Grönis om "fortapt" Tarik
Er det bare jeg som synes disse kommentarene er unødvendige, og ikke minst overraskende å høre fra akkurat Grönhagen?
Sesongen er knapt i gang, og så vidt jeg vet har ingen klubber rukket å flagge interesse for Tarik.
Og akkurat nå er det masse styr rundt den unge spilleren allerede, med toppscorer-plassering, Hareide på tribunen og krav i riksavisene om snarlig landslagsspill.
Jeg mener Grönhagen i denne situasjonen har alt å tjene på å dempe hausingen av Tarik, i stedet for å hive mer ved på bålet.
I utgangspunktet er jeg sikker på at Tarik er en beundringsverdig nøktern kar som beholder beina godt plantet på jorda (i hvert fall i overført betydning...). På banen viser han at han konsentrerer seg om innsats for FFK, og ikke bruker tid på å spekulere om "hvisom og dersom...."
Men når selv treneren går ut og sier at det er rart om han blir ut året, vil det ikke være rart om Tarik skulle begynne å miste litt fokus, og fundere på hvor han "jobber" om fire-fem måneder.
Man kan jo bare tenke seg selv, hvis ens egen sjef sa noe tilsvarende, og baret "telte ned" til man forsvant. Og hva om det faktisk ikke kommer noe interesse for Tarik med det første - vil han ikke da bli skuffet når "alle" sier det snart blir en overgang?
Ingen tror vel at Tarik fotballpensjonist i FFK. Men inntil han faktisk forsvinner, må det være bedre at klubben fokuserer på at han er her nå, i stedet for å gjenta stadige spådommer om en snarlig exit.
Det skaper bare mer usikkerhet for spilleren selv, for lagkameratene og for klubben.
Opprinnelig postet av Espen
Jeg mener Grönhagen i denne situasjonen har alt å tjene på å dempe hausingen av Tarik, i stedet for å hive mer ved på bålet.
Kanskje han mener det er like greit å få ALLE tinga ut av verden med én gang, så nettopp Tarik kan konsentrere seg om fotballen? Som du skriver så er jo kravet og landslaget, forventning om toppscorer, osv, allerede i gang - og overgangsrykter vil garantert komme.
---------------------------
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.
Kan vel hende han har fått noen føringer fra toppen, og at det finnes interesse vi ikke vet om?
Hvor lenge er det til kontrakten til Tarik går ut? hvis det er ved slutten av sesongen 2008(som jeg mener å huske) er det mulig det haster litt med å få solgt ham for å få en god pris, istedenfor at tarik innkasserer en feit sign-on-fee og FFK ingenting. Håper uansett vi får beholde ham hvertfall en sesong til etter dette, men skal han score mål i hver serierunde blir nok det vanskelig.
Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....
"si vis pacem para bellum"
Opprinnelig postet av Snæbbis
Kan vel hende han har fått noen føringer fra toppen, og at det finnes interesse vi ikke vet om?
Hvor lenge er det til kontrakten til Tarik går ut? hvis det er ved slutten av sesongen 2008(som jeg mener å huske) er det mulig det haster litt med å få solgt ham for å få en god pris, istedenfor at tarik innkasserer en feit sign-on-fee og FFK ingenting. Håper uansett vi får beholde ham hvertfall en sesong til etter dette, men skal han score mål i hver serierunde blir nok det vanskelig.
Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....
"si vis pacem para bellum"
Hadde heller håpet at FFK skulle gjøre et desperat forsøk på å få Tarik til å forlenge men det er vel mer en drøm enn et realsitisk scenario at det vil skje.
En ny 4 årskrontrakt, 5 mill i sign-on-fee og 2 mill i årslønn ville gitt Tarik 13 mill brutto over de neste 4 årene og fremtiden hans ville langt på veg være økonimisk sikret men det er jo ingenting i forhold til hva en potensiell storklubb i Europe kan og vil tilby. Og dette er sannsynligvis det absolutt lengste FFK kan strekke seg økonimisk for å prøve å beholde Tarik.
Og FFK kan neppe "ta seg råd til" å ikke selge spillere som er verdt +20 mill uansett hvor gode de er, de skal jo drive butikk også, ikke bare spille fotball.
FFK trenger penger for de er i ferd med a tilrettelegge for en emisjon, så kanskje det faktisk er markedsføring Grønis driver med...
"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.
Opprinnelig postet av Kent
Hadde heller håpet at FFK skulle gjøre et desperat forsøk på å få Tarik til å forlenge men det er vel mer en drøm enn et realsitisk scenario at det vil skje.
