Grönis om "fortapt" Tarik
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Og Høili sa også at ikke Jonna skulle gå. Det var over hans lik. De orda var mye verdt gett.
Gadd vel kanskje ikke å pese i onödan med noen som ikke ville være her, da, vøtt...
---------------------------
Svensk magi!
Opprinnelig postet av Magnum
"- Tarik skal bli i minst to år. – Vi må komme med et tilbud han ikke kan si nei til, sier Terje Høili."Og Høili sa også at ikke Jonna skulle gå. Det var over hans lik. De orda var mye verdt gett.
Enig at det ble helt feil, men situasjonen er helt annen her. Hadde Bjørkøy prestert og ikek sutra som ei kjerring hver gang han fikk en mikrofon i kjeften, hadde ting vært annerledes. MEn enig at det var dumt sagt.
RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com
Dette er jo egentlig enkelt, vi må tilby han en deal som er så fet at han ikke får noe bedre tilbud her til lands(helst bør dette være bedre enn hva benketilværelse i engelsk 1div innbringer).
Dersom noen av pampe klubbene kommer med ett supertilbud og Tarik vil gå så har vi ikke noe valg.
Men inntill det kommer, så bør vi strekke oss langt.
Tegne 3-års kontrakt i sommer hadde vært fint, får håpe Grönis driver med omvendt psykologi, for å få Tarik til å ville bli i noen år til.
GÅ SJÆL RHINO!
Dream on, Høili. Tarik er smart nok til å ta et steg videre i karrieren snart, og jeg tror han ikke er såpass dum at han lar seg lure av et kjempetilbud fra FFK. Uansett hvor bra det måtte være..
Tipper at han, sympatisk som han er, har lyst til å fullføre denne sesongen i FFK for å prøve å vinne noe. Tror Tarik blir ut sesongen, men at han selges neste vinter. Greit nok, egentlig. Vi mister en klassespiss, en herlig fyr og en profil, men vi får mer enn nok av penger til å kjøpe oss en skikkelig klassespiss!
If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-
Opprinnelig postet av Magnum
"- Tarik skal bli i minst to år. – Vi må komme med et tilbud han ikke kan si nei til, sier Terje Høili."Og Høili sa også at ikke Jonna skulle gå. Det var over hans lik. De orda var mye verdt gett.
Slutt å være så forbaska negativ. De orda ER mye verdt, men det er lite man kan gjøre når Bjørkøys divatakter går ham til hodet og han løper rundt og konstant sutrer seg bort. Da er selvsagt heller ikke Høili interessert i å tvilholde på ham når det ikke lenger er til lagets beste. Vi skal ikke se bort ifra at utspillet i alle fall presset opp prisen under forhandlingene med Rosenborg, selv om Bjørkøy ikke selv ble enig om lønnsbetingelsene.
Jeg synes det er bra at Høili signaliserer at det ikke bare er "for de større klubbene" å komme her og plukke våre beste spillere.
I tillegg er Tarik fredrikstadgutt - det blir nok verre å hente ham enn f.eks. Bjørkøy.---------------------------
Har du lest forumets retningslinjer?
Opprinnelig postet av Lemmy
Dream on, Høili. Tarik er smart nok til å ta et steg videre i karrieren snart, og jeg tror han ikke er såpass dum at han lar seg lure av et kjempetilbud fra FFK. Uansett hvor bra det måtte være..
Jeg erindrer faktisk at Tarik selv tidligere har uttalt i media at han skal bli ut denne kontrakten i FFK, men også han kan ombestemme seg.
Å si hånlig "dream on" til mannen som faktisk har alle muligheter for å legge til rette for at Tarik blir i klubben noen år til synes jeg rett og slett er ganske frekt. Høili vil ene og alene kunne matche et økonomisk tilbud fra en hvilken som helst annen TL-klubb, så får Tarik selv vurdere FFK og god lønn opp mot spill i en annen liga. Jeg tror Tarik har tålmodighet til å vente helt til den rette klubben kommer på banen, og jeg tror ikke spill i en annen norsk TL klubb er aktuelt.
Men jeg frykter at et godt bud kan komme allerede i sommer.
Opprinnelig postet av Lemmy
Greit nok, egentlig. Vi mister en klassespiss, en herlig fyr og en profil, men vi får mer enn nok av penger til å kjøpe oss en skikkelig klassespiss!
Det er ikke bare-bare å hente en klassespiss uansett hvor mange penger vi får inn. I år får vi se om Viking klarte det. De betalte vel 12 millioner for Velicka.
Har du lest forumets retningslinjer?
Opprinnelig postet av Holters
Det er ikke bare-bare å hente en klassespiss uansett hvor mange penger vi får inn. I år får vi se om Viking klarte det. De betalte vel 12 millioner for Velicka.
Og Odd brukte vel 7 (?) millioner på Pospeck som ble sendt ut portene etter nedrykket for en mye lavere sum enn det han ble kjøpt for. Tror det ble dyrt per mål han scoret! Det ville vært tragisk om vi solgte arvesølvet og kastet bort alle pengene på en slik signering i hvert fall.
Tror han blir solgt til Nederland først, før han går videre til Spania. Blir han solgt til Nederland håper jeg vi får litt mindre cash, og litt mer videresalgsprosenter. Selges han til en større klubb i en større liga (Spania) så håper jeg vi drar inn mer cash og mindre videresalgsprosenter.
20 millioner og 20% av et videresalg og han går til Ajax. Gjør det bra der et par sesonger og blir solgt for 80-100 millioner til Valencia og FFK får 16-20 millioner til. Det hadde vært noe!
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.
