Før kampen: FFK- Molde (2. serierunde)
Glenn Glitter
Ble medlem: 22 aug 07
Lagt til: 04 apr 08, 08:15
Endret: 04 apr 08, 08:18
Opprinnelig postet av PlatinumCruiser
Altfor mye optimisme. Dette går ikke veien.
Med spillere som ramberg og opphaug på banen gjør saken enda verre. Dersom FFK-spillerne ikke skjerper seg kan dette bli stygt. Går ut til media og sier at Molde skal bankes, skrekkelig. Hva tilsier at vi skal være kjepphøye?
Nei æsj, den janteloven... Tro at du er noe ?! Fysj å fy ! Mye bedre og sagt at vi håper på en uavgjort, eller et hederlig tap i det minste . Man får jo selvtillit av å tenke positivt... Vi får forberede oss på det verste, så blir vi kanskje positivt overrasket .
Dæven dommer, nå må du blåse av kampen !
---------------------------
Rude, stewed and tattooed
Alt klart til serieåpning
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.
Bør bli seier over Molde med det mannskapet FFK stilte mot Brann.
At Paco er så negativ til forsvarsfireren får være hans vurdering, sjøl tror jeg at vi vil se en brukbar forsvarsfirer mot Molde.
Dette sjøl om "Totte" ikke kan spille.
Selvsagt er ingen seiere i boks får kampen er spilt, men likevel denne kampen bør og må FFK vinne.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av PlatinumCruiser
Altfor mye optimisme. Dette går ikke veien.
Med spillere som ramberg og opphaug på banen gjør saken enda verre. Dersom FFK-spillerne ikke skjerper seg kan dette bli stygt. Går ut til media og sier at Molde skal bankes, skrekkelig. Hva tilsier at vi skal være kjepphøye?
Dersom vi ikke skal ha trua på at vi kommer til å banke et nyopprykket lag som har 3 av 5 stoppere (begge to som normalt er faste) ute med skade hjemme på Fredrikstad stadion etter å ha spilt en god kamp mot fjorårets seriemester... Når skal vi da egentlig ha trua på at vi kommer til å banke noen?
Jeg ser ikke helt poenget med å ha forventninger om å banke noen lag. Man må jo helt klart ha troen på seier, men å være overbevist om at neste motstander skal bankes, mener jeg er litt drøyt. Uansett hvilket lag man møter skal man ikke ta lett på kampen(utrolig at disse ord blir nedskrevet på et FFK-forum. He he).
Opprinnelig postet av Glenn Glitter
Nei æsj, den janteloven... Tro at du er noe ?! Fysj å fy ! Mye bedre og sagt at vi håper på en uavgjort, eller et hederlig tap i det minste . Man får jo selvtillit av å tenke positivt... Vi får forberede oss på det verste, så blir vi kanskje positivt overrasket .Dæven dommer, nå må du blåse av kampen !
Jeg bryr meg intet om hva spillere og supportere tror. Det er bare det at jeg føler det blir feil å være såpass høye på strå som flere har vært.
Jeg mener selvsagt ikke at man skal håpe på tap, for så å bli positivt overrasket, Glenn. Spillerne skal selvsagt ha troen på seier, men troen på at noen lag skal bankes blir litt for mye. Jeg drar forøvrig til hver eneste hjemmekamp og er forberedt på det verste.
Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Opprinnelig postet av Rey
Det står, som vanlig, i den aller første posten i tråden
jeg så det Rey keiko er som vanlig flink med å skrive hvem som er dommere.. Flott keiko
Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK
Hvordan er det med bortebilletter? Er det bare å møte opp på stadion på kampdagen? Regner med FFK har satt av de 5% som Molde har krav på. Såvidt jeg vet er det vel ingen organisert tur fra Molde, og vi som bor på østlandet sliter vel litt dersom de kun har sendt opp billetter til Molde. Uansett er det vel ikke så mange det blir snakk om. Skal bli gøy å se deres nye stadion også!
Opprinnelig postet av isiac
Jeg spør like gjerne her jeg.
Hvordan er det med bortebilletter? Er det bare å møte opp på stadion på kampdagen? Regner med FFK har satt av de 5% som Molde har krav på. Såvidt jeg vet er det vel ingen organisert tur fra Molde, og vi som bor på østlandet sliter vel litt dersom de kun har sendt opp billetter til Molde. Uansett er det vel ikke så mange det blir snakk om. Skal bli gøy å se deres nye stadion også!
Tornekrattet avd. Øst setter opp togtur fra Oslo S til Fredrikstad.
www.tornekrattet.no/index.php
Hør med kontaktpersonene eller i forumet der..
