Lars Kilevold med FFK-sang
www.fredrikstadfk.no/content/view/858/57/
---------------------------
Har du lest forumets retningslinjer?
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Veldig skeptisk ja. Har ikke vært noe "høydare" av noen utgivelser av FFK sanger etter "For Fredrikstad" kom ut....
Men jeg er spent alikevel, velger å være skeptisk, men litt håpefull alikevel....
Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!
Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.
Spørsmål, Hvor mange ganger har L.pool vunnet Premier League?
*22.05.08*
Libertà per gli Ultras!
http://www.brigaderodhvit.com
Opprinnelig postet av danan
Linken er lagt ut på fredrikstadfk.no nå.
ser dere noe..er bare ffk vimpel på min skjerm
CUPVINNER 06
Et lag skal rykke direkte ned fra TL i år, og det skal bli HamKam...
----
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
------
FFK - Østfolds stolthet
----
------
FFK - Østfolds stolthet
Libertà per gli Ultras!
----
------
FFK - Østfolds stolthet
Opprinnelig postet av Bob Page
Publikum er gira og synger med hører jeg
Hehe, skulle nettopp til å si det samme.
Libertà per gli Ultras!
----
------
FFK - Østfolds stolthet
Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.
----
------
FFK - Østfolds stolthet
Jeg har ikke hørt låta ennå, men "lav allsangfaktor" vil jeg jo helt generelt vurdere som en positiv ting.
(Jo, i forbindelse med fotball er det absolutt på sin plass med litt allsang - også. Men alle fotballåter trenger da ikke å være allsang!? I de tilfellene FFK-låter de siste åra har hatt lav allsangfaktor, er det som regel fordi de har sugd flodhesttestikler).
Svensk magi!
The masses are never intelligent, and they are never wise. They are myopic and fickle. Always. When given power, they destroy everything..
Opprinnelig postet av Snæbbis
Er det noe sted jeg kan høre vidunderet?
Flashboksen øverst til venstre på fredrikstadfk.no.
The masses are never intelligent, and they are never wise. They are myopic and fickle. Always. When given power, they destroy everything..
Er en helt grei popsang, men er jo ikke i nærheten av å være en fotballsang. Fotballsanger skal gå saktere med et mektig allsang refreng. Kan ikke akkuratt si at denne sangen har det.
Bra fotballsanger i mine øyne er. Football`s coming home,Vålerenga kjerke,Just i dag er jag stark, You never walk alone osv.
RHE Ultrasmentalitet
...savner byen, folket, Stjernen og FFK!
(I`ll be back)
Opprinnelig postet av kenneth
man må vel være Liverpool-fan for å mene at YNWA er en god fotballsang? Er ellers enig i lista di, og vil legge til vår egen fantastiske cupfinalesang.
Tja, celtic fansen mener jo at de var først med den. Mest fengende ffk sangen er jo denne:www.youtube.com/watch
slik skal en fotballsang være, pompøs og mektig. Ellers så syns jeg Godset sin gamle gress er blant de bedre.
RHE Ultrasmentalitet
(I`ll be back)
Opprinnelig postet av FFK Forever
Tja, celtic fansen mener jo at de var først med den. Mest fengende ffk sangen er jo denne:www.youtube.com/watchslik skal en fotballsang være, pompøs og mektig. Ellers så syns jeg Godset sin gamle gress er blant de bedre.
Nå er det jo tåpelig å diskutere musikk, men den sangen der er jo grusom! "For Fredrikstad" er jo en mye bedre sang på komposisjon, melodi, teknikk, fremføring og ikke minst tekst.
"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen
den bygges perfekt opp og sangen var jo ganske populær i flere lag for en del år siden.
men denne til kilevold, aiai, under pari
Jeg var skeptisk, men allikevel klarer jeg å bli skuffet. For dette var ekstremt slappe saker.
http://www.youtube.com/watch?v=eD2ZwiFHZwM
http://www.youtube.com/watch?v=xfIyTqmxXZE
http://www.youtube.com/watch?v=GJnMSrbMJPc
det er en fotballsang for min del... fart, tempo og god tekst....
