FFK college.
Leser på teksttv at Inga Klevås som er en mor til en kommende ungdomskoleelev i Fredrikstad klager på FFK college. Hun mener at dette skaper en ulikhet for elevene at noen forskjellsbehandles. Stakkars unge som har en slik hønemor. Det er ikke lett å skape moe i denne byen når vi har mennesker som Inga. Det er bedre at ingen får noe enn at noen skal kunne utvikle talentet sitt " på bekostning av andre". Sannsynligvis så er vel guttungen interessert i helt andre ting enn idrett.
Hva mener folk om dette? Skal janteloven fortsatt få råde?
---------------------------
9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!
Typisk SV-holdning.
De flinke skal ikke stikke seg ut og taperene skal hjelpes opp slik at alle blir like.
Alle har noe de er god i. Det bør dyrkes sier nå jeg.
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!
Opprinnelig postet av benksliter`n
Typisk SV-holdning.
er vel så mye en AP-holdning. Likhetsskolen har jo ødelagt det norske skolevesenet.
Svensk magi!
Opprinnelig postet av Magnum
Det er nok av sånn "sosialistene har skyld i alt"-tullprek i kommentarfeltene og debattene på nettavisene.
Tullprek?
Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
Opprinnelig postet av HotDream
De har vel skylden for at Tarik, Lasse Staw og Trulsen er så gode som de er.Selfølgelig er det tullprek å gi APOpprinnelig postet av Magnum
Det er nok av sånn "sosialistene har skyld i alt"-tullprek i kommentarfeltene og debattene på nettavisene.Tullprek?
og Sv skylden for alt. De virkelige talentene kommer fram uansett. Selv her i Fredrikstad med Frp ordfører.
Opprinnelig postet av Bob Page
Kan ikke se at det drives noen forskjellsbehanding i denne saken i det hele tatt. Alle elvene får jo den undervisninga de har krav på etter loven...
Men alle får ikke alt ekstra, vettu! Sukk... Selvsagt vil de som ikke er med på FFK College være misunnelige og skulle ønske de kunne være med... Jeg var ikke god nok til å være med på alt jeg ville heller - synes fortsatt det var kiipt, men mamma gikk ikke akkurat i avisa med det. ;)
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Jeg forstår forsåvidt skepsisen ang. FFK-college. At skoler som Kvernhuset, Cicignon og Gressvik ungdomsskole(med flere) som har mange talentfulle ungdommer, kan virke urettferdig for de det angår.
Av de 7 som ble tatt ut til kretslaget fra bylaget i årgang 1994 var hele 6 gutter med på colleget. Trenerne får sett mye mer av spillerne utenom bylaget, og kan da danne seg et godt bilde. Selvom mange av disse guttene er gode, kan det godt hende at en fra feks. Gressvik eller Kvernhuset hadde kommet med på kretslaget hvis trenerne hadde fått sett like mye av disse guttene..
Men ellers er FFK-college et kjempetilbud for de elevene som er med. For det første får man ekstra treninger av meget gode trenere, man får kunnskap om kosthold, skolearbeid, restitusjon og skadeforebygging og byprosjekttrenerne får sett mye av en.
Dumt for de som ikke får være med, men et kjempetilbud for de som er så heldige å få være med!
If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Bob Page
Kan ikke se at det drives noen forskjellsbehanding i denne saken i det hele tatt. Alle elvene får jo den undervisninga de har krav på etter loven...Men alle får ikke alt ekstra, vettu! Sukk... Selvsagt vil de som ikke er med på FFK College være misunnelige og skulle ønske de kunne være med... Jeg var ikke god nok til å være med på alt jeg ville heller - synes fortsatt det var kiipt, men mamma gikk ikke akkurat i avisa med det. ;)
Nettopp. Alle kan ikke få alt extra. Er man ikke god nok så er man ikke god nok... Da jeg spilte volleyball, ble jeg aldri god nok til å komme med på 1. laget til Skjeberg VBK. Fikk ikke foreldra mine til å gå til avisa med det heller....
Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
Jeg ser ikke noe galt i at man legger forholdene til rette for de som er gode i noe får en ekstra mulighet til å utvikle seg. Slik holdning som denne moren viser gir litt grøss nedover ryggen, "Alle skal være like og ha samme muligheter, det sier SV!"
