Husk meg
Brukernavn
Passord

Grönis om "fortapt" Tarik

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03

Lagt til: 07 apr 08, 12:07
Endret: 07 apr 08, 12:10
- Det er tvilsomt om Tarik blir i Fredrikstad ut sesongen, sier Grönhagen til flere medier etter Molde-kampen, blant annet til NRK www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.5314583

Er det bare jeg som synes disse kommentarene er unødvendige, og ikke minst overraskende å høre fra akkurat Grönhagen?

Sesongen er knapt i gang, og så vidt jeg vet har ingen klubber rukket å flagge interesse for Tarik.

Og akkurat nå er det masse styr rundt den unge spilleren allerede, med toppscorer-plassering, Hareide på tribunen og krav i riksavisene om snarlig landslagsspill.

Jeg mener Grönhagen i denne situasjonen har alt å tjene på å dempe hausingen av Tarik, i stedet for å hive mer ved på bålet.

I utgangspunktet er jeg sikker på at Tarik er en beundringsverdig nøktern kar som beholder beina godt plantet på jorda (i hvert fall i overført betydning...). På banen viser han at han konsentrerer seg om innsats for FFK, og ikke bruker tid på å spekulere om "hvisom og dersom...."

Men når selv treneren går ut og sier at det er rart om han blir ut året, vil det ikke være rart om Tarik skulle begynne å miste litt fokus, og fundere på hvor han "jobber" om fire-fem måneder.

Man kan jo bare tenke seg selv, hvis ens egen sjef sa noe tilsvarende, og baret "telte ned" til man forsvant. Og hva om det faktisk ikke kommer noe interesse for Tarik med det første - vil han ikke da bli skuffet når "alle" sier det snart blir en overgang?

Ingen tror vel at Tarik  fotballpensjonist i FFK. Men inntil han faktisk forsvinner, må det være bedre at klubben fokuserer på at han er her nå, i stedet for å gjenta stadige spådommer om en snarlig exit.

Det skaper bare mer usikkerhet for spilleren selv, for lagkameratene og for klubben.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 07 apr 08, 12:28

Opprinnelig postet av Espen

Jeg mener Grönhagen i denne situasjonen har alt å tjene på å dempe hausingen av Tarik, i stedet for å hive mer ved på bålet.

Kanskje han mener det er like greit å få ALLE tinga ut av verden med én gang, så nettopp Tarik kan konsentrere seg om fotballen? Som du skriver så er jo kravet og landslaget, forventning om toppscorer, osv, allerede i gang - og overgangsrykter vil garantert komme. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04

Lagt til: 07 apr 08, 13:01
Endret: 07 apr 08, 13:01
Stusser også over kommentarene til Grønhagen. Virker nesten som det er markedsføring han driver med, forteller verden at FFK er forberedt på å sende Tarik til en bedre klubb. Trenger FFK penger? Uansett rart at det kommer fra treneren.

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 07 apr 08, 14:22

Kan vel hende han har fått noen føringer fra toppen, og at det finnes interesse vi ikke vet om?

Hvor lenge er det til kontrakten til Tarik går ut? hvis det er ved slutten av sesongen 2008(som jeg mener å huske) er det mulig det haster litt med å få solgt ham for å få en god pris, istedenfor at tarik innkasserer en feit sign-on-fee og FFK ingenting. Håper uansett vi får beholde ham hvertfall en sesong til etter dette, men skal han score mål i hver serierunde blir nok det vanskelig.

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"

Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05

Lagt til: 07 apr 08, 14:29
Opprinnelig postet av Snæbbis

Kan vel hende han har fått noen føringer fra toppen, og at det finnes interesse vi ikke vet om?

Hvor lenge er det til kontrakten til Tarik går ut? hvis det er ved slutten av sesongen 2008(som jeg mener å huske) er det mulig det haster litt med å få solgt ham for å få en god pris, istedenfor at tarik innkasserer en feit sign-on-fee og FFK ingenting. Håper uansett vi får beholde ham hvertfall en sesong til etter dette, men skal han score mål i hver serierunde blir nok det vanskelig.

Går ut 11. november 2009...

