiller "man ikke har råd til å si nei til" - hva enn de mener med det.
Investorene deler tydeligvis ikke (med unntak av Jefferson) vurderingen til det sportslige apparatet om kvaliteten på et par av de fremlagte spillerne (Betinho og Thiago). I mellomtiden glipper, ut ifra vurderingene til det sportslige apparatet, den ene klassespilleren etter den andre. De to nevnte spillerne var spillere med videresalgspotensial og ung alder. For hver spiller som glipper, så blir vanskeligere for FFK (Jonsson?) å finne enda en fullgod kandidat.
FFK må slanke stallen,
... men de jobber garantert parallelt med nye forsterkninger.
Jeg tror heller ikke at det er noen form for taktikk, men jeg sitter allikevel med en magefølelse på at det kommer en god spiller hit i sommer. Anders Beer nevner jo i intervjuet, som Holters påpeker, at hvis det skulle komme en spiller de mener er av høy standard, vil de vurdere å bidra med litt penger allikevel.
Men man kan jo stille spørsmålstegn ved hvor godt det fungerer mellom partene(det sportslige apparatet og investorene) når trenerteamet anser spillerne som gode, mens investorene ikke gjør det? Tror fort de går i den fella at de ser på meritter, scorede mål osv, og det er forsåvidt greit. Men Jonsson har jo faktisk vært og sett spillerne i aksjon, som gir et helt annet bilde av hvor god spilleren er.
Men et lite spørsmål til slutt til Holters eller en eller annen som har litt peiling og inside-information: Hvis FFK selger unna noen spillere(feks. West, Stadheim og låner ut feks. Shabani og Elvestad), hvor stor sannsynlighet vil det da sånn ca. være for at investorene vil kjøpe allikevel?
-Bill Shankley-
Rimelig sikker, selv om det hovedsaklig er basert på en magefølelse fra min side, på at det kommer forsterkninger i sommer så lenge klubben får slanket troppen med noen spillere i midtsjiktet. Å låne ut ungguttene frigjør ikke mye driftskostnader. Grönhagen & Co ønsker jo forsterkninger for å innfri forventningene, men samtidig ønsker jo alltid trenere forsterkninger. Det er jobben deres, mens andre har jobben med å holde styr på økonomien.
Bare synd dersom man må hente antatt dårligere spillere enn hva man opprinnelig hadde muligheten til fordi man ønsket å være sikre på å få solgt/leid ut noen spillere først.
Spennende tider er det uansett. Silly season har sin sjarm. :)
Ok. Sitter også med den magefølelsen, uten at det er basert på fakta eller rykter. Tror bare at Grönhagen og co klarer å overbevise investorene om at vi må ha nye spillere. Syns det Grönhagen sier om at vi ikke kan kjøpe mange i et overgangsvindu, at det må bygges opp en stamme over tid er meget klokt. Kjøp 1-2 gode spillere nå, og 2-3 i vinter!
I tillegg kjenner jeg Anders Beer bittelittegranne, og vet at han er såpass interessert i FFK og vil at det skal gå bra for dem, så jeg tviler litt på om han klarer å holde det han har sagt. ;)
-Bill Shankley-
Patrioten
Ble medlem: 06 jun 03
Lagt til: 29 jun 08, 18:13
Endret: 29 jun 08, 18:14
Endret av: Patrioten
- Er vi med og kjemper i toppen, så skal vi beholde de beste spillerne vi har og heller hente enda bedre, sier Per Morten Haugen, sportslig administrator i Fredrikstad, til http://www.tv2.no/sporten/fotball/tippeligaen/article1924743.ece
Det sa han 20.mai, kanskje det kommer noen likevel?
Jeg tror heller ikke at det er noen form for taktikk, men jeg sitter allikevel med en magefølelse på at det kommer en god spiller hit i sommer. Anders Beer nevner jo i intervjuet, som Holters påpeker, at hvis det skulle komme en spiller de mener er av høy standard, vil de vurdere å bidra med litt penger allikevel.
Men man kan jo stille spørsmålstegn ved hvor godt det fungerer mellom partene(det sportslige apparatet og investorene) når trenerteamet anser spillerne som gode, mens investorene ikke gjør det? Tror fort de går i den fella at de ser på meritter, scorede mål osv, og det er forsåvidt greit. Men Jonsson har jo faktisk vært og sett spillerne i aksjon, som gir et helt annet bilde av hvor god spilleren er.
