FFK har fått bud på Tarik
http://www.f-b.no/article/20080506/FFK/204371782/1220/NYHET
Blir spennende å se om størrelsen på budet og hvilken klubb det gjelder lekker ut i løpet av dagen!
Opprinnelig postet av FFK1903
Ser ut som jeg får rett i magefølelsen om at Nederland blir neste stopp. Tror den ligaen passer han godt. Overgangen fra norsk fotball blir ikke altfor stor, slik at han har bedre forutsetninger for å tilpasse seg ligaen hurtigere. Håper vi får en videresalgsklausul på han hvis han går til Nederland. Han blir garantert ikke der resten av karrieren.
Er enig med deg der. Tariks spillestil samsvarer godt med hvordan det spilles fotball i Nederland. Jeg tviler på at FFK lar han gå uten en videresalgsklausul.
---------------------------
Burn in hell, por favore..
RHE Ultrasmentalitet
Skal bli meget spennende å se hva Tarik velger.. Har fra sikre kilder hørt at det har vært høye bud på ham tidligere, og at han var svært fristet. Personlig tror jeg Tarik har vært smart som har venta, men nå er kanskje tiden snart inne. Men som Per Morten Haugen vel nevner(hvis jeg husker riktig, gidder ikke dobbeltsjekke) er det kanskje sånn at hvis FFK ligger høyt på tabellen med masse poeng til sommeren, kan det fort være at Tarik har lyst til å fullføre en sesong i FFK-drakta, og kanskje nærme seg medaljer.
Hadde vært morsomt om han gikk til en toppklubb i Nederland, men jeg tror nok at Tarik er så smart at han velger seg en klubb hvor han får spilletid- men hvor han må prestere jevnt for å være i førsteelleveren over tid. Tarik er også utrolig lærevillig, både i fotballen og utenfor, så jeg tror Nederland er et fint sted for ham å ta enda et steg i karrieren sin og et sted hvor han kan fortsette utviklingen sin.
Så hadde det vært morsomt om FFK sikret seg en kontrakt hvor de får et visst antall prosent kroner ved videresalg til en større klubb, kanskje i Spania om noen år!
If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-
Opprinnelig postet av Lemmy
Skal bli meget spennende å se hva Tarik velger.. Har fra sikre kilder hørt at det har vært høye bud på ham tidligere, og at han var svært fristet. Personlig tror jeg Tarik har vært smart som har venta, men nå er kanskje tiden snart inne. Men som Per Morten Haugen vel nevner(hvis jeg husker riktig, gidder ikke dobbeltsjekke) er det kanskje sånn at hvis FFK ligger høyt på tabellen med masse poeng til sommeren, kan det fort være at Tarik har lyst til å fullføre en sesong i FFK-drakta, og kanskje nærme seg medaljer.
Hadde vært morsomt om han gikk til en toppklubb i Nederland, men jeg tror nok at Tarik er så smart at han velger seg en klubb hvor han får spilletid- men hvor han må prestere jevnt for å være i førsteelleveren over tid. Tarik er også utrolig lærevillig, både i fotballen og utenfor, så jeg tror Nederland er et fint sted for ham å ta enda et steg i karrieren sin og et sted hvor han kan fortsette utviklingen sin.
Så hadde det vært morsomt om FFK sikret seg en kontrakt hvor de får et visst antall prosent kroner ved videresalg til en større klubb, kanskje i Spania om noen år!
Det må være en selvfølge at de skal ha videresalgsprosenter, i hvertfall 20-30%.
Opprinnelig postet av Patrioten
Det må være en selvfølge at de skal ha videresalgsprosenter, i hvertfall 20-30%.
Noen selvfølge er det vel ikke... Det er jo et forhandlingsgrunnlag. Stor sum nå = ingen eller liten prosent. "Lav" sum nå = høy prosent.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Svensk magi!
Hvor mye tror dere budet er på, 10-15 mill?
Tidligere skal jo en hollandsk klubb ha bydd noe slikt som 28 millioner. Såg forøvrig at Halvard Thoresen var på stadion sammen med representanter fra PSV på kampen mot Glimt.
Hvor mye tror dere budet er på, 10-15 mill?
Et bud på 10-15 mill bruker nok ikke FFK et sekund på å vurdere engang. Blir overrasket om Tarik selges for under 25 mill hvis han selges nå i sommer.
Opprinnelig postet av Costanza
Et bud på 10-15 mill bruker nok ikke FFK et sekund på å vurdere engang. Blir overrasket om Tarik selges for under 25 mill hvis han selges nå i sommer.
Helt enig. Ikke noe salg under 25-30 millioner.
Tarik på landslaget!
Minst.. Uansett syns jeg det bare blir dumt hvis de selge ham nå til sommeren, nå som endelig FFK ligger i toppen av tippeligaen. Selges han nå, blir det garantert kamp om å beholde plassen istedet for kamp om toppplasering..
Ser at PMH sier at de vil ta hensyn til det Tarik vil. Hvorfor det, spør nå jeg. Tarik har kontrakt ut neste sesong og må da forholde seg til den....
Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
Opprinnelig postet av Bob Page
Minst.. Uansett syns jeg det bare blir dumt hvis de selge ham nå til sommeren, nå som endelig FFK ligger i toppen av tippeligaen. Selges han nå, blir det garantert kamp om å beholde plassen istedet for kamp om toppplasering..
Ser at PMH sier at de vil ta hensyn til det Tarik vil. Hvorfor det, spør nå jeg. Tarik har kontrakt ut neste sesong og må da forholde seg til den....
Egentlig burde styret gått av hvis han blir solgt for mindre enn 40 millioner + 20-30% av videresalg. FFK driver vel ikke med veldedighet.
Tarik på landslaget!
Selges han nå, blir det garantert kamp om å beholde plassen istedet for kamp om toppplasering..
Jeg tror ikke Tarik borte vil få FFK til å ramle ned til å sloss om plassen, men han er klart vår sterkeste spiss i dag.
Når det gjelder det å ta hensyn til spilleren er det da helt fint om klubben også viser at de tar hensyn til spilleren. Vi skal fortsatt være en attraktiv klubb for unge, sultne spillere, og et signal om at FFK gjør seg vanskelig på overgangsmarkedet vil ikke akkurat gi oss stjerne i boka...
Men... En ting er nå å ta hensyn. En annen er å være idioter... Jeg tror ikke FFKs ledelse er idioter og håper og tror FFK har alternativene klare (så klare som mulig) dersom Tarik selges allerede i sommer.
Opprinnelig postet av MLarsen
40 mill +20-30% på videre salg!!! Tarik er god men vi burde vel ikke overdrive,greit han muligens kan gjøre det greit i enn liga bedre enn den norske men det er langt langt frem til PL,Primera eller serie A og han herjer vel ikke akkurat her heller.Uansett så burde han fullføre sesongen i FFKOpprinnelig postet av Bob Page
Egentlig burde styret gått av hvis han blir solgt for mindre enn 40 millioner + 20-30% av videresalg. FFK driver vel ikke med veldedighet.
Rød hvit til jeg dør:)
Opprinnelig postet av denialsander
Jeg tror ikke FFKs ledelse er idioter og håper og tror FFK har alternativene klare (så klare som mulig) dersom Tarik selges allerede i sommer.
Tatt i betrakning de spissene som har blitt hentet er ledelsen definitivt idioter, men kan kanskje ikke skylde på den nåværende ledelsen, relativt frisk gjennomtrekk der også.
håper han blir ut sesongen. men hvis budet er veldig bra så må de jo tenke på det.
trur heller ikke ffk hadde solgt for 10-15 mill. da skulle vi ihvertfall hatt 70% videresalg. hehe.
realistisk sett så tenker jeg 25 mill med 30% videresalg.
eller 35 mill med 10% videresalg.
såpass mener jeg han er verdt idag.
men håpet hadde vært at han hadde klart å komme inn på a landslaget å herja litt der før vi hadde solgt han videre. da kunne vi plussa på 10-20 mill med en gang.
Opprinnelig postet av scheien
håper han blir ut sesongen. men hvis budet er veldig bra så må de jo tenke på det.
trur heller ikke ffk hadde solgt for 10-15 mill. da skulle vi ihvertfall hatt 70% videresalg. hehe.
realistisk sett så tenker jeg 25 mill med 30% videresalg.
eller 35 mill med 10% videresalg.
såpass mener jeg han er verdt idag.
men håpet hadde vært at han hadde klart å komme inn på a landslaget å herja litt der før vi hadde solgt han videre. da kunne vi plussa på 10-20 mill med en gang.
Enig. Ledelsen bør ha is i magen, og se at Tarik før eller senere kommer til å slå til på landslaget. Kanskje til og med herje litt. Det beste hadde jo vært hvis han hadde blitt matchvinner mot Nederland i VM-kvaliken.
Enig. Ledelsen bør ha is i magen, og se at Tarik før eller senere kommer til å slå til på landslaget. Kanskje til og med herje litt. Det beste hadde jo vært hvis han hadde blitt matchvinner mot Nederland i VM-kvaliken.
[/quote]
Hvis så skal bli tilfelle så må jo Tarik skrive under en ny og lengre kontrakt med FFK. Er det noen som tror på det da ?
Når han ble intervjuet at Johan Golden på Golden Goal for kort tid siden sa Johan G. ti ham, at "du har jo lovet å bli i FFK ut 2010" og da svarte Tarik "Har jeg sagt det ?"
100 hektoliter mussa på stampen og tippeteikn ein
Opprinnelig postet av Willy Renè
Hvis så skal bli tilfelle så må jo Tarik skrive under en ny og lengre kontrakt med FFK. Er det noen som tror på det da ?
Når han ble intervjuet at Johan Golden på Golden Goal for kort tid siden sa Johan G. ti ham, at "du har jo lovet å bli i FFK ut 2010" og da svarte Tarik "Har jeg sagt det ?"
Hæ? Nei. Vi spiller mot Nederland 15 oktober i år...
Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
Vel, nå får vi vel se hvor mye orda til Terje Høili er verdt, iom han har sagt at han skulle tilby Tarik en kontrakt han ikke kan si nei til..
Dette handler nok ikke om penger, men guttens ambisjoner. Personlig ønsker jeg å se Tarik leneg i FFK drakt. Likefullt bør han dra nå i sommer om han ønsker det.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
En ting kan vi vel fastslå, at Tarik blir solgt, vi vet bare ikke når og til hvem og til hvilken pris.
Men, tror dere salget at Tarik vil svekke FFK ?
Jeg tror faktisk FFK vil bli styrket, via bedre økonomi til kjøp av spiller(e), via penger til Trosvik som kan vise seg å bli en skikkelig talentfabrikk, via mer penger til Spillerinvest, og kanskje ennå mer vilje til innsats fra investorenes side.
Et lag består av 11 spillere, en stjernespiller som Tarik gjør ikke laget FFK, han blir sikkert erstattet med en som scorer minst like mange mål og som har minst like mange assists osv..
Det største tapet for FFK er vel tapet av profilen Tarik, han er blitt en stjerne det svinger rundt og som media er veldig interressert i, og pr. i dag er han vel nesten Mr. FFK Himself. Med sine ferdigheter på banen og sympatiske fremtreden utenfor banen så er det ikke rart han er blitt en profil.
Det er nok det største tapet, men FFK utvikler forhåpentligvis nye profiler, stjerner.
100 hektoliter mussa på stampen og tippeteikn ein
Håper Tarik er med og tar seriegull for FFK i år for så å bli solgt til Nederland for 40 Mill.
For all del, guttens ønske må være det viktigste for FFKs avgjørelse.
theiv
Budet avslått.
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article107051.ece
Leser også at det er lite sannsynlig at Tarik går til en av de store ligaene i sommer.
RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com
Opprinnelig postet av Willy Renè
Men, tror dere salget at Tarik vil svekke FFK ?
Jeg tror faktisk FFK vil bli styrket, via bedre økonomi til kjøp av spiller(e), via penger til Trosvik som kan vise seg å bli en skikkelig talentfabrikk, via mer penger til Spillerinvest, og kanskje ennå mer vilje til innsats fra investorenes side.
Jeg tror FFK blir svekket.
Hvor mye penger kom FFK til å sitte igjen med hvis Tarik blir solgt for 40 mill. ?? 16 mill. ??
Hva får man for den summen ?? Ikke stort vil jeg si. Og pengene som blir Trosvik til del 5-6 mill. ?? Talentfabrikk ?? Ærlig talt jeg henger ikke med på den tankegangen der gitt. Av det jeg har sett av yngre spillere hittil i år så er det ingen som viser seg frem som talenter som event. skal inn på FFK i framtiden. De største er allerede innom FFK jr., nemlig Faton og Dardan. Sånn som det er nå i Trosvik, så ser jeg ingen innen et 5-7 års perspektiv i hvertfall. Da må det i såfall komme nye spillere utenifra.
Opprinnelig postet av thh
Håper Tarik er med og tar seriegull for FFK i år for så å bli solgt til Nederland for 40 Mill.
Og Tarik har vel selv uttalt at han ikke har noe hastverk med å komme seg ut i Europa? Ser ikke helt problemet enda, la oss først se hvordan det går, Tarik vet nok selv også at det er liten hensikt å gå til en annen liga dersom han ikke selv føler at han plasser i en 11`er... Forekommer meg at Tarik er ute etter litt mer enn å tjene penger på å være benkevarmer...
Rød/Hvit til jeg dør
Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...
"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn
Så FFK må rett og slett avveie nytteverdien av å beholde Tarik rent sportslig i den kommende tiden, mot hva de kan tjene på å selge ham. Siden vi er avhengig av en erstatter, vil det jo være en fordel å selge til best mulig pris, og da bør det dessverre skje allerede i sommer (hvis budene er gode nok).
Opprinnelig postet av KeJ
Opprinnelig postet av thh
Og Tarik har vel selv uttalt at han ikke har noe hastverk med å komme seg ut i Europa? Ser ikke helt problemet enda, la oss først se hvordan det går, Tarik vet nok selv også at det er liten hensikt å gå til en annen liga dersom han ikke selv føler at han plasser i en 11`er... Forekommer meg at Tarik er ute etter litt mer enn å tjene penger på å være benkevarmer...
Men jo lenger tiden går, mindre penger får vi. Er det noen som tror at han skriver under ny kontrakt bare for at FFK skal få mer penger i kassa ??
Skal vi fortsatt tro på dette ?? http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.5329733
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Skal vi fortsatt tro på dette ?? http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.5329733
Mye kan og har helt sikkert skjedd på én måned.
Opprinnelig postet av Costanza
Mye kan og har helt sikkert skjedd på én måned.
Men mange kommer med store ord og lover i hytt og pine. Det gjelder både denne herren + Høili.
Men mange kommer med store ord og lover i hytt og pine. Det gjelder både denne herren + Høili.