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 07 apr 08, 14:45
Aha, da må jeg revurdere hele min foregående post og slenge meg på de som stusser over Grønnis utsagn. Det eneste jeg kan tenke meg er i så fall taktikk for å presse opp prisen i tilfelle noen storklubber er ute og sniffer på ham.

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"

Kent

Landslagsspiller

Lagt til: 08 apr 08, 01:21
Endret: 08 apr 08, 02:22

Hadde heller håpet at FFK skulle gjøre et desperat forsøk på å få Tarik til å forlenge men det er vel mer en drøm enn et realsitisk scenario at det vil skje.

En ny 4 årskrontrakt, 5 mill i sign-on-fee og 2 mill i årslønn ville gitt Tarik 13 mill brutto over de neste 4 årene og fremtiden hans ville langt på veg være økonimisk sikret men det er jo ingenting i forhold til hva en potensiell storklubb i Europe kan og vil tilby. Og dette er sannsynligvis det absolutt lengste FFK kan strekke seg økonimisk for å prøve å beholde Tarik.

Og FFK kan neppe "ta seg råd til" å ikke selge spillere som er verdt +20 mill uansett hvor gode de er, de skal jo drive butikk også, ikke bare spille fotball.

FFK trenger penger for de er i ferd med a tilrettelegge for en emisjon, så kanskje det faktisk er markedsføring Grønis driver med...

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 08 apr 08, 07:50
Opprinnelig postet av Kent

Hadde heller håpet at FFK skulle gjøre et desperat forsøk på å få Tarik til å forlenge men det er vel mer en drøm enn et realsitisk scenario at det vil skje.

Selvsagt vil FFK forsøke å forlenge med Tarik - alt annet er idioti og uansett hva vi måtte mene om FFKs styre og sportslige ledelse vil de selvsagt forsøke. Det er derimot ikke sikkert at Tarik vil forlenge, men Tarik er så god og har et så stort potensiale at han bør vite at han kommer til å bli solgt (forutsatt at han fortsetter utviklinga) nær sagt uansett om han har bundet seg for 2,3 eller 4 år - og de klubbene som ønsker spillere som han har pengene til å betale også...

Så... Jeg håper FFK gir Tarik et bra tilbud om en forlenget kontrakt ganske snart (helst før sommervinduet) og jeg håper og tror Tarik kan være positiv til det...

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 08 apr 08, 08:24
Tror folk bør begynne å gjøre seg klare for et liv uten Tarik. Selvsagt vil jeg ha han på laget så lenge som mulig. Men han er nå i den rette alderen for å prøve nye ting. De klubbene som vil ha Tarik vil ha han i sommer når neste vindu åpner så han får verdt med på oppkjøringen. Skal de selge han i januar kan det nok hende at noen klubber trekker seg.

FFK må også tenkte kroner og ører også. Skal de beholde han ut denne sesongen og heller selge han neste sommer så får de ikke mye for han for Tarik kommer nok ikke til å signere ny kontrakt.

Jeg tror heller at folk skal nye det Tarik har å gi den siste tiden i FFK drakta og satse på at han gir oss mange mill og mye gleder på landslaget.

MariusFFK

Juniorspiller

Ble medlem: 04 apr 07

Lagt til: 08 apr 08, 08:43
fotball.itromso.no/eliteserien/article104600.ece

Tenk om alle var som han

Så ut som jeg drepte han - Kvisvik om det gule kortet etter Aalesund kampen :>

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til: 08 apr 08, 08:52

Opprinnelig postet av MariusFFK

Svensk magi!

Kent

Landslagsspiller

Lagt til: 08 apr 08, 09:27
Endret: 08 apr 08, 09:28

Opprinnelig postet av MariusFFK

Tenk om alle var som han

Hmm....

Tarik og agenten sier det er for tidlig å forlate FFK mens treneren legger ut i det vide og brede om at han er forberedt på å miste Tarik allerede i sommer.

Er klubben redd for at Tarik skal bli kontraktstiden ut og dermed gå glipp av en stor haug med penger pga at Tarik går gratis?

Tarik kan på sin side fortsette utviklingen i FFK og motta en enorm sign-on-fee når han går gratis etter at kontrakten hans i FFK er utløpt?

4-5-1 formasjonen.

