Missunnelse Drillo misunnelse
at ffk er ett bakoverlag synes jeg er latterlig
Tulleanalyse av Drillo
Når Bodø/Glimt spiller Drillo-fotball (minst 10 mann bak ballen til en hver tid) så blir det mye bakover og sidelengspasninger på FFK for å finne hull i forsvarsmuren. Samme blir det mot Molde og Ham Kam. Lagene ligger kompakt i forsvar mot FFK på stadion. Ikke lett å rundspille et lag som kommer for å spille en forsvarskamp.
Når FFK begynner å rundspille disse lagene, da blir de seriemestere
---------------------------
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!
Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
Opprinnelig postet av Bob Page
...Og det kommer fra Drillo ? En som dyrket den stilen ?
Ja, for det var mange pasninger på tvers og bakover i Drillostilen. Du har virkelig peiling på hva du snakker om!
Drillo har mange gode poenger angående fremdrift, og det er bra at han setter landslagets spillestil på agendaen.
Har du lest forumets retningslinjer?
Egentlig så bør vi ta det hele som en forsinka aprilspøk, fra en dessillusjonert tragisk "fotball-professor".
Spesielt når han hevder at Kamma er det laget som etter han mening spiller den beste foltballen, etter hans stil.
Tas det som en spøk kan Drilllofansen fortsatt leve i sin "gudedyrkelse".
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Opprinnelig postet av dracula
Spesielt når han hevder at Kamma er det laget som etter han mening spiller den beste foltballen, etter hans stil.
Eh? Hvor hevder han det?
Har du lest forumets retningslinjer?
Gode poenger fra Drillo og bra at han har "baller" til å prøve å få en debatt rundt dette for det gjør han neppe mer populær!
Sakens kjerne er jo at RBK og Norge hadde syk sukkess med å spille "foroverfotball" på nittitallet og nå har det uten nevneverdig diskusjon blitt godtatti fotball-norge at den type fotball er gammeldags, samtidig som både landslaget og RBK har blitt to høyst middelmådige lag.
Øverskriften til tråden er forøvrig helt idiotisk og burde vært endret, detter er en viktig fotballfaglig diskusjon og ikke følelser. Drillo tok Norge til 2 VM og i en periode hadde vi bare Brasil foran oss på FIFA rankingen. Hva er han misunnelig på?
Hei Holters.
Ser i brevet fra Drillo at ikke Kamma nevnes, beklager det.
Likevel i meldinga som kom på TV2 sto det vitterlig at , Drillo nevnte Hamarkameratene som de som spilte mest etter hans stil. Det sto videre at han også så tendenser av dette hos Stabæk.
Beklager dersom dette er feil.
Likevel i meldinga som kom på TV2 sto det vitterlig at , Drillo nevnte Hamarkameratene som de som spilte mest etter hans stil. Det sto videre at han også så tendenser av dette hos Stabæk.
Du valgte allikevel bare å trekke frem Kamma og "glemte" Stabæk? For å sementere Drillos inkompetanse. Right?
At han sier Ham-Kam og Stabæk som to av de laga i Norge i dag som spiller mest inspirert av "Drillostilen" er vel nærmest innlysende og burde ikke være overraskende av noen som har sett litt fotball - og som krydrer evnen til å se med litt kunnskap.
Ham-Kam har ikke spillere med tekniske forutsetninger for å spille noe annet (raske overganger, med mange langballer på hodesterke spisser og spillere som utfordrer i bakrom) og Stabæk, med et godt, teknisk lag, spiller hurtig i lengderetningen - MOT motstanderenes mål. De har også oppspillsmønster med flikk mot bakromstruende spiller (Nannskog) ala drillo.
Jeg vil ikke lage noen ny kjempediskusjon om Drillo, hans kvaliteter og evner. Jeg vil bare si at hans resultater som landslagstrener sier alt...
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av Bob Page
...Og det kommer fra Drillo ? En som dyrket den stilen ?
Og hvilken planet lever du på?