Store ord sier du og det virker som det ligger litt sarkasme bak dette. Du trekker jo inn TH som en som har lovet for mye. Tarik vil nok ikke tegne ny kontrakt med FFK og jeg er forsyne meg usikker om klubben ønsker det. Vi trenger jo kroner til nye innkjøp og det vi får for han dekker sikkert to spillere på et meget høyt nivå. Trosvik er vel unt sine prosenter som de har rettigheter til. Har troën på at de forvalter de på beste måte. Tilslutt, hvor mange målsjanser har Tarik brent de siste kampene, jeg er sikker på at det er tosifret.
Opprinnelig postet av 1947modell
Store ord sier du og det virker som det ligger litt sarkasme bak dette. Du trekker jo inn TH som en som har lovet for mye. Tarik vil nok ikke tegne ny kontrakt med FFK og jeg er forsyne meg usikker om klubben ønsker det. Vi trenger jo kroner til nye innkjøp og det vi får for han dekker sikkert to spillere på et meget høyt nivå. Trosvik er vel unt sine prosenter som de har rettigheter til. Har troën på at de forvalter de på beste måte. Tilslutt, hvor mange målsjanser har Tarik brent de siste kampene, jeg er sikker på at det er tosifret.
Det er vel ganske dumt av TH og gå ut å si at Tarik skal få "et tilbud han ikke kan si nei til", spesiellt om det ikke er i klubbens interesse å beholde ham? Tarik har jo også tidligere sagt at han skulle bli i FFK ihvertfall ut sesongen 2010. Syns ikke det er sarkastrisk når Rune Haugen skriver som han gjør. Det som er tragisk er at noen folk innenfor fotballen ikke kan holde litt mer kjft, Troverdigheten til det som blir sagt er jo snart lik null....
Opprinnelig postet av HotDream
Jeg er fullstendig klar over at TH vil lønne Tarik omtrent herfra til Nederland, men er det sikkert at Tarik forlenger kontrakten sin da ? For FFK ville det være en farse om de lar han gå kontrakten ut med lønn fra TH for deretter å sitte igjen med glansbilder. Rune og jeg har en slik tone oss imellom så der ligger det ingen fare vedr. ordbruken.Skål Rune !Opprinnelig postet av 1947modell
Store ord sier du og det virker som det ligger litt sarkasme bak dette. Du trekker jo inn TH som en som har lovet for mye. Tarik vil nok ikke tegne ny kontrakt med FFK og jeg er forsyne meg usikker om klubben ønsker det. Vi trenger jo kroner til nye innkjøp og det vi får for han dekker sikkert to spillere på et meget høyt nivå. Trosvik er vel unt sine prosenter som de har rettigheter til. Har troën på at de forvalter de på beste måte. Tilslutt, hvor mange målsjanser har Tarik brent de siste kampene, jeg er sikker på at det er tosifret.Det er vel ganske dumt av TH og gå ut å si at Tarik skal få "et tilbud han ikke kan si nei til", spesiellt om det ikke er i klubbens interesse å beholde ham? Tarik har jo også tidligere sagt at han skulle bli i FFK ihvertfall ut sesongen 2010. Syns ikke det er sarkastrisk når Rune Haugen skriver som han gjør. Det som er tragisk er at noen folk innenfor fotballen ikke kan holde litt mer kjft, Troverdigheten til det som blir sagt er jo snart lik null....
Jeg er fullstendig klar over at TH vil lønne Tarik omtrent herfra til Nederland, men er det sikkert at Tarik forlenger kontrakten sin da ? For FFK ville det være en farse om de lar han gå kontrakten ut med lønn fra TH for deretter å sitte igjen med glansbilder. Rune og jeg har en slik tone oss imellom så der ligger det ingen fare vedr. ordbruken.Skål Rune !
Ærlig talt, det er jo hele poenget med å komme med et tilbud. Det er da ikke nødvendig å gi Tarik et tilbud "han ikke kan si nei til" om det ikke var meningen han skulle forlenge kontrakten. Tariks nåværende kontrakt går ut etter neste sesong, og hverken FFK eller TH bør gi ham noe tilbud om noe som helst for at han skal bli i FFK ut kontrakten. Den kontrakten er allerede ferdig forhandlet for lenge siden.
Rune hadde et godt poeng i det han skrev, og jeg prøver ikke å "ta vare på" Rune. Det klarer han utmerket selv.
Opprinnelig postet av schpa84
jeg tror det vil vre smart av Tarik å spille ut sesongen i FFK. Han er utrlig god, men har fortsatt mye potensiale og trenger ange spillere med talent har brent seg på å være utålmodige og ender med å slite benken istedet for å utvikle seg
Problemet er vel at nesten hele Europas fotballsesonger starter i september/oktober, og hvis Tarik skal bli ut vår sesong ender han opp i en liga som har begynt, godt og vel. Nå pleier de store klubbene å tenke langsiktig, riktignok, men en spiller i denne klassen blir nok forventa at er klar ved sesongstart, vil jeg tro.
