Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK har fått bud på Tarik

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 07 mai 08, 22:53

Opprinnelig postet av Asgeir
Men, jeg må innrømme at jeg tenker: Er Tarik så god at vi får 40 mill og 30% på videresalg? Han er jo slett ikke så dominant i vår hjemlige liga, og mangler definitivt fysikk og tempo, og vil falle gjennom i Nederland, Spania og Italia, hvor forsvarerne er atskillig raskere enn her.

Jeg blir veldig overrasket om vi får så mye for Tarik. 25-30 millioner og 10-15% i videresalgsprosent er vel mer trolig. Prisene på norske spillere har gått litt opp etter å ha vært på omtrent bånn de siste årene. Nå ser det ut som interessen er der igjen, tendensen er at de henter norske spillere stadig yngre.

Den nederlandske ligaen er ikke så veldig mye bedre enn de norske. Det er som regel tre, fire lag som kjemper i toppen. At Erik Nevland bøttet inn mål tyder jo ikke på en veldig vanskelig liga, er ingen muskelbunt han.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 07 mai 08, 23:06

Opprinnelig postet av Asgeir
Opprinnelig postet av schpa84
jeg tror det vil vre smart av Tarik å spille ut sesongen i FFK. Han er utrlig god, men har fortsatt mye potensiale og trenger ange spillere med talent har brent seg på å være utålmodige og ender med å slite benken istedet for å utvikle seg

Problemet er vel at nesten hele Europas fotballsesonger starter i september/oktober, og hvis Tarik skal bli ut vår sesong ender han opp i en liga som har begynt, godt og vel. Nå pleier de store klubbene å tenke langsiktig, riktignok, men en spiller i denne klassen blir nok forventa at er klar ved sesongstart, vil jeg tro.

I praksis vil nok ikke Tarik være klar for utlandet før neste sesong, hvis han bli i FFK ut vår sesong.

Men, jeg må innrømme at jeg tenker: Er Tarik så god at vi får 40 mill og 30% på videresalg? Han er jo slett ikke så dominant i vår hjemlige liga, og mangler definitivt fysikk og tempo, og vil falle gjennom i Nederland, Spania og Italia, hvor forsvarerne er atskillig raskere enn her.

Nei, for mine øyne ser det ut som om Tarik har bruk for minst en norsk sesongs slåssing med tilhørende styrkeøkt i lav-sesong sånn at han får opp toppfarta og rykket før han i det hele tatt er aktuell for førsteellever i de store ligaene i Europa. England er aktuelt,  og han vil kunne  få tilbud derfra, men jeg tror ikke Tarik har lyst på England, av mange grunner.

Jeg blir faktisk ikke så overraska hvis Tarik blir ut sesongen, for det er faktisk det som er det logiske karriere-valg for Tarik. For Tarik er ikke komplett enda, og det vet Tarik veldig godt.

I TL er det så mange stygge taklinger og tråkking på hæler i så stor utstrekning at det er unikt innen fotball. Om Tarik blir noe særlig lengre her nå så lærer han å sloss, ikke spille fotball. Det er en bragd at han fremdeles spiller på sin egne karaktiristiske måte. For sin egen del bør han dra så fort han får sjansen. Et fint motto for Tarik vil være "pick your fights". Det er vel begrenset hvor god Tarik noen gang vil bli til å slåss TL. Komplett vil Tarik aldri bli i Norge, det er det man drar til utlandet for (Hvis det går an å bli komplett da?).

---------------------------

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 08 mai 08, 00:52
forsvinner han så øker mulighetene for at han spiller for norge også.

http://keiko99.net

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04

Lagt til: 08 mai 08, 01:09

Opprinnelig postet av keiko99

Det er bare tull!