Tror ikke Tarik velger å bli ut kontraktstiden, han må gå før det blir for seint. Selv var jeg redd for at han skulle forsvinne i fjor sommer eller noe, noe som ville vært altfor tidlig. Han går nok ikke til engelsk fotball, men der er det uansett sånn at om du ikke presterer en liten periode, blir du benket. Tarik må lære seg å prestere jevnt over tid, og det tror jeg han kommer til å gjøre i år. Han er for det første blitt mer rutinert, og det skjer mye mentalt oppe i huet på et år i hans alder- uansett fotballspiller eller noe annet.
Tror som sagt ikke Høili kan legge til rette for Tarik, uansett hvor fristende tilbudet er. Jeg tror Tarik er smart nok til å skjønne at han snart(om et år, etter min mening) må ta et steg videre karrieren, og at det er meget ugunstig å bli for lenge i FFK, da han blir mindre attraktiv.. Unner ikke Tarik å bli for lenge i FFK, kom deg til utlandet! Vet at hans personlige drøm er å spille i Spania, men jeg tror som det blir nevnt her at han går til Nederland eller noe lignende før det.. Vet at han var veldig fristet til å si ja takk til det budet på 30 mill som kom fra Nederland..
Selvfølgelig er det ikke lett å hente toppspisser, det er ikke bare å handle det første og beste(og dyreste) vi finner. Men etter det vi har sett av gode kjøp i det siste, tror jeg FFK allerede nå kartlegger markedet etter interessante spillere, siden de vet at Tarik går til sommeren/etter sesongen. Rimelig sikker på at de klarer å se seg ut en eller flere spillere som de gjerne vil ha inn, og at de får økonomisk støtte til det ved et salg av Tarik..
If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-
http://www.f-b.no/article/20080408/FFK/885892468/1009/AKTUELT
tarik ber om å bli skjermet. kanskje ikke dumt etter det trykket han har hatt siden helga. vil vel prøve å fokusere på trening frem mot rosenborg kampen.
også merkelig egentlig at han ba om dette selv. syns det er rart at ikke klubben har tenkt på dette. han er jo fortsatt ung, å han tåler nok ikke det samme media trykket som en mer erfaren spiller.
Ser for meg en siklende Hauge som gnir seg i henda allerede. Tror Høili skal få problemer med å forlenge kontrakten til Tarik uten en haug med klausuler som hindrer FFK de helt store pengene.
Det er bare å håpe at Tarik er så fornuftig som han virker og at han tenker litt på klubben i alt dette. Krysser fingrene. Ellers ønsker jeg Tarik lykke til. Håper og tror han blir stor.
erfo
FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"
Hvis FFK får 50 mill og bruker 15 på en "målgarantist" kan de bruke 35 på spillerutvikling - og det er fortsatt "brorparten". Iallefall med min kuleramme. ;)
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.
Opprinnelig postet av Kent
Nå er 50 mill vannvittig mye penger. Tarik er tross alt ikke Mikel og vi skal nok være litt mer nøkterne når vi setter prislapp på Tarik.
Nå gikk vel også Mikel for nesten det tredobbelte og da, og det etter å ha vist lite i forhold til Tarik har gjort, selv om kanskje talentet er større. Uansett, en litt oppskrytt spiller denne Mikel, nesten så jeg mistenker Mourinho brukte han kun fordi han måtte ut med så mye for han. Blir ikke brukt like ofte nå.
Samlet prislapp bør vi ikke ligge så veldig langt unna femti millioner. Overgangssum, videresalgsprosenter, eventuelt penger etter visse prestasjoner (antall kamper og mål).
Skulle ha mot alle odds dra etter at kontrakten er utløpt så vil vel FFK uansett motta en anseelig sum i form av utdanningskompensasjon?
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av Kent
Nå er 50 mill vannvittig mye penger. Tarik er tross alt ikke Mikel og vi skal nok være litt mer nøkterne når vi setter prislapp på Tarik.
Nå gikk vel også Mikel for nesten det tredobbelte og da, og det etter å ha vist lite i forhold til Tarik har gjort, selv om kanskje talentet er større. Uansett, en litt oppskrytt spiller denne Mikel, nesten så jeg mistenker Mourinho brukte han kun fordi han måtte ut med så mye for han. Blir ikke brukt like ofte nå.
Samlet prislapp bør vi ikke ligge så veldig langt unna femti millioner. Overgangssum, videresalgsprosenter, eventuelt penger etter visse prestasjoner (antall kamper og mål).
Skulle ha mot alle odds dra etter at kontrakten er utløpt så vil vel FFK uansett motta en anseelig sum i form av utdanningskompensasjon?
Nå blander du kortene litt. Lyn fikk 60 mill for Mikel. At Man U. satte en høyere pris på ham er naturlig, de har helt andre forutsetninger for å gjøre det. FFK har neppe "råd" til å si nei til et bud på f.eks. 30 mill for Tarik. Det ville Man U. hatt.
Det er dyrere å kjøpe et hus fra en som ikke trenger å selge enn det er å kjøpe et hus på tvangsauksjon, generally speaking...
"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.
– Vi må vurdere et hvert tilbud seriøst. Derfor er vi i jevnlig dialog med Tarik og Tore Pedersen, som jobber for hans agent Rune Hauge.
http://www.f-b.no/article/20080409/FFK/40379854/1009/AKTUELT
Virker som at ffk er mere åpne for å selge Tarik på kort sikt enn det Terje Høili er. Men så kan det jo hende at det står litt bedre til med økonomien til Terje Høili enn det gjør med økonomien til FFK, de jobber jo med en emisjon...
4-5-1 formasjonen.
Opprinnelig postet av FFK1903
Nå gikk vel også Mikel for nesten det tredobbelte og da, og det etter å ha vist lite i forhold til Tarik har gjort,
Hallo? En av de mest fremtredende spillerene i U20(eller om det var G19) VM.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914