Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK`S visjoner og hva tror supporterne på ?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til: 23 apr 08, 19:52

Jeg gjør meg opp noen tanker om riks-medias dekning og uttalelser om norsk fotball, særlig eliteserien.  Jeg merker meg spesielt at det ifølge "Bakrommet", VG, TV2 og andre av de store tippeliga"diskutantene" at det visstnok er kun 4, det vil si VIF, RBK, Viking og Brann, og kanskje til nød LSK som kan ha mulighet til å prege norsk fotball i "the years to come".

Det irriterer meg litt, de prater om "storbyene", (jeg har faktisk aldri hørt om noen norske storbyer, kanskje Oslo kan ligne på en, de andre er ikke noe stort annet enn FrStad), de er kun  lag fra disse byene som kan ha mulighet til å bli seriemestere i "furet-værbitt". Det er jo bare Brann og RBK og VIF blæ...blæ...blæ....

GRRRRRRRR, GRRRRRR, sier jeg da !

Slik som media fremstiller det så står de frem med følgende utsagn, "Vi tror at alle andre klubber enn de 4, eller kanskje 5 bare er med i norsk eliteserie for å lage kampe for de "store" laga, vi tror de bare leker fotball de!"

Gå hjem og legg dere, riksmedia, stikk føttene i fotbadet og i jorda, våkn opp !

Jeg, Willy Renè, tror at:  FFK og de andre tippeligalagene fra de "mindre" byene har andre visjoner enn å bare være "kampmotstandere" til laga fra de såkalte "store" byene, jeg tror at FFK blant andre kan ta opp kampen om tippeligagullene i framtiden, hvorfor i hel..te skulle man ikke ha den ambisjonen ?

En liten flott by som FrStad, med vår unike Gamleby, våre dårlige restauranter, (faktisk Kranbanen var bra), med vår entusiastiske befolkning, vår  landets flotteste stadion, og med de mest misunneligste nabobyene, hvorfor skal ikke VI ?? vi vinne seriegull ?  Kanskje ikke i år, men det kommer !

Så kan Esten Sæther, og han raringen i "bakrommet", og andre i riksmedia se snurt på oss, når vi FFK-supporterne feirer sammen med Arne Scheie FFK`s snart kommende 10.de seriegull og stjerne på drakten.

---------------------------

100 hektoliter mussa på stampen og tippeteikn ein

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 23 apr 08, 20:12
Nå trenger ikke disse uttalelsene bety at andre lag ikke kan ta seriegull, det gis det vel høyde for? Men at de fire vil være med å prege Tippeligaen tror jeg de har rett i. Det er bare å se tilbake i historien den, RBK, Brann og Viking har jo vært oppe i serien i en evighet, Enga har det vært en del bråk i, og er kanskje ikke helt blant de tre andre.

RBK, Brann og Viking kommer alle fra byer som er større enn Fredrikstad, i tillegg til å være bykommuner, noe Fredrikstad kun er halvveis. Alle tre har en unik posisjon i fylket og har nesten enerett på tilskuere i omkretsen. Hvilke andre lag i Trønderlag konkurrerer RBK om? Brann i Hordaland? Viking i Rogaland? I Østfold er rivalisieringen mellom klubbene større, du har de gamle fiendene i Sarpsborg og vi har Moss som lukter på et opprykk. Forskjellene mellom de tre jeg nevner og FFK er store. Grunnlaget for at disse over tid skal prege Tippeligaen er stor (det er som sagt bare å se på antall sesonger de har i øverste divisjon nå). At det kan komme lag og overraske innimellom er selvsagt tilstede, se bare på Stabæk som nå i et par sesonger har gjort det bra. Om de er i samme situasjon om ti år tviler jeg på.

Og sånn for å avlivet en ting - jeg er IKKE i slekt med Esthen O. Sæther i Dagbladet, har nemlig fått spørsmål om det!

Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til: 23 apr 08, 21:23

Opprinnelig postet av FFK1903
Nå trenger ikke disse uttalelsene bety at andre lag ikke kan ta seriegull, det gis det vel høyde for? Men at de fire vil være med å prege Tippeligaen tror jeg de har rett i. Det er bare å se tilbake i historien den, RBK, Brann og Viking har jo vært oppe i serien i en evighet, Enga har det vært en del bråk i, og er kanskje ikke helt blant de tre andre.

