Innkjøpsstopp: Spillere glipper for klubben
Holters
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 26 jun 08, 10:35
Endret: 26 jun 08, 10:36
Endret av: Holters
Opprinnelig postet av kanogvetalt
I så fall kan du bytte ut Tariks navn med Gardar.
Leser du i det hele tatt hva jeg skriver? Du kan godt hevde at Gardar er bedre enn Tarik, men spillerne man ser på er spisstyper som vil erstatte Gardar i laget. Ergo et nivå eller tre opp fra Gardar og Tegstrøm. Tarik ville altså fått spille hvis Jefferson eller Betinho ble klar. Tarik er en annerledes type enn de to andre.
---------------------------
Har du lest forumets retningslinjer?
Opprinnelig postet av Holters
I så fall kan du bytte ut Tariks navn med Gardar.Leser du i det hele tatt hva jeg skriver? Du kan godt hevde at Gardar er bedre enn Tarik, men spillerne man ser på er spisstyper som vil erstatte Gardar i laget. Ergo et nivå eller tre opp fra Gardar og Tegstrøm. Tarik ville altså fått spille hvis Jefferson eller Betinho ble klar. Tarik er en annerledes type enn de to andre.
Tror du misforstod. Det jeg mente var at du kunne bytte ut Tariks navn med Gardar i mitt forrige innlegg. Mao om det skal en erstatter for Gardar inn, så må Gardar(eller noen andre, men hvem da?) ut.
FFK har 6 angrepsspillere i stallen, og det er nok.
Trulsen er en ung lokal spiller som bør få sjansen til å bevise mer. Jeg mener klubben bør ha ambisjom om å ha minimum 2 spillere fra eget jr lag i stallen i hver lagdel, om man har de riktige emnene. Er nok ikke ett hett salgsobjet.
Fofana er også et ungt talent som er under kontrakt(leieavtale?). Har hatt utfordringer langt utover det fotballmessige, og sliter med lite spilletid. Er vel heller ikke ett potensielt salgsobjekt. OL kan jo muligens endre dette.
West har heller ikke spilt mye i det siste. Har nok en ok lønn, og velger kanskje å gå kontrakten ut i FFK. Har ett navn og kan være innteressant for Moss eller Sarpsborg. Kan muligens være et salgsobjekt.
Tegstrøm har ikke vist allverden siden 2006 og kan være ett salgsobjekt om han ønsker det, og noen klubber vil ha ham.
Gardar kan være innteressant for andre TL klubber. Han har vist at han holder et bra TL nivå. Men, det er vel ingen som har vist innteresse for ham enda.
Tarik forsvinner nok i sommer eller til høsten.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Det er jo hovedsaklig spillere i mellomskjiktet man ønsker å kvitte seg med. Altså spillere som ikke er gode nok for laget, men samtidig dyre i drift. Unggutta frigjør ikke mye driftsutgifter, så det har liten hensikt å kvitte seg med alle de unge.
Vill gjetning, men West, Tegstrøm og kanskje også Fofana er nok alle på vei ut. Sistnevnte kan muligens bli leid ut videre avhengig av hvordan avtalen med Charlton er. "Problemet" med alle disse er at de trolig sitter på gode kontrakter. Trulsen hadde kanskje hatt godt av et utlån også.
Da står man igjen med Gardar, Tarik, ny spiss og Trulsen.
De er nok utopi å tro at man klarer å selge alle disse spillerne i samme overgangsvindu.
Til alle som alltid har fått det dem har pekt på. Men ikke klart å bruke det til noe!
"Kvitte oss med" er et yndet uttrykk. Man bør helst score i hver kamp for å kunne bli.
Du skal ikke tro at vi supportere nøyer oss med dette. De fleste av oss kan såpass lite om fotball, at vi heller velger å være supportere som vet hem som skal bort, og hvem som skal veldig langt bort. Vi må ha "klassespisser" (Ååå så lei av det begrepet). Tarik er middelmådig. Vi selger benken og fyller på med 4 "klassespisser" og scorer 4 ganger så mange mål.
Møt opp på hotell city i morra, kampen begynner 19.00 du spiller spiss, jeg heter Anders og vi ligger på 2. plass i tippeligaen. Vi solgte, ga bort, sparket, skjøt, eller satt ut to spillere i skogen i går. Vi får se hvordan det går med deg. Ok?
På 4-5 år har ffk kjøpt, solgt, leid ut, leid inn, testet, sett på, hørt om, burde ha hørt om, kunne ha hørt om, burde ha kjøpt, burde latt være å kjøpe, cirka 5-600 personer. 400 av dem har sikkert vært "klassepisser". Hvorfor er det ikke noe som heter klasseback, klassemidtbanespiller, klassekeeper, klassetrener? Eller finnes det kanskje noen "klassesupportere" der ute?
