Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: Rosenborg - FFK (3. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 12 apr 08, 12:10

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Forstår Raymond veldig godt hvis han føler seg urettferdig behandlet hvis han må starte dagens kamp på benken. På sitt beste er Raymond klassespiller og mye tyder på at han er bedre trent enn noensinne, og antagelig mer spillesugen enn noensine etter å ha hatt en del andre ting å tenke på i Vinter. Grønhagen har dratt strikken langt og fått Kvisvik dit han vil, men nå er det nok. Idag skulle jeg gjerne sett Thomassen på venstre, og Kvisvik på høyre........

Hjertens enig. Greit at Grønnis har lagt press på Kvisvik - ting tyder på at resultatene er gode også. Fyren er i god form om dagen. Det som skjedde sist er ikke mye tilfeldig - Kvisvik kommer innpå, og med omtrent sitt første touch på ballen sender han i vei kampens flotteste pasning, som en litt heldig og veldig dyktig Tarik omsetter i scoring. Kvisvik sa det fint etterpå at hvis ikke Tarik hadde scoret der så ville ingen ha snakket om den pasningen. Sant det. Men hvis ikke det var for pasningen til Kvisvik ville ikke Tarik ha scoret heller. Og FFK ville ikke ha vunnet kampen.

Kjenner jeg blir lett indignert på Kvisviks vegne bare ved tanken på at han kan bli benket i dagens kamp. Håper inderlig ikke det skjer. De forløsende og ofte målgivende pasningene til Kvisvik er akkurat det FFK trenger for å kunne ha en sjangs på tre poeng i dag.

Skulle man i stedet legge byrden på skuldrene til en ung debutant? Det ville være et mirakel om en slik gambling skulle slå positivt ut. Men nå er ikke jeg riktig sikker på hvor god denne Thomassen er - er han et mirakel klar til å blomstre?  

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5460

Lagt til: 12 apr 08, 12:24
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Men nå er ikke jeg riktig sikker på hvor god denne Thomassen er - er han et mirakel klar til å blomstre?  



Ja!

Syns det er helt riktig av Grönhagen å la Thomassen starte på venstre kant (hvis han får starte). Thomassen har vist seg å være veldig seriøs, hardtarbeidende og en god spiller.

Da han gikk fra Sarpsborg til Sparta i fjor sommer tok han nivåhevingen fra andredivisjon til førstedivisjon med en gang og gikk rett inn på a-laget til Sparta. Det etter kun en trening med laget hvis jeg ikke husker feil. Han ble også kåret til banens / Spartas beste i flere av de første kampene han spilte for dem. Spartas trenerteam ble ihvertfall veldig imponert over unggutten den gangen. Det er visstnok også FFKs trenerteam. (Flere i Særp mente også at han var god nok for Tippeligaen allerede i fjor)

I og med at jeg syns Wallace er svak defensivt, så trenger han all den hjelp han kan få fra venstrekanten. Den jobben mener jeg Thomassen vil klare bedre enn Kvisvik. Thomassen er både raskere og har høyere arbeidskapasitet. Så får heller Kvisvik slåss med Ramberg om plassen på høyrekant.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 12 apr 08, 12:53
Opprinnelig postet av Bedreviteren
(...) og mye tyder på at han er bedre trent enn noensinne, og antagelig mer spillesugen enn noensine (...)

Én ting er i alle fall sikkert, og det er at Kvisvik fortsatt ikke er bedre trent enn noensinne.

Jeg så kampen mot Molde sammen med noen venninner, som ikke er videre interessert i fotball eller kjenner spesielt til Kvisvik, og det første de sa da Kvisvik entrert banen var "Oj, han er jo fet!" Og jeg er helt enig... Synes faktisk Kvisvik fortsatt så lubben ut og han er langt fra så slank (veltrent?) som "rapportene" før sesongstart tilsa.

Kvisvik har en langt historie bak seg som har vist at han ikke er noen bortebanespiller. Jeg tror at Grönhagen og resten av trenerteamet har dette i bakhodet før dagens kamp. Det skal ha vært veldig jevnt mellom Thomassen og Kvisvik helt frem til sesongstart, og jeg blir ikke overrasket om Thomassen blir fortrukket i denne kampen. Vi møter en løpssterk midtbane på bortebane.

