Etter kampen: Lyn- FFK 0-0 (5. serierunde)
Opprinnelig postet av paco
Nå var vel dette første innhoppet til Kouadio i år så da er det vel normalt at han trenger noen kamper til før ting sitter,er vel ikke så mange som utfordrer og kommer til sjanser/innlegg alene som han
Den der er altfor tynn paco. Om alle i laget skulle trenge "noen kamper før ting sitter" så hadde vi lagt nede i sumpa sammen med LSK og HamKam.
Ut fra forventningene til Elfenben-gutta så syns jeg begge har skuffet stort. Kouadio var langt langt unna TL-standard igår og er etter min mening langt unna førsteelveren. Har vi ikke noe bedre enn det å sette innpå så må det handles .
Hadde vært morsomt å se Thomassen da. Har ihverfall løpskapasitet.
Hvis vi skal se oss fornøyde med resultatet siden det er bortebane og alt det der, blir vi aldri kvitt bortebanespøkelset. Jeg blåser i hva Grönhagen sier til media, men til guttene må han si at han forventet seier etter åssen kampen utviklet seg. Lyn er gode på hjemmebane og alt det der, det er jeg enig i. Men skal vi nå så langt som mulig, må vi hvertfall ikke se oss fornøyde med 0-0 mot et lag vi skal komme høyere enn på tabellen.
Men det er helt klart positive ting å trekke med seg også. Vi holder nullen for andre kamp på rad, forsvarsspillet satt, den sentrale midtbanen var bedre enn på et par kamper og vi har vel fastslått at Tegström ikke har noe som helst i en startellever å gjøre.
En av grunnene til at Tarik ikke var så mye med i spillet som han pleier, var på grunn av at Lyn dekket ham veldig godt opp. Men Gardar er ufattelig flink til å skape rom for medspillere når han spiller. Han er kjempetreig og klarer ikke helt stokke beina, men det rommet han lager for Tarik er kjempebra. Tarik og Gardar strekker forsvaret deres, før Gardar plutselig kommer i møte og får ballen i beina. Da blir det strekk i laget deres og mye mellomrom for Gardar å møte opp i. I tillegg kan vi slå langt på Gardar, noe som helt klart er en fordel!
Tegström blir litt for lat, og virker uinspirert når han spiller. Må trøkke til mer, holde mer på ballen og samspille litt mer med Tarik. Men som jeg nevner, han er helt klart best når han kommer innpå og preger kamper i 2.omgang!
---------------------------
If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914