Husk meg
Brukernavn
Passord

Innkjøpsstopp: Spillere glipper for klubben

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 27 jun 08, 09:47

Dette kan minne litt om de som da FFK rykket opp, snakket om skreiv om at FFK hadde landets beste og mest lovende spillergruppe. Husker noen det?

Spillerstaller i dag, tja om om stallene til:

Brann: Bjarnason, Bjørnson, Ludviksen, Thwaite, Jaiteh, Huseklepp.

Stabæk: Austbø, Holmvik, Kjølø

Viking: Ross, Klingbell, Perreira, Ivkovic, Horn, Nisja, Austnes, Ijjeh, Danielsen , Myhre

VIF. Bolthof, Muri, Strand, Berre, Fellah, Roberts,Lange, Johnsen, Zajciz

RBK.. Lund Hansen, Lago, Kvarme, Savolainenen, Pelu, Traore, J.S. Aas , M.Jamtfall

Det er blandt disse FFK ønsker å komme og dermed sammenligne seg med.

Svakest stall her har Stabæk, men her vet vi de jobber for å få forsterkninger.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 27 jun 08, 10:08

Opprinnelig postet av dracula

Dette kan minne litt om de som da FFK rykket opp, snakket om skreiv om at FFK hadde landets beste og mest lovende spillergruppe. Husker noen det?

Spillerstaller i dag, tja om om stallene til:

Brann: Bjarnason, Bjørnson, Ludviksen, Thwaite, Jaiteh, Huseklepp.

Stabæk: Austbø, Holmvik, Kjølø

Viking: Ross, Klingbell, Perreira, Ivkovic, Horn, Nisja, Austnes, Ijjeh, Danielsen , Myhre

VIF. Bolthof, Muri, Strand, Berre, Fellah, Roberts,Lange, Johnsen, Zajciz

RBK.. Lund Hansen, Lago, Kvarme, Savolainenen, Pelu, Traore, J.S. Aas , M.Jamtfall

Det er blandt disse FFK ønsker å komme og dermed sammenligne seg med.

Svakest stall her har Stabæk, men her vet vi de jobber for å få forsterkninger.

VIF sin stall ser sterker ut enn vår. Det er vel den eneste.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 27 jun 08, 10:34

Ja,ja det kommer an på øya som ser.Som sagt husker de som for noen år siden skreik opp om landets sterkeste og mest lovende spillerstall, mao patriotisme kan noen ganger føre til "grå stær".

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 27 jun 08, 16:43

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Patrioten

Mener du virkelig vi har en stall som er bra, de første i 11 er kanskje ok, men bak de er det ikke mye å skryte av, det beviser vel hvordan de gjør det på 2.laget, kan vel ikke akkurat si at de presterer? Vi trenger konkurranse om plassene.

Uenig i at benken er for dårlig. På spissplass så er Tegstrøm en av de beste reservespissene i TL. Fofana virker også som om han er på gang. På midtbanen er det kanskje svakest, men Elvestad, Thommasen og Kouadio er ikke mye dårligere alternativer enn det andre TL lag har. I forsvaret har vi PAC, Shabani og Mehmeti som fremstår som gode alternativer. Keeper plassen er ikke så sterkt besatt så lenge Bråthen er skadet.

Kan du si hvilke TL lag som har mye bedre benk?

Hvordan kan du mene at Fofana er på gang, han har spilt tre, eller fire kamper for 2.laget og en treningskamp i juni og har scoret et mål, er det å være på gang?

Er Andreas Tegstrøm en av de beste reservespissene i Tippeligaen???? Begynner å lure på om du er edru?

I forsvaret har vi PAC, Shabani og Mehmeti som fremstår som gode alternativer. hvis vi ser bort bort fra Pål Andrè, Shabani, hvordan kan du si at Mehmeti er et bra alternativ, som ikke har spilt en a-lagskamp for FFK?

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 28 jun 08, 09:28

Helt enig med Patrioten vi har spillere som er talenter, men å si at de er solide spillere som kan komme inn å gjøre en like god jobb er å gå for langt. For det er det spillere på benken skal gjøre, vi skal ikke bli svekka av å bytte inn spillere

JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04

Lagt til: 28 jun 08, 23:51

Jeg tror denne "innkjøpsstoppen" kun er taktikk fra ledelsen sin side. Tror det jobbes med aktuelle spillere i det stille, som presenteres i riktig tid, men utad er det stopp for å skape ro rundt klubben.

FFK og Leeds United

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 29 jun 08, 14:56

Har tenkt tanken, jeg også.. Sitter med en følelse av at det fort kommer en spiller hit til FFK. De kan vel ikke være såpass uprofesjonelle at de reiser Europa rundt for ingenting? :S

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 29 jun 08, 15:22
Endret: 29 jun 08, 15:25
Endret av: Holters

Hva mener dere i så fall at FFK ønsker å oppnå med en slik taktikk?