Magnum

Landslagsspiller

Lagt til: 08 apr 08, 09:43
"- Tarik skal bli i minst to år. – Vi må komme med et tilbud han ikke kan si nei til, sier Terje Høili."

Svensk magi!

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 08 apr 08, 09:47

Tarik vet vel godt at han kan bli alvorlig skada og måtte kjøre pizza fra 12.november 2009.

Det er vel mer en vurdering av fulg i hånden vs. de 10 på taket.

Tarik har jo nå en enestående mulighet til å cash`e inn på sin foreløpig suksess, og da snakker vi mange millioner på labben pluss en årslønn på sikker 1.5-2 mill.

Er han god nok, får han jo tilbudet "uansett", og gutten er bare 20. Skriver han under en 4-års nå, er han jo fortsatt ung og lovende ved neste bosman-korsvei.

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til: 08 apr 08, 10:29
Endret: 08 apr 08, 10:29
Tarik har uttalt at når han en gang reiser, kommer det til å skje på en måte som gjør at FFK sitter igjen med penger, og det tror jeg han på.

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football

Magnum

Landslagsspiller

Lagt til: 08 apr 08, 11:39

Tarik har jo aldri gitt inntrykk av noe annet enn å ha bena solid planta på jorda og ikke la seg stresse av sånne ting. Dessuten har han nok til et visst "hjerte for klubben". Det ville ikke forundre meg det aller minste om han lander på at det vil være best tjent for ham sjøl å bli i FFK et par år til (at han skal gå til en annen norsk klubb, frykter jeg ikke). Da kan det nok også høre med å skrive ny kontrakt i mellomtida, både for å kunne tjene litt mer sjøl (hvem sier nei takk til det?) og bidra til at FFK vil ha gode kort på handa ved framtidige forhandlinger.

Jeg bekymrer meg uansett ikke, og spesielt ikke . :-)

Svensk magi!

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 08 apr 08, 12:02

under artikkelen om tarik på f-b.no et par dager tilbake nevner enkelte at Primera Division klubbene getafe og osasuna er villige til å lege 40mill på bordet for tarik. virker jo lite troverdig det her men....anyway laudrup er trener i getafe, muligens bra kontaktnettverk i hele skandinavia og full oversikt over tariks prestasjoner? tarik ville helt klart ha passet inn i primera, eventuelt serie A.

Fredrikstad tar medalje i TL 2008

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 08 apr 08, 12:38

Opprinnelig postet av Snæbbis
Aha, da må jeg revurdere hele min foregående post og slenge meg på de som stusser over Grønnis utsagn. Det eneste jeg kan tenke meg er i så fall taktikk for å presse opp prisen i tilfelle noen storklubber er ute og sniffer på ham.

Kanskje Grönhagen vil sende et tydelig signal til klubben om at de bør få en ny kontrakt med Tarik asap.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Kent

Landslagsspiller

Lagt til: 08 apr 08, 12:56
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Kanskje Grönhagen vil sende et tydelig signal til klubben om at de bør få en ny kontrakt med Tarik asap.

Det gir mening! Og Spillerinvest med Terje Høili i spissen var ikke sene med å svare

4-5-1 formasjonen.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 08 apr 08, 13:16

Opprinnelig postet av Magnum
"- Tarik skal bli i minst to år. – Vi må komme med et tilbud han ikke kan si nei til, sier Terje Høili."

Og Høili sa også at ikke Jonna skulle gå. Det var over hans lik. De orda var mye verdt gett.

Magnum

Landslagsspiller

Lagt til: 08 apr 08, 13:25
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Og Høili sa også at ikke Jonna skulle gå. Det var over hans lik. De orda var mye verdt gett.

Gadd vel kanskje ikke å pese i onödan med noen som ikke ville være her, da, vøtt...

Svensk magi!

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 08 apr 08, 13:43

Enig at det ble helt feil, men situasjonen er helt annen her. Hadde Bjørkøy prestert og ikek sutra som ei kjerring hver gang han fikk en mikrofon i kjeften, hadde ting vært annerledes. MEn enig at det var dumt sagt.

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com

Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04

Lagt til: 08 apr 08, 15:30
Ugh hadde vært likt seg om at når vi endelig får en spiss som vet hvor målet står så må vi selge ham.