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Opprinnelig postet av FFK Forever
Tja, celtic fansen mener jo at de var først med den. Mest fengende ffk sangen er jo denne:www.youtube.com/watchslik skal en fotballsang være, pompøs og mektig. Ellers så syns jeg Godset sin gamle gress er blant de bedre.
Nå er det jo tåpelig å diskutere musikk, men den sangen der er jo grusom! "For Fredrikstad" er jo en mye bedre sang på komposisjon, melodi, teknikk, fremføring og ikke minst tekst.
Grusom? Det var det svært så sterke ord fra den kanten
Nå satt jeg nesten søndagsfyrstekaken i halsen her !
Syns personlig den er en liten sjarmrøver, men hver sin smak tydeligvis
"For Fredrikstad" er helt klart blant det bedre vi har, men savner virkelig en rysare av en godlåt som vi alle kan være stolte av.
Hvem tar utfordringen?
RHE Ultrasmentalitet
Sangen er jo litt catchy da... I alle fall etter å ha blitt hjernevasket et titalls ganger på rad...
Syns ærlig talt ikke den er så gæli, jeg! Ikke ordinært min musikkstil, men den er da jaggu bedre enn de fleste FFK-låtene de siste åra (jeg husker med gru én for et par år sida som var så crappy at jeg ikke trur den ble spilt på Stadion mer enn én gang). Denne tåler jeg faktisk å høre på musikalsk sett, og teksten og budskapet trekker selvølgelig opp.
Allsangfaktoren driter jeg en lang marsj i.
Svensk magi!
Ikke ille, nei. Kommer neppe til å bli husket som Lars Kilevolds største hit, men heller ikke som den dårligste fotballåta heller. Helt grei å høre på, småfengende og antagelig ikke så aller verst langlivet heller.
Det er vanskelig å se for seg den store allsangen på stadion med dette, men spill det her så burde det bli trivelig stemning åkke som.
Har man sagt a,
har man sagt a.
"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen
Sangen er faktisk ganske fengende. Spill den en 4-5 ganger så begynner man å nikke med
Kanskje ikke den store allsangfaktoren, men sangen er blant de bedre vi har.
RHE Ultrasmentalitet
Opprinnelig postet av keiko99
å milde måne for en sang... kan han ikke bedre da skjønner ikke jeg hvorfor han skulle lage sang...
Ikke akkurat Ole Ivars kvalitet på dette nei...
Eller hva keiko?
RHE Ultrasmentalitet
Faktisk ikke det dårligste jeg har hørt av FFK-låter, og den blir bedre etter noen ganger.
Og ja, fort gjort å tenke "full pakke". Nå ble jeg sulten også ..... - ute til lunsj..
Marching on together!
Bra "Balkan-pop MGP" låt.
Lett, ørefallende melodi, typisk sommer-slager.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Urgh....
Jeg blir så jævli flau ! Nå har Bjørnar spytteslikkvold, OddRenè og Wiggwamm plaga meg med dritten sin i noen år... Så kommer dette ? Blir nødt til å gjøre noe sjøl igjen snart nå !
Rude, stewed and tattooed
hehe... førsteinntrykket var... "hva i all verden er dette for noe møl?"
... men etter og ha hørt den 5-6 ganger.... så rister det faktisk i "rockefoten" og jeg hummer melodien i hue.....
Skremmende igrunn.... Men jeg liker den ikke alikevel :P
Opprinnelig postet av jarleb
Er som mange andre sanger av Kilevold, du må høre de en del ganger for å bli vant med dem. Har hært sangen ca. 10 ganger nå og synes den er bra.
Grunnen til det er at man etter ti ganger har glemt alt av sammenligningsgrunnlag. Hør på Tor Hammerø som kommentator i ti kamper på rad og du får samme resultat.
Monofont, tamt og kjedelig var det første som slo meg, skulle nesten tro han sparte sitt beste materiale i tilfelle Stabburet vifter med sjekkheftet igjen. Det hørtes litt ut som en bil som kjørte på første og andre gir igjennom hele sangen. Hva blir det neste? Raymond Kvisvik synger "My boobs are OK"?