Men et lite spørsmål til slutt til Holters eller en eller annen som har litt peiling og inside-information: Hvis FFK selger unna noen spillere(feks. West, Stadheim og låner ut feks. Shabani og Elvestad), hvor stor sannsynlighet vil det da sånn ca. være for at investorene vil kjøpe allikevel?
Det er vel dette som er det negative med å ha en investor-gruppe som står for spillerkjøp, at de til syvende og sist besstemmer hvem klubben kjøper da det er de som sitter på pengene. Husker bla noen utalelser i vg for noen år tilbake av terje h. om hvilke spillertyper ffk burde kjøpe eller ikke. De som sitter i den "poolen" er vel som resten av oss når det dreier seg om fotball; de mener selv at de har ganske bra peil.
Når det er sagt er jeg selvsagt glad for at de stiller opp og innser at ffk ikke hadde hatt store muligheter til å hente toppspillere hvis det ikke var for innvestorene, men i en perfekt verden for meg så hadde det vært klubben som satt på pengene og avgjorde hvilke som kom og gikk.
Hvis klubben satt på pengene er jeg redd for at vi hadde handlet som VIF har gjort de siste årene. Gitt Tore Andre Flo 4 millioner i sign on fee...kjøpt Rune lange og gitt han millonlønn...
Håper jeg tar feil...(Tror kanskje Grønis hadde gjort det bedre)...men det er faktisk litt ok at noen foretningsmenn tar med litt edruelighet inn i dette gamet.
Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009
Jeg mente ikke Grønhagen skulle få en blancosjekk og så "go bananaz". Helt enig med deg med at det bør være tallkyndige personer som står for pengefordelingen, men da i form av budsjett, feks hvis de hadde et budsjett på 10 mill som kunne brukes på nye spillere i sommer så var det Haugen, Grønhagen % co. som bestemte hvordan disse skulle brukes, det være seg alt på et kort, eller 3 billigere spillere.
Jeg vet jo ikke hvorvidt det er fakta, men det jeg mener er faren med en innvesteringsgruppe er at de til syvende og sist avgjør hvorvidt dette er en spiller som er god nok og det klubben trenger. tolker det litt sånn på uttalelsene om at hvis det skulle dukke opp en virkelig storfisk så kanskje det er rom for å kjøpe alikevel....
Dette er selvfølgelig bedre enn hvis det ikke er mulighet til å kjøpe noen i det hele tatt. Og jeg innser at ffk som klubb er helt avhengig av hjelpen de får fra innvestorene.
Ellers er det utrolig synd at når vi endelig klarer å spore opp gode spillere, så er det pengene det står på. Før har vi svidd av millioner på spillere som overhodet ikke holdt mål.
Mener du FFK skal fortsette med den taktikken? Er det ikke egentlig positivt at de nå ser ut til å tenke seg om to ganger før de handler..?
Plankegjengen - kaffe og MacDonnalds, så ordner Guttæne resten
Opprinnelig postet av EFF.EFF.KÅ
Mener du FFK skal fortsette med den taktikken? Er det ikke egentlig positivt at de nå ser ut til å tenke seg om to ganger før de handler..?
Nei, men det var ikke poenget mitt. Det er synd de hadde penger brennende i lomma når speidingen av spillere var fraværende, mens pengesekken er snurpet igjen når vi faktisk gjør skikkelig research på spillerne. Det er det vi faktisk har gjort nå. Vi har sendt en person ned for å se på aktuelle spillere, og flere dem har vi sikkert fulgt lenge. Da er det ikke lengre desperate kjøp a la Tegström i fjor, hvor man svidde av en del millioner bare for å ha kjøpt en spiss før vinduet stengte.
Nå er vi ute i god tid, vi finner spillerne på en riktig måte, men pengene er ikke der, og det er surt.
Det er jeg helt enig i. Men jeg kan ikke fatte hvorfor vi ikke har speidet grundigere før...? Det kan da ikke ha vært tilfelle at de ikke visste at det lønner seg å sjekke spillere grundig ? Men heldigvis, det tilhører fortiden.
Hvis vi får beholde Tarik litt lenger, så er det ingen bråhast med ny spiss. Da kan vi fortsette å speide og slå til når anledningen byr seg...om 1 mnd eller om 12 mnd.....
Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914