Husk meg
Brukernavn
Passord

Hva skal til for FFK Gull?

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 22 apr 08, 14:55

Noen som har noen realistiske ideer om hvordan FFK skal kunne benytte sin nyvunnene posisjon og samle ett slagkrafitig lag for å kjempe om seriegull?

Kan FFK være like flinke som i fjor til å hente inn spillere som forsterker laget og som gjør at vi kan fortsette med den positive trenden. Evt hvor trykker det? hvem har respten andre en Grønis?

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 22 apr 08, 15:10
Endret: 22 apr 08, 15:13

Spiss som scorer 20 mål.

En dødlinjekantspiller med stor fart, god mann mot mann og fantastiske innlegg.

En høyreback med fart, posisjonsspill, innleggsfot, dribleferdigheter og godt hodespill.

En sinnssykt klassespiller sentralt som hever hele laget, type Andresen.

Samtlige i landslagsklasse, og at Wallace og Tarik utvikler seg med stormskritt. 

Staw

Mr. Z - Piiroja - Gerrbrand - Wallace

Mr. X - Wehrman/Gashi - Mr. Y - Barsom/Kvisvik

Mr. 20 - Tarik

Jeg tror vi blir bedre som lag uansett hvilken av disse disse posisjonene vi forsterker med klassespillere. Rett og slett fordi det vil tilføre laget nye ferdigheter, samt vi vil ha større bredde og valgmuligheter enn det vi har per i dag. Førstelaget vårt er såpass godt nå at vi rett og slett må erstatte gode spillere for å få plass til enda bedre spillere.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 22 apr 08, 15:12

Såpass, jeg tror jeg sa realistisk da men? Andre faktorer som kan spille inn?

Heldig vis for oss har vi Whermann og ikke Andresen, han er jo stort ett skada eller opptatt med kortspill. Vi har jo endel kvalitet da.

Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06

Lagt til: 22 apr 08, 15:36
Andresen har spilt MEGET godt for ENga i serieåpningen

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til: 22 apr 08, 15:47
Endret: 22 apr 08, 15:47
Opprinnelig postet av Thor Gunnar
Andresen har spilt MEGET godt for ENga i serieåpningen

På søndag mot Rosenborg var han muligens VIFs dårligste.

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 22 apr 08, 18:27
Jeg vil påstå at Herr Andresen er flinkere til å kjefte andre gode enn å være god selv. Nuvel, det er jo en egenskap det også da..

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06

Lagt til: 22 apr 08, 18:51

Andresen hadde gått rett inn i start ellvern til alle lagene i tippeligaen,skal vi bli blandt de 6-7 beste så trenger vi 2 nye sidebacker da vi kommer til og slippe inn alt for mye mål fra kantene i år

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 22 apr 08, 19:03

Det som skal til er at ingen snakker om gullet, hvertfall ikke innad i FFK. Se bare på Stabæk i fjor. :) Vi er ikke konsentrerte nok til å kunne ta gullet i år, men jeg tror vi kan bygge oss opp til å ta det innen et par år.

I tillegg trenger vi en spiss som er garantist for 15+ per sesong.

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 22 apr 08, 19:36
Opprinnelig postet av Lemmy

Det som skal til er at ingen snakker om gullet, hvertfall ikke innad i FFK.

Det er jeg helt enig i, en kamp om gangen også videre. Jeg er nesten skremt over at denne tråden i det hele tatt eksisterer!

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 22 apr 08, 21:05
Opprinnelig postet av paco
(...)så trenger vi 2 nye sidebacker da vi kommer til og slippe inn alt for mye mål fra kantene i år

Nå må du gi deg!

Wallace viser absolutt et stort potensial, og han blir bedre for hver kamp som går. Jeg har stor tro på unggutten, selv om han er litt treg i vendingene og har slitt litt med posisjoneringen. Wallace viser stadig fremgang, og snart får han forhåpentligvis også til de gode innleggene og dødballene han skal ha vist på trening i kampsituasjon. Han slår nesten aldri bort en pasning heller, legg merke til det neste gang!

Har du lest forumets retningslinjer?

frecjoha

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04

Lagt til: 22 apr 08, 22:15

Tar jo nesten mere av her i byen enn i Bergen.

Etter 4.serierunder snakker vi allerde om gull.

Begynn å snakk om gull muligheter etter vi har kommet oss igjennom runde 11 til 16 med gode resultater.

Det er der den virkelige manndomsprøven er.

FFK mot nye høyder...

