Husk meg
Brukernavn
Passord

Referat av Trømsø - FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03

Lagt til: 09 jun 08, 09:12
Hei. jan-helge.hansen@ffksupporter.net

Når jeg leser referatet ditt på supporter.net lurer jeg på om du
egentlig er TIL supporter. Makan til negativitet!
Her vinner vi kampen 1-0 og vi vinner på Alfheim for første gang. Gutta sloss til seg 3 poeng og spiller de siste 18 min med ti mann og du sier det er ufortjent??!

Fokuset ditt er, jeg siterer: La oss håpe at sommerpausen gir spillerne
tilbake energien som kreves for å vinne kampene som kommer til høsten. For
de siste kampers prestasjoner holder ikke mål skal man beholde
medaljeplass i Tippeligaen.

Vær litt entusiastisk og skryt av gutta som tok sin 2 borteseier for året,
og at de endelig slo TIL!

mvh

topscorer

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 09 jun 08, 09:50
Syns også det er latterlig å skrive sånt på en supporterside når guttæne kjempet og slet såpass så de knapt orket å juble eller gå av banen etter kamp...

Men det jo bra noen holder de nede på jorda da, det trenger de nok hjelp med

Burde skamme seg ;)

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 09 jun 08, 09:52
Er vel lov å være ærlig. Ja FFK vant, all ros til gutta. Men for å si det på en pen måte så vant de på en dårlig dag for å si det pent. Hvis ikke gutta skjerper seg litt og fortsetter som i går er det ikke langt ned til en bunn plasering.

Selv om vi vant og ligger på 2. plass er det viktig å ha litt bakkekontakt og faktisk innrømme at vi har mye å jobbe med i sommer, men vi vet jo at de har spilt bra og ikke er mye som skal til før vi er tilbake så håper på en sykt god høst.

Gullet kommer tilbake til Norge etter 12 måneder utenlands og havner nok i Fredrikstad

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04

Lagt til: 09 jun 08, 10:09
Endret: 09 jun 08, 10:11
Opprinnelig postet av Topscorer

Som sagt, "de siste kampers prestasjoner". Dette viser altså til mer enn TIL-kampen, og de som synes FFK har vært gode nok for medaljekamp de siste tre ligakampene har litt for tykke glass i supporter-brillene.

Jeg gjengir det som jeg ser det, og det var et ran å ta tre poeng i Tromsø denne gangen.

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 09 jun 08, 13:02
Endret: 09 jun 08, 13:35

Opprinnelig postet av Planken
Jeg gjengir det som jeg ser det, og det var et ran å ta tre poeng i Tromsø denne gangen.

Dette er rett og slett kunnskapsløst etter min mening. Har du sett TIL tidligere denne sesongen?

TIL hadde sluppet inn ett mål hjemme denne sesongen på syv målsjanser i mot(syv målsjanser imot på 4 kamper gir ett snitt på under 2 pr kamp!). De hadde kun scoret fire mål hjemme på 4 kamper og 17 målsjanser. De har møtt VIF, Viking, Brann og Lyn hjemme før FFK.

FFK har scoret fem mål på fem bortekamper. FFK hadde ett snitt på 5 målsjanser pr bortekamp før denne.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 09 jun 08, 13:08
Endret: 09 jun 08, 13:35
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Dette er rett og slett kunnskapsløst etter min mening. Har du sett TIL tidligere denne sesongen?

TIL hadde sluppet inn ett mål hjemme denne sesongen på syv målsjanser i mot(syv målsjanser imot på 4 kamper gir ett snitt på under 2 pr kamp!). De hadde kun scoret fire mål hjemme på 4 kamper og 17 målsjanser. De har møtt VIF, Viking, Brann og Lyn hjemme før FFK.

FFK har scoret fem mål på fem bortekamper. FFK hadde ett snitt på 5 målsjanser pr bortekamp før denne.

uansett hvor lite eller mye mål TIL har sluppet inn eller putta så ble faktisk FFK til tider rundspilt av TIL. Vi var ekstremt heldige som tok 3 poeng, men det skal jo også sies at det er typisk topplag og ha slik flaks og vinne på dårlige dager. Tar det som et godt tegn jeg at vi fikk 3 poeng selv etter å ha blitt overkjørt til tider

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03

Lagt til: 09 jun 08, 13:10

En som skriver referat på en supporterside bør la det skinne i gjennom at man faktisk støtter laget. I dette tilfelle kunne referatet ditt stått på TIL sin hjemmeside skrevet av en med TIL farger i sjela.