Dette er jo egentlig enkelt, vi må tilby han en deal som er så fet at han ikke får noe bedre tilbud her til lands(helst bør dette være bedre enn hva benketilværelse i engelsk 1div innbringer).

Dersom noen av pampe klubbene kommer med ett supertilbud og Tarik vil gå så har vi ikke noe valg.
Men inntill det kommer, så bør vi strekke oss langt.

Tegne 3-års kontrakt i sommer hadde vært fint, får håpe Grönis driver med omvendt psykologi, for å få Tarik til å ville bli i noen år til.

GÅ SJÆL RHINO!

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 08 apr 08, 15:54

Dream on, Høili. Tarik er smart nok til å ta et steg videre i karrieren snart, og jeg tror han ikke er såpass dum at han lar seg lure av et kjempetilbud fra FFK. Uansett hvor bra det måtte være..

Tipper at han, sympatisk som han er, har lyst til å fullføre denne sesongen i FFK for å prøve å vinne noe. Tror Tarik blir ut sesongen, men at han selges neste vinter. Greit nok, egentlig. Vi mister en klassespiss, en herlig fyr og en profil, men vi får mer enn nok av penger til å kjøpe oss en skikkelig klassespiss!

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 08 apr 08, 16:17
Endret: 08 apr 08, 16:25

Slutt å være så forbaska negativ. De orda ER mye verdt, men det er lite man kan gjøre når Bjørkøys divatakter går ham til hodet og han løper rundt og konstant sutrer seg bort. Da er selvsagt heller ikke Høili interessert i å tvilholde på ham når det ikke lenger er til lagets beste. Vi skal ikke se bort ifra at utspillet i alle fall presset opp prisen under forhandlingene med Rosenborg, selv om Bjørkøy ikke selv ble enig om lønnsbetingelsene.

Jeg synes det er bra at Høili signaliserer at det ikke bare er "for de større klubbene" å komme her og plukke våre beste spillere.

I tillegg er Tarik fredrikstadgutt - det blir nok verre å hente ham enn f.eks. Bjørkøy.

Har du lest forumets retningslinjer?

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 08 apr 08, 16:23
Opprinnelig postet av Lemmy
Dream on, Høili. Tarik er smart nok til å ta et steg videre i karrieren snart, og jeg tror han ikke er såpass dum at han lar seg lure av et kjempetilbud fra FFK. Uansett hvor bra det måtte være..

Jeg erindrer faktisk at Tarik selv tidligere har uttalt i media at han skal bli ut denne kontrakten i FFK, men også han kan ombestemme seg.

Å si hånlig "dream on" til mannen som faktisk har alle muligheter for å legge til rette for at Tarik blir i klubben noen år til synes jeg rett og slett er ganske frekt. Høili vil ene og alene kunne matche et økonomisk tilbud fra en hvilken som helst annen TL-klubb, så får Tarik selv vurdere FFK og god lønn opp mot spill i en annen liga. Jeg tror Tarik har tålmodighet til å vente helt til den rette klubben kommer på banen, og jeg tror ikke spill i en annen norsk TL klubb er aktuelt.

Men jeg frykter at et godt bud kan komme allerede i sommer.

Opprinnelig postet av Lemmy
Greit nok, egentlig. Vi mister en klassespiss, en herlig fyr og en profil, men vi får mer enn nok av penger til å kjøpe oss en skikkelig klassespiss!

Det er ikke bare-bare å hente en klassespiss uansett hvor mange penger vi får inn. I år får vi se om Viking klarte det. De betalte vel 12 millioner for Velicka.

Har du lest forumets retningslinjer?

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 08 apr 08, 16:39
Opprinnelig postet av Holters
Det er ikke bare-bare å hente en klassespiss uansett hvor mange penger vi får inn. I år får vi se om Viking klarte det. De betalte vel 12 millioner for Velicka.

Og Odd brukte vel 7 (?) millioner på Pospeck som ble sendt ut portene etter nedrykket for en mye lavere sum enn det han ble kjøpt for. Tror det ble dyrt per mål han scoret! Det ville vært tragisk om vi solgte arvesølvet og kastet bort alle pengene på en slik signering i hvert fall.