I praksis vil nok ikke Tarik være klar for utlandet før neste sesong, hvis han bli i FFK ut vår sesong.
Men, jeg må innrømme at jeg tenker: Er Tarik så god at vi får 40 mill og 30% på videresalg? Han er jo slett ikke så dominant i vår hjemlige liga, og mangler definitivt fysikk og tempo, og vil falle gjennom i Nederland, Spania og Italia, hvor forsvarerne er atskillig raskere enn her.
Nei, for mine øyne ser det ut som om Tarik har bruk for minst en norsk sesongs slåssing med tilhørende styrkeøkt i lav-sesong sånn at han får opp toppfarta og rykket før han i det hele tatt er aktuell for førsteellever i de store ligaene i Europa. England er aktuelt, og han vil kunne få tilbud derfra, men jeg tror ikke Tarik har lyst på England, av mange grunner.
Jeg blir faktisk ikke så overraska hvis Tarik blir ut sesongen, for det er faktisk det som er det logiske karriere-valg for Tarik. For Tarik er ikke komplett enda, og det vet Tarik veldig godt.
Opprinnelig postet av Asgeir
Men, jeg må innrømme at jeg tenker: Er Tarik så god at vi får 40 mill og 30% på videresalg? Han er jo slett ikke så dominant i vår hjemlige liga, og mangler definitivt fysikk og tempo, og vil falle gjennom i Nederland, Spania og Italia, hvor forsvarerne er atskillig raskere enn her.
Jeg blir veldig overrasket om vi får så mye for Tarik. 25-30 millioner og 10-15% i videresalgsprosent er vel mer trolig. Prisene på norske spillere har gått litt opp etter å ha vært på omtrent bånn de siste årene. Nå ser det ut som interessen er der igjen, tendensen er at de henter norske spillere stadig yngre.
Den nederlandske ligaen er ikke så veldig mye bedre enn de norske. Det er som regel tre, fire lag som kjemper i toppen. At Erik Nevland bøttet inn mål tyder jo ikke på en veldig vanskelig liga, er ingen muskelbunt han.
Opprinnelig postet av Asgeir
Opprinnelig postet av schpa84
jeg tror det vil vre smart av Tarik å spille ut sesongen i FFK. Han er utrlig god, men har fortsatt mye potensiale og trenger ange spillere med talent har brent seg på å være utålmodige og ender med å slite benken istedet for å utvikle seg
Problemet er vel at nesten hele Europas fotballsesonger starter i september/oktober, og hvis Tarik skal bli ut vår sesong ender han opp i en liga som har begynt, godt og vel. Nå pleier de store klubbene å tenke langsiktig, riktignok, men en spiller i denne klassen blir nok forventa at er klar ved sesongstart, vil jeg tro.
I praksis vil nok ikke Tarik være klar for utlandet før neste sesong, hvis han bli i FFK ut vår sesong.
Nei, for mine øyne ser det ut som om Tarik har bruk for minst en norsk sesongs slåssing med tilhørende styrkeøkt i lav-sesong sånn at han får opp toppfarta og rykket før han i det hele tatt er aktuell for førsteellever i de store ligaene i Europa. England er aktuelt, og han vil kunne få tilbud derfra, men jeg tror ikke Tarik har lyst på England, av mange grunner.
Jeg blir faktisk ikke så overraska hvis Tarik blir ut sesongen, for det er faktisk det som er det logiske karriere-valg for Tarik. For Tarik er ikke komplett enda, og det vet Tarik veldig godt.
I TL er det så mange stygge taklinger og tråkking på hæler i så stor utstrekning at det er unikt innen fotball. Om Tarik blir noe særlig lengre her nå så lærer han å sloss, ikke spille fotball. Det er en bragd at han fremdeles spiller på sin egne karaktiristiske måte. For sin egen del bør han dra så fort han får sjansen. Et fint motto for Tarik vil være "pick your fights". Det er vel begrenset hvor god Tarik noen gang vil bli til å slåss TL. Komplett vil Tarik aldri bli i Norge, det er det man drar til utlandet for (Hvis det går an å bli komplett da?).
FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"
Opprinnelig postet av keiko99
forsvinner han så øker mulighetene for at han spiller for norge også.
Det er bare tull!
Opprinnelig postet av Olavesen
Mulighetene er nok gedigne for at han snart får spille for Norge likevel, men det er absoultt IKKE tull at han øker mulighetene ved å gå til en større liga. Enig med keiko her
Ved å prestere i en større liga - Ja.
Ved å gå til en større liga - Nei.
Tarik kan utmerket godt spille seg inn på landslaget ved å prestere for FFK som i øyeblikket er et topplag i Norge. Og sannsyligheten for at han havner i en "stor" liga er større om han velger å gjøre det i den rekkefølgen.
Opprinnelig postet av keiko99
forsvinner han så øker mulighetene for at han spiller for norge også.Der er du inne på noe helt vesentlig Keiko. Du skal være jævlig god hvis du kommer fra Fredrikstad Fotballklubb og ønsker landslagsplass av Hareide. Nå har Bjørkøy og Simen spilt en ok kamp for LSK. Det forundrer meg ikke om de dukker ganske snart opp på en samling. Sånn er det bare og det må vi leve med.