Selv om gutta ikke hadde "100" målsjanser så var det en heroisk innsats som bør belønnes av folk med FFK sjel.  Ditt svar viser en kynisme og et fotballsyn som ikke jeg støtter. Det holder liksom ikke å vinne borte lenger. Laget må gjøre det med stil og helst med flere  +mål.

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06

Lagt til: 09 jun 08, 13:34
Vi vant på en ræva dag der ingenting stemte og veldig slett innsats  fra flere av spillerne  men utrolig nok så fikk vi ufortjent med 3 poeng.Hadde det blitt tap så hadde FFK blitt slaktet her inne på forumet.Spiller vi slik fremover så blir det langt ner på tabellen så håper de bruker ferien riktig

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04

Lagt til: 09 jun 08, 13:41

"La oss håpe at sommerpausen gir spillerne tilbake energien som kreves for å vinne kampene som kommer til høsten. For de siste kampers prestasjoner holder ikke mål skal man beholde medaljeplass i Tippeligaen."

Har FFK vist mangel på energi i de siste kampene???

Vi kan godt diskutere marginer, taktikk og spillestil men jeg har sett få lag i Tippeligaen som holder et større defensivt tempo og jobber hardere enn FFK gjennom 90 minutter!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 09 jun 08, 15:30

Opprinnelig postet av mysthical

uansett hvor lite eller mye mål TIL har sluppet inn eller putta så ble faktisk FFK til tider rundspilt av TIL. Vi var ekstremt heldige som tok 3 poeng, men det skal jo også sies at det er typisk topplag og ha slik flaks og vinne på dårlige dager. Tar det som et godt tegn jeg at vi fikk 3 poeng selv etter å ha blitt overkjørt til tider

Rundspilt og overkjørt? Tromsø skapte 4 målsjanser og ingen mål på hjemmebane. Og det mot ett "dårlig bortelag" som spilte nesten halve annen omgang med 10 mann. 

Jeg mener FFK viste seg som det klart beste laget, og vant fullt fortjent. Det handler om å score først, og holde inn. Det klarte FFK, og Tromsø var ikke i nærheten av å hindre dem.

Når jeg leste referat fra cup kampen var de også veldig kritiske til tross for at FFK hadde full kontroll hele veien. Pipa fikk en litt annen lyd da cup bombene smalt de påfølgende dagene.

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04

Lagt til: 09 jun 08, 15:51
En som skriver referat på en supporterside bør la det skinne i gjennom at man faktisk støtter laget.

Det er jeg rett og slett uenig i, og jeg tror det er delte meninger om nettopp det der. Jeg tar gjerne innleggene i denne tråden som konstruktiv kritikk, men uansett hvilken måte man skriver på vil alltid noen være uenige.

Jeg skriver det som jeg oppfatter det, og det vil jeg fortsette med. Hvis jeg ville skrive for å bli populær, skulle jeg kanskje rost Tarik opp i skyene for hans prestasjoner de siste ukene også da, men det ville jo vært ren løgn...

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til: 09 jun 08, 15:57

Det er mulig å spille ræva og allikevel vinne. Noen ganger fordi det andre laget er enda mer ræva, andre ganger pga. flaks. Det er fullt mulig å vinne fotballkamper uten å være det beste laget. Og det har vel i grunn skjedd med FFK to ganger i løpet av den siste uka.

For the record: Jeg støtter Planken fullt og helt i å kalle en spade for en spade og "tre griseheldige poeng" for nettopp det.

Svensk magi!

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 09 jun 08, 16:41
Endret: 09 jun 08, 16:42

Hva i all verden var poenget her egentlig? Han hevder at det var ran å ta tre poeng mot Tromsø, og du mener det er kunnskapsløst og trekker frem alle de andre kampene TIL har spilt hjemme og FFK borte i år? Du må jo se på selve kampen, ikke hva som har skjedd tidligere i sesongen?

Jeg mener FFK viste seg som det klart beste laget, og vant fullt fortjent. Det handler om å score først, og holde inn. Det klarte FFK, og Tromsø var ikke i nærheten av å hindre dem.