"beating, often with blunt weapons, asphyxiation with a gas mask"
Noen som har stått opp på feil bein i dag i hvert fall...
Fotballen er kynisk. Deal with it.
Du anklager de fleste som debatterer her for å ikke kunne noe særlig om fotball, Gjerningsmannen.. Men hadde du kunnet litt selv og vært litt oppdatert på FFK, hadde du vel sett at den tiden med horrible kjøp/testing av spillere er over? Hvis du ser på hvilke spillere FFK har hentet det siste året: svenske Johan Sjöberg(riktig navn?), Kasey Wehrman, Ardian Gashi, Fernando Perreira Wallace, Abgar Barsom og Jan Tore Ophaug er velg gode kjøp, eller har jeg lite peiling her også?
Hvor mange her inne som mener at Tarik er middelmådig, vet jeg ikke.. Det er isåfall ytterst få, tipper jeg. At han ikke har prestert så bra som man hadde håpet i år, er en helt annen ting..
Og det har, så vidt jeg vet, aldri vært aktuelt å kjøpe fire "klassespisser"? FFK har nok tenkt på å kjøpe en "klassespiss", noe denne brasilianeren som gikk til Fiorentina var.. Og så skal de nok kvitte seg med et par spillere, som faktisk ikke er gode nok til å være en del av FFKs tropp.
If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-
Deal with it. Yeah! Det blir liksom så mye mer slagkraftig og treffende når det slenges på et engelsk, småtøft uttrykk. At fotballen er kynisk var akkurat det jeg lette etter. Nå er det ikke noe å diskutere mer. Vi kan jo ikke ha sånne diskusjoner her. Diskusjoner som går litt lenger enn neste venstreving. Det får være grenser for perspektiv og hva det skal være rom for.
kanogvetalt
Ble medlem: 01 jul 04
Lagt til: 26 jun 08, 11:38
Endret: 26 jun 08, 11:39
Endret av: kanogvetalt
Han har dog ett poeng. Spillere må ville at de skal bli solg. Ønsker de å heve lønnen sin ut kontraktsperioden så kan de det også. Spiilere som supportere "vil kvitte seg med" er neppe heter salgsobjekter av den grunn. Inngir vel ikke så mye selvtillit til å prestere heller.
Jeg har litt erfaring med salg, og vet at det første kriteriet er at man viser frem det man vil selge. Slik sett er vel ikke spillere som i beste fall er stuet bort på 2. laget de mest ettertraktede.
Det har vel ikke du Holters, for det vel gipset?
I så fall kan du bytte ut Tariks navn med Gardar.Leser du i det hele tatt hva jeg skriver? Du kan godt hevde at Gardar er bedre enn Tarik, men spillerne man ser på er spisstyper som vil erstatte Gardar i laget. Ergo et nivå eller tre opp fra Gardar og Tegstrøm. Tarik ville altså fått spille hvis Jefferson eller Betinho ble klar. Tarik er en annerledes type enn de to andre.
Tror du misforstod. Det jeg mente var at du kunne bytte ut Tariks navn med Gardar i mitt forrige innlegg. Mao om det skal en erstatter for Gardar inn, så må Gardar(eller noen andre, men hvem da?) ut.
FFK har 6 angrepsspillere i stallen, og det er nok.
Trulsen er en ung lokal spiller som bør få sjansen til å bevise mer. Jeg mener klubben bør ha ambisjom om å ha minimum 2 spillere fra eget jr lag i stallen i hver lagdel, om man har de riktige emnene. Er nok ikke ett hett salgsobjet.
Fofana er også et ungt talent som er under kontrakt(leieavtale?). Har hatt utfordringer langt utover det fotballmessige, og sliter med lite spilletid. Er vel heller ikke ett potensielt salgsobjekt. OL kan jo muligens endre dette.
West har heller ikke spilt mye i det siste. Har nok en ok lønn, og velger kanskje å gå kontrakten ut i FFK. Har ett navn og kan være innteressant for Moss eller Sarpsborg. Kan muligens være et salgsobjekt.
Tegstrøm har ikke vist allverden siden 2006 og kan være ett salgsobjekt om han ønsker det, og noen klubber vil ha ham.
Gardar kan være innteressant for andre TL klubber. Han har vist at han holder et bra TL nivå. Men, det er vel ingen som har vist innteresse for ham enda.
Tarik forsvinner nok i sommer eller til høsten.
Vedder en 1000 lapp, på at Tarik blir solgt i dette overgangsvinduet.