Libertà per gli Ultras!
http://www.brigaderodhvit.com
Kjell Jonevret: -Vi tror vi skal komme hjem med poeng
www.moldefk.no/site/main/forside.php
Opprinnelig postet av Patrioten
Referat fra artikkelen: Fredrikstad er ikke helt ulikt det Stabæk som vi møtte i serieåpningen. Spillerne har tro på spillestilen sin. FFK har flere dyktige fotballspiller, men det er først og fremst et lag som er godt organisert defensivt.
Dette forteller meg at han egentlig vet svært lite om FFK. Godt organisert defensivt??? Siden når?
Bra om Gerrbrand blir med. Tror Ophaug er en god erstatter på midstopper plass, men Gerrbrand tilføreer laget en ro og en trygghet i forsvarsleddet som er veldig viktig!
Satser på at de elleve utvalgte går utpå banen og knuser Molde. Alt annet vil rett og slett være for dårlig. Med mindre det skulle skje noe uforutsigbart som at hele førsteelleveren skader seg før kampen eller at dommeren gjør 10-15 horrible feil, fins det ingen unnskyldning om FFK skulle tape mot Molde. Så enkelt er det bare.
For all del, Molde kan spille fin fotball. Men har vi en ambisjon om være blant de seks beste lagene i Norge, må vi slå Molde. Vi må slå alle lagene under oss, og et par over oss. Hvertfall på hjemmebane!
If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-
Opprinnelig postet av jambo
Opprinnelig postet av Patrioten
Referat fra artikkelen: Fredrikstad er ikke helt ulikt det Stabæk som vi møtte i serieåpningen. Spillerne har tro på spillestilen sin. FFK har flere dyktige fotballspiller, men det er først og fremst et lag som er godt organisert defensivt.
Dette forteller meg at han egentlig vet svært lite om FFK. Godt organisert defensivt??? Siden når?
Det slo meg også.. At vi er likt Stabæk, kan jeg såvidt gå med på. Likheten er vel at vi spiller en fin, offensiv fotball som går ut på mye finspill. Men vi har jo ingen bakromsspiss(Tarik er ingen utpreget) å slå på som scorer mange mål, og vi har heller ingen møtende spiss som er av samme klasse som Pall Gunnarsson.
Og at vi er godt defensivt organisert er bare tull. Vi var til tider bra på det mot Brann, men har i flere sesonger vært direkte svake bakover. Hvis han tenker på den defensive organiseringen vår på midten, er jeg enig. Ble mektig imponert over samspillet på midtbane(mellom alle fire!) defensivt mot Brann. De virket veldig synkroniserte, og vi etterlot oss lite rom på midten.
Men i forsvarsleddet sliter vi nok fortsatt en del. Vi har to gode midtstoppere, men backene er ikke helt av toppklasse. Og det har utrolig mye å si! For det første syns jeg begge to var duellsvake mot Brann, Ophaug skuffet meg på innleggene som kom.. Og Wallace Pereira var også direkte svak når innleggene kom fra høyre. Og det skaper uro for midstopperne. Det er noe av det verste som fins for en midstopper å være usikker på backen. Man bruker mye energi på å konsentrere seg om det, og endrer som oftest posisjoneringa si litt. Er backen treg, er det stor sannsynlighet for at midtstopperen prøver å sikre backen så ikke kantspilleren får skjært inn i banen. Hvis da kanten legger inn fra siden, er vi en mann for lite i feltet og det blir vanskelig å forsvare seg.
Men håper på at det går bedre i år, og at spillerne er litt mer kloke i sine taktiske valg i den bakre fireren. :)
-Bill Shankley-
Lasse Staw
Jan Tore Ophaug – Raio Piiroja - Gerrbrand – Fernando Pereira Wallace
Raymond Kvisvik – Kasey Wehrman (K) – Ardian Gashi – Abgar Barsom
Tarik Elyounoussi – Gardar Johannsson
Tror på 3-1 seier til FFK. Håper samspillet i forsvarfireren setter seg litt bedre enn vi har sett så langt.. Har hvertfall tro på at vi kommer til å se en tryggere Jan Tore Ophaug i kampen mot Molde..
Ganske enig med laget ditt, men tror jeg ville starta med Ramberg isteden for Kvisvik. For det første bør gode prestasjoner belønnes med spilletid. Det viser til alle på laget at de må ta den sjansen de får, og at de vil resultere i spilletid. Ramberg brukte sjansen godt, og bør derfor få spille.
For det andre er midtbanen det sterkeste leddet til Molde, og jeg tror mye løpskraft er gunstig. Med fire spillere som løper mye, tror jeg midtbanen deres fort kan bli anonym.
For det fjerde tror jeg Kvisvik passer best til å sitte på benken, for så å komme inn og evt. avgjøre kamper. Mot slutten, med mange slitne bein, kan en pasning slått av Kvisvik være forskjellen på seier og tap/uavgjort.
-Bill Shankley-
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914