Nå begynner jeg å lure på hvem som er kunnskapsløs her. Jeg så kun høydepunktene rikitgnok, men det var i hvert fall ved to anledninger hvor FFK kan takke Fru Fortuna og alle andre for at Tromsø ikke scoret. Og du skriver at de ikke engang var i nærheten? FFK hadde overhodet ikke full kontroll hele veien - det kunne fort ha blitt scoret på et og to TIL-mål mot slutten der.

Vi spilte litt som Stabæk gjorde mot oss forrige gang, men vi slapp TIL litt for mye til i kampen. Heroisk innsats og marginene var med oss, derfor vant vi.

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03

Lagt til: 09 jun 08, 16:50

Jeg mener FFK viste seg som det klart beste laget, og vant fullt fortjent.

Jeg pleier, såvidt jeg kan huske, sjelden å være enig med deg om noe som helst. Så uenige som vi er nå har vi kanskje aldri vært...

Skulle ikke forundre meg om du er helt alene i hele landet om å mene det der.

kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03

Lagt til: 09 jun 08, 17:10

Som sagt, "de siste kampers prestasjoner". Dette viser altså til mer enn TIL-kampen, og de som synes FFK har vært gode nok for medaljekamp de siste tre ligakampene har litt for tykke glass i supporter-brillene.

Jeg ble også svært overrasket over vinklingen på supporternett. Hvor mange ganger har vi ikke sett hodeløst spill på bortebane, med tap som reslutat? Mange trekker fram Brann-kampen som årets beste borteprestasjon, men vi slapp faktisk inn 3 mål og tapte. Mot TIL scorer vi når muligheten byr seg, og spiller gjerrig og kynisk inn og sikrer tre poeng, til tross for 10 mann halve 2. omg.. Det er faktisk slik lag som ligger i toppen av ligaen opptrer og tar poeng, det seg være i Norge eller ellers i fotballverden. Fotballen består av langt flere hverdager enn festdager. Så kan du gjerne legge vekt på Tromsøpress og flere målsjanser, men det er måla som teller. Hva skal vi da si om Stabæk-kampen? At vi tapte ufortjent fordi vi hadde ballen, spillet og presset i store deler av kampen? Tromsøkampen var en sterk prestasjon, vi er p.t. Norges nest beste lag. God sommer!

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 09 jun 08, 19:58

Jeg så ikke kampen, men slik jeg hørte via Radio Fredrikstad og etter hva jeg så av sjanser, så er det ingen tvil om at FFK faktisk var heldige. Så kan man snakke om flaks og uflaks, og der vil alltid meningene være delte. Enkelte mener et stolpetreff(som går ut) er uflaks, andre mener det er udyktighet. Uansett, sånt jevner seg ut over sesongen! Vi hadde flaks mot Tromsø, men på en annen måte hadde vi uflaks mot Bergen, med en scoring som burde vært annulert og to store sjanser(Tarik og Ramberg).

Har ikke lest referatet hele saken dreier seg om, men har forstått at det var negativt vinklet. En supporterside skal vel ikke være naive i sine referater/omtaler, men man kunne jo valgt å vinkle det på en annen måte.. For det var kanskje flaks på en måte, men på en annen måte klarte vi jo faktisk å holde nullen i en av de, etter min mening, vanskligste bortekampene så langt i år.

Så jeg mener det kunne vært mest fokus på at vi faktisk vinner bortekamper, at vi spiller lenge uten vår hærfører Piiroja og at vi får en spiller utvist, som gir en mann mindre og en psykisk knekk for de 10 som fortsetter kampen. Faktisk syns jeg det står respekt av å slå Tromsø på Alfheim, selvom de ikke har spilt så bra i år. Faktisk forventet jeg at bortekampene mot Brann, Tromsø, RBK og Viking kom til å bli de tøffeste- nå står vi med 6 poeng og en meget god kamp på 3 av de kampene..

Stå på, FFK!

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til: 09 jun 08, 20:02
Endret: 09 jun 08, 20:04
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av mysthical

Rundspilt og overkjørt? Tromsø skapte 4 målsjanser og ingen mål på hjemmebane. Og det mot ett "dårlig bortelag" som spilte nesten halve annen omgang med 10 mann. 