Opprinnelig postet av FFK1903
Jeg blir veldig overrasket om vi får så mye for Tarik. 25-30 millioner og 10-15% i videresalgsprosent er vel mer trolig. Prisene på norske spillere har gått litt opp etter å ha vært på omtrent bånn de siste årene. Nå ser det ut som interessen er der igjen, tendensen er at de henter norske spillere stadig yngre.
Tror dette er et godt anslag, bare at prosentsatsen på videresalg kanskje er 20%. Det er vel mer eller mindre standard ved overganger nå for tida? Jeg synes vi skal være sjeleglade dersom summen nærmer seg 25-30 millioner kroner. 40-50+ som noen drømmer om er ren skjær utopi. SÅ dominerende er ikke Tarik i Tippeligaen engang.
Har du lest forumets retningslinjer?
Du skal være jævlig god hvis du kommer fra Fredrikstad Fotballklubb og ønsker landslagsplass av Hareide. Nå har Bjørkøy og Simen spilt en ok kamp for LSK. Det forundrer meg ikke om de dukker ganske snart opp på en samling. Sånn er det bare og det må vi leve med.
Tøys.
Brenne kom på landslaget på grunn av det han presterte på FFK, men han hadde gått til LSK først.
Jonna kom på landslaget da han fortsatt var FFK-spiller.
Greit å mene at Hareide er idiot, men man må iallefall ha litt edruelighet selv óg...
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Synes egentlig det var utrolig at Bjørkøy ble tatt ut i det hele tatt jeg, når vi hadde våre beste tilgjenglig. Da Hareide dret seg ut var da han ikke tok med Brenne til USA med bare hjemlige spillere...Vi er på bølgelengde. En av moderatorene her inne maner til edrulighet vedr. meninger, men en må jo få lov å ta seg en liten dram innimellom ?
En av moderatorene her inne maner til edrulighet vedr. meninger, men en må jo få lov å ta seg en liten dram innimellom ?
Ikke ved meninger. Men ved faktafeil...
Skål!
Ikke ved meninger. Men ved faktafeil...
Skål!
Fakta og fakta, fru Blom... Det er nok mer snakk om meninger, og om hvorvidt Hareide har øya oppe for spillere i de "mindre" klubbene eller ikke.
Personlig synes jeg Åge Hareide virker som en veldig likandes kar, men jeg har aldri egentlig hatt mye tillit til ham i rollen som landslagssjef. Men det har ikke først og fremst med manglende FFK-spillere på landslaget å gjøre.
(Så forresten litt på damelandslagets kamp mot Polen her for et par dager sida. Det så jaggu ut som en Brann-FFK-kamp. Jeg har jo alltid sagt at Polen har fine drakter. )
Svensk magi!
Opprinnelig postet av Magnum
Fakta og fakta, fru Blom... Det er nok mer snakk om meninger, og om hvorvidt Hareide har øya oppe for spillere i de "mindre" klubbene eller ikke
Ikke iforhold til Brenne og Jonna.
Hareide sa på pressekonferansen av Brenne ble tatt ut på bakgrunn av hans prestasjoner i FFK og vi kan ikke diskutere om Jonna spilte i FFK eller ikke når han fikk sin landslagsdebut...
Men jeg er forøvrig helt enig i at det er mye, mye lettere for spillere å havne på landslaget (eller forbli der) fordi de spiller i riktig liga eller for riktig klubb.
Da ble vi enige.Opprinnelig postet av Magnum
Fakta og fakta, fru Blom... Det er nok mer snakk om meninger, og om hvorvidt Hareide har øya oppe for spillere i de "mindre" klubbene eller ikke
Ikke iforhold til Brenne og Jonna.
Hareide sa på pressekonferansen av Brenne ble tatt ut på bakgrunn av hans prestasjoner i FFK og vi kan ikke diskutere om Jonna spilte i FFK eller ikke når han fikk sin landslagsdebut...
Men jeg er forøvrig helt enig i at det er mye, mye lettere for spillere å havne på landslaget (eller forbli der) fordi de spiller i riktig liga eller for riktig klubb.
Da ble vi enige.
Jeg òg.
(Bortsett fra det kanskje er lett å telle minuttene Jonna faktisk var på BANEN med landslaget mens han var FFK-spiller, da... Men jeg gir meg nå!)
Svensk magi!
Bortsett fra det kanskje er lett å telle minuttene Jonna faktisk var på BANEN med landslaget mens han var FFK-spiller, da... Men jeg gir meg nå!)
Enda lettere å telle nå etter at han gikk til LSK...
Synes egentlig det var utrolig at Bjørkøy ble tatt ut i det hele tatt jeg, når vi hadde våre beste tilgjenglig. Da Hareide dret seg ut var da han ikke tok med Brenne til USA med bare hjemlige spillere...Vi er på bølgelengde. En av moderatorene her inne maner til edrulighet vedr. meninger, men en må jo få lov å ta seg en liten dram innimellom ?