RBK, Brann og Viking kommer alle fra byer som er større enn Fredrikstad, i tillegg til å være bykommuner, noe Fredrikstad kun er halvveis. Alle tre har en unik posisjon i fylket og har nesten enerett på tilskuere i omkretsen. Hvilke andre lag i Trønderlag konkurrerer RBK om? Brann i Hordaland? Viking i Rogaland? I Østfold er rivalisieringen mellom klubbene større, du har de gamle fiendene i Sarpsborg og vi har Moss som lukter på et opprykk. Forskjellene mellom de tre jeg nevner og FFK er store. Grunnlaget for at disse over tid skal prege Tippeligaen er stor (det er som sagt bare å se på antall sesonger de har i øverste divisjon nå). At det kan komme lag og overraske innimellom er selvsagt tilstede, se bare på Stabæk som nå i et par sesonger har gjort det bra. Om de er i samme situasjon om ti år tviler jeg på.

Og sånn for å avlivet en ting - jeg er IKKE i slekt med Esthen O. Sæther i Dagbladet, har nemlig fått spørsmål om det!

Det er forsåvidt en del rett i det du sier, men jeg er ikke mottagelig for alle argumentene. Det er ikke unaturlig at de større regionene i landet til en hver tid preger norsk fotball, i så måte er også nedre glommaregionen av de større. Når du nevner Rogaland, så kan man nevne Vard, Haugar og ikke minst Bryne. I nærheten av Bergen så har du Sogndal. (Ialle fall ikke så veldig langt unna).  Vi bor i en mer konsentrert befolkningsmessig del av landet, hvor det ikke er helt unaturlig at flere lag skal kunne komme virkelig opp i det gode selskap, bykommunene rundt Mjøsa, Grenlandsområdet osv., så det jeg mener med innlegget er at visse deler av pressen er totalt opphengt i de "store" byene, pressen har nesten en litt "gøy på landet" og "hjem og sokke kua"-holdning til bl.a. FrStad, vi er nesten en liten kuriositet med en "ja-husk, de var ledende og gode i "gamle dager"".

Det hadde vært morro om gullet kom hjem, det er vel ikke andre enn vi som tror på klubben, sponsorer og klubbens velgjørere og Arne Scheie som kan tenke seg denne tanken. Måtte de lykkes, gjerne i år.

Er det noe som er umulig da ?

100 hektoliter mussa på stampen og tippeteikn ein

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til: 24 apr 08, 21:06
Opprinnelig postet av Willy Renè
Det hadde vært morro om gullet kom hjem, det er vel ikke andre enn vi som tror på klubben, sponsorer og klubbens velgjørere og Arne Scheie som kan tenke seg denne tanken. Måtte de lykkes, gjerne i år.

Er det noe som er umulig da ?

Ingenting er jo umulig! Og sjøl blir jeg mer og mer overbevist om at FFK er i ferd med endelig å nærme seg igjen.

Men det er vel få som seriøst trur på muligheten til at det faktisk skal skje allerede i år. Ingenting hadde gleda meg mer, men det tar jeg i så fall som en veldig positiv overraskelse hvis det mot formodning skulle skje - og så nyter jeg synet av tabellen denne uka. :-)

Svensk magi!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 28 apr 08, 09:50

I nærheten av Bergen så har du Sogndal. (Ialle fall ikke så veldig langt unna).   

Den er helt rå! En biltur på ca 3 1/2 time!

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til: 27 apr 08, 13:49
Opprinnelig postet av FFK1903

RBK, Brann og Viking kommer alle fra byer som er større enn Fredrikstad, i tillegg til å være bykommuner, noe Fredrikstad kun er halvveis. Alle tre har en unik posisjon i fylket og har nesten enerett på tilskuere i omkretsen. Hvilke andre lag i Trønderlag konkurrerer RBK om? Brann i Hordaland? Viking i Rogaland? I Østfold er rivalisieringen mellom klubbene større, du har de gamle fiendene i Sarpsborg og vi har Moss som lukter på et opprykk.
Ehh. Har du hørt om Bryne? Det er tull at de har eneretten på tilskuere. Det er sikkert like mange sarpinger som drar på FFK kamp som det er Sandnesinger som drar på Viking kamp.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 27 apr 08, 16:11

Ps, det ganske stor rivalisering i Rogaland.