Når jeg leste referat fra cup kampen var de også veldig kritiske til tross for at FFK hadde full kontroll hele veien. Pipa fikk en litt annen lyd da cup bombene smalt de påfølgende dagene.

Det der er jeg veldig enig i. Tromsø så aldri veldig farlige ut foran FFK sitt mål selv om de fikk lov til å være der ganske ofte. Innsatsen til spillerne er veldig god. Det er veldig få lag som har mye å stille opp med mot Tromsø på Alfheim annet enn kontringer. Å ta denne kampen som et faresignal om at de heller burde vært i andre halvdelen av tabellen er så til de grader svartmalende, negativt og for ikke å si uintelligent. Det virker vel heller som om det er dere som har et helt unyansert syn på hvordan FFK skal prestere, vi er ikke Real Madrid eller Barcelona. Jeg er meget fornøyd med gårsdagens kamp. Noe jeg også hadde vært med uavgjort.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 09 jun 08, 22:14

Opprinnelig postet av FFK1903

Nå begynner jeg å lure på hvem som er kunnskapsløs her. Jeg så kun høydepunktene rikitgnok, men det var i hvert fall ved to anledninger hvor FFK kan takke Fru Fortuna og alle andre for at Tromsø ikke scoret. Og du skriver at de ikke engang var i nærheten? FFK hadde overhodet ikke full kontroll hele veien - det kunne fort ha blitt scoret på et og to TIL-mål mot slutten der.

.

Da er det ikke rart du er kunnskapsløs.
Du lurer på hvorfor jeg trekker frem hvordan Tromsø har fremstått så langt denne sesongen som om det skulle være uvesentligheter. Du mener at det kun handler om en kamp. En kamp du ikke har sett!!!!!!!!!! Fantastisk spør du meg. Du har ikke sett Tromsø tidligere denne sesongen, og så ikke kampen mot FFK, men er likefullt ekspert på kampen på Alfheim!

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 09 jun 08, 22:28

Liten tvil om at FFk hadde litt flaks i denne kampen. Men det er lov å ha flaks, akkurat som det er lov å ha en god keeper. Noe FFK hadde. I mine øyne var Staw banens klart beste, og den som skal ha mest av æren for at vi vant kampen.

At Tromsø ikke klarte å holde nullen, og ikke klarte å score, sier også en del om dem. De dominerte det meste av spillet, slik det var forventet at de skulle gjøre hjemme. Men de var ganske enkelt ikke gode nok til å vinne.

På en måte synes jeg det er veldig sjarmernde at når FFK vinner på en heldig dag så står flertallet av egen fans litt beskjemt og vil liksom ikke helt feire laget sitt.
Men jeg har også sett FFK tape (eller spille uavgjort) på dager hvor de rød/hvite var banens klart beste lag. Når man likevel må leve med at slikt skjer, så har jeg ingen problemer med å leve med at flaks og marginer i blant går FFKs vei også. I det store og hele er begge deler fair nok.

Det som beymrer meg mest med FFK om dagen er at laget har ikke egentlig vært gode siden de vant 5-0 på 16. mai. La gå med én middels kamp for å komme ned på jorda igjen, men så må man være tibake. Dette har tatt lang tid. Så veldig skal man ikke ta av fordi man er litt heldige og vinner 5-0. På dette punktet håper jeg å se forbedringer i fremtiden. La heller spillerne om nødvendig få drekka seg fulle etter en slik kamp, og kjør dem hardt på trening i bakrus dagen etter. Da er storseieren snart glemt. 

Uansett, i fotball er det resultatene som teller. FFK klarte endelig å vinne borte mot Tromsø, og tar sommerferie på annenplass på tabellen. Det er bare å gni seg i øynene og klype seg i armen. Dette er ikke tilfeldig. FFK er gode i år, og det er all grunn til å se fram mot en spennende høst. Men det er ingen grunn til å ta noe som helst på forskudd.  

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 09 jun 08, 22:41

Skjønner ikke hvordan det går an fortsat tjeg å fokusere så negativt etter en sterk trepoenger, ikke ett ord om heroisk innsats og en moral vi ikke er bortskjemte med på bortebane, sånt blir oversett og det fokuseres negativt og toppen er at gutta ikke fortjente disse poenga...

Sinnsykt.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914