Sangen er vel ikke den råeste, men blir faktisk ganske fengende etter noen gjennomhøringer.. Grenser nesten til bra etter 6 ganger på rad!! .
Greit jobba av Hr. Kilevold dette.
"Seriemester 1961, døm har både høyere og venstre ben"... hehe
Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!
Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.
Spørsmål, Hvor mange ganger har L.pool vunnet Premier League?
*22.05.08*
(I`ll be back)
math
Ellers må jeg bare si, at den ligger ett godt stykke utenfor min hverdagslige musikksmak.
Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009
hmm....
Noen som vet om det finnes en bedre versjon ?
Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009
// http://www.rbnett.no/article/20080228/SPORT02/801234045/1085/KULTUR
Det er ikke sport uten offside!
Bjørn Jervell Hansen
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.
Fotball er rock n` roll.. Tidenes bidrag!
Fotball er spenning
Fotball er trøkk
Fotball er eleganse
Fotball er nerve
Fotball er kvalitet
Fotball er lykkerus
Fotball er Salighet
Fotball gir deg frysninger.
Fotball har sjel
Fotball har tunge stunder
Fotball musikk bør være noe som forsøker å forener dette.
Derfor er det etter min mening plass til fotballsanger/melodier innen forskjellige sjangre.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av jarleb
Er som mange andre sanger av Kilevold, du må høre de en del ganger for å bli vant med dem. Har hært sangen ca. 10 ganger nå og synes den er bra.
. Hva blir det neste? Raymond Kvisvik synger "My boobs are OK"?
Ha ha
Måtte blitt
"My shape, my shape, my shape are ok.
And no matter what grønnis say
I know I`m ok
My shape are ok"
1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU
Opprinnelig postet av stjernengutt
Ha ha
Måtte blitt
"My shape, my shape, my shape are ok.
LOL! Si hva du vil om formen til Raymond, men han har uansett bare én.
Nå pakker jeg og kjører til Plankeby`n, folkens! Ses i regnet på stadion.
Svensk magi!
Opprinnelig postet av Frode
Jeg lurer litt på hvorfor lydkvaliteten er så dårlig. Mp3 fila jeg kjøpte er på 1,7Mb eller noe. Og for en låt på over 4 minutter vitner ikke det om all verdens bitrate....
Bitraten er jaggu 56 kbit/s, og som om ikke det var nok, så er det 22 KHz også!
Jeg antar at angrefristloven gjelder, og har skrevet et innlegg på forumet til FFK hvor jeg spør om hvor jeg kan henvende meg for å få igjen mine sure 15 spenn. ;-)
Edit: Jeg må trekke orda mine tilbake. Fikk - noe forsinka - en mail med en link til en 192 kbit/s, 44 KHz-versjon av låta... Da blir det noe annet.
Svensk magi!
Opprinnelig postet av Magnum
Edit: Jeg må trekke orda mine tilbake. Fikk - noe forsinka - en mail med en link til en 192 kbit/s, 44 KHz-versjon av låta... Da blir det noe annet.
Synd ikke låta blir bedre. ;)
Opprinnelig postet av stjernengutt
"My shape, my shape, my shape are ok.Dagens!And no matter what grønnis say
I know I`m ok
My shape are ok"
Opprinnelig postet av denialsander
Synd ikke låta blir bedre. ;)
Det er vel den tredje beste FFK-låta jeg har hørt, tross alt.
En felles bekjent oppfordra meg nok en gang på søndag om å lage ei ordentlig låt med bandet mitt. Lurer på om jeg snart skal begynne å vurdere det...
Svensk magi!
Plankegjengen - kaffe og MacDonnalds, så ordner Guttæne resten
En ungdom på speed i bar overkropp som synger dårlig supportersang i pausen mens det regner og FFK har spilt en elendig 1. omgang. Kunne pausen blitt verre?
If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-
En felles bekjent oppfordra meg nok en gang på søndag om å lage ei ordentlig låt med bandet mitt. Lurer på om jeg snart skal begynne å vurdere det...
Kan godt oppfordre deg til det jeg óg.
Promoterer like gjerne bandet ditt her også: Deluxe 66.
Jo takk for det...