I Sør- Rogaland i Adecco har du Bryne fra Jæren , med ambisjoner og tradisjoner fra TL.

Sandnes som ifht SIddis City kan sammenlignes med FR.stad -Sarp i avstand har du nå sandnes-Ulf som har ambisjoner om fortsatt Adecco.

I Nord -Rogaland har du Haugesund, med ambisjoner om TL, også med gjestevisitt der.

I Tillegg kommer Randaberg steinkast nord/vest fra Siddis City som har uttalte ambisjoner om snarest mulig Adecco.

Mao rivaliseringa er trolig større i Rogaland enn i Østfold, sjøl om avstanden mellom Siddis City og Nord- rogaland er større en Østfold/Vestfold.

Slik jeg ser det er hovedforskjellen mellom Viking og FFK, at Viking har bedre tradisjoner i moderne tid, bedre økonomi kommer fra en større by. Likevel tror jeg at fortsetter FFK sin framgang i TL noen år til, kan FFK og Viking nevnes i sammeåndedrag. Intenting som tilsier at ikke FFK kan bli "større" enn Viiigiing.

Når det gjelder Brann og RBK, så er de nok enerådende i sine distrikt. Likevel det alene tilsier ikke at de bør være topplag i TL i framtida, men de har gode ugangspunkt. Likevel FFK kan trygt hamle om de disse på sikt.

Brann er kjent for å spise sine egne, og RBK klarer trolig ikke å takle motgang. Det ligger ikke for "oppblåste" snurrebarter.

VIF, har en egen posisjon i Oslo, men det er nok mer følelsemessig (ala FFK for nostalgikkere) enn kvalitetsmessig. De siste år har de eksperimentert med mye rart allt fra I-kongen til Skeidar -prinsen. Ispedd doser av Sippingfredriksen og Spetalen-gutten, mao ikke mye stabilt. Dersom de i beste AAlbu tradisjon havner på "kulen" så er det nok slutt med dette eksperimentet også.

Konklusjon, ser ingen hindring for at ikke FFK i framtiden kan bli ett etablert storlag i Norge. Vår største fiende er oss sjøl, dersom vi blir for utålmodige.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

FFK1903

Moderator

Lagt til: 27 apr 08, 16:59
Opprinnelig postet av dracula

Ps, det ganske stor rivalisering i Rogaland.

I Sør- Rogaland i Adecco har du Bryne fra Jæren , med ambisjoner og tradisjoner fra TL.

Sandnes som ifht SIddis City kan sammenlignes med FR.stad -Sarp i avstand har du nå sandnes-Ulf som har ambisjoner om fortsatt Adecco.

I Nord -Rogaland har du Haugesund, med ambisjoner om TL, også med gjestevisitt der.

I Tillegg kommer Randaberg steinkast nord/vest fra Siddis City som har uttalte ambisjoner om snarest mulig Adecco.

Mao rivaliseringa er trolig større i Rogaland enn i Østfold, sjøl om avstanden mellom Siddis City og Nord- rogaland er større en Østfold/Vestfold.

Brynes posisjon er blitt svekket i årene som har gått. Det finnes en hel del selv fra kjernen av Bryne som har akseptert Viking som den ledende klubben og ikke ser på klubben med samme øyne som før. Tilskuertallene forteller også at interessen rundt Bryne har vært kjempestor de siste sesongene. Sandnes Ulf er en lettere sammenslåing av to eksisterende klubber, og har ikke all verden med rivalisieringstradisjon. Sandnes Ulf har med andre ord ikke samme status som Sarpsborg har, hvor det har vært rivalisering til FFK langt tilbake i tid. Sandnes savner også mye av sin egen identitet og smelter nesten sammen med Stavanger om å få en felles identitet.

