Husk meg
Brukernavn
Passord

Bortedrakter - når og hvilke?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til: 06 mai 08, 09:03

En bagatell, bare, men jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å oppklare når vi bruker hvilke bortedrakter?

I årets tre bortekamper hittil har vi brukt:

Mot Brann: Hjemmedraktene
Mot RBK: Svarte trøyer med røde bukser
Mot Lyn: Helsvart

Brann har jo samme farger som oss, om enn "omvendt", så her ble jeg egentlig litt overraska over at ikke bortdrakter ble brukt. RBK har jo også hvite trøyer, så jeg forstår bruk av bortedrakter her. Men hvorfor røde bukser mot RBK og svarte mot Lyn? Mot Lyn burde det vel også ha gått fint med rød-hvitt, egentlig...?

Jeg skjønner jo naturligvis at bortedrakter blir brukt for å minimere risikoen for forvirring og forveksling både blant spillere, dommere og publikum. Men er det noen strikte regler for bruk av bortedrakter, eller er det litt tilfeldig hva som blir brukt?

---------------------------

Svensk magi!

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 06 mai 08, 09:57
Bortedrakta er helsort.

Så lenge motstanderne har samme farger på overdelen som oss (hvitt), må bortedrakta benyttes (sort).

RBK har helsorte shortser, derfor benyttes FFK hjemmeshortsene borte mot RBK (røde).

Brann har ikke hvitt på overdelen (helrødt) og ikke rødt på shortsen (helhvitt). Da kunne FFK bruke hjemmedraktene, selv om de kanskje burde ha brukt helsort i den kampen.

Har du lest forumets retningslinjer?

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til: 06 mai 08, 10:21

Takk for oppklaringa. Det er ikke akkurat noen stor sak, men artig å vite. :-)

Et lite apropos fra mine hjemlige trakter når det gjelder bortedrakter: Da Kvik HFK møtte Lyn i cupen i fjor, måtte kvik bruke bortedrakter på hjemmebane - Lyn hadde "glømt" å ta med sine... ;-)

(Jeg var ikke på den kampen, jeg dro og så SFK mot FFK isteden).

Svensk magi!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914