Edrulighet er bra, og den som er sikker på 40 for Tarik etter det han har vist i år. Den har tatt mer en en dram
Mulig de kan få det halve, mange spillere i Norge har gått for 40 milmed de merittene Tarik har?? Men mener han bør gå for egen utvikling, kan se ut som jan trenger omveltninger og et nytt miljø.
Opprinnelig postet av Anne
Renskriv dette er du snillOpprinnelig postet av 1947modell
Synes egentlig det var utrolig at Bjørkøy ble tatt ut i det hele tatt jeg, når vi hadde våre beste tilgjenglig. Da Hareide dret seg ut var da han ikke tok med Brenne til USA med bare hjemlige spillere...Vi er på bølgelengde. En av moderatorene her inne maner til edrulighet vedr. meninger, men en må jo få lov å ta seg en liten dram innimellom ?Edrulighet er bra, og den som er sikker på 40 for Tarik etter det han har vist i år. Den har tatt mer en en dram
Mulig de kan få det halve, mange spillere i Norge har gått for 40 milmed de merittene Tarik har?? Men mener han bør gå for egen utvikling, kan se ut som jan trenger omveltninger og et nytt miljø.
Opprinnelig postet av Anne
Edrulighet er bra, og den som er sikker på 40 for Tarik etter det han har vist i år. Den har tatt mer en en dramMulig de kan få det halve, mange spillere i Norge har gått for 40 milmed de merittene Tarik har?? Men mener han bør gå for egen utvikling, kan se ut som jan trenger omveltninger og et nytt miljø.
Tror nok også 40 mille er i overkant, men så kan man lure på om "Morgan-gutten" som havnet i Chelsea for 140 mille (eller noe sånt)var så mye bedre enn Tarik når han spilte i Norge??? Det tror ikke jeg, men prisen på en spiller i den alderen avhenger nok mer av det utviklingspotensiale kjøperklubben ser i spilleren enn hvor god han er i øyeblikket.
Opprinnelig postet av HotDream
hehe ta deg en bolle,sammenligner du Mikel med Tarik? spillern Manu og Chelsea "kriget" om.Tarik rekker vel ikke engang Edu til knærne og han gikk vel for 40 millOpprinnelig postet av Anne
Edrulighet er bra, og den som er sikker på 40 for Tarik etter det han har vist i år. Den har tatt mer en en dramMulig de kan få det halve, mange spillere i Norge har gått for 40 milmed de merittene Tarik har?? Men mener han bør gå for egen utvikling, kan se ut som jan trenger omveltninger og et nytt miljø.
Tror nok også 40 mille er i overkant, men så kan man lure på om "Morgan-gutten" som havnet i Chelsea for 140 mille (eller noe sånt)var så mye bedre enn Tarik når han spilte i Norge??? Det tror ikke jeg, men prisen på en spiller i den alderen avhenger nok mer av det utviklingspotensiale kjøperklubben ser i spilleren enn hvor god han er i øyeblikket.
Enda lettere å telle nå etter at han gikk til LSK...
Sant, men så fryktelig mange landskamper har det vel heller ikke vært siden sesongen starta? Litt i tvil, for jeg orker ikke å følge noe særlig med landskampfotball lenger, men...
Svensk magi!
Sant, men så fryktelig mange landskamper har det vel heller ikke vært siden sesongen starta? Litt i tvil, for jeg orker ikke å følge noe særlig med landskampfotball lenger, men...
Hehe, nei... Men med det spillet han viser i LSK blir det ikke bruk for å hente frem kuleramma i fremtiden heller...
Opprinnelig postet av paco
hehe ta deg en bolle,sammenligner du Mikel med Tarik? spillern Manu og Chelsea "kriget" om.Tarik rekker vel ikke engang Edu til knærne og han gikk vel for 40 mill
Gikk han for 40? Skal si pundet har sunket som en stein på et par år....Hva med de drøyt 100 ManU fikk av Chelsea? Ikke en del av prisen? Ellers så sammenligner jeg det Mikel gjorde i TL kontra det Tarik gjør. Da er ikke forskjellen 100 millioner kroner, men utviklingspotensialet de så var nok adskillig større i Mikel. Og det er jo det jeg skriver: At utviklingspotensialet kjøperklubber ser i en spiller ofte er viktigere for prisen de er villige til å betale enn det de faktisk har prestert når de er så unge. Ble visst for komplisert for deg det paco.....?
Lese først. Deretter forstå. Deretter skrive svar... Paco skrev 40 mill om Edu, IKKE Mikel...
Lyn fikk 60 mill for Mikel som da var ett av de mest ettertraktede talentene i verden som Man U og Chelsea omtrent sloss om å signere som paco nevner.
At Chelsea til slutt betalte betydelig mer for Mikel er ubetydelig, det er hvor mye penger som havnet i Lyn som er interessant. Man U og andre gigantklubber priser naturlig nok spillere mye høyre enn det norske klubber har muligheten til. Grunnen til det er at Man U kan si nei til et bud på 30 mill for en spiller som Tarik, det er småpenger for dem. FFK kan sannsynligvis ikke si nei til et bud på 30 mill, det er mye penger for FFK.