Haugesund har jeg allerede nevnt, de står litt for seg selv på andre siden av fjorden.

Randaberg har ambisjoner, men å se på det som det store rivaliseringen blir omtrent som å dra inn Østsiden eller Lisleby. De utfører ikke en veldig stor trussel.

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

FFK1903

Moderator

Lagt til: 27 apr 08, 16:53
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Ehh. Har du hørt om Bryne? Det er tull at de har eneretten på tilskuere. Det er sikkert like mange sarpinger som drar på FFK kamp som det er Sandnesinger som drar på Viking kamp.

Så må du også lese innlegget mitt da. Det er en merkelig trend her inne til tider hvor folk skummer gjennom innlegget og smører på litt ekstra i svaret. Skrev jeg nesten enerett, eller enerett?

Om jeg har hørt om Bryne? Selvfølgelig. Jeg har bodd på Jæren i tre år (nå i Stavanger) og har selvfølgelig god innsikt i hvordan folkene her borte ser på Viking der nede. At det er like mange fra Sarp som drar på FFK-kamp som det er folk fra Sandnes som drar på Viking-kamp er en vill påstand i mine øyne. Viking stadion ligger omtrent midt mellom byene, og folk fra Sandnes har ikke noe hatforhold til Viking slik jeg har opplevd, i hvert fall ikke i nærheten av den grad sarpinger har og i den grad alle mossinger har omtrent.

Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05

Lagt til: 24 apr 08, 08:19

Så kan Esten Sæther, og han raringen i "bakrommet", og andre i riksmedia se snurt på oss, når vi FFK-supporterne feirer sammen med Arne Scheie FFK`s snart kommende 10.de seriegull og stjerne på drakten.

En liten digresjon men dog... Fredrikstad har 9 seriegull ja, men alle disse er vel ikke tellende når det kommer til nyere statestikk (dette som de regner stjerner etter). Ble ikke serien lagt om i 1964 eller noe, fra fra toppligan eller hva det her. Orker ikke å slå det opp, men tror ikke FFK får stjerne om de tar seriegull en gang til... Sikker noen her inne som kan korrigere meg om jeg tar feil.

Rune

hmm....

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 24 apr 08, 09:25

Enig med Willy Rene her, og registrerer at han fikk inn en fotnote om restauranter her også :) Et godt eksempel på at størrelse på by ikke er analogt med jevne resultater i Tippeligaen, er vel Lillestrøm. Om ikke det eneste, så en av de ytterst få som aldri har rykket ned, mulig jeg tar feil her... I Rogaland er det faktisk flere fra Stavanger som går på Brynekamp enn omvendt, men også mange fra Sandnes som ser Viking. Bryne og Ulf Sandnes er også i Adecco, og dette er sammenlignbart med oss kontra Moss og tinavnsklubben ved fossen. Den største forskjellen er at Stavanger har i overkant av 120000 innbyggere, og med det større potensiale hva publikum angår. I prosentandel av byen, har FFK større snitt en Viking. Det er heller ikke så fælt lenge siden Viking passerte SIF i popularitet.

Når det kommer til gammel og ny tid mener jeg man må regne alle medaljer og pokaler som fullverdige, men ingen tvil om at vi fremdeles hører til i "gamle dager" hva gjelder bragder. Men dette kan snu, mye avhenger av den økonomiske styringen i klubben. Forholdet mellom cash inn og cash ut må henge på greip, slik at økonomien blir sunn og bærekraftig, og ikke blir avhengig av emisjoner og panikktiltak for å øke inntektene.

-Elsker alle-

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 24 apr 08, 17:09
Mediene går selvsagt alltid etter lagene med flest fans. De vil jo ha flest mulig lesere/seere. Helt naturlig at FFK blir mindre eksponert enn RBK, Brann, VIF og Viking da. Tabellsituasjonen har mindre betydelse enn størrelsen. Målet for FFK, bør vel da bli å vokse til å bli Østfold`s fotballag. Det er vel 260 000 mennesker i Østfold å flørte med for FFK

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 28 apr 08, 09:55
Opprinnelig postet av Ido Form Klyster

Et godt eksempel på at størrelse på by ikke er analogt med jevne resultater i Tippeligaen, er vel Lillestrøm.