Opprinnelig postet av denialsander
Jeg vil ikke lage noen ny kjempediskusjon om Drillo, hans kvaliteter og evner. Jeg vil bare si at hans resultater som landslagstrener sier alt...
En trener skal bruke det matriellet han har til å skape gode resultater. Den som ikke kan se at Drillo gjorde akkurat det med stor suksess har ikke peiling...!
Hareide? Uff...
Syns Drillo nevner mye klokt i brevet sitt angående fremdriften og omstendeligheten i norsk fotball. Nå kan han ikke basere FFKs spill utifra Bodø/Glimtkampen hvor det var uhorvelig mange støttepasninger. Men han har absolutt et godt poeng!
Jeg mener at noe av "feilen" kanskje ligger i dagens talentutvikling. Trenerne på de unge lagene som driller feks. 4-3-3 formasjonen vil ofte at den dype midtbanespilleren skal komme i møte mot back som har ballen hvis det er trangt, få ballen og vri spillet til motsatt stopper eller back. Dette bidrar til mange støttepasninger!
Dette funker kanskje bra i Norge, men skal vi utvikle spillere som passer i utlandet må vi ta litt av deres spillestil over i den norske. Se på Stabæk, som kanskje er det laget med mest framdrift i Norge. De har en møtende spiss og en typisk bakromspiss. Se på målet til Nannskog mot Rosenborg, det er en pasning fra back rett i bakrommet på Nannskog som scorer mål. Og se på 2-1målet til Gashi, det er et utspark fra Staw som Johansson forlenger..
Rosenborg blir også for omstendige, et punkt Drillo nevner. Mot Stabæk kom Fredrik Stoor fint opp på høyrekanten flere ganger. Isteden for å slå et innlegg i boksen mot Steffen Iversen, en av Norges beste hodespillere, vendte han ofte hjemover og spilte støttepasning inn i midten, og så mista de ofte ballen..
Er ikke for ekstrem Drillo-fotball som Ham-Kam spiller, det blir for mye langt og inn i boksen. Men å slå en langball og sette trykk etter i ny og ne, kan det være så farlig?
If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-
Samme med Molde kampen egentlig, regner med at dette er taktikk fra Grönhagens side?
La kontrelaga løpe litt fra seg, og for enhver pris ikke gi dem noen avkastning på kontringene virker som er taktikken.
Vi burde gå ut med stor autoritet på hjemmebane og kjøre kampen inn i vårt spor i stedet for å slippe til de dårligere laga.
Må innrømme jeg er skeptisk til halseløs framdrift da, som Kamma og Stabekk driver med, for ikke å snakke om Lyn, som knapt hadde ett oppbygd angrep i kampen mot FFK. Lang ball og fly som gale, er det bra fortball?
GÅ SJÆL RHINO!
Opprinnelig postet av Superkjegle
Må innrømme jeg er skeptisk til halseløs framdrift da, som Kamma og Stabekk driver med, for ikke å snakke om Lyn,
Halseløs fremdrift hos Stabæk? De er vel jaggu det eneste laget som har et definert angrepsmønster i hele Eliten... Ham Kam slår langt og håper på noe positivt, mens Lyn ligger et sted midt i mellom.
Hei Denialsander.
Kunne selvsagt også nevnt Stabæk i første innlegg, men slik det det framstilt på TV2" var det først og fremst H/K som Drillo framhevet, men at han også så tendenser hos Stabæk sitt spill.
Årsaken til at jeg ikke nevnte verken Stabæk eller Lyn for den saks skyld i første innlegget, var vel fordi jeg så begeistringen av Kamma sin stil som så spesiell at det burde bemerkes.
Jeg innrømmer at jeg er blottet for Drillo sin kunnskap, men jeg ser ikke ser store likheten i Kamma og Stabæk sitt spill. Det kan være fordi lagene har forskjellige spillertyper, men for meg står Stabæk fram ett spillende lag som differensierer sin spillestil. Sjøl om de som oftest tenker framndrift.