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03

Lagt til: 08 mai 08, 02:44
Mulighetene er nok gedigne for at han snart får spille for Norge likevel, men det er absoultt IKKE tull at han øker mulighetene ved å gå til en større liga. Enig med keiko her

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04

Lagt til: 08 mai 08, 03:40

Opprinnelig postet av Olavesen
Mulighetene er nok gedigne for at han snart får spille for Norge likevel, men det er absoultt IKKE tull at han øker mulighetene ved å gå til en større liga. Enig med keiko her

Ved å prestere i en større liga - Ja.

Ved å gå til en større liga - Nei.

Tarik kan utmerket godt spille seg inn på landslaget ved å prestere for FFK som i øyeblikket er et topplag i Norge. Og sannsyligheten for at han havner i en "stor" liga er større om han velger å gjøre det i den rekkefølgen. 

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07

Lagt til: 08 mai 08, 07:48
Opprinnelig postet av keiko99
Der er du inne på noe helt vesentlig Keiko. Du skal være jævlig god hvis du kommer fra Fredrikstad Fotballklubb og ønsker landslagsplass av Hareide. Nå har Bjørkøy og Simen spilt en ok kamp for LSK. Det forundrer meg ikke om de dukker ganske snart opp på en samling. Sånn er det bare og det må vi leve med.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 08 mai 08, 08:55
Opprinnelig postet av FFK1903
Jeg blir veldig overrasket om vi får så mye for Tarik. 25-30 millioner og 10-15% i videresalgsprosent er vel mer trolig. Prisene på norske spillere har gått litt opp etter å ha vært på omtrent bånn de siste årene. Nå ser det ut som interessen er der igjen, tendensen er at de henter norske spillere stadig yngre.

Tror dette er et godt anslag, bare at prosentsatsen på videresalg kanskje er 20%. Det er vel mer eller mindre standard ved overganger nå for tida? Jeg synes vi skal være sjeleglade dersom summen nærmer seg 25-30 millioner kroner. 40-50+ som noen drømmer om er ren skjær utopi. SÅ dominerende er ikke Tarik i Tippeligaen engang.

Har du lest forumets retningslinjer?

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 08 mai 08, 10:13

Opprinnelig postet av 1947modell
Du skal være jævlig god hvis du kommer fra Fredrikstad Fotballklubb og ønsker landslagsplass av Hareide. Nå har Bjørkøy og Simen spilt en ok kamp for LSK. Det forundrer meg ikke om de dukker ganske snart opp på en samling. Sånn er det bare og det må vi leve med.

Tøys.

Brenne kom på landslaget på grunn av det han presterte på FFK, men han hadde gått til LSK først.

Jonna kom på landslaget da han fortsatt var FFK-spiller.

Greit å mene at Hareide er idiot, men man må iallefall ha litt edruelighet selv óg...

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 08 mai 08, 10:41
Synes egentlig det var utrolig at Bjørkøy ble tatt ut i det hele tatt jeg, når vi hadde våre beste tilgjenglig. Da Hareide dret seg ut var da han ikke tok med Brenne til USA med bare hjemlige spillere...

1947modell

Landslagsspiller

Lagt til: 08 mai 08, 13:27
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Synes egentlig det var utrolig at Bjørkøy ble tatt ut i det hele tatt jeg, når vi hadde våre beste tilgjenglig. Da Hareide dret seg ut var da han ikke tok med Brenne til USA med bare hjemlige spillere...
Vi er på bølgelengde. En av moderatorene her inne maner til edrulighet vedr. meninger, men en må jo få lov å ta seg en liten dram innimellom ?

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 08 mai 08, 14:24

En av moderatorene her inne maner til edrulighet vedr. meninger, men en må jo få lov å ta seg en liten dram innimellom ?

Ikke ved meninger. Men ved faktafeil...

Skål!

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til: 08 mai 08, 14:43

Opprinnelig postet av denialsander
Ikke ved meninger. Men ved faktafeil...

Skål!

Fakta og fakta, fru Blom... Det er nok mer snakk om meninger, og om hvorvidt Hareide har øya oppe for spillere i de "mindre" klubbene eller ikke.