Det bor ikke fryktelig mye mennesker i Lillestrøm, men de har nedslagsfelt fra Strømmen, Lørenskog, Skjetten, Skedsmo og hele Romerike og Nittedal. Det bor mye folk i dette området.

Ellers så kan man skjele til denne tabellen:

Budsjettabellen 2008

1) Rosenborg (191)
2) Brann (140)
3) Lillestrøm (125-130)
4) Vålerenga (123)
5) Viking (120)
6) Fredrikstad (92,5)
7) Tromsø (76)
7) Lyn (76)
9) Aalesund (70)
10) Strømsgodset (60)
11) HamKam (52,4)
12) Stabæk (50)
13) Molde (48,3)
14) Bodø/Glimt (45-50)

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05

Lagt til: 28 apr 08, 10:19

nja, når du kommer utenfor lillestrøm mot nittedal blir det fort blått... Min erfaring far oppveksten i Nittedal er at det er kun vif-folk oppi der... Det sier vel litt når de kjører 3-4 busser  fra Dalen til alle kamper... Når det kommer til strømmen så har jo de en litt sånn moss-fredrikstad ting gående med lillestrøm, så usikker på hvor mye dette har å si. Men romerike er stort, så et poeng har du nok.

Rune.

hmm....

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 28 apr 08, 16:44

Fare for at framtidas  topp 10 -12  i Tl, kun vil bestå av distriktslag.

F.eks:

Rogaland (Viking)

Hordaland ( Brann)

Vest & Aust Agder ( Start)

Buskerud ( Godset)

Sør & Nord Trøndelag ( RBK)

Finnmark / Troms ( TIL)

Østfold ( FFK)

Akershus ( vest) ( Stabæk)

Akershus (øst/  med nordre del av østfold og noe av Hedmark) ( LSK)

Oslo ( VIF & Lyn?)

Dette var 11, nr 12 blir dersom Møre& Romsdal og evt Sogn kan klare og samle seg om ett lag.

Deretter kan  kanskje vi se Hedmark ( kamma), Nordland (Glimt) & evt Vestfold / Telemark ( Odd + kanskje Sandefjord)

Noen av disse vil så alternere om TL plass med 2 & eller 3 fra distrikta, slike lag som Moss, Kongsvinger, Skeid, Haugesund, Bryne, Sogndal  o.lign.

Mao slik jeg ser det må FFk bruke tida godt for å bli Østfold og gjerne Bohuslãn sitt lag.

For å lykkes kreves kløkt, tålmodighet, ydmykhet og målretta arbeid.

Synes man nå er på rett vei.

Oslo

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 28 apr 08, 18:29
Opprinnelig postet av dracula

Fare for at framtidas  topp 10 -12  i Tl, kun vil bestå av distriktslag.

F.eks:

Rogaland (Viking)

Hordaland ( Brann)

Vest & Aust Agder ( Start)

Buskerud ( Godset)

Sør & Nord Trøndelag ( RBK)

Finnmark / Troms ( TIL)

Østfold ( FFK)

Akershus ( vest) ( Stabæk)

Akershus (øst/  med nordre del av østfold og noe av Hedmark) ( LSK)

Oslo ( VIF & Lyn?)

Dette var 11, nr 12 blir dersom Møre& Romsdal og evt Sogn kan klare og samle seg om ett lag.

Deretter kan  kanskje vi se Hedmark ( kamma), Nordland (Glimt) & evt Vestfold / Telemark ( Odd + kanskje Sandefjord)

Noen av disse vil så alternere om TL plass med 2 & eller 3 fra distrikta, slike lag som Moss, Kongsvinger, Skeid, Haugesund, Bryne, Sogndal  o.lign.

Mao slik jeg ser det må FFk bruke tida godt for å bli Østfold og gjerne Bohuslãn sitt lag.

For å lykkes kreves kløkt, tålmodighet, ydmykhet og målretta arbeid.

Synes man nå er på rett vei.

Oslo

En som har forstått det her ser jeg

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914