Husk meg
Brukernavn
Passord

Våroppsummering - overraskelser/positivt & skuffelser/negativt!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 11 jun 08, 13:52

For å ta det positive først er Staw årets komet på keeperplass i TL, reddet utallig med FFK poeng allerede! Vi har nå en keeper på et høyere nivå enn hva rami leverte i to ses, det sier sitt! Wallace Peireira er noe så sjeldent som en solid offensiv vback, et godt kjøp. Han slet litt i starten men kurven peker kun oppover nå. Faktisk relativt uvanlig at sør amerikanske spillere slår til så umiddelbart, bra jobb av FFK! Ellers føler jeg at forsvaret er vår sterkeste lagdel til nå, gerrbrand, raio, pac og ophaug har alle spilt solid. Og 2plass på tabellen må være en overraskelse, deriblant sjokkseierne på lerkendal og alfheim. Grønis sin fremteden i pressen og generelt er enestående, en meget bra frontfigur for Fredrikstad Fotballklubb. Tariks briljante spill (sett bort fra de siste 3runder) særs positivt - resulterte i landslagsdebut og mål for Norge! Stadion fylles opp igjen kamp etter kamp, noe dårlig første par runder, men da spilte vi også mot "uinterressant" motstand.

Underlig for meg blir det da at det negative blir mer enn det positive! Poenget er at man hele tiden må strebe etter å bli bedre, ergo vil det ALLTID være ting å rette på eller gjøre annerledes. Braathen skadet, martinsen skadet, synd. SPISSENE våre skuffer enormt i vårsesongen! Gardar leverer altfor ustabilt, men OK til slutt. Tegstrøm forferdelig svak - virkelig en stor skuffelse. Fofana ikke spilt et eneste minutt, samme med west! Etter sesongen håper jeg trulsen er spilleren som nevnes på overraskelses delen. Ellers er for meg den kanskje aller største skuffelsen barsom. Leverte knallsolid i så og si samtlige treningskamper - her har vi gjort en scoop sang vi supportere samtstemt her inne. 2 røde kort og 9kamper senere er jeg i tvil. Hatt noen horrible kamper, men nekter uansett å gi opp spilleren, han har kvalitet! Kvisviks sutring er jeg mektig lei, sendes snarest til sparta/moss. Gashi og wehrmann har gjort jobben, men vi kan kreve enda litt mere fra de to. Når det er sagt, FFK er et Høstlag!! Dette kan bli stas! Ramberg skuffer videre etter en flott start før skaden, FFK trenger sårt vinger og ny spiss. Koadiou så der, opp og ned.Alt jeg har glemt må dere andre fylle på medWink

Konklusjon: Vårens store overraskelse er Lasse Staw, Vårens store skuffelse er Agbar Barsom. 

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008

MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05

Lagt til: 11 jun 08, 14:30
Opprinnelig postet av bateman

Vårens store overraskelse er Lasse Staw, Vårens store skuffelse er Agbar Barsom. 

Helt enig. Synes Staw har vår beste spiller så langt. Hadde forventet mer av Barsom, men kanskje det kommer etter oppholdet.

Tarik på landslaget!

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 11 jun 08, 15:04
Endret: 11 jun 08, 15:15
Endret av: Holters

Lasse Staw har vært dønn solid, men noen stor overraskelse vet jeg ikke helt om det er. Han har lenge vært et enormt keepertalent og Shaaban følte jeg hele tiden var fryktelig oppskrytt (noe jeg også gav uttrykk for her inne). Utrolig moro at Staw kanskje har stått frem som den mest stabile spilleren i årets sesong. Landslaget neste? Wink

Wehrman, Piiroja (og etter hvert Gerrbrand) har alle også fremstått som de nøkkelspillerne vi forventer at de skal være. Wallace Pereira fortjener også hederlig omtale. Bare 21 år gammel (tenk om han var norsk, da hadde folk allerede snakket om en lysende landslagskarriere). Flott pasningsfot, meget offensiv, løpssterk og blir bare bedre og bedre for hver kamp som går. Spent på fortsettelsen.