Får ta med nostalgiavdelingen også, da, vel. LOL! The Basement Brats
Det største problemet er nok å skrive en fotballTEKST som ikke blir for platt. Der syns jeg personlig at Lars lyktes ganske godt. Er sikkert delte meninger om det òg...
Svensk magi!
Da får du la deg inspireres av andre tekster ("låne" litt fra hist og pist)og mekke en allsangvennlig sang ala denne. ;)
PS! Er klar for å spille litt gitar igjen hvis de øvrige i bandet skulle svikte.
Opprinnelig postet av Lemmy
En ungdom på speed i bar overkropp som synger dårlig supportersang i pausen mens det regner og FFK har spilt en elendig 1. omgang. Kunne pausen blitt verre?
Tja...de kunne jo ha toppet det hele med å ha plassert en litt småfeit fyr i bar overkropp som sitter i en campingstol midt i midtsirkelen i tillegg...
Da får du la deg inspireres av andre tekster ("låne" litt fra hist og pist)og mekke en allsangvennlig sang ala denne. ;)
Det var noe merkelig kjent med den låta...
PS! Er klar for å spille litt gitar igjen hvis de øvrige i bandet skulle svikte.
I`ll let you know!
Svensk magi!
Opprinnelig postet av aavdst
Opprinnelig postet av Lemmy
Tja...de kunne jo ha toppet det hele med å ha plassert en litt småfeit fyr i bar overkropp som sitter i en campingstol midt i midtsirkelen i tillegg...
LOL! Herre, hva var det de tenkte når de kom opp med ideén til dette pauseinnslaget? Noen må ha forspist seg på flein...
begynner fatisk og like den litt jeg
Da får du la deg inspireres av andre tekster ("låne" litt fra hist og pist)og mekke en allsangvennlig sang ala denne. ;)Det var noe merkelig kjent med den låta...
PS! Er klar for å spille litt gitar igjen hvis de øvrige i bandet skulle svikte.I`ll let you know!
Og skulle du trenge en killer lead vokalist, så er jeg Nordmann igjen fra juni tenker jeg :)
døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!
Opprinnelig postet av endre
Og skulle du trenge en killer lead vokalist, så er jeg Nordmann igjen fra juni tenker jeg :)
Jeg takker så mye for tilbudet, men da ville det bli lite for meg å gjøre.
Svensk magi!
døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!
Stem fram årets supporterlåt her:
http://www.side2.no/musikk/article1762409.ece
Låtene er plukka ut sammen med supporterklubbene, så PH har vel hatt et ord med i laget her da.
http://lista.vg.no/
Hvordan er det egentlig man regner ut ratingen på den lista der?
Norges offisielle hitliste er basert på siste ukes salg hos ca. 100 musikkforhandlere over hele landet.
Opprinnelig postet av FFK1903
Står under reklamebanneret:
Norges offisielle hitliste er basert på siste ukes salg hos ca. 100 musikkforhandlere over hele landet.
Så folk går altså i butikken, over hele landet, for å kjøpe denne singelen? Eller er det sånn at folk kjøper så sinnsykt mange av denne singelen i Fredrikstad at det slår ut på den landsdekkende lista?
Merklig. Gjør folk virkelig det? Betaler 50 spenn for en cd med denne ene låta på?
Det sies jo at man må høre låten mange ganger for at den skal bli bra. Det kan jo være en eller annen gærning som har tatt dette litt bokstavelig å har hørt gjennom sangen nok ganger til at han har slitt ut en del cder...
Dette sier vel heller hvor lite det skal til for å havne på lista....
RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com
Opprinnelig postet av mygg
Hvordan er det egentlig man regner ut ratingen på den lista der?
Informasjonen under lista er noe mangelfull. I tillegg til de ca. 100 fysiske utsalgsstedene, er lista basert på salg på ca. 300 bensinstasjoner og i 17 nedlastingsbutikker (f.eks. iTunes). Som nevnt over, det skal svært lite til for å komme seg inn på singlelista i Norge. Christer Falck beviste dette for noen år siden da han fikk et antall venner og bekjente til å kjøpe Warlocks` single "Stay Warm". Låta fløy til femteplass første uke, men var ute av lista neste uke.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914