Nå er det jo en gang slik, (for å bruke et politikerutrykk), at talent er ujevnt fordelt, at fotballtalenter, og de som ønsker å satse på fotball og andre idretter har en mulighet som FFK-college er jo glimrende. Det er skremmende er at de som er skoleflinke i f.eks. realfag IKKE skal ha mulighet til å utvikle sine evner, grunnet "likhetskolen". Dette er betenkelig.
Foreldre bør motivere barna sine til å være med på, og å utvikle det de er gode på, og samtidig la de få en naturlig forståelse i at alle ikke kan være like gode i alt. Det er noe som heter "bra nok", og selv om den håpefulle kommer hjem med ikke topp karakterer, gi gutten/jenta en forståelse av at han/hun strekker til.
A gå til avisa for at min unge ikke kommer med i den eller den elitegruppa, det skaper vel kun en taperfølelse hos ungen. Man må oppmuntre ungen, og få det beste ut av ham. Om han ikke blir fotballstjerne så kanskje han blir toppingeniør og en meget flink snekker !
100 hektoliter mussa på stampen og tippeteikn ein
Såvidt jeg har forstått denne debatten er det vel ikke kommet klage på at barnet ikke ble funnet godt nok, men at det er urettferdig at noen får gå på FFK-college og andre ikke får det, avhengig av hvilken skole man går på?
Og det er jeg forsåvidt enig i. Det kan føles surt og man kan gjerne ta en debatt om det, men FFK-college er et kjempetilbud for de barna som går der. Dessuten har man jo bylagene som står for mye av det samme, og der får alle som er gode nok være med. :)
-Bill Shankley-
Opprinnelig postet av Lemmy
Såvidt jeg har forstått denne debatten er det vel ikke kommet klage på at barnet ikke ble funnet godt nok, men at det er urettferdig at noen får gå på FFK-college og andre ikke får det, avhengig av hvilken skole man går på?
Og det er jeg forsåvidt enig i. Det kan føles surt og man kan gjerne ta en debatt om det, men FFK-college er et kjempetilbud for de barna som går der. Dessuten har man jo bylagene som står for mye av det samme, og der får alle som er gode nok være med. :)
Jeg har ikke lest artikkelen, så det kan nok hende jeg har misforstått poenget til trådstarter.
Uansett så applauderer jeg slike tiltak som FFK-college.
Ok. Jeg forsto det slik at det var misnøye fordi ikke alle elever får tilbudet siden ikke alle skoler er med. Regner med at det går på det, for jeg har hørt den klagen før.
Helt enig med deg! Ros til Byprosjektet og spesielt Arnie, som har kommet med ideen! Så ros for alle trenerne som har fått det til å funke sportslig!
-Bill Shankley-
Opprinnelig postet av Willy Renè
Jeg ser ikke noe galt i at man legger forholdene til rette for de som er gode i noe får en ekstra mulighet til å utvikle seg. Slik holdning som denne moren viser gir litt grøss nedover ryggen, "Alle skal være like og ha samme muligheter, det sier SV!"
Okei, jeg vet jeg lar meg provosere, men etter min personlige mening finnes det visse andre partier enn SV (som i og for seg ikke er "mitt" parti det heller, i den grad jeg har noe) hvor misunnelse er en enda sterkere ledestjerne...
Hva med å diskutere saken istedenfor å klage på politiske retninger en ikke liker, når det ikke har den minste relevanse for saken?
(Mener ikke å angripe deg personlig, Willy Renè(/René?). Jeg er enig forøvrig i sitatet ditt over. Peace! )
Svensk magi!
Okei, jeg vet jeg lar meg provosere, men etter min personlige mening finnes det visse andre partier enn SV (som i og for seg ikke er "mitt" parti det heller, i den grad jeg har noe) hvor misunnelse er en enda sterkere ledestjerne...
Hva med å diskutere saken istedenfor å klage på politiske retninger en ikke liker, når det ikke har den minste relevanse for saken?
(Mener ikke å angripe deg personlig, Willy Renè(/René?). Jeg er enig forøvrig i sitatet ditt over. Peace! )
Hei,
Mener det skrives slik: René.
(Mener ikke å angripe deg personlig, Willy Renè(/René?). Jeg er enig forøvrig i sitatet ditt over. Peace! )Hei,
Mener det skrives slik: René.
Det trur jeg òg. :-) Og forøvrig mente jeg å skrive at jeg er ENIG "i sitatet ditt over"...
Svensk magi!
Opprinnelig postet av Lemmy
Det var sånn jeg oppfatta kritikken også, da jeg hørte den på NRK Østfold en morra i forrige uke.
Svensk magi!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914