Men for all del; med Barsom ute - som er selvskreven i dagens FFK-lag - så må man gjøre litt rokkeringer, og da åpner det for både Kvisvik, Kouadio og nevnte Thomassen.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 12 apr 08, 13:08
Endret: 12 apr 08, 13:08
Kvisvik har vel ikke sett veldig veltrent ut siden yngre dager, men han ser mindre fet ut, for å si det sånn, nå enn dem siste 3-4 åra. Dessuten vil jeg se Kvisvik på høyre som sagt, fordi det kan bli vel mye av det gode på venstresida med brassen og Kvisvik der....... Kvisvik kan gå ut på Lerkendal idag og fort være banen beste spiller idag, den kapasiteten har ikke Kuadio, Thomassen eller Ramberg.  Selvom det ikke fråder av kjeften til Kvisvik i tacklinger, eller han springer marathon under en kamp, synes jeg han er i overkant undervurdert deffansivt. Man kan ta igjen mye med ett klokt fotballhode den veien, men det synes ikke like godt........

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 12 apr 08, 13:25
Opprinnelig postet av Bedreviteren
(...) men han ser mindre fet ut, for å si det sånn, nå enn dem siste 3-4 åra.

Det synes jeg sier mer om hvilken uakseptabel form Kvisvik var i...

Men Kvisvik har fortsatt mye å bidra med, og uten Barsom på banen, så mangler vi en del kreativitet på midten. Jeg tror vi fort kan bli for avhengige av Wehrmans ballfordelingsegenskaper (som er undervurderte) i denne kampen. Dersom Kvisvik ikke starter, kan det likevel fort vise seg at han kommer innpå.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 12 apr 08, 13:31

Opprinnelig postet av Holters
 Jeg tror vi fort kan bli for avhengige av Wehrmans ballfordelingsegenskaper (som er undervurderte) i denne kampen. 

Er de virkelig? Er enig i at Kasey slår mye bra pasninger, men han er vel samtidig den eneste som klarer å slå enda mer horrible tversoverpasninger på egen halvdel enn Ramberg gjør på en dårlig dag...

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 12 apr 08, 13:35
Endret: 12 apr 08, 13:35
Jepp, Wehrman slår noen fæle pasninger i ny og ne, men det er mye grunnet han faktisk tør å holde på ballen, og han tør å forsøke å slå de forløsende pasningene. Da feiler man også oftere enn andre som omtrent bare slår støttepasninger. Men Wehrman mister av og til hodet og slår noen helt horrible pasninger (f.eks i åpningsminuttene mot Brann...)

Men Wehrman er langt mer spillende enn man skulle tro. Han er ikke utelukkende en defensiv bulldozer av en løpsmaskin, som har eneste oppgave å bryte ned motstandernes angrepsspill, slik f.eks Kristofer Hæstad er.

Og hvem skal slå pasningene dersom vi spiller med Thomassen, Gashi, Wehrman og Ramberg? Da er det faktisk Wehrman som står igjen som den soleklare ballfordeleren.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 12 apr 08, 13:46

Opprinnelig postet av Holters
.

Og hvem skal slå pasningene dersom vi spiller med Thomassen, Gashi, Wehrman og Ramberg? Da er det faktisk Wehrman som står igjen som den soleklare ballfordeleren.

Raijo....


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 12 apr 08, 14:24

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Kvisvik har vel ikke sett veldig veltrent ut siden yngre dager, men han ser mindre fet ut, for å si det sånn, nå enn dem siste 3-4 åra. Dessuten vil jeg se Kvisvik på høyre som sagt, fordi det kan bli vel mye av det gode på venstresida med brassen og Kvisvik der....... Kvisvik kan gå ut på Lerkendal idag og fort være banen beste spiller idag, den kapasiteten har ikke Kuadio, Thomassen eller Ramberg.  Selvom det ikke fråder av kjeften til Kvisvik i tacklinger, eller han springer marathon under en kamp, synes jeg han er i overkant undervurdert deffansivt. Man kan ta igjen mye med ett klokt fotballhode den veien, men det synes ikke like godt........

 

Helt riktig at Raymond ikke har samme løpene hjem, Men se kampen han kom inn mot molde. Se den defansive jobben han gjør med å hjelpe keeper på dødballer. Dette gjorde han som ingen andre på laget gjorde før han kom inn. I tillegg er han en av de få spillerene som kommer i posisjon slik at keeper kan bruke han som et raskt oppspilspunkt. Han finner posisjon der mange andre gjemmer seg, slik at dat kan bli overtalspill på eventuelle kontriner. Men bevares Thomasen er en god spiller og tror heller ikke han gjør seg bort, og han har kvaliteter som ikke Raymond har, så blir spennede og se hva grønis velgger og har tro på.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 12 apr 08, 14:28
Helt riktig, Anne. Raymond vil ha ballen der andre gjemmer seg. Ett annet ord for det er lederegenskaper.....

JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 12 apr 08, 14:35
Personlig synes jeg det er ille at Ramberg tar plassen til Kvisvik i denne kampen. Vi har ingen optimal ballfordeler ute på banen i dag og det vil bli maaaange høye baller opp til Gardar som renner ut i sanden. Uten hverken Kvisvik eller Barsom på banen er FFK ikke noe spillende lag, mener nå jeg. Det kan nesten virke på meg som at det er en slags mistillit til Kvisvik fra Grönhagen sin side, men håper jo i det lengste at det ikke er tilfelle.
Men jeg er 100% sikker på at om ikke Kvisvik får spille mer utover våren, så er han tapt for oss til sommern.
Er det virkelig det FFK ønsker?

Hvis Kvisvik skal snu all den negative oppmerksomheten rundt han den siste tiden til noe positivt, så må han levere på banen, men når han ikke gis sjansen til det, så blir det fort en negativ spiral, inntil han er ute av klubben og presterer så det synger for en konkurrerende Tippeliga klubb.

---------------------------

FFK og Leeds United


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 12 apr 08, 15:00

Uten å ha lest denne tråden: Er kampen idag TV sendt?

eventuelt hvilken kanal...kan ikke se noe om det i avisa

---------------------------

Svikere henrettes, so justice for all...

*Ultras Liberi*


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 12 apr 08, 15:04
Endret: 12 apr 08, 15:05
Opprinnelig postet av Mustang

Uten å ha lest denne tråden: Er kampen idag TV sendt?

eventuelt hvilken kanal...kan ikke se noe om det i avisa

Kampen sendes på TV2 Sport klokka 19.00

Det er en betalingskanal du kan bestille ekstra til blant annet Get og Canal Digital... men må ha digital tv dekoder da...

Eller du kan se den på tv2 sumo, nett tv....

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Spørsmål, Hvor mange ganger har L.pool vunnet Premier League?

*22.05.08*


kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04
Innlegg: 698

Lagt til: 12 apr 08, 15:29
Pokker, trodde den gikk på Zebra jeg!

Jaja, da blir nok madammen fornøyd som får sett Farmen allikavel, for jeg må jo atter en gang nøye meg med Sumo.

---------------------------

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 12 apr 08, 15:56
FB har jo en artikkel om at Thomassen starter...

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 12 apr 08, 16:05
Opprinnelig postet av solano2
FB har jo en artikkel om at Thomassen starter...

Jeg får svare deg som jeg svarte på VGD:

Han er høyaktuell, men dette er den sannsynlige startoppstillingene jeg fikk fra folk innad i FFK nå kl. 15. Likevel er det sjefen selv, Anders Grönhagen, som bestemmer, og startelleveren blir først bekreftet kl. 17.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04
Innlegg: 698

Lagt til: 12 apr 08, 17:02
Holters; Det betyr at du sitter på bedre kilder enn FB. Det overrasker meg ikke, for det har vi sett bevis på tidligere. Men det varer ikke lenge før du blir tilbudt en jobb i FB tenker jeg.

---------------------------

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 12 apr 08, 17:12

Om Kvisvik er frisk å fitt og ikke spiller... Da må det være noe skurr ett eller annet sted...

Han bør være et klart færstevalg når Barsom er ute...

---------------------------

Heia FFK


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 12 apr 08, 17:20
Endret: 12 apr 08, 17:21
Opprinnelig postet av kenneth
Holters; Det betyr at du sitter på bedre kilder enn FB. Det overrasker meg ikke, for det har vi sett bevis på tidligere. Men det varer ikke lenge før du blir tilbudt en jobb i FB tenker jeg.

Jeg tror det er så "close race" mellom Thomassen og Kvisvik før dette oppgjøret at det er umulig å si med sikkerhet hvem som starter. Hadde du spurt meg i går, da FB gikk i trykken og/eller da vår før kamp-artikkel ble skrevet, hadde også jeg sagt at Thomassen trolig startet.

Ellers har jeg faktisk jobbet en sommer i FB... Som webannonsedesigner! Noen jobb som sportsjournalist har jeg dog aldri blitt tilbudt. Er nok mange om beinet der...

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340