Tror han blir solgt til Nederland først, før han går videre til Spania. Blir han solgt til Nederland håper jeg vi får litt mindre cash, og litt mer videresalgsprosenter. Selges han til en større klubb i en større liga (Spania) så håper jeg vi drar inn mer cash og mindre videresalgsprosenter.

20 millioner og 20% av et videresalg og han går til Ajax. Gjør det bra der et par sesonger og blir solgt for 80-100 millioner til Valencia og FFK får 16-20 millioner til. Det hadde vært noe!

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til: 08 apr 08, 16:45
Jepp, og i tillegg har vi en ny Tarik i Michael Trulsen. Fremtiden ser lys ut.

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 08 apr 08, 16:54

Tror ikke Tarik velger å bli ut kontraktstiden, han må gå før det blir for seint. Selv var jeg redd for at han skulle forsvinne i fjor sommer eller noe, noe som ville vært altfor tidlig. Han går nok ikke til engelsk fotball, men der er det uansett sånn at om du ikke presterer en liten periode, blir du benket. Tarik må lære seg å prestere jevnt over tid, og det tror jeg han kommer til å gjøre i år. Han er for det første blitt mer rutinert, og det skjer mye mentalt oppe i huet på et år i hans alder- uansett fotballspiller eller noe annet.

Tror som sagt ikke Høili kan legge til rette for Tarik, uansett hvor fristende tilbudet er. Jeg tror Tarik er smart nok til å skjønne at han snart(om et år, etter min mening) må ta et steg videre karrieren, og at det er meget ugunstig å bli for lenge i FFK, da han blir mindre attraktiv.. Unner ikke Tarik å bli for lenge i FFK, kom deg til utlandet! Vet at hans personlige drøm er å spille i Spania, men jeg tror som det blir nevnt her at han går til Nederland eller noe lignende før det.. Vet at han var veldig fristet til å si ja takk til det budet på 30 mill som kom fra Nederland..

Selvfølgelig er det ikke lett å hente toppspisser, det er ikke bare å handle det første og beste(og dyreste) vi finner. Men etter det vi har sett av gode kjøp i det siste, tror jeg FFK allerede nå kartlegger markedet etter interessante spillere, siden de vet at Tarik går til sommeren/etter sesongen. Rimelig sikker på at de klarer å se seg ut en eller flere spillere som de gjerne vil ha inn, og at de får økonomisk støtte til det ved et salg av Tarik..

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 08 apr 08, 17:17
Og i Sesongen 2019 kommer han tilbake til FFK ,og spiller FFK til seriegull og CL semifinale

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06

Lagt til: 08 apr 08, 20:35

http://www.f-b.no/article/20080408/FFK/885892468/1009/AKTUELT

tarik ber om å bli skjermet. kanskje ikke dumt etter det trykket han har hatt siden helga. vil vel prøve å fokusere på trening frem mot rosenborg kampen.

også merkelig egentlig at han ba om dette selv. syns det er rart at ikke klubben har tenkt på dette. han er jo fortsatt ung, å han tåler nok ikke det samme media trykket som en mer erfaren spiller.

erfo

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mai 03

Lagt til: 08 apr 08, 21:32
Tror absolutt Tarik er en fornuftig kar som også vil FFK sitt beste. Det eneste som bekymrer meg er en glisende agent ved navn Hauge som kategorisk slår fast at Tarik skal bli et par år til før han går til utlandet. Da er jo Tarik Bosmanspiller!
Ser for meg en siklende Hauge som gnir seg i henda allerede. Tror Høili skal få problemer med å forlenge kontrakten til Tarik uten en haug med klausuler som hindrer FFK de helt store pengene.
Det er bare å håpe at Tarik er så fornuftig som han virker og at han tenker litt på klubben i alt dette. Krysser fingrene. Ellers ønsker jeg Tarik lykke til. Håper og tror han blir stor.

erfo

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 08 apr 08, 22:42
FFK er en klubb, eller skal i alle fall bli en klubb, som ikke kjøper inn de gode spillerne, men utvikler dem (hovedsaklig). Dersom FFK skulle få 50 mill for Tarik så håper jeg ikke de blåser av 15 mill på en "målgarantist" (som ikke finnes). Jeg skulle likt å sett at de brukte brorparten av pengene på å legge til rette forholdene for å utvikle egne spillere enten det gjelder det sportslige eller trivselen generelt.