Gjerningsmannen
Ble medlem: 07 mai 05
Lagt til: 26 jun 08, 11:58
Endret: 26 jun 08, 12:00
Endret av: Gjerningsmannen
[quote=Lemmy]
Og det har, så vidt jeg vet, aldri vært aktuelt å kjøpe fire "klassespisser"? FFK har nok tenkt på å kjøpe en "klassespiss", noe denne brasilianeren som gikk til Fiorentina var.. Og så skal de nok kvitte seg med et par spillere, som faktisk ikke er gode nok til å være en del av FFKs tropp.
Jeg bare klassespissformulerer meg. Setter ting på klassespissen. Ikke noe annet.
Opprinnelig postet av Gjerningsmannen
Jeg bare klassespissformulerer meg. Setter ting på klassespissen. Ikke noe annet.
Hehe. Ja, daså..
If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-
Så lenge det ikke er "klassepissen" får det vel gå.
Det kan vel også virke frustrende for en trener når klubben går ut med slike høye målsetninger, også velger å ikke følge opp målsetningene i handling.
Så får en diskutere om det er dårlig kommunikasjonen blandt spillerinvest og klubbledelse så mye de vil, men for en en trener kan det være frustrende. Synes "Grønis" takler dette, som det meste, på en måte til etterfølgelse.
Håper likevel at han sier noen sanhetens ord på kammerset.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Morgan mente FFK kunne komme inn blandt topp 3 og dette ble det endel sterke reaksjoner på,nå er vi der så enten forsterker vi noe eller faller ned enn 3-4 plasser før sesongslutt slik det er budsjetert med i år
Du Paco, du Paco.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Opprinnelig postet av dracula
Det jeg skal frem til er at ingen trodde på noe i nærheten av denne plaseringen og nå skriker de plutselig om forsterkninger,la oss nå ikke bruke masse penger vi ikke harDu Paco, du Paco.
Har banken i ryggen
FFK-systemet håper å hente inn ny kapital fra starten av september. I mellomtiden kan det bli anstrengt.
http://f-b.no/article/20080417/SPORTEN04/497156994
Kan vi håpe på noen penger på forskudd?
Hvorfor i alle dager skal vi bruke penger vi ikke har nå ? Hadde vi byttet plass med Kamma, kunne jeg vært enig, men vi har en stall som presterer på ett bra nivå i tippeligan. Her inne virker folk nesten misfornøyde...
Skjerpings gutta, husk hvor langt vi har kommet på kort tid. Vi må ha litt is i magen og skynde oss sakte.
Tror de gutta som får tillit på mandag vil gå ut og nedkjempe Enga!
Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009
Opprinnelig postet av Frode
Hvorfor i alle dager skal vi bruke penger vi ikke har nå ? Hadde vi byttet plass med Kamma, kunne jeg vært enig, men vi har en stall som presterer på ett bra nivå i tippeligan. Her inne virker folk nesten misfornøyde...
Skjerpings gutta, husk hvor langt vi har kommet på kort tid. Vi må ha litt is i magen og skynde oss sakte.
Tror de gutta som får tillit på mandag vil gå ut og nedkjempe Enga!
Mener du virkelig vi har en stall som er bra, de første i 11 er kanskje ok, men bak de er det ikke mye å skryte av, det beviser vel hvordan de gjør det på 2.laget, kan vel ikke akkurat si at de presterer? Vi trenger konkurranse om plassene.
Enig at vi har kommet et stykke på vei, men vil at vi skal være der og derfor ønsker jeg et par forsterkninger, som kan bidra til at vi blir der, tviler på at vi blir der, men stallen vi har nå, flere spillere har fått såpass mange gule kort, at de snart må stå annhver kamp og de som skal erstatte dem, holder ikke mål. I hvertfall ikke spissene og forsvaret.
Tippeligaen er så jevn, med to, tre tap, ligger vi brått på midten og kanskje må se nedover og ikke opp på tabellen, derfor er det bedre å være føre vare, i forhold til spilleforsterkninger.
kanogvetalt
Ble medlem: 01 jul 04
Lagt til: 27 jun 08, 09:04
Endret: 27 jun 08, 11:48
Endret av: Rey
Opprinnelig postet av Patrioten
Mener du virkelig vi har en stall som er bra, de første i 11 er kanskje ok, men bak de er det ikke mye å skryte av, det beviser vel hvordan de gjør det på 2.laget, kan vel ikke akkurat si at de presterer? Vi trenger konkurranse om plassene.
Uenig i at benken er for dårlig. På spissplass så er Tegstrøm en av de beste reservespissene i TL. Fofana virker også som om han er på gang. På midtbanen er det kanskje svakest, men Elvestad, Thommasen og Kouadio er ikke mye dårligere alternativer enn det andre TL lag har. I forsvaret har vi PAC, Shabani og Mehmeti som fremstår som gode alternativer. Keeper plassen er ikke så sterkt besatt så lenge Bråthen er skadet.
Kan du si hvilke TL lag som har mye bedre benk?
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914