Personlig synes jeg Åge Hareide virker som en veldig likandes kar, men jeg har aldri egentlig hatt mye tillit til ham i rollen som landslagssjef. Men det har ikke først og fremst med manglende FFK-spillere på landslaget å gjøre.

(Så forresten litt på damelandslagets kamp mot Polen her for et par dager sida. Det så jaggu ut som en Brann-FFK-kamp. Jeg har jo alltid sagt at Polen har fine drakter. )

Svensk magi!

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 08 mai 08, 14:56
Opprinnelig postet av Magnum

Fakta og fakta, fru Blom... Det er nok mer snakk om meninger, og om hvorvidt Hareide har øya oppe for spillere i de "mindre" klubbene eller ikke

Ikke iforhold til Brenne og Jonna.

Hareide sa på pressekonferansen av Brenne ble tatt ut på bakgrunn av hans prestasjoner i FFK og vi kan ikke diskutere om Jonna spilte i FFK eller ikke når han fikk sin landslagsdebut...

Men jeg er forøvrig helt enig i at det er mye, mye lettere for spillere å havne på landslaget (eller forbli der) fordi de spiller i riktig liga eller for riktig klubb. 

1947modell

Landslagsspiller

Lagt til: 08 mai 08, 15:00
Opprinnelig postet av denialsander

Fakta og fakta, fru Blom... Det er nok mer snakk om meninger, og om hvorvidt Hareide har øya oppe for spillere i de "mindre" klubbene eller ikke

Ikke iforhold til Brenne og Jonna.

Hareide sa på pressekonferansen av Brenne ble tatt ut på bakgrunn av hans prestasjoner i FFK og vi kan ikke diskutere om Jonna spilte i FFK eller ikke når han fikk sin landslagsdebut...

Men jeg er forøvrig helt enig i at det er mye, mye lettere for spillere å havne på landslaget (eller forbli der) fordi de spiller i riktig liga eller for riktig klubb. 

Da ble vi enige.

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til: 08 mai 08, 15:34
Endret: 08 mai 08, 15:35

Da ble vi enige.

Jeg òg.

(Bortsett fra det kanskje er lett å telle minuttene Jonna faktisk var på BANEN med landslaget mens han var FFK-spiller, da... Men jeg gir meg nå!)

Svensk magi!

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 08 mai 08, 17:30

Bortsett fra det kanskje er lett å telle minuttene Jonna faktisk var på BANEN med landslaget mens han var FFK-spiller, da... Men jeg gir meg nå!)

Enda lettere å telle nå etter at han gikk til LSK...

Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05

Lagt til: 08 mai 08, 18:06

Vi er på bølgelengde. En av moderatorene her inne maner til edrulighet vedr. meninger, men en må jo få lov å ta seg en liten dram innimellom ?

Edrulighet er bra, og den som er sikker på 40 for Tarik etter det han har vist i år. Den har tatt mer en en dram

Mulig de kan få det halve, mange spillere i Norge har gått for 40 milmed de merittene Tarik har?? Men mener han bør gå for egen utvikling, kan se ut som jan trenger omveltninger og et nytt miljø.

1947modell

Landslagsspiller

Lagt til: 08 mai 08, 18:41
Opprinnelig postet av Anne

Edrulighet er bra, og den som er sikker på 40 for Tarik etter det han har vist i år. Den har tatt mer en en dram

Mulig de kan få det halve, mange spillere i Norge har gått for 40 milmed de merittene Tarik har?? Men mener han bør gå for egen utvikling, kan se ut som jan trenger omveltninger og et nytt miljø.

Renskriv dette er du snill

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 08 mai 08, 19:20
Opprinnelig postet av Anne

Tror nok også 40 mille er i overkant, men så kan man lure på om "Morgan-gutten" som havnet i Chelsea for 140 mille (eller noe sånt)var så mye bedre enn Tarik når han spilte i Norge??? Det tror ikke jeg, men prisen på en spiller i den alderen avhenger nok mer av det utviklingspotensiale kjøperklubben ser i spilleren enn hvor god han er i øyeblikket.

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914