Hvorfor har det sportslige apparatet fremlagt ønskede forsterkninger (for investorene og fått nei) dersom dette er en bevisst taktikk fra FFK sin side?

Husk at dette ikke er noe som klubben gikk ut med i form av en offisiell pressemelding, men noe som startet med "etter det ffksupporter.net erfarer".

Jeg synes det er tydelig at dette ikke er taktikk.

Klubben har ikke penger. De er avhengige av investorhjelp, og investorene stiller nå krav. Klubben skal drives økonomisk fornuftig,

... men investorene sier også at dersom en spiller de anser som en skikkelig klassespiller dukker opp, så vil de bidra med den nødvendige kapitalen. En såkalt spiller "man ikke har råd til å si nei til" - hva enn de mener med det.

Investorene deler tydeligvis ikke (med unntak av Jefferson) vurderingen til det sportslige apparatet om kvaliteten på et par av de fremlagte spillerne (Betinho og Thiago). I mellomtiden glipper, ut ifra vurderingene til det sportslige apparatet, den ene klassespilleren etter den andre. De to nevnte spillerne var spillere med videresalgspotensial og ung alder. For hver spiller som glipper, så blir vanskeligere for FFK (Jonsson?) å finne enda en fullgod kandidat.

FFK slanke stallen,

... men de jobber garantert parallelt med nye forsterkninger.

Har du lest forumets retningslinjer?

Lemmy

Landslagsspiller

Lagt til: 29 jun 08, 16:15

Jeg tror heller ikke at det er noen form for taktikk, men jeg sitter allikevel med en magefølelse på at det kommer en god spiller hit i sommer. Anders Beer nevner jo i intervjuet, som Holters påpeker, at hvis det skulle komme en spiller de mener er av høy standard, vil de vurdere å bidra med litt penger allikevel.

Men man kan jo stille spørsmålstegn ved hvor godt det fungerer mellom partene(det sportslige apparatet og investorene) når trenerteamet anser spillerne som gode, mens investorene ikke gjør det? Tror fort de går i den fella at de ser på meritter, scorede mål osv, og det er forsåvidt greit. Men Jonsson har jo faktisk vært og sett spillerne i aksjon, som gir et helt annet bilde av hvor god spilleren er.

Men et lite spørsmål til slutt til Holters eller en eller annen som har litt peiling og inside-information: Hvis FFK selger unna noen spillere(feks. West, Stadheim og låner ut feks. Shabani og Elvestad), hvor stor sannsynlighet vil det da sånn ca. være for at investorene vil kjøpe allikevel?

-Bill Shankley-

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 29 jun 08, 16:31

Rimelig sikker, selv om det hovedsaklig er basert på en magefølelse fra min side, på at det kommer forsterkninger i sommer så lenge klubben får slanket troppen med noen spillere i midtsjiktet. Å låne ut ungguttene frigjør ikke mye driftskostnader. Grönhagen & Co ønsker jo forsterkninger for å innfri forventningene, men samtidig ønsker jo alltid trenere forsterkninger. Det er jobben deres, mens andre har jobben med å holde styr på økonomien.

Bare synd dersom man må hente antatt dårligere spillere enn hva man opprinnelig hadde muligheten til fordi man ønsket å være sikre på å få solgt/leid ut noen spillere først.

Spennende tider er det uansett. Silly season har sin sjarm. :)

Har du lest forumets retningslinjer?

Lemmy

Landslagsspiller

Lagt til: 29 jun 08, 16:50

Ok. Sitter også med den magefølelsen, uten at det er basert på fakta eller rykter. Tror bare at Grönhagen og co klarer å overbevise investorene om at vi må ha nye spillere. Syns det Grönhagen sier om at vi ikke kan kjøpe mange i et overgangsvindu, at det må bygges opp en stamme over tid er meget klokt. Kjøp 1-2 gode spillere nå, og 2-3 i vinter!

I tillegg kjenner jeg Anders Beer bittelittegranne, og vet at han er såpass interessert i FFK og vil at det skal gå bra for dem, så jeg tviler litt på om han klarer å holde det han har sagt. ;)

-Bill Shankley-

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 29 jun 08, 18:13
Endret: 29 jun 08, 18:14
Endret av: Patrioten

- Er vi med og kjemper i toppen, så skal vi beholde de beste spillerne vi har og heller hente enda bedre, sier Per Morten Haugen, sportslig administrator i Fredrikstad, til http://www.tv2.no/sporten/fotball/tippeligaen/article1924743.ece

Det sa han 20.mai, kanskje det kommer noen likevel?

TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04

Lagt til: 29 jun 08, 21:48

Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg tror heller ikke at det er noen form for taktikk, men jeg sitter allikevel med en magefølelse på at det kommer en god spiller hit i sommer. Anders Beer nevner jo i intervjuet, som Holters påpeker, at hvis det skulle komme en spiller de mener er av høy standard, vil de vurdere å bidra med litt penger allikevel.