Årets positive overraskelse

At vi ligger på sølvplass etter vårsesongen. Vi blir ikke lenger overkjørt på bortebane, forvarsspillet er solid, laget er bedre trent, og den kollektive arbeidsmoralen er mye bedre enn tidligere. Stor fremgang på dette området.

Årets skuffelse

Definitivt Abgar Barsom. Han imponerte stort i treningskampene, og da så han ut til å være en av våre definitivt beste spillere, men det har vi sett lite til i serien. Fryktelig skuffet over Barsom, men det må kanskje settes på kontoen for skyhøye forventninger.

Jeg kunne nok også ha sagt at årets skuffelse er angrepsspillet. Kantene, spesielt høyre, og spissene våre virker ikke å holde det nødvendige nivået, selv om vi alle vet at Tarik kan. Det er her forsterkninger bør komme i sommer.

Miniskuffelsene:

Tegström. Kommentarer er vel overflødige? 3,5 millioner kroner for en benkesliter med en arbeidsmoral som ville fått enhver uakklimatisert afrikansk spiss til å se ut som Dirk Kuyt. Men hadde vi egentlig forventinger om noe mer før årets sesong?

Tarik. Jeg trodde han skulle ta et ytterligere steg i år mot å bli en enda bedre og mer stabil spiller. Det føler jeg ikke at han har gjort foreløpig, selv om han nådde en ny milepæl ved å endelig debutere på landslaget, noe han gjorde med bravur. Talentet er ubestridt. Nå er det på tide å briljere i Tippeligaen.

Gashi. Underpresterte i begynnelsen av årets sesong. Jeg synes han har vist tegn på formstigning de siste 2-3 kampene, men jeg forventer mer enn det han har vist hittil i år. Må også lære seg å se etter pasningsalternativer. Han er god i "vepserollen", men må bli bedre til å vinkle spillet og gjør andre gode. Kan også med fordel komme på flere dype løp, slik han gjorde på det nydelige målet mot Tromsø.

Har du lest forumets retningslinjer?

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 11 jun 08, 16:45

Syns Holters oppsummerer det hele på en fin måte. Spesielt det med Abgar Barsom må jeg si meg meget enig i. For meg virket dette som et av årets kjøp før sesongen! Etter et par treningskamper ble han genierklært av de fleste FFK-fans, mens Nils Johan Semb mente han kunne svinge for mye i prestasjonene. Jeg, og mange andre, fnøs av dette- men det viser seg nå å være rett. Men jeg har faktisk trua på at en så flott person som Abgar Barsom kommer til å snu dette, jeg tror vi kommer til å få se mange gode kamper etter ferien!

Men en positiv overraskelse jeg vil legge til, som vi forsåvidt så konturene av allerede for et år siden, er at FFK har hevet seg betraktelig på overgangsmarkedet. Wallace Perreira står som et prakteksempel på det. Ikke det at han har vært så fantastisk god, men tenk hvor mye billigere han var enn hvis vi måtte kjøpt en skandinavisk back! Han holder et bra nivå etterhvert nå. Det er imponerende at vi, som for et par år siden kjøpte spillere som Stadheim, Multaharju og Vuorinen, nå klarer å hente en bra venstreback fra Moldova!

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 11 jun 08, 18:00
jepp, hvordan ffk sonderer overgangsmarkedet bør nevnes, klare forbedringer her - vi bedrev jo lenge scouting nivå som hang igjen fra breddefotballens dager, slikt tar vist tid å endre ved rask klatring i ligasystemet...vi trenger minst 1ving og 1spiss i neste vindu. kvisvik, ramberg, tegstrøm og west holder ikke mål. fofana trodde man skulle ta et steg videre, men den gang ei, koadiou pja...for min del kan man gjerne kanselere leieavtalen med charlton som strekker seg ut 2009 så kan vi heller satse på våre egne unge talenter som trulsen, thomassen og elvestad, og faktisk få noen penger tilbake for det også ved fremtidige salg og videresalg. videre sparte lønnskostnader og bokostnader som ivory boys står for. 

Fredrikstad tar medalje i TL 2008

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914