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 08 apr 08, 22:47

Hvis FFK får 50 mill og bruker 15 på en "målgarantist" kan de bruke 35 på spillerutvikling - og det er fortsatt "brorparten". Iallefall med min kuleramme. ;)  

Kent

Landslagsspiller

Lagt til: 08 apr 08, 23:08
Nå er 50 mill vannvittig mye penger. Tarik er tross alt ikke Mikel og vi skal nok være litt mer nøkterne når vi setter prislapp på Tarik.

4-5-1 formasjonen.

FFK1903

Moderator

Lagt til: 08 apr 08, 23:13
Endret: 08 apr 08, 23:16
Nå er 50 mill vannvittig mye penger. Tarik er tross alt ikke Mikel og vi skal nok være litt mer nøkterne når vi setter prislapp på Tarik.

Nå gikk vel også Mikel for nesten det tredobbelte og da, og det etter å ha vist lite i forhold til Tarik har gjort, selv om kanskje talentet er større. Uansett, en litt oppskrytt spiller denne Mikel, nesten så jeg mistenker Mourinho brukte han kun fordi han måtte ut med så mye for han. Blir ikke brukt like ofte nå.

Samlet prislapp bør vi ikke ligge så veldig langt unna femti millioner. Overgangssum, videresalgsprosenter, eventuelt penger etter visse prestasjoner (antall kamper og mål).

Skulle ha mot alle odds dra etter at kontrakten er utløpt så vil vel FFK uansett motta en anseelig sum i form av utdanningskompensasjon?

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03

Lagt til: 08 apr 08, 23:15
Jepp. 50 mill er ikke spesielt trolig, med mindre Tarik storspiller også på landslaget OG tegner ny langtidskontrakt. Tipper han forsvinner i sommer for 20-25 mill. (som forsåvidt også er mye spenn)

Kent

Landslagsspiller

Lagt til: 09 apr 08, 00:51
Endret: 09 apr 08, 00:57

Opprinnelig postet av FFK1903

Nå gikk vel også Mikel for nesten det tredobbelte og da, og det etter å ha vist lite i forhold til Tarik har gjort, selv om kanskje talentet er større. Uansett, en litt oppskrytt spiller denne Mikel, nesten så jeg mistenker Mourinho brukte han kun fordi han måtte ut med så mye for han. Blir ikke brukt like ofte nå.

Samlet prislapp bør vi ikke ligge så veldig langt unna femti millioner. Overgangssum, videresalgsprosenter, eventuelt penger etter visse prestasjoner (antall kamper og mål).

Skulle ha mot alle odds dra etter at kontrakten er utløpt så vil vel FFK uansett motta en anseelig sum i form av utdanningskompensasjon?

Nå blander du kortene litt. Lyn fikk 60 mill for Mikel. At Man U. satte en høyere pris på ham er naturlig, de har helt andre forutsetninger for å gjøre det. FFK har neppe "råd" til å si nei til et bud på f.eks. 30 mill for Tarik. Det ville Man U. hatt.

Det er dyrere å kjøpe et hus fra en som ikke trenger å selge enn det er å kjøpe et hus på tvangsauksjon, generally speaking...

4-5-1 formasjonen.

Kent

Landslagsspiller

Lagt til: 09 apr 08, 09:38

– Vi må vurdere et hvert tilbud seriøst. Derfor er vi i jevnlig dialog med Tarik og Tore Pedersen, som jobber for hans agent Rune Hauge.

http://www.f-b.no/article/20080409/FFK/40379854/1009/AKTUELT

Virker som at ffk er mere åpne for å selge Tarik på kort sikt enn det Terje Høili er. Men så kan det jo hende at det står litt bedre til med økonomien til Terje Høili enn det gjør med økonomien til FFK, de jobber jo med en emisjon...

4-5-1 formasjonen.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 09 apr 08, 09:47

Opprinnelig postet av FFK1903

Nå gikk vel også Mikel for nesten det tredobbelte og da, og det etter å ha vist lite i forhold til Tarik har gjort,

Hallo? En av de mest fremtredende spillerene i U20(eller om det var G19) VM.

