Husk meg
Brukernavn
Passord

Tarik: - Jeg er for dyr!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 30 mai 08, 09:16
Endret: 30 mai 08, 09:18
– Jeg vil at klubben skal få noe for meg. De har utviklet meg, både på juniorlaget og på A-laget. Men summen det snakkes om, synes jeg er for høy, sier Elyounoussi til VG.

– Jeg er klar for å ta steget videre, men det beste ville være om de slipper meg etter sesongen. Først har jeg lyst til å vinne noe med dette laget, sier Elyounoussi.

Tarik vil altså videre enten i sommer eller etter sesongen, og går derfor tilbake på følgende uttalelse:

– Jeg har kontrakt i FFK i tre år, og har tenkt til å bli her ut tiden!

Jeg må innrømme at jeg fryktelig spent på hvor mye FFK får for Tarik Elyounoussi. Summene det snakker om virker helt surrealistiske for meg, men samtidig har de blitt mer realistiske etter Tariks landslagsdebut og landslagsscoring. Slikt hjelper på markedsverdien. Nå gjenstår det bare at Tarik herjer i serien fremover.

Dersom Tarik skulle bli solgt for 40 millioner kroner, så må vel det være ett av de dyreste salgene fra Norge noensinne?

Edit: Spillerprofilen til Tarik Elyounoussi er forresten oppdatert.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04

Lagt til: 30 mai 08, 09:22
Endret: 30 mai 08, 09:24

Opprinnelig postet av Holters
– Jeg vil at klubben skal få noe for meg. De har utviklet meg, både på juniorlaget og på A-laget. Men summen det snakkes om, synes jeg er for høy, sier Elyounoussi til VG.

– Jeg er klar for å ta steget videre, men det beste ville være om de slipper meg etter sesongen. Først har jeg lyst til å vinne noe med dette laget, sier Elyounoussi.

Tarik vil altså videre enten i sommer eller etter sesongen, og går derfor tilbake på følgende uttalelse:

– Jeg har kontrakt i FFK i tre år, og har tenkt til å bli her ut tiden!

Jeg må innrømme at jeg fryktelig spent på hvor mye FFK får for Tarik Elyounoussi. Summene det snakker om virker helt surrealistiske for meg, men samtidig har de blitt mer realistiske etter Tariks landslagsdebut og landslagsscoring. Slikt hjelper på markedsverdien. Nå gjenstår det bare at Tarik herjer i serien fremover.

Dersom Tarik skulle bli solgt for 40 millioner kroner, så må vel det være ett av de dyreste salgene fra Norge noensinne?

Edit: Spillerprofilen til Tarik Elyounoussi er forresten oppdatert.

Der kom det!

Carew og Mikel var som kjent dyrere. Edu gikk for 40mill. Hvor mye gikk Vegard Heggem for? Var det 50 mill? Gamsten gilk vel for 35 mill? Iversen husker jeg ikke.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 30 mai 08, 09:33
Endret: 30 mai 08, 09:49
Tenkte mest på salg av en norsk spiller fra Norge.

Scharner, Edu, osv var vel alle rundt denne summen, men av nordmen er det vel bare Carew som er dyrere? Muligens Flo?

- Carew 75 mill
- Gamst 30 mill (1,5 millioner pund, stiger til 2,5 millioner punder etter X kamper)
- Nordtveit 24 mill (totalramme)
- Solskjær 15 mill?
- Flo 3,7 mill

Flo gikk fra Chelsea til Rangers for sinnssyke 161 millioner...

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 30 mai 08, 09:46

Vel, jeg tror at FFK har satt den prisen for å "avskrekke" andre klubben som er interesert i ham for å få beholt ham ut sesongen, men får han flere innhopp/starter på a-landslaget og gjør det bra der, ser jeg ikke noen grunn til at vi ikke skal kunne få det (elller mer) for ham når han en gang blir solgt..

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05

Lagt til: 30 mai 08, 14:06
Endret: 30 mai 08, 14:06
Definitivt høye priser ja.

Forøvrig skal klubber i England være interessert i Anthony Annan, til en pris som ryktes å ligge rundt 30 millioner kroner.

Er Tarik verdt mer enn Annan eller ikke?

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 30 mai 08, 16:15

Hvis han mener han ikke er verdt 40 mill, så er han heller ikke klar for de store ligaene eller en storklubb i utlandet.

Marcus Berg (21 år i fjor) scoret 14 og la 3 assist på 17 kamper i Allsvenskan før han ble solgt på sensommeren til Nederland ...var det for  40-50 mill. tro? Var det ikke Gronningen som punget ut?

Tarik har 4 mål og 4 assist på 8 kamper.

Tarik er kanskje på vei mot å bli en 40-50 mill. mann., men summen ligger nok litt under så langt 

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 30 mai 08, 16:34
Endret: 30 mai 08, 16:38
Marcus Berg ble solgt for 2,5 millioner pund (i underkant av 25 MNOK med dagens kurs), ifølge engelsk wikipedia. Andre steder står det at de fikk 38 millioner svenske kroner (31 MNOK med dagens kurs), pluss 15% ved videresalg.

Berg er altså en 30 millionersmann, og ingen 40-50 millionersmann.

Berg er for øvrig født i `86 (Tarik er født i `88), men Berg ble solgt da han var 20 år, slik Tarik er.

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 30 mai 08, 16:40
Men var ikke pundet en del sterekere når han ble solgt?

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 30 mai 08, 18:22
Opprinnelig postet av Erikk

Dersom pundet var så sterkt som tolv, så er det fortsatt bare 30 millioner norske kroner (2,5 m£ x 12).

(13 tilsvarer 32,5 mNOK, osv).

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 30 mai 08, 18:55
Ja enig ca 30 mill er vel prsien som høres mest riktig ut.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 30 mai 08, 19:58

Opprinnelig postet av Erikk

Dersom pundet var så sterkt som tolv, så er det fortsatt bare 30 millioner norske kroner (2,5 m£ x 12).

(13 tilsvarer 32,5 mNOK, osv).

Jeg tror det ble antydet en sum på 40 mill. SEK den gangen og da blir det vel ca 34 mill

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914