Selvsagt vil FFK forsøke å forlenge med Tarik - alt annet er idioti og uansett hva vi måtte mene om FFKs styre og sportslige ledelse vil de selvsagt forsøke. Det er derimot ikke sikkert at Tarik vil forlenge, men Tarik er så god og har et så stort potensiale at han bør vite at han kommer til å bli solgt (forutsatt at han fortsetter utviklinga) nær sagt uansett om han har bundet seg for 2,3 eller 4 år - og de klubbene som ønsker spillere som han har pengene til å betale også...
Så... Jeg håper FFK gir Tarik et bra tilbud om en forlenget kontrakt ganske snart (helst før sommervinduet) og jeg håper og tror Tarik kan være positiv til det...
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
FFK må også tenkte kroner og ører også. Skal de beholde han ut denne sesongen og heller selge han neste sommer så får de ikke mye for han for Tarik kommer nok ikke til å signere ny kontrakt.
Jeg tror heller at folk skal nye det Tarik har å gi den siste tiden i FFK drakta og satse på at han gir oss mange mill og mye gleder på landslaget.
Tenk om alle var som han
Så ut som jeg drepte han - Kvisvik om det gule kortet etter Aalesund kampen :>
Opprinnelig postet av MariusFFK
fotball.itromso.no/eliteserien/article104600.ece
Svensk magi!
Opprinnelig postet av MariusFFK
fotball.itromso.no/eliteserien/article104600.ece
Tenk om alle var som han
Hmm....
Tarik og agenten sier det er for tidlig å forlate FFK mens treneren legger ut i det vide og brede om at han er forberedt på å miste Tarik allerede i sommer.
Er klubben redd for at Tarik skal bli kontraktstiden ut og dermed gå glipp av en stor haug med penger pga at Tarik går gratis?
Tarik kan på sin side fortsette utviklingen i FFK og motta en enorm sign-on-fee når han går gratis etter at kontrakten hans i FFK er utløpt?
4-5-1 formasjonen.
Svensk magi!
Tarik vet vel godt at han kan bli alvorlig skada og måtte kjøre pizza fra 12.november 2009.
Det er vel mer en vurdering av fulg i hånden vs. de 10 på taket.
Tarik har jo nå en enestående mulighet til å cash`e inn på sin foreløpig suksess, og da snakker vi mange millioner på labben pluss en årslønn på sikker 1.5-2 mill.
Er han god nok, får han jo tilbudet "uansett", og gutten er bare 20. Skriver han under en 4-års nå, er han jo fortsatt ung og lovende ved neste bosman-korsvei.
"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen
Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football
Tarik har jo aldri gitt inntrykk av noe annet enn å ha bena solid planta på jorda og ikke la seg stresse av sånne ting. Dessuten har han nok til et visst "hjerte for klubben". Det ville ikke forundre meg det aller minste om han lander på at det vil være best tjent for ham sjøl å bli i FFK et par år til (at han skal gå til en annen norsk klubb, frykter jeg ikke). Da kan det nok også høre med å skrive ny kontrakt i mellomtida, både for å kunne tjene litt mer sjøl (hvem sier nei takk til det?) og bidra til at FFK vil ha gode kort på handa ved framtidige forhandlinger.
Jeg bekymrer meg uansett ikke, og spesielt ikke nå. :-)
Svensk magi!
under artikkelen om tarik på f-b.no et par dager tilbake nevner enkelte at Primera Division klubbene getafe og osasuna er villige til å lege 40mill på bordet for tarik. virker jo lite troverdig det her men....anyway laudrup er trener i getafe, muligens bra kontaktnettverk i hele skandinavia og full oversikt over tariks prestasjoner? tarik ville helt klart ha passet inn i primera, eventuelt serie A.
Fredrikstad tar medalje i TL 2008
Opprinnelig postet av Snæbbis
Aha, da må jeg revurdere hele min foregående post og slenge meg på de som stusser over Grønnis utsagn. Det eneste jeg kan tenke meg er i så fall taktikk for å presse opp prisen i tilfelle noen storklubber er ute og sniffer på ham.
Kanskje Grönhagen vil sende et tydelig signal til klubben om at de bør få en ny kontrakt med Tarik asap.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Kanskje Grönhagen vil sende et tydelig signal til klubben om at de bør få en ny kontrakt med Tarik asap.
Det gir mening! Og Spillerinvest med Terje Høili i spissen var ikke sene med å svare
4-5-1 formasjonen.
Opprinnelig postet av Magnum
"- Tarik skal bli i minst to år. – Vi må komme med et tilbud han ikke kan si nei til, sier Terje Høili."
Og Høili sa også at ikke Jonna skulle gå. Det var over hans lik. De orda var mye verdt gett.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914