Men man kan jo stille spørsmålstegn ved hvor godt det fungerer mellom partene(det sportslige apparatet og investorene) når trenerteamet anser spillerne som gode, mens investorene ikke gjør det? Tror fort de går i den fella at de ser på meritter, scorede mål osv, og det er forsåvidt greit. Men Jonsson har jo faktisk vært og sett spillerne i aksjon, som gir et helt annet bilde av hvor god spilleren er.

Men et lite spørsmål til slutt til Holters eller en eller annen som har litt peiling og inside-information: Hvis FFK selger unna noen spillere(feks. West, Stadheim og låner ut feks. Shabani og Elvestad), hvor stor sannsynlighet vil det da sånn ca. være for at investorene vil kjøpe allikevel?

Det er vel dette som er det negative med å ha en investor-gruppe som står for spillerkjøp, at de til syvende og sist besstemmer hvem klubben kjøper da det er de som sitter på pengene. Husker bla noen utalelser i vg for noen år tilbake av terje h. om hvilke spillertyper ffk burde kjøpe eller ikke. De som sitter i den "poolen" er vel som resten av oss når det dreier seg om fotball; de mener selv at de har ganske bra peil.

Når det er sagt er jeg selvsagt glad for at de stiller opp og innser at ffk ikke hadde hatt store muligheter til å hente toppspillere hvis det ikke var for innvestorene, men i en perfekt verden for meg så hadde det vært klubben som satt på pengene og avgjorde hvilke som kom og gikk.

Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 30 jun 08, 09:06

Hvis klubben satt på pengene er jeg redd for at vi hadde handlet som VIF har gjort de siste årene. Gitt Tore Andre Flo 4 millioner i sign on fee...kjøpt Rune lange og gitt han millonlønn...

Håper jeg tar feil...(Tror kanskje Grønis hadde gjort det bedre)...men det er faktisk litt ok at noen foretningsmenn tar med litt edruelighet inn i dette gamet.

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009

TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04

Lagt til: 30 jun 08, 11:32

Jeg mente ikke Grønhagen skulle få en blancosjekk og så "go bananaz". Helt enig med deg med at det bør være tallkyndige personer som står for pengefordelingen, men da i form av budsjett, feks hvis de hadde et budsjett på 10 mill som kunne brukes på nye spillere i sommer så var det Haugen, Grønhagen % co. som bestemte hvordan disse skulle brukes, det være seg alt på et kort, eller 3 billigere spillere.

Jeg vet jo ikke hvorvidt det er fakta, men det jeg mener er faren med en innvesteringsgruppe er at de til syvende og sist avgjør hvorvidt dette er en spiller som er god nok og det klubben trenger. tolker det litt sånn på uttalelsene om at hvis det skulle dukke opp en virkelig storfisk så kanskje det er rom for å kjøpe alikevel....

Dette er selvfølgelig bedre enn hvis det ikke er mulighet til å kjøpe noen i det hele tatt.  Og jeg innser at ffk som klubb er helt avhengig av hjelpen de får fra innvestorene.

EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07

Lagt til: 30 jun 08, 11:41

Opprinnelig postet av FFK1903

Ellers er det utrolig synd at når vi endelig klarer å spore opp gode spillere, så er det pengene det står på. Før har vi svidd av millioner på spillere som overhodet ikke holdt mål. 

Mener du FFK skal fortsette med den taktikken? Er det ikke egentlig positivt at de nå ser ut til å tenke seg om to ganger før de handler..?

Plankegjengen - kaffe og MacDonnalds, så ordner Guttæne resten

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 30 jun 08, 11:52

Opprinnelig postet av EFF.EFF.KÅ

Mener du FFK skal fortsette med den taktikken? Er det ikke egentlig positivt at de nå ser ut til å tenke seg om to ganger før de handler..?

Nei, men det var ikke poenget mitt. Det er synd de hadde penger brennende i lomma når speidingen av spillere var fraværende, mens pengesekken er snurpet igjen når vi faktisk gjør skikkelig research på spillerne. Det er det vi faktisk har gjort nå. Vi har sendt en person ned for å se på aktuelle spillere, og flere dem har vi sikkert fulgt lenge. Da er det ikke lengre desperate kjøp a la Tegström i fjor, hvor man svidde av en del millioner bare for å ha kjøpt en spiss før vinduet stengte.

Nå er vi ute i god tid, vi finner spillerne på en riktig måte, men pengene er ikke der, og det er surt.

Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 30 jun 08, 12:03

Det er jeg helt enig i. Men jeg kan ikke fatte hvorfor vi ikke har speidet grundigere før...? Det kan da ikke ha vært tilfelle at de ikke visste at det lønner seg å sjekke spillere grundig ? Men heldigvis, det tilhører fortiden.

Hvis vi får beholde Tarik litt lenger, så er det ingen bråhast med ny spiss. Da kan vi fortsette å speide og slå til når anledningen byr seg...om 1 mnd eller om 12 mnd.....

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914