Så det er 60 mill for Mikel vi må forholde oss til.
Og 40 mill for Edu.
Så får vi 30 mill for Tarik skal vi nok være fornøyde!
Ville vært veldig happy for 30 millioner, jeg, i hvert fall. Men dessverre er det ikke jeg som vil få de pengene...
Jeg håper personlig uansett i det lengste at Tarik blir ut sesongen, evt. til neste sommer (sikkert bedre salgstidspunkt enn vinteren). Deretter skal jeg ikke klage om han går videre. (Jeg skal ikke klage uansett, men jeg HÅPER...)
Svensk magi!
Ville vært veldig happy for 30 millioner, jeg, i hvert fall. Men dessverre er det ikke jeg som vil få de pengene...
FFK vil vel også bare se halvparten av pengene?Ingen automatikk att innvestorpoolen gir alt tilbake til spillerkjøp?
1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU
FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"
Opprinnelig postet av stjernengutt
FFK vil vel også bare se halvparten av pengene?Ingen automatikk att innvestorpoolen gir alt tilbake til spillerkjøp?
Jeg trodde investorpoolen har sagt at alle midlene skal brukes på spillerkjøp, jeg? Uansett er 15 millioner MYE for FFK... Vi snakker om 15-20 prosent av totalbudsjettet og det er betydelige summer for alle elitelag.
Opprinnelig postet av stjernengutt
Jeg trodde investorpoolen har sagt at alle midlene skal brukes på spillerkjøp, jeg? Uansett er 15 millioner MYE for FFK... Vi snakker om 15-20 prosent av totalbudsjettet og det er betydelige summer for alle elitelag.
Står vel litt om det her. At pengene skal benyttes på spillerkjøp.
Tarik på landslaget!
FFK går glipp av halvparten av Tarik-pengene
FFK går glipp av halvparten av Tarik-pengene
Og pengene som Spillerinvest tjener på et evt. salg av Tarik vil bli benyttet til forsterkninger.
Tarik på landslaget!
Opprinnelig postet av MLarsen
Og pengene som Spillerinvest tjener på et evt. salg av Tarik vil bli benyttet til forsterkninger.
for å være ærlig, så stoler jeg mer på at spillerinvest bruker pengene på forsterkninger enn at ffk gjør det.
Opprinnelig postet av JipJap
for å være ærlig, så stoler jeg mer på at spillerinvest bruker pengene på forsterkninger enn at ffk gjør det.
Du sier noe...
Svensk magi!
Uten tvil! FFK har store hull å tette i regnskapet, planlegger en kjempe emisjon og kommer garantert ikke til å bruke alle pengene de eventuelt måtte tjene på et Tarik salg til å forsterke laget!
Spillerinvest har ikke noe annet formål enn å kjøpe og selge spillere, så jeg er nok ikke overrasket hvis det stemmer.
Det burde ikke komme som noen overraskelse på noen at FFK har hatt en litt tyngre økonomi enn vi har ønsket. Det er selvsagt synd hvis FFK ikke kan re-investere hele summen i nye spillere, men hvis det er andre områder deler av pengene brukes på - da er det nok en grunn til det.
Lese først. Deretter forstå. Deretter skrive svar... Paco skrev 40 mill om Edu, IKKE Mikel...
Ja ja, blir litt feil iblandt . Men at Tarik ikke rekker Edu til knærne? Litt drøyt? Edu ble solgt for 40 mille til en BL2-klubb med mer penger enn vett....
Jeg mener jo også at 40 mille for Tarik nok er i overkant av hva man kan vente, men det er jo flere klubber i Europa enn Hoffenheim med mer penger enn vett, så man vet aldri...
Ja ja, blir litt feil iblandt . Men at Tarik ikke rekker Edu til knærne? Litt drøyt? Edu ble solgt for 40 mille til en BL2-klubb med mer penger enn vett....
Jeg mener jo også at 40 mille for Tarik nok er i overkant av hva man kan vente, men det er jo flere klubber i Europa enn Hoffenheim med mer penger enn vett, så man vet aldri...
[/quoteSå du mener at Tarik er for god for en klubb som Hoffenheim,hvilken liga mener du Tarik kunne spilt i nå idag da?Opprinnelig postet av paco
Så du mener at Tarik er for god for en klubb som Hoffenheim,hvilken liga mener du Tarik kunne spilt i nå idag da?
Har jeg sagt det? Hvor? Jeg sa at Hoffenheim har mer penger enn vett som betalte 40 mille for Edu...
Hvis Tarik ikke får tilbud fra noe annet enn Bundesliga 2, så tror jeg ikke han forsvinner i år... Blir ikke mye utvikling av å spille i tysk andredivisjon.
Tja, hvor kunne han spillt? Holland? Belgia? Bundesliga 1? Portugal? Frankrike? Mange ligaer å velge på... Pick one
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914