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04

Lagt til: 09 apr 08, 11:50
Spillerinvest eier vel 50% av Tarik og skal vel da også ha 50% av salgssummen. Hvis de ikke legger pengene tilbake til spillerpotten for evt nye kjøp. Men det bestemmer jo de selv hva de vil gjøre med den saken. Kan jo hende de ønsker å profittere på sine investeringer også. Og ikke bare være gavmilde og snille uten å få noe igjen.

Kent

Landslagsspiller

Lagt til: 09 apr 08, 12:03
Endret: 09 apr 08, 12:07

Opprinnelig postet av aavdst
Spillerinvest eier vel 50% av Tarik og skal vel da også ha 50% av salgssummen. Hvis de ikke legger pengene tilbake til spillerpotten for evt nye kjøp. Men det bestemmer jo de selv hva de vil gjøre med den saken. Kan jo hende de ønsker å profittere på sine investeringer også. Og ikke bare være gavmilde og snille uten å få noe igjen.

Spillerinvest har tydelig sagt at alt de eventuelt tjener skal brukes til nye spillere! Så deres anndel er det ingen grunn til å være bekymret for, den vil bli brukt på nye forsterkninger. Det er værre med de pengene FFK tjener, de kan fort havne i det store sluket.

4-5-1 formasjonen.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 09 apr 08, 13:50
Jeg skrev dersom vi får 50 millioner for ham med strek under dersom for å understreke (derav) av dette var rent hypotetisk. Jeg sier ikke at det er så mye FFK får for Tarik, selv om tallene selvsagt ikke er tatt rett ut av det blå. Det gikk rykter om at West Ham var villige til å bla opp 40 mill. Nok om det. Jeg ville egentlig bare diskuttere bruken av evt 50 mill.

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"

FFK1903

Moderator

Lagt til: 09 apr 08, 15:22
Endret: 09 apr 08, 15:24
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Hallo? En av de mest fremtredende spillerene i U20(eller om det var G19) VM.

Ja, jo. Han spilte først i U17 VM i Finland i 2003, det var vel der FFK fikk snusen i Garro og MacDonald? Senere i noe som heter FIFA World Youth Championship (aner ikke hvilket nivå dette ligger på, hvilke andre spillere var med der etc), hvilke aldersgruppe det gjelder aner jeg ikke. Det er vel ikke all verdens med kamper man spiller i et slikt mesterskap for å komme til en finale? Seks kamper eller noe? Med riktig flyt så kan mange gjøre et godt mesterskap.

Kvaliteten på det han gjorde kan kanskje være bedre enn det vi har sett av Tarik, men prestasjonen som Tarik har levert over halvannen sesong mener jeg likevel er bedre. John Obi Mikel utmerket seg vel ikke spesielt i de seks kampene han fikk før Lyn, med unntak av noen få øyeblikk. Det var mest på bakgrunnen av prestasjonene i Tippeligaen jeg skrev det jeg gjorde, jeg burde selvsagt tatt med hva de hadde prestert internasjonalt også!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 09 apr 08, 15:27
Nå var jo Chelsea ,og Man Utd , ute etter Mikel før han kom til Lyn. Det var bare at de ikke kunne signere kontrakt før han var 18. Tror nok ikke de vurderte ham utfra hva han presterte i Norge.

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06

Lagt til: 09 apr 08, 15:39
Endret: 09 apr 08, 15:48

Opprinnelig postet av aavdst

Spillerinvest har tydelig sagt at alt de eventuelt tjener skal brukes til nye spillere! Så deres anndel er det ingen grunn til å være bekymret for, den vil bli brukt på nye forsterkninger. Det er værre med de pengene FFK tjener, de kan fort havne i det store sluket.

greit at de sier at alle pengene vi får for spillere skal tilbake til spillerkjøp. men hva om vi faktisk hadde fått 50 mill for han.

håper faktisk ikke at ffk hadde fått kloa i alle sammen på en gang. bedre å dra det utover 3 år. så de ikke blåser bort 10-15 mill her å der. da må de kvalitetssikre spillerne enda bedre for å være sikker på at det er et riktig kjøp.

håper også at vi kan lage en sang til tarik snart. når alle roper tarik tarik tarik så blir jeg nesten flau.

jeg hadde et forslag ifjor som noen syns var bra. men den ble aldri dratt igang.

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914