Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK utelatt av Sponsorsamarbeid

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 15 apr 08, 19:31

”De fire store” i norsk fotball nå danner et formelt sponsorsamarbeid.

Brann, Vålerenga, Viking og Rosenborg skal i fremtiden jobbe for å få felles sponsoravtaler.

Fredrikstad kommer fra det femte mest folkerike området som har en klubb i Eliteserien. Men de har ikke blitt invitert med i samarbeidet til Brann, Vålerenga, Viking og Rosenborg.

Morten Huth legger ikke skjul på at han er litt skuffet over akkurat det. Nå er han klar til å inngå samarbeid med de andre klubbene.

Aftenposten

Dette liker jeg dårlig.

Blir det som i PL i England nå? Man U, Arsenal, Chelsea og Liverpool gjør opp om de fire første plassene i serien hvert år?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 15 apr 08, 20:39
Opprinnelig postet av benksliter`n

Blir det som i PL i England nå? Man U, Arsenal, Chelsea og Liverpool gjør opp om de fire første plassene i serien hvert år?

Jeg synes det er rart det ikke har vært noen flere lag enn RBK som har vært stabilt gode over tid. Iallefall sett i forhold til de ressursene enkelte av dem har hatt - sammenliknet de øvrige laga.

Slik det er nå vil det være noen klubber som har økonomiske midler til å kunne stabilisere seg til å "gjøre opp om de fire første plassene" hvert eneste år. På sikt - forutsatt at de er i stand til å forvalte potensialet sitt. Noe vi har sett tydelig at ingen av laga har klart de siste åra. Rosenborgs totale dominans i tidligere år er de per nå ikke istand til å gjenskape.

De laga med dette potensialet er Rosenborg, Viking, Brann og Vålerenga. 

Runners up er - igjen per i dag, og utelukkende basert på økonomi og potensiell økonomi- FFK, Lillestrøm og Stabæk. Lag med mindre "verdi" og potensiale i så måte er... Resten. ;)

Et slik sponsorsamarbeid synes å være fornuftig for de involverte klubbene. Jeg synes det er rart ikke dette potensialet til kryssmarkedsføring har blitt tatt ut av et eller annet medieselskap som lever av å selge reklameplass... Det er klart det er sponsorer som er interessert i å sponse RBK og som samtidig vil ha synlighet f.eks. i Stavanger.

FFK får sørge for å holde fanen som en positiv og fin klubb (Barsom og PHs fair play "priser" de siste ukene, flott fotball mot Brann, borteseier (!) og en robust, sindig og likandes trener) vil gjøre oss så attraktive at vi vil falle naturlig inn i "elitegruppa".

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 15 apr 08, 22:02
Ser at "stabæk" guruén ikke tar det så tungt. Derfor tror / håper jeg at også FFK kan se på dette som ett Jippo framstøt.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 15 apr 08, 22:28

Konsekvensen av et slikt sponsorsammarbeid innebærer at det er viktig at de andre lagene i den samme gruppa også gjør det bra. Hvem vil vel at noen av samarbeidsklubbene skal rykke ned? Dette åpner jo i teorien for en litt mer korrupt liga der man blir fristet til å avgi poeng som man ikke trenger selv til et samarbeidslag som trenger dem til å unngå nedrykk eller komme foran lag fra andre sponsorsammarbeidsgruppers lag.... Selvsagt, slikt skjer jo aldri i Norge.., men jeg liker ikke utviklingen. 

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 16 apr 08, 06:45
Opprinnelig postet av Shadar

Konsekvensen av et slikt sponsorsammarbeid innebærer at det er viktig at de andre lagene i den samme gruppa også gjør det bra. Hvem vil vel at noen av samarbeidsklubbene skal rykke ned? Dette åpner jo i teorien for en litt mer korrupt liga der man blir fristet til å avgi poeng som man ikke trenger selv til et samarbeidslag som trenger dem til å unngå nedrykk eller komme foran lag fra andre sponsorsammarbeidsgruppers lag.... Selvsagt, slikt skjer jo aldri i Norge.., men jeg liker ikke utviklingen. 

Nei det skjer jo ikke at jumbo-Viking slår sølv-Brann med de nødvendoige 5-0 i siste kamp og berger plassen...

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 16 apr 08, 10:05
hehe.. man kan jo begynne å lure!

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05

Lagt til: 16 apr 08, 12:22

Ingen som har noen tanker om oppslaget i gårsdagens F-B? Slikt inngir vel ikke tillitt og ønsker om samarbeid blant de andre store klubbene?

Her snakker vi vannvittige gjeldsøkninger, om det stemmer alt som sto.Har jeg oversett en tråd, eller gjelder ute av syne, ute av sinn?

Noe må jo gjøres. Man kan ikke bruke penger som fulle sjømenn, og forvente att Høyli ordner opp.

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 16 apr 08, 12:40

Det var vel egentlig ikke uventet at klubben har noe stram økonomi, den prosessen FFK har vært gjennom de siste årene har kostet penger. Til gjengjeld er vi nå plutselig etablert som en outsider til topp 5, og jeg synes klubben alt i alt har fått mye ut av lite hva gjelder spillere. Se feks. på Lillestrøm og innkjøpspolitikken der. Jeg vil tro varsellampene lyser sterkere i LSK, spesiellt hvis denne sesongen går dårlig. Det at klubben nå planlegger nye inntektsmuligheter høres bra ut, med litt is i magen og god styring kan vi om noen år kansje begynne å høste stabile inntekter (ala. viking), og få en kjernesunn økonomi som ikke er avhengig av rike onkler.

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914