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 22 apr 08, 23:12
Vil ikke akuratt påstå atjeg snakkeromgull, men heller hva somskal til at FFK skal tilfor atvi engang skal kunne kjempe om gull, med utgangspunkt i årets sesong til nå. Og hva slags grep som måtte blitttatt. Helt hypotetisk. Enestekravetvaratdet skulle komme noen seriøsesvarhåpet nå jeg på..

lineker

Juniorspiller

Ble medlem: 21 mai 06

Lagt til: 22 apr 08, 23:25
..enig med visse her...nå må vi ta det litt rolig,kommer vi blandt de 6 beste skal vi være mer enn fornøyd. Vi må se litt bak resultatene... Og Martin Andresen hadde gått rett inn på sentral midtbane på alle eliteserielag, mannen er en  jævla god fotballspiller! I norsk målestokk hvert fall...

Go Tottis!!!

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04

Lagt til: 23 apr 08, 02:59

Enig med Holters, vi må ha klassespillere på de plassene vi ikke har klassespillere eller spillere med enormt potensiale i dag.

Først og fremst høyre back, høyre kant og en spiss av samme type som Gardar men som er mer effektiv/målfarlig.

Deretter en sentral midtbanespiller ala MA men etter mitt syn er ikke behovet så stort her hvis Gashi og Wehrman kan komme opp på samme nivå som de hadde i fjor høst.

30 millioner i vellykkede spillerkjøp og vi er der!

Tarik ut, en 15 millioners spiss, en 10 millioners høyrekant og en 5 millioners høyreback inn.

JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 23 apr 08, 04:55
om tarik forsvinner, trenger vi en erstatter for ham også.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 23 apr 08, 09:40

Det viktigste kritere for at FFK skal kunne vinne gull denne sesongen er flaks. Og et lag som FFK kan nå langt med det.

For å etablere seg som en gullfavoritt må det mer til. Først og fremst en større satsing med blant annet et budsjett som matcher de største. En slik satsing kan føre til at man har råd til en bredere spillestall, og at flere gode spillere finner seg i å sitte på benken. Dette vil eventuelt ta år å etablere.

Synes dette med "klassespillere" eller "klassespiss" blir et veldig lettvint løsningsalternativ. For det første er det et lag som vinner fotballkamper og en stall som vinner titler. For det andre er det slik at toppscorere som regel kommer fra en toppklubb. Det er sjelden at den samme toppscoreren er blant de mest effektive spissene i ligaen, men spiller du på ett topplag så får du mange sjanser.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Kent

Landslagsspiller

Lagt til: 23 apr 08, 11:26
Opprinnelig postet av kanogvetalt

For det andre er det slik at toppscorere som regel kommer fra en toppklubb. Det er sjelden at den samme toppscoreren er blant de mest effektive spissene i ligaen, men spiller du på ett topplag så får du mange sjanser.

Blir litt høna eller egget dette.

Olivier Ocean var bedre for Odd en han har vært i LSK. Steffen Iversen scoret mindre mål i gullsesongen i VIF en han har gjort på et middels RBK. Alexander Ødegaard har ikke klart det samme i hverken RBK eller Viking som han gjorde i nedrykkssesongen til Sogndal. Josten Flo bøttet inn for et svakt Strømsgodset lag for noen år siden.

Det handler om kontinuerlig forbedring og først og fremst å forsterke de plassene vi er dårligs besatt på med nettopp klassespillere! Så får de spillerne som var gode nok før bidra til bredde i troppen.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 23 apr 08, 11:42
Det handler ikke om høna eller egget, men statistikk. Tilfellene du refererer til er unntak fra regelen.

Kent

Landslagsspiller

Lagt til: 23 apr 08, 11:53

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Det handler ikke om høna eller egget, men statistikk. Tilfellene du refererer til er unntak fra regelen.

Jeg er ikke kjent med statistikken du sikter til så jeg kan ta feil men slik jeg ser det er den sannsynligvis ikke mye verdt. Grunnen er at det er to ting som utgjør en god spiss.

a) Komme til målsjanser. Smarte bevegelser, skape seg rom etc.

b) Sette målsjansene.

Så man kan score mange mål på flere måter:

1) Komme til få målsjanser men være ekstremt effektiv.

2) Komme til mange målsjanser men ikke nødvendigvis være ekstremt effektiv.

3) Kombinasjoner av 1) og 2) og andre varienater.

Din statistikk vil slik jeg vurderer det fovorisere kategori 1.

Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05

Lagt til: 23 apr 08, 12:24

Hva skal til for FFK gull?

Svar: GRISEFLAKS, 5-6 lag diska og ett skadefritt lag.

Rune

hmm....

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 23 apr 08, 12:35
Opprinnelig postet av Kent

Din statistikk vil slik jeg vurderer det fovorisere kategori 1.

Statistikken jeg referer til(jeg leste den for ca 1 år siden og husker ikke hvor regferert til flere ligaer enn den norske) handler om at det oftes er spillere fra de 3-4 toppklubbene som havner på de 3-4 første plassene på toppscorerlisten, og at de veldig sjelden er blant de mest effektive.

Utfra dette hevder jeg at en spiss på et topplag får flere sjanser og derfor scorer flere mål.

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914