Når det gjelder Drillo sin kompetanse, så hadde han sin glanstid som norsk landslagtrener. Det skal ingen ta fra han.
Likevel verden og fotballen går framover og videre utvikles. (heldigvis)
Opprinnelig postet av denialsander
Halseløs fremdrift hos Stabæk? De er vel jaggu det eneste laget som har et definert angrepsmønster i hele Eliten... Ham Kam slår langt og håper på noe positivt, mens Lyn ligger et sted midt i mellom.
Jassågitt har Stabekk lagt om?
Har ikke sett dem siden FFK kampen på Nadderud i fjor, var ikke mye spill i dem da.
Hadde inntrykket av at dersom ikke spissene deres presterte så hadde de null og niks.
GÅ SJÆL RHINO!
Uten spissene prestasjoner er de null og niks? De har jo Anthony Annan, Somen Tchoyi og Alanzinho på midtbanen som er tre klassespillere. I tillegg har de jo fått inn den spennende Johan Andersson, som kan bli en ny hit i Tippeligaen.
I tillegg har de et forsvar som er meget spillende. Bra defensivt, og som prøver å spille seg ut. Syns spesielt både Holmvik og Segerström er to meget gode forsvarsspillere!
Stabæk er på en god dag Tippeligaens morsomste lag å se på. De har en engasjert og positiv trener, som inspirerer spillerne sine på treningsfeltet gjennom mye humør! Han er, etter min mening, Norges beste trener til å gi tilbakemeldinger og backe opp laget sitt. Jönsson, Grönhagen og Rösler er etter min mening Tippeligaens tre beste trenere!
If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-
Jeg innrømmer at jeg er blottet for Drillo sin kunnskap, men jeg ser ikke ser store likheten i Kamma og Stabæk sitt spill. Det kan være fordi lagene har forskjellige spillertyper, men for meg står Stabæk fram ett spillende lag som differensierer sin spillestil. Sjøl om de som oftest tenker framndrift.
Fremdrift er nøkkelordet. Jeg mener ikke at Kamma og Stabæk har likhet i måten de spiller på. Men de har tydelig den samme filosofien om at ballen skal raskt i lengderetning. Kamma har ikke teknikere til å spille seg langs bakken og følgelig blir det mye langballer. Stabæk derimot er i stand til å spille seg hurtig fremover langs bakken.
Ingen av laga er utpreget glade i støttepasninger, men Stabæk slår nok fler enn Kamma. Fordi Stabæk av og til ikke klarer å spille seg helt igjennom og har spillere som kan holde ballen i laget. Dog ender de vel som regel opp med en lang/høy ball allilkevel...
RBK i sine glansdager var prototyp på mye av det Drillo stod for. Raskt brudd, med mange, samtidige løp, og hurtig fremdrift. Hvis spillerne kjenner mønstret og vet hva de skal gjøre (det vet ingen i RBK idag, Steffen er jo misbrukt som møtende spiss, en rolle Sørloth kledde med suksess, og de roterer jo posisjoner på de unge, håpefulle som f.eks Per Ciljan.) er det stor sannsynlighet for at de får treff med pasningene også. Fremover og raskt, siden ingen kamper vinnes av å trille ball på midtbanen eller mellom midtbanen og motstanderens sekstenmeter. Barcelona er vel et godt eksempel...
Drillo hadde to hovedprinsipper angrepsmessig, der det ene var fremdrift ved brudd og overganger og det å slå langballer mot etablert forsvar.
Personlig skulle jeg ønsket at FFK hadde et tydligere angrepsmønster også. Vi så et par skikkelig gode overganger og overlapp på kant mot Kamma, etter at PAC kom inn. Jeg håper vi får se mer av det....
(oi! det ble visst mer skriving om Drillo allikevel. ;))
Det største jeg har opplevd i fotball var da Norge slo Brasil med Drillo sin fortjeneste,mannen er historisk og det største navnet innen norsk fotball for alltid,takk